Σωστές οι παρατηρήσεις για τους εθνικούς, αλλά εννοεί τον λαό, όχι τους μυημένους, מדינת ישראל Ισδραήλ, στον εκεί τρόπο κατανόησης (ουράνια πόλη), όχι μέρος της παλαιστίνης. Και η Ουράνια πόλη ανήκει σε κάθε λαό, είναι το σταυροδρόμι και το τέρμα των ψυχών.
Όντως είναι πολυλογάδες, μιμητές, οι Εθνικοί, χωρίς αποτέλεσμα και πράξεις.
Απολλωνίου του Τυανέως (Φιλοστράτου, Απολλ. του Τυανέως, επιστολαί π')
Οι σπουδαιότεροι από τους Ανθρώπους είναι πολύ λιγομίλητοι. Οι φλύαροι, αν κουράζονταν, όπως κουράζουν τους άλλους, δεν θα μιλούσαν τόσο πολύ.
Νομίζω όμως ότι αναφέρεται στη Ινδία ο Γιεσουχά. Με διαφορετικό τρόπο, όπως και ο Αλέξανδρος με άλλο όνομα.
(Όσο για το χειρόγραφο θα το μάθουμε, εάν είναι αυθεντικό, ανεξάρτητα απο το πολιτικό φρόνιμα των υπολοίπων).
όπως εξάλλου λένε και οι
Πυθαγόρας, ανθ. Στοβ Ms,42
Να κάνεις αυτά που νομίζεις σωστά, έστω κι αν κάνοντας αυτά πρόκειται να σε κακολογήσουν' γιατί ό όχλος (εθνικοί, οπαδοί επίσημης θρησκείας τότε) είναι κακός κριτής κάθε καλού πράγματος.
Πλάτων (Κρίτων, 58 Α)
Δεν πρέπει να νοιαζόμαστε τόσο πολύ τι θα πεί για εμάς ο κόσμος, αλλά τι θα πεί εκείνος που ξέρει καλά για τα δίκαια και τα άδικα.
Ευριπίδης (Ορέστης, 772-773)
Είναι φοβερό πράγμα ο λαός όταν έχει κακοποιούς ηγέτες. Αλλά όταν αποκτήσει χρηστούς ηγέτες, σωστά σκέπτεται πάντα.
Φωκυλίδη (Γνώμαι, 96)
Ο λαός καθώς και το νερό και η φωτιά, είναι όλα ασυγκράτητα.
Μενάνδρου (Σιμία, 140)
Καμμιά διαφορά δεν έχει η μιά φυλή από την άλλη.
Ευριπίδη (Ελένη, 906-907)
Κοινός είναι για όλους τους Ανθρώπους ο ουρανός και η γή
Και
Επίγραμμα (Στο ασκληπιείο της Επιδαύρου). Η μυστηριακή γνώση προυποθέτει ψυχική καθαρότητα.
Ιπποκράτης (Νόμος, V)
Τα ιερά πράγματα αποκαλύπτονται σε Ιερούς ανθρώπους
Έθνος ονομάζεται ένα σύνολο ανθρώπων που μοιράζονται κοινά γνωρίσματα που διακρίνουν το σύνολο αυτό, σε παγκόσμια κλίμακα. Τα κυριότερα από τα γνωρίσματα αυτά μπορεί να είναι η φυλή, η γλώσσα, το θρήσκευμα, η κοινή ιστορία και πολιτισμός και η γεωγραφική καταγωγή. Ιστορικά όμως, βασικότερο στοιχείο για την ύπαρξη ενός έθνους είναι η ανάπτυξη της εθνικής του συνείδησης, δηλαδή ο ιδεολογικός παραγκωνισμός των υπόλοιπων στενότερων (π.χ. φατριασμός, τοπικισμός) ή και ευρύτερων (π.χ. φυλετισμός, αυτοκρατορισμός, οικουμενισμός) ομαδοποιήσεων, χάριν του εθνικισμού.
Το έθνος όντας ιστορικό φαινόμενο εξελίσεται. Για παράδειγμα, το «όμοιο αίμα και όμοια γλώσσα έχουν οι Έλληνες και τους ίδιους ναούς θεών και θυσίες κάνουν κοινές και τα ήθη τους μοιάζουν» σύμφωνα με τον Ηρόδοτο αποτελεί έναν πρώτο ορισμό.
Φαίνεται λοιπόν καθαρά ο διαχωρισμός αυτών που γνωρίζουν, μετέχουν των μυστηρίων που αντιλαμβάνονται το ενιαίο έθνος των Ανθρώπων, που ήταν και είναι λίγοι, σε κάθε τόπο, από τον όχλο, και όχλος ήταν και είναι οι περισσότεροι κάτοικοι της Ελλάδος, της παλαιστίνης, και του κάθε τόπου τότε, όπως και σήμερα (Εθνικοί λοιπόν π.χ. είναι, αυτοί που πίστευαν και πιστεύουν στα είδωλα και στα σύμβολα, ότι οι θεοί είναι πρόσωπα και όχι δυνάμεις, ότι κατέχουν μόνο αυτοί την αυθεντία και κανένας αλλος λαός κλπ, αυτοί που έχουν παγιωμένο τρόπο αντίληψης, και έχουν οριοθετήση τον τρόπο σκέψης τους), όπως φαίνεται λοιπόν, προφανώς ίσως μιλούσε μεταφορικά στα λιγοστά που είπε γιατί υπάρχουν πολλές προσθήκες και αφαιρέσεις, για τον εκάστοτε Εθνικό λαό του κάθε τόπου, και οι Έλληνες που τον επισκέφτηκαν δεν ήταν απλοί πολίτες μόνο, αλλά αδελφοί του και όντως γνωριζόταν με τον Απολλώνιο τον Τυανέα.
Απολλωνίου του Τυανέως (Φιλοστράτου, Απολλ. του Τυανέως)
Είναι καλό να θεωρούμαι όλη τη γή πατρίδα μας και όλους τους Ανθρώπους αδελφούς και φίλους μας, γιατί είναι όλοι παιδειά του θεού.
Και όπως ήδη γνωρίζεις, Αδελφέ του φωτός, Ορφέα, όποιος στον αμύητο λέγει τα σοφά, δεν είναι σώφρων.
Ευριπίδης, Βάκχαι, 480)
Γιατί, η πνευματική μόρφωση είναι ένας δεύτερος ήλιος για εκείνους που την αποκτούν. Ηράκλειτος (Αποσπ 134, Diels)
Και όπως μου είπε ένας δασκαλός μου κάποτε, καλό είναι να αγαπάς την πατρίδα σου, αλλά γιατί η αγάπη πρέπει να έχει σύνορα?
Διότι η φύση μας δεν μας επιτρέπει να περιοριζόμαστε.
Και η Αλήθεια είναι πάντα στη μέση. Τρίτη κορυφή.
Κατά την αποψή μας.