Αγαπητή Rose_777,
Τα γραφόμενά σου σχετικώς με την προέλευση του Ροδοσταυρισμού μου προκάλεσαν μεγάλη εντύπωση. Γνωρίζω καλά την εκδοχή του Κριναετού -- για την ακρίβεια, γνωρίζω καλά τα Ροδοσταυρικά Χειρόγραφα που είχε στην διάθεσή του ο Δ. Σεμελάς -- αλλά πάλι, δεν ξέρω την προέλευση αυτών των χειρογράφων...
Οπότε, αναγκαστικώς θα βασίσω την απάντησή μου αφ' ενός σε κοινώς αποδεκτές πηγές, αφ' ετέρου στην σημερινή πραγματικότητα.
1. Το όνομα Kristian Rosenkreutz σημαίνει Χριστιανός Ροδόσταυρος. Το "Kristian" αυτομάτως δηλώνει τον Χριστιανικό χαρακτήρα του Ροδοσταυρισμού. Όσον αφορά δε στο "Ροδόσταυρος", τούτο επιδέχεται πολλές ερμηνείες. Κατά μίαν εξ αυτών, το Ρόδο δεν είναι άλλο από το Εξάγραμμο, το οποίο -- συνδυαζόμενο με τον Σταυρό -- μας δίδει την πλήρη εκδήλωση της Χριστικής Παραδόσεως, δια της Παλαιάς (Ρόδο) και της Καινής (Σταυρός) Διαθήκης. (Πρβλ. το Μαρτινιστικό Έμβλημα).
2. Η Fama, (εκδ. Ιάμβλιχος 1990), ήδη από την πρώτη της σελίδα γράφει: "... ώστε να βαδίσουμε όλο και περισσότερο προς την τέλεια γνώση του υιού Του Ιησού Χριστού..." (σελ.45 της ως άνω εκδ.).
Στην χάλκινη πλάκα του Βωμού της κρύπτης του Κρίστιαν Ροζενκρώυτς ήταν γραμμένη η φράση: "Ιησούς, το Πάν για μένα". (σελ. 61 της ως άνω εκδ.).
Η δε γνωστή ρήση: "Εκ τού Θεού γεννώμεθα, εν Ονόματι Χριστού αποθνήσκουμε, δια του Αγίου Πνεύματος αναγεννώμεθα" επιβεβαιώνει για άλλη μία φορά τον Χριστιανικό χαρακτήρα του Ροδοσταυρισμού.
3. Ο Stanislas de Guaita στο Essais des Sciences Maudites, (Paris 1890, τ. 1ος, σελ. 154), λέγει:
"Ομοίως υποδιαιρούμενος σε τρεις βαθμούς, ο Ροδοσταυρισμός έρχεται να εμβολιασθεί επάνω στον Μαρτινισμό. Διότι, προκειμένου να διεκδικήσει κάποιος τον πρώτο Ροδοσταυρικό βαθμό, θα πρέπει απαραιτήτως να έχει ήδη λάβει τον τρίτο Μαρτινιστικό βαθμό (S*I*). Πρόκειται για την τυπική προϋπόθεση εισδοχής".
Εάν, λοιπόν, ο Μαρτινισμός είναι Χριστιανική Ιπποσύνη, βάσει των λεγομένων όχι μόνον του Papus*, αλλά και όλων των έργων του Louis Claude de Saint Martin, συνεπάγεται ότι ο Ροδοσταυρισμός, ως επομένη βαθμίδα, έρχεται ως επιστέγασμα, σαν κατάληξη μίας πορείας Χριστιανικού χαρακτήρα.
* "Martinisme, Martinesisme, Willermosisme et Franc-Maconnerie", Paris 1899, σελ. 10
4. Στην πράξη, με εξαίρεση το AMORC και τα σχετικά με αυτό Τάγματα, συναντούμε τον Ροδοσταυρισμό έπειτα από τον Μαρτινισμό, σαν εσωτερικό κύκλο αυτού. Γνωρίζω τουλάχιστον πέντε διαφορετικά Μαρτινιστικά Τάγματα, ανεξάρτητα και άσχετα μεταξύ τους, που έχουν στους κόλπους τους Ροδοσταυρικό Περιστύλιο. Θα μου επιτρέψετε να μην τα αναφέρω, αφ' ενός επειδή δεν μπορώ να το αποδείξω χωρίς να δημοσιοποιήσω πράγματα που δεν θα έπρεπε..., και αφ' ετέρου για να μη θεωρηθεί ότι επιδιώκω να κάνω διαφήμηση...
Ο Παπύς στο "Martinisme, Martinesisme, Willermosisme et Franc-Maconnerie", Paris 1899, σελ. 3, σε κεφάλαιο με επικεφαλίδα "Οι Χριστιανοί Πεφωτισμένοι - Οι Ροδόσταυροι", ομιλεί για την Ροδοσταυρική μύηση, η οποία, δια του Lagreze και του Ambelain, επεβίωσε μέχρι τις μέρες μας.
Αυτή η μύηση, η οποία σήμερα φέρει το εξωτερικό όνομα Ροδόσταυροι της Ανατολής, (και η οποία καμμία σχέση δεν φαίνεται να έχει με τους "Ροδοσταύρους Αδελφούς της Ανατολής" του Δ. Σεμελά), συναντάται στους κόλπους αρκετών Μαρτινιστικών Ταγμάτων (ασχέτων μεταξύ τους, όπως προανέφερα) ως κλειστό, εσωτερικό Ροδοσταυρικό περιστύλιο. Οι εργασίες τους και ο όλος τελετουργικός τους διάκοσμος είναι ακραιφνώς Χριστιανικά, κύριο δε αντικείμενό τους είναι η θεραπεία.*
* Bλέπε σχετικώς:
- R. Ambelain, Sacramentaire du Rose Croix, editions Bussiere, 1963.
- Luca Pierini, Il sacramentario segreto della suprema magia Rosa + croce, ed. Rebis.
- του ιδίου, Preghiere, esorcismi e benedizioni rituali di alta magia Rosa + croce, ed. Rebis.
- F.R+C, Ανθολόγιο Θεουργικών Πράξεων των Ροδοσταύρων της Ανατολής, Αθήνα 2008.
Ας θυμηθούμε και πάλι την Fama: "κανείς δεν θα ασκεί τίποτε άλλο εκτός από την θεραπεία των ασθενών και αυτή χωρίς φράγματα" (σελ.55-56 της ως άνω εκδ.).
Φιλικότατα,
Rosa Alba