Αποστολέας Θέμα: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού  (Αναγνώστηκε 16274 φορές)

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« στις: Φεβρουαρίου 14, 2008, 23:31:03 »
Επειδή συχνά στις συζητήσεις μας, χρησιμοποιούμε όρους που ταυτίζονται με την έννοια και υπόσταση του Θεού, κρίνω χρήσιμο να γίνει μία παράθεση των σημαντικότερων προσεγγίσεων στην έννοια του Θεού, έτσι ώστε οι ορολογίες που τυχόν χρησιμοποιηθούν να μας είναι γνώριμες.


Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού

1. Μονοθεϊσμός
Η αποδοχή ενός (1) μόνον θεού ως υπαρκτού δημιουργού των πάντων με ταυτόχρονη απεμπλοκή του από το υπόλοιπο σύμπαν. Ο Θεός δημιούργησε το σύμπαν αλλά αποτελεί ξεχωριστή υπόσταση από αυτό.

2. Θεϊσμός
Η πιο γενικευμένη προσέγγιση του θεού που έχει να κάνει με την αποδοχή μιας οποιασδήποτε υπόστασης του θεού. Θεϊστής μπορεί να είναι πχ ο χριστιανός, ο μουσουλμάνος κλπ. Ο θεϊσμός δεν προσδιορίζει την υπόσταση του θεού, απλώς μόνον την αποδέχεται ως υπαρκτή. Εκφάνσεις του θεϊσμού αποτελούν τα διάφορα θρησκευτικά και φιλοσοφικά συστήματα.

3. Μονισμός
Η κοσμοθέαση πως ο θεός αποτελεί την προσέγγιση πως όλα είναι ένα (εν το παν) και πως ένα σύνολο από νόμους καθορίζουν τη δομή και λειτουργία του σύμπαντος. Ως προσέγγιση του θεού, μπορεί να θεωρηθεί και ταυτόσημη με το V.A.L.I.S. (Vast Active Living Intelligence System), ένας όρος που εισήγαγε ο συγγραφέας Philip K. Dick. Το V.A.L.I.S. (αχανές, ενεργό και ζων σύστημα πληροφοριών) θεωρείται πως προσεγγίζει περισσότερο γενικευμένα την υπόσταση του θεού και δεν της προσδίδει «ανθρωπομορφικές» ιδιότητες.

4. Ντεϊσμός
Η αποδοχή ενός θεού ο οποίος υφίσταται μεν αλλά δεν εμπλέκεται στα δρώμενα του υλικού κόσμου. Θεωρείται και ως συμπερασματική αξιολόγηση του χριστιανικού μονοθεϊσμού.

5. Ερμητισμός
Ένα μίγμα πανενθεϊσμού και μονιστικού πολυθεϊσμού. Αποδοχή μίας οπτικής πως το σύμπαν αποτελεί μέρος του Θεού (πανενθεϊσμός – ο θεός ως έννοια ευρύτερη του σύμπαντος) και αποτελείται από θεούς-εκπορεύσεις του ενός (1) θεού, ο οποίος αποτελεί και βρίσκεται στα πάντα (μονιστικός πολυθεϊσμός).

6. Ενοθεϊσμός
Η λατρεία και αφοσίωση σε έναν (1) θεό αλλά με ταυτόχρονη αποδοχή της ύπαρξης πολλών θεών.

7. Πολυθεϊσμός
Η αποδοχή και λατρεία πολλών θεών ταυτόχρονα με διαβαθμισμένες ή μη εξουσίες που ως σύνολο θεών αποτελούν το «πάνθεον».

8. Αγνωστικισμός
Φιλοσοφική προσέγγιση πως ο Θεός ως υπόσταση είναι έννοια ακατανόητη και πως δεν μπορεί να υπάρξει σαφής περιγραφή του, ούτε μπορεί να υπάρξει σαφές συμπέρασμα για το αν υφίσταται ο θεός υπό οποιαδήποτε μορφή.

9. Πανθεϊσμός
Η αποδοχή της ύπαρξης του Θεού, ο οποίος ως θεολογική προσέγγιση είναι συνώνυμος (ταυτίζεται) με το υλικό σύμπαν.

10. Δυισμός
Περισσότερο αποτελεί ηθικό χαρακτηριστικό παρά προσέγγιση της έννοιας του θεού. Θεωρείται πως ο κόσμος αποτελείται από τις κοσμικές αρχές του καλού και του κακού που διαρκώς αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

11. Μονιστικός πολυθεϊσμός
Η αποδοχή της ύπαρξης πολλών θεών, οι οποίοι ενώ είναι αυτόνομοι, εντούτοις συνδέονται μεταξύ τους μέσω μίας κοινής θείας ουσίας και αποτελούν εκπορεύσεις (άρα κατώτερες διαβαθμίσεις) του ενός (1) Θεού που αποτελεί και βρίσκεται στα πάντα. Οι κατώτεροι θεοί είναι περισσότερο «προσωποποιημένοι» από τον Θεό ως έννοια που διέπει τα πάντα.

12. Πανενθεϊσμός ή Μονιστικός μονοθεϊσμός
Η αποδοχή της ύπαρξης του Θεού, ο οποίος εμπεριέχει αλλά δεν ταυτίζεται με το δημιουργημένο σύμπαν. Δηλαδή το σύμπαν αποτελεί μόνον ένα μέρος της υπόστασης του Θεού.

13. Αθεΐα
Η μη αποδοχή πολλών ή ενός (1) θεού ως ατομικότητα και υπόσταση αυτόνομη, περιγράψιμη και σαφή. Ως έννοια αποτελεί το αντίθετο του θεϊσμού. Αθεΐα και θεϊσμός αποτελούν τα δύο άκρα αντίθετα και τις πιο γενικευμένες προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού.
...spes mea in mentem est...

livelove

  • Μηνύματα: 144
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουαρίου 15, 2008, 03:32:07 »
από Trithemius
Παράθεση
7. Πολυθεϊσμός
Η αποδοχή και λατρεία πολλών θεών ταυτόχρονα με διαβαθμισμένες ή μη εξουσίες που ως σύνολο θεών αποτελούν το «πάνθεον».


Παράθεση
9. Πανθεϊσμός
Η αποδοχή της ύπαρξης του Θεού, ο οποίος ως θεολογική προσέγγιση είναι συνώνυμος (ταυτίζεται) με το υλικό σύμπαν.

Ευχαριστώ.....
Ούτε αυτό το ήξερα....
Τώρα καταλαβαίνω τί εννοούσε η Rose όταν έλεγε στο "Πνευματική Χειραγώγηση της Εκκλησίας" περί ελληνικού πανθεϊσμου...Τα είχα μπερδέψει αυτά τα δύο και νόμιζα οτι εννοούσε πολυθεϊσμό...
Γι'αυτό και απορούσα...
Και μου το εξήγησε...αλλά και πάλι δεν είχα καταλάβει μέχρι που ο Trithemius έκανε το θαύμα του!!
The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουαρίου 15, 2008, 08:54:27 »
Υπενθυμίζω και το σχετικό test που μπορούμε να κάνουμε για να δούμε τις μεταφυσικές μας καταβολές. Δείτε το ΕΔΩ.

*συμπληρωματικά στις ανωτέρω κατηγορίες, σκοπίμως δεν έχω προσθέσει τον γνωστό σε όλους μας "παγανισμό" γιατί εντάσσεται στην κατηγορία του "πολυθεϊσμού" αλλά και του "πανθεϊσμού" (ανάλογα με την τρόπο εκδήλωσής του).
...spes mea in mentem est...

livelove

  • Μηνύματα: 144
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #3 στις: Φεβρουαρίου 15, 2008, 10:16:36 »
Αγαπητέ Trithemius....

Παράθεση
για να δούμε τις μεταφυσικές μας καταβολές.
??????????????????

Τί ακριβώς σημαίνει αυτό...?
Νομίζω οτι .... αυτό δεν θα ωφελήσει σε κάτι... ::)
Αρκεί που γνωρίζω τις φυσικές μου καταβολές, που είναι καταβολές κοινές για όλους τους ανθρώπους.....

Παρόλα αυτά επισκέφθηκα την ιστοσελίδα...
Η πρώτη μου αντίδραση;
Εμπορικά, τυποποιημένα ερωτηματολόγια που συνήθως μάλλον σύγχυση προκαλούν παρά διαφώτιση...Και γενικά...δεν με ενθουσιάζει αυτού του είδους η  στατιστική...
Επίσης --σύμφωνα και με τα κβάντα (μια και τα έχω φρέσκα στο νου μου 8--λόγω των κατεβατών στο What the beep do we know))...κυματοσωματίδια/κβαντικά άλματα/αρχή της αβεβαιότητας...
"δεν μου κάνει καρδιά" να μπώ σε καλούπια...και στατιστικές :) ;)

Κι ύστερα...επειδή είδα και τις ερωτήσεις...
Ποός/ποιοί ή  ακόμα χειρότερα τί είναι αυτό που σε τέτοιου είδους ερωτήματα, ύψιστης σημασίας,, μπορούν να κωδικοποιούν πιθανές και περιορισμένες σε αριθμό απαντήσεις και - ακόμα χειρότερα-, μπορούν να απαντούν με τέτοια ευκολία δίδοντας εκδοχές....
και χωρίς παρεξήγηση...
στο τέλος να κρίνουν, να έχουν την αξίωση να κρίνουν και να "βγάλουν ένα συμπέρασμα"....για κάτι που μπορώ να γνωρίζω μονάχα ΕΓΩ.

Φιλικά




The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #4 στις: Φεβρουαρίου 15, 2008, 10:24:58 »
Είμαι σύμφωνος με αυτά που γράφεις. Άλλωστε έδωσα το link για να λάβουμε καθαρά "ακαδημαϊκού" χαρακτήρα αποτελέσματα. Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ πως αποδίδει με ακρίβεια την κοσμοθέασή μας (άλλωστε κι εμένα με έβγαλε αρκετά λάθος σε σχέση με την οπτική που τηρώ) αλλά μέσα από τις ερωτήσεις του (τις φιλοσοφημένες κι όχι τις κλασικές του είδους), ίσως βοηθήσει κάποιους να επανεξετάσουν την κοσμοθέασή τους.

Μιας και είμαι της άποψης πως τίποτα δεν μπορεί να μας είναι εντελώς άχρηστο, θεωρώ πως ακόμη κι αυτό το "ατυχές" τεστ, ίσως κάπου μας φανεί χρήσιμο. Αλλά μπορεί και όχι ;D
...spes mea in mentem est...

livelove

  • Μηνύματα: 144
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #5 στις: Φεβρουαρίου 15, 2008, 10:36:17 »
Ναι συμφωνώ....Οτι μπορέι να αποβεί χρήσιμο...Σίγουρα θα υπάρχει κάποιος τρόπος! :D
Απλά εκφράζωω την προσωπική μου άποψη επί του θέματος.
Αλλά Τί λέω....!!
Μάλλον θα επιμείνω
Φοβάμαι οτι είναι πολύ "περιοριστικό"....για να κάνει κάτι πραγματικά καλό..
Τέλος πάντων
Φυσικά δεν ξέρω...τί θα κάνει στον κάθε άνθρωπο..
Αλλά ξέρω όπως όλοι μας οτι καθένας είναι ο μόνος "αρμόδιος" για να αποφανθεί περι αυτών...Για τον εαυτό του...
Αυτό έιναι το θέμα...!!
Εκεί εστιάζω...
ή έστω...στατιστικοπιθανολογικά το οτι ο εαυτός του θα του δώσει την αλήθεια είναι μάλλον πιο πιθανό...
χαχα

« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 15, 2008, 10:39:22 από clarion »
The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #6 στις: Φεβρουαρίου 15, 2008, 13:43:29 »
Έχεις δίκιο στο σκεπτικό σου :) Το θέμα είναι πως μέσα από αυτό το ερωτηματολόγιο, ίσως κάποιοι βρουν λόγους κι αιτίες να ψάξουν το θέμα λίγο περισσότερο. Θεωρώ πως υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν τη διάθση να "στίψουν" από μόνοι τους το μυαλό τους και να καταλήξουν σε μία απάντηση για το συγκεκριμένο θέμα. Ίσως αυτό το ερωτηματολόγιο να αποτελεί έστω μία αρχή για τους "τεμπέληδες" (να μην παρεξηγηθώ) που δεν έχουν και πολύ διάθεση να φτιάξουν μόνοι τους ερωτήματα, να μιλήσουν με τον εαυτό τους και να καταλήξουν σε καίρια συμπεράσματα για τη σχέση τους με τον Θεό.

Το να "μιλάμε" με τον εαυτό μας θεωρώ πως αποτελεί ύψιστη πνευματική ενασχόληση και πολλές φορές η καθημερινότητα και το ρουν των γεγονότων δεν μας αφήνει με ήρεμο πνεύμα, πόσο μάλλον για τέτοια "ζόρικα" ζητήματα. Σε κάθε περίπτωση, η οποιαδήποτε επαφή με τέτοιους προβληματισμούς, έστω και υπό μορφήν ερωτηματολογίου μας βγάζει λίγο από το τέλμα της πεζής καθημερινότητας ή αν θέλεις μας δίνει το έναυσμα να αρχίσουμε να ψάχνουμε λίγο περισσότερο τις μεταφυσικές μας ανησυχίες. Έχω παράδειγμα έναν συνάδελφό μου που του έστειλα το link και σε κάποιο διάλειμμα στη δουλειά του συμπλήρωσε τις ερωτήσεις. Μετά, αν και ως άνθρωπος δεν ασχολείται με μεταφυσικά ζητήματα, ήθελε να συζητήσουμε τα αποτελέσματα που τον έβγαζαν παγανιστή! :o Να συμπληρώσω πως δηλώνει (τελικά τυπολατρικά) χριστιανός και τον προβλημάτισε το αποτέλεσμα. Όταν δεν έχεις το άγχος πως γράφεις τέστ-ομολογία πίστεως, τότε απαντάς πιο ελεύθερα και με μεγαλύτερη ειλικρίνεια γιατί δεν υπάρχει ποινή για τις "περίεργες" απαντήσεις που τυχόν δώσεις. Να όμως που το αποτέλεσμα της ελευθερίας στη σκέψη, καμιά φορά μας αποκαλύπτει πλευρές και σκέψεις του εαυτού μας που δεν φανταζόμασταν πως υπάρχουν μέσα μας.

Και όπως συμβαίνει σε πολλούς από εμάς, η λανθάνουσα γλώσσα λέει πάντα την αλήθεια ::)
...spes mea in mentem est...

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.717
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #7 στις: Φεβρουαρίου 16, 2008, 20:10:15 »

9. Πανθεϊσμός
Η αποδοχή της ύπαρξης του Θεού, ο οποίος ως θεολογική προσέγγιση είναι συνώνυμος (ταυτίζεται) με το υλικό σύμπαν.


    Παρότι ο ορισμός ανευρίσκεται αυτούσια όπως μας τον παρουσιάζει ο Trithemius, στα περισσότερα λεξικά, είναι χρήσιμο να τον παρουσιάσουμε πιο αναλυτικά, καθότι αποτελεί φιλοσοφική προσέγγιση του αυθεντικού Ροδοσταυρισμού, όπως αυτή πηγάζει από την Ελληνική κοσμοθέαση που πρωτοσυναντάται στους "Ιερούς Λόγους" του μεγίστου Μύστη και υμνωδού Ορφέα Οιάγρου και μοναδικού υιού της Μούσας Καλλιόπης....

    Κατά τον "ΠΑΝΘΕΪΣΜΟ", η θεία ουσία "πληρώνει" (γεμίζει) ολάκερο τον κόσμο, βρισκόμενη μαζί του σε μια αδιάσπαστη ενότητα, σε έναν αδιαχώριστο εναγκαλισμό, σε βαθμό ώστε να παρουσιάζεται ως μία ολότητα, ενιαία σε μία μοναδιαία ενότητα. Το "ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ ΚΑΙ ΕΝ ΤΩ ΠΑΝΤΙ ΤΟ ΕΝ", δίνει την εικόνα του Πανθεϊσμού. Σε μαθηματική γλώσσα, η θεία ουσία συμβολίζεται από το "ΑΠΕΙΡΟ" και η πρώτη "ουσία" του κόσμου, αναπαρίσταται με το "ΜΗΔΕΝ". Η "διαφορική" ένωση του απείρου με το μηδέν, γεννά την πρωταρχική "ΜΟΝΑΔΑ", τον Ηρικεπαίο Φάνητα, τον πρωτογέννητο Έρωτα, όντα τον ίδιο τον Πρωτογέννητο Υιό, αιτία και αποτέλεσμα της δημιουργίας των κόσμων.

    Στην σύγχρονη εποχή ο Σπινόζα, με εκλαϊκευμένο τρόπο, περιέγραψε εύστοχα την φιλοσοφική θεώρηση περί Πανθεϊσμού. Το απλούστερο παράδειγμα που πλησιάζει αρκετά ώστε να αποδώσει την εικόνα του Πανθεϊσμού, είναι το βρεγμένο σφουγγάρι, όπου το νερό υποδηλώνει την θεία ουσία και ο σπόγγος τον πρωταρχικό κόσμο.

   
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού, και μας φιμώνουν να μην ενημερωθεί ο κόσμος. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. Εχουν ενημερωθεί παγκόσμια Πανεπιστήμια - Κυβερνήσεις https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #8 στις: Φεβρουαρίου 16, 2008, 21:04:31 »
Κατά τον "ΠΑΝΘΕΪΣΜΟ", η θεία ουσία "πληρώνει" (γεμίζει) ολάκερο τον κόσμο, βρισκόμενη μαζί του σε μια αδιάσπαστη ενότητα, σε έναν αδιαχώριστο εναγκαλισμό, σε βαθμό ώστε να παρουσιάζεται ως μία ολότητα, ενιαία σε μία μοναδιαία ενότητα. Το "ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ ΚΑΙ ΕΝ ΤΩ ΠΑΝΤΙ ΤΟ ΕΝ", δίνει την εικόνα του Πανθεϊσμού.

Στην ουσία δηλαδή, η διαφορετικότητα στην προσέγγιση του πανθεϊσμού, είναι πως το σύμπαν, πέραν από την υλική-αισθητηριακή του μορφή, περιέχει και αυτό που ονομάζουμε "θεία ουσία", η οποία διέπει τα πάντα. Αν όντως το αντιλαμβάνομαι σωστά, τότε σε τι διαφέρει αυτή η προσέγγιση από τον "πανενθεϊσμό"; (Νο12) ???
...spes mea in mentem est...

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.717
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #9 στις: Φεβρουαρίου 16, 2008, 21:55:25 »
    Στον Πανενθεϊσμό (12) ο κόσμος εμπεριέχεται μέσα στην θεότητα. Στον Πανθεϊσμό ο κόσμος εμπεριέχεται αλλά και εμπεριέχει την θεότητα, καθώς η θεία ουσία διαποτίζει τα πάντα.

    Ας θυμηθούμε λίγο την μεσαιωνική εικόνα της λευκής φιγούρας και της σκιάς της.
Η σκιά δεν ΕΙΝΑΙ αλλά ΥΠΑΡΧΕΙ, ενω η θεότητα δεν ΥΠΑΡΧΕΙ αλλά ΕΙΝΑΙ.
Η σκιά όμως διαποτίζεται σε όλο της το μέγεθος από την θεία ουσία.

    Έχει υπάρξει αρκετή σύγχυση στην φιλοσοφική προσέγγιση και περιγραφή της κατάστασης του κόσμου και αυτό εν μέρει οφείλεται στα δύο διαφορετικά στάδια της γένεσης του κόσμου που για την πλειονότητα των εσωτερικών μελετητών έχουν συγχωνευτεί σε ένα. Ως πρωταρχική πράξη (αν μπορούμε σε έναν αχρονικό και αχωρικό κόσμο να μιλάμε για πρωταρχική), το άπειρο φέρει μέσα του μια κατάσταση κενού, το οποίο πρωταρχικό κενό διεγείρεται (γονιμοποιείται) από το άπειρο και έτσι γεννιέται η πρωτογέννητη ΜΟΝΑΔΑ.

    Η ΜΟΝΑΔΑ προβάλλει τον εαυτό της ως σκιά -την αρχή της δημιουργίας, πρωταρχική μητέρα φύση μήτρα κάθε μορφής-και συνενώνεται σε μια αδιάσπαστη ενότητα μαζί της, γονιμοποιώντας την αενάως με τα σπέρματα των θείων ιδεών.

    Στο πρώτο ζευγάρι, η φύση είναι το κενό, το κβαντικό κενό που περιγράφει η σημερινή φυσική, ένα κενό που δεν είναι ΤΙΠΟΤΑ αλλά εμπεριέχει ΔΥΝΑΜΕΙ τα πάντα. Έχει ΜΗΔΕΝ υπάρξεις αλλά παράλληλα άπειρες ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ υπάρξεων.

    Στο δεύτερο ζευγάρι, ήδη η μητέρα Φύση λειτουργούσα ως ΚΡΟΝΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ, κυοφορεί κάθε μορφή, κάθε μελλοντική γέννα-ύπαρξη που υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρξει στον κόσμο των φαινομένων.
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού, και μας φιμώνουν να μην ενημερωθεί ο κόσμος. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. Εχουν ενημερωθεί παγκόσμια Πανεπιστήμια - Κυβερνήσεις https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #10 στις: Φεβρουαρίου 16, 2008, 22:04:07 »
Παράθεση
Στον Πανενθεϊσμό (12) ο κόσμος εμπεριέχεται μέσα στην θεότητα. Στον Πανθεϊσμό ο κόσμος εμπεριέχεται αλλά και εμπεριέχει την θεότητα, καθώς η θεία ουσία διαποτίζει τα πάντα.

Προφανώς η δυσκολία στη διάκριση του πανθεϊσμού και του πανενθεϊσμού, έγκειται στο αν ο πανθεϊσμός αποδέχεται πως υφίσταται η έννοια της θείας ουσίας. Όπως το αντιλαμβάνομαι, ο πανθεϊσμός αποδέχεται πως ο εκδηλωμένος κόσμος είναι ο θεός (δηλ. θεός = εκδηλωμένος κόσμος), ενώ ο πανενθεϊσμός αποδέχεται πως ο εκδηλωμένος κόσμος δεν είναι παρά ένα μέρος (υποσύνολο) του θεού, στον οποίο κόσμο η θεία ουσία βρίσκεται παντού και διέπει τα πάντα.

*ερώτημα: μπορούμε να προσδιορίσουμε (κατά το δυνατόν αντικειμενικά και ως κάτι δεδομένο) την ταυτότητα της θείας ουσίας ή θα το προσεγγίζαμε μόνον υποκειμενικά;
...spes mea in mentem est...

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.717
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #11 στις: Φεβρουαρίου 16, 2008, 22:20:41 »
Αντικειμενικά ΝΑΙ. Στην εκδηλωμένη Φύση, η θεία ουσία είναι ο ΛΟΓΟΣ.
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού, και μας φιμώνουν να μην ενημερωθεί ο κόσμος. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. Εχουν ενημερωθεί παγκόσμια Πανεπιστήμια - Κυβερνήσεις https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #12 στις: Φεβρουαρίου 16, 2008, 22:52:02 »
Οκ, σ' ευχαριστώ για τη διευκρίνηση :)
...spes mea in mentem est...

suida

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 550
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #13 στις: Φεβρουαρίου 17, 2008, 00:36:40 »
    Θ Ε Ε ,  ΣΕ   α δ ι κ ο υ μ ε    και   Δ Ε Ν    Σ Ε    α γ α π ο υ μ ε ....
                                         Γ  Ι  Α  Τ  Ι  ...
                         Δ Ε Ν    Σ Ε     Κ Α Τ Α Λ Α Β Α Ι Ν Ο Υ Μ Ε ...!!!


         Μ Η Ν     φανταζομαστε....  Ο Τ Ι    ο    Θ Ε Ο Σ    ειχε   παρουσιαστει
                                            Ο  Ρ  Α  Τ  Ο  Σ ...
                      στον     ΑΒΡΑΑΜ   η    στον    ΜΩΥΣΗ..     Ο Χ Ι !!!

          ΑΜΦΟΤΕΡΟΙ,    εκπληρωσαν   το   Θ Ε Ι Ο    Θ Ε Λ Η Μ Α     αντιλαμβανομενοι..  την
                                            Β Ο Υ Λ Η Σ Η    Τ Ο Υ
                                                Μ  Ε  Σ  Α   
                                απο   την    συνδεση   της    Κ Α Ρ Δ Ι Α Σ    τους    με
                                              Α  Υ  Τ  Ο  Ν  !!!

            Η     αντιδραση   τους    θα    αποτελει    Α Ι Ω Ν Ι Α     Μ Α Ρ Τ Υ Ρ Ι Α     της
                                     ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ      ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ     μας   ΜΕ    τον
                                               α γ α π η μ ε ν ο    μας...!!!
                                                      Θ  Ε  Ο...!!!

                 Ι Η Σ Ο Υ  ,   Ε Σ Υ  ,    Ο Π Ο Υ    υπαρχεις...    Π Ρ Ο Σ Τ Α Τ Ε Ψ Ε    ε μ α ς     Ο Λ Ο Υ Σ
                                                      α π ο     τον     Ε Α Υ Τ Ο     μας...!!!

                                                                                                              αδελφια  μου,   Τ Ε Ν Ε Κ Ε Δ Ε Σ    σαν     κτυπειτε
                                                                                                       ΝΑ    ξερετε    οτι   ΔΕΝ   θα     κοιμηθητε...!!!

Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Προσεγγίσεις στην έννοια του Θεού
« Απάντηση #14 στις: Φεβρουαρίου 17, 2008, 03:20:27 »
Αν δεν καταλαβαίνουμε τον θεό, τότε πως μπορούμε να τον αδικήσουμε; ???

Αν δεν καταλαβαίνουμε τον θεό, τότε πως μπορούμε να αμαρτήσουμε; ;)
...spes mea in mentem est...