Αποστολέας Θέμα: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ  (Αναγνώστηκε 36386 φορές)

suida

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 550
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #30 στις: Μαΐου 22, 2008, 20:21:18 »
    ΣΥΝΗΘΩΣ....ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ   ΔΥΟ   ΓΙΑ   ΝΑ   ΕΙΠΩΘΕΙ  Η   Α Λ Η Θ Ε Ι Α ....
                         Ε Ν Α Σ     ΝΑ   ΜΙΛΑΕΙ    και..
        Ο    Α Λ Λ Ο Σ      ΝΑ    Α Κ Ο Υ Ε Ι ....


                          Η    ΙΣΤΟΡΙΑ.....Ε Π Α Ν Α Λ Α Μ Β Α Ν Ε Τ Α Ι .....
               ΤΗΝ    ΠΡΩΤΗ    ΦΟΡΑ    ΩΣ   Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α......
               ΤΗ   Δ Ε Υ Τ Ε Ρ Η     Ο Μ Ω Σ    Ω Σ    Φ  Α  Ρ  Σ  Α ....
                                                                                         ""Μ Α Ρ Ξ "

                            Η    Α Λ Η Θ Ε Ι Α ....ΕΡΧΕΤΑΙ    ΜΕΣΑ   ΑΠΟ   ΤΙΣ   ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ...."Σ Υ Ν Η Θ Ω Σ "...
                 ΑΝ    ΤΙΣ     "Μ Α Χ Ε Σ Α Ι "....ΕΙΝΑΙ     ΠΛΕΟΝ   Γ Ε Γ Ο Ν Ο Σ ....
                            ΟΤΙ .... Δ Ε Ν      ΘΑ   ΕΧΕΙΣ    Τ Ι Π Ο Τ Α     ΜΕ    ΒΑΣΗ   ΤΟ   ΟΠΟΙΟ    ΝΑ   Μ Π Ο Ρ Ε Ι Σ ....
                                                                 ΝΑ     Κ Ρ Ι Ν Ε Ι Σ .....
                                                Γ Ι Α Τ Ι   .......     ΣΕ        Ε Ξ Α Π Α Τ Ο Υ Ν .....


                 Ο   ΓΚΑΙΤΕ   ΕΙΠΕ....Ο,ΤΙ   ΕΙΝΑΙ   Ο   ΝΟΥΣ   ΚΑΙ   Η   ΚΑΡΔΙΑ   ΓΙΑ   ΤΟΝ    Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο  .....

                                             ΕΙΝΑΙ    Η   Ε Λ Λ Α Δ Α     ΓΙΑ   ΤΗΝ   Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο Τ Η Τ Α ....

                Ο     ΠΑΠΑΣ   ΠΙΟΣ   ΙΒ.....ΟΛΗ   Η   ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.....ΤΩΝ    Δ Υ Τ Ι Κ Ω Ν     ΛΑΩΝ...
                                             
                                             ΕΧΕΙ    ΤΙΣ   ΡΙΖΕΣ   ΤΗΣ    ΣΤΟΝ....Ε Λ Λ Η Ν Ι Σ Μ Ο ......

                Ο     ΠΑΣΚΑΛ.....ΣΤΟΥΣ    Ε Λ Λ Η Ν Ε Σ     ΔΟΘΗΚΕ    Η   ΑΠΟ  ΘΕΟΥ    ΕΝΤΟΛΗ.....

                                       "ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ....ΤΙΣ    Β Α Σ Ε Ι Σ     ΚΑΙ   ΤΙΣ   Α Ρ Χ Ε Σ .....
                                                             ΤΗΣ     Α Ν Θ Ρ Ω Π Ι Ν Η Σ     Π Ρ Ο Ο Δ Ο Υ .....""

                     

                ΟΠΟΙΟΣ     Ξ Ε Θ Α Β Ε Ι     ΤΟ    "Π Α Λ Ι Ο " .....ΓΙΑ   ΝΑ   Γ Ν Ω Ρ Ι Σ Ε Ι .....
                                                                                   ΤΟ    Κ Α Ι Ν Ο Υ Ρ Γ Ι Ο ....
                                Μ Ο Ν Ο ....Α Υ Τ Ο Σ /Η     Μ Π Ο Ρ Ε Ι .....
                                              ΝΑ     Δ Ι Δ Α Ξ Ε Ι ......
                                                                             ΜΕ    Α Λ Η Θ Ε Ι Α ......!!!

                                                                                                               
                "Η   Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α....ΠΑΡΑΧΑΡΑΓΜΕΝΗ....Α Π Ο Τ Ε Λ Ε Ι ....ΤΟΝ   ΠΙΟ   ΕΥΚΟΛΟ    Δ Ρ Ο Μ Ο ....
                                           ΓΙΑ    ΤΗΝ    Δ Ι Α Δ Ι Κ Α Σ Ι Α        Π Α Ρ Α Γ Ω Γ Η Σ ....
                      Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Κ Α ......Κ Α Ι Ν Ο Υ Ρ Γ Ι Ω Ν     " Ε Θ Ν Ω Ν ".....""

                                                                                                       MADE   IN   USA.....
                                                                                                                                        ΘΑ    Δ Ο Υ Μ Ε......
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 22, 2008, 20:25:21 από suida »

etidorhpa

  • ...the end of earth
  • Μηνύματα: 566
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #31 στις: Νοεμβρίου 28, 2008, 13:45:21 »
Το παρακατω μου ηρθε σε mail,και δεν μπορω να διασταυρωσω αν προκειται
για πραγματικο γεγονος,αλλα νομιζω οτι αξιζει σαν διαλογος:



Από συνεδρίαση της ΓΣ  των Ηνωμένων Εθνών

 

 Ένα λαμπρό υπόδειγμα ρητορικής και πολιτικής από πρόσφατη συνεδρίαση της ΓΣ των Ηνωμένων Εθνών, που έκανε τη διεθνή κοινότητα να χαμογελάσει:
Ο λόγος του Έλληνα μόνιμου αντιπροσώπου στον ΟΗΕ.
-Πριν ξεκινήσω, θέλω να σας πω κάτι για τον Μέγα Αλέξανδρο. Όταν δάμασε τον Βουκεφάλα, κατά τον γυρισμό του και περνώντας τον Αξιό και βλέποντας το νερό, σκέφτηκε ότι ήταν μια καλή ευκαιρία για μπάνιο. Έβγαλε λοιπόν τα ρούχα του, τα ακούμπησε στον βράχο και μπήκε στο νερό. Όταν βγήκε και θέλησε να ντυθεί, τα ρούχα του είχαν εξαφανιστεί.

Τα είχε κλέψει ένας Σλάβος της Μακεδονίας.

Τότε πετάχτηκε οργισμένος ο Σλαβομακεδόνας εκπρόσωπος της ΠΓΔΜ κι άρχισε να φωνάζει :

-Τι είναι αυτά που λες; Οι Σλάβοι δεν ήταν εκεί, τότε.

Οπότε ο Έλληνας εκπρόσωπος χαμογέλασε και είπε:

-Τώρα που το ξεκαθαρίσαμε αυτό, μπορώ να ξεκινήσω την ομιλία μου...!


+n-
through these fires.....

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.610
  • Karma: 7
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #32 στις: Νοεμβρίου 29, 2008, 00:58:47 »
Πολύ καλό... Εύχομαι να έχει γίνει έτσι πραγματικά... Μερικές φορές απορώ πως είναι δυνατόν ολόκληρα κράτη να ΨΕΥΔΟΝΤΑΙ... Ανθρωπο να ψεύδεται το κατανοώ, αλλά Κράτος μου φαίνεται απίστευτο...

Πως είναι δυνατόν να έχουν πείσει ολόκληρο κράτος, ότι είναι Μακεδόνες ενώ δεν είναι?
Τελικά η μάζα φέρει τεράστια ευθύνη για την χειραγώγησή της...
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.717
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #33 στις: Νοεμβρίου 29, 2008, 10:24:47 »

   
Ποια ελληνικά μιλούσαν οι αρχαίοι Μακεδόνες


    Τα ευρήματα των τελευταίων 10ετιών δίνουν σαφή και κατηγορηματική απάντηση για την απάντηση για την ελληνικότητα της γλώσσας τους.
    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=12128&subid=2&tag=8475&pubid=578512#
   
   


    Κατά την αρχαιότητα ουδέποτε αμφισβητήθηκε η ελληνικότητα της Μακεδονίας. Οι αρχαίοι συγγραφείς συνδέουν γενεαλογικά τους Μακεδόνες με τους Δωριείς ή τους Αιολείς, δηλαδή άλλες ελληνικές φυλές νοτιότερα. Η ελληνικότητα των αρχαίων Μακεδόνων προκύπτει από τις ιστορικές πηγές, τα γλωσσολογικά δεδομένα και επιβεβαιώνεται με τα πιο πρόσφατα αρχαιολογικά ευρήματα. Ολα αποδεικνύουν τη σύνδεση του μακεδονικού χώρου με τον ελλαδικό ήδη από τη μυκηναϊκή εποχή. Οι εγκυρότεροι Ελληνες και ξένοι μελετητές τεκμηριώνουν το γεγονός και δεν αφήνουν περιθώρια για σοβαρές αμφισβητήσεις.

    Κατά την αρχαιότητα, όπως δεν αμφισβητούνταν η ελληνικότητα των Μακεδόνων, έτσι δεν υπήρχε αμφισβήτηση και για το ελληνόφωνο των κατοίκων της.

    Διαφωνίες για το θέμα διατυπώθηκαν για πολλούς λόγους, επιστημονικούς και μη, σε πολύ νεότερες εποχές. Από τον 19ο αιώνα ορισμένοι ερευνητές, υπερτονίζοντας υπαρκτά ζητήματα και παραβλέποντας την πληθώρα των στοιχείων περί ελληνικότητας του φύλου και της γλώσσας των Μακεδόνων, ανέπτυξαν διάφορες υποθέσεις. Υποστηρίχτηκε ότι πρόκειται:

    Για μια γλώσσα μεικτή με βάση την ελληνική και επιδράσεις θρακο-ιλλυρικές. Είτε και αντιστρόφως, δηλαδή, για θρακο-ιλλυρική με ελληνικές επιδράσεις,
    Για ιδιαίτερη ινδοευρωπαϊκή γλώσσα, που ήταν διαφορετική, όμως, από τις σύγχρονες ελληνικές διαλέκτους.

    Τη επιστημονική διαφωνία συντηρούσε, μέχρι πριν από μερικά χρόνια, η απουσία γραπτών μακεδονικών πηγών. Οι γνωστές μακεδονικές επιγραφές, χρονολογημένες από τις αρχές του 4ου π.Χ. αιώνα, ήταν γραμμένες στην Αττική Κοινή, η οποία είχε εξαπλωθεί.

    Μέχρι τότε οι σχετικές συζητήσεις-επιστημονικές ή πολιτικο-ιστορικές- στηρίζονταν στις 150 περίπου «γλώσσες» (διαλεκτικές λέξεις), που παρέδωσαν αρχαίοι συγγραφείς και λεξικογράφοι ως μακεδονικές. Οπως, επίσης, στον μεγάλο αριθμό μακεδονικών ονομάτων.

    Η ανασκαφική, όμως, έρευνα τις τελευταίες δεκαετίες, με την αποκάλυψη κειμένων στη Μακεδονική, δεν αφήνει περιθώρια για επιστημονικές διαφωνίες περί της ελληνικότητας ή όχι της γλώσσας των Μακεδόνων.

    Αιολική με δωρικά στοιχεία
    Η γλώσσα τους, όπως δέχονται σήμερα οι περισσότεροι ειδικοί, ήταν αιολική, ανάμεικτη με δωρικά στοιχεία και προφανώς με άλλες επιδράσεις. Για τη Μακεδονική, εκτός από ορισμένους αρχαϊκούς τύπους, γνωρίζουμε ότι μετέτρεπε συχνά το «φ» σε «β» και μερικές άλλες τέτοιες μεταβολές. Ετσι έλεγαν κεβαλή αντί κεφαλή, Βίλιππος αντί Φίλιππος, Βαλλήνη αντί Παλλήνη κ.λπ.

    Γενικώς, η φωνητική διαφορά που διακρίνει την αρχαία Μακεδονική από τις άλλες σύγχρονες ελληνικές διαλέκτους («β» αντί «φ», «δ» αντί «θ» και «γ» αντί «χ» ) είναι ένα γλωσσικό φαινόμενο απολύτως εξηγήσιμο στο πλαίσιο της ελληνικής διαλεκτολογίας.

    Αυτό το εξηγήσιμο εξακολουθούν ν αρνούνται ερευνητές και φορείς στην ΠΓΔΜ, υπό το πρίσμα των γνωστών σκοπιμοτήτων. Ανήκε, λένε, η μακεδονική σε άλλη γλωσσική οικογένεια, αφού τα ινδοευρωπαϊκά «μέσα δασέα» bh, dh, gh στην ελληνική αντιπροσωπεύονται με τα φ, χ, θ και στη μακεδονική με τα β, δ, γ.

    Τα άλλα επιχειρήματα περί βαρβάρων αλλόγλωσσων Μακεδόνων, που στηρίζονται σε παραποιήσεις αρχαίων αποσπασματικών κειμένων, δεν αντέχουν σε κριτική...

    Οι περισσότεροι γλωσσολόγοι που έχουν ασχοληθεί με το ζήτημα, ερμηνεύουν και εξηγούν τις διαφορές ως εξής:

    -Ο μακεδονικός κορμός διαχωρίστηκε από τον ιωνικό, αιολικό-αχαϊκό και δωρικό πριν η πρωτοελληνική γλώσσα διαμορφώσει από τους αντίστοιχους ινδοευρωπαϊκούς φθόγγους τα φ, θ, χ και ακολούθησε δική του εξέλιξη.

    -Οι αρχαίοι Μακεδόνες, αφομοιώνοντας Θρακο-Ιλλυριούς πληθυσμούς, δέχτηκαν την επίδρασή τους ως προς τα συγκεκριμένα φθογγικά στοιχεία.

    Αλλες ερμηνείες, όπως η «σκοπιανή», έχουν το φολκλορικό στοιχείο τους, αλλά όχι το επιστημονικό.

    Το ομηρικό μακεδνός

    Η ονομασία της Μακεδονίας σχετίζεται άμεσα με το ομηρικό μακεδνός, που σημαίνει ψηλός, μεγαλόσωμος. Ο όρος «Μακεδονίς γη» χρησιμοποιήθηκε μια φορά από τον Ηρόδοτο για να ορίσει τη γεωγραφική κοιτίδα των αρχαίων Μακεδόνων. Ολες οι αρχαίες πηγές, μηδέ εξαιρουμένου του Ηροδότου, χρησιμοποιούν τον όρο Μακεδονία για να δηλώσουν το συγκροτημένο μακεδονικό βασίλειο, που ιδρύθηκε γύρω στα μέσα του 7ου π.Χ. αιώνα στις βόρειες παρυφές των Πιερίων. Με ορμητήριο την πρωτεύουσα Αιγές τα περιορισμένα όρια του βασιλείου στην Κ. Μακεδονία θα επεκταθούν δυτικά και ανατολικά...

    Η Ταύτιση με Δωριείς

    Οι αρχαίοι συγγραφείς σπάνια αναφέρονται στη γλώσσα των Μακεδόνων. Οι ιστορικοί Τίτος Λίβιος και Στράβων, όπως περιγράφουν τη γλώσσα τους (ίδια με Αιτωλών, Ακαρνάνων και Ηπειρωτών), την κατατάσσουν στη δωρική. Ετσι, συνεχίζουν την παράδοση του Ηροδότου, που ταυτίζει Μακεδόνες και Δωριείς, όπως άλλωστε ο Θουκυδίδης κι άλλες μεταγενέστερες πηγές. Τα επιγραφικά ευρήματα έως τώρα επιβεβαιώνουν τη σύνδεση. Αντίθετα, η άλλη μυθολογική παράδοση, που κρατά από τον ιστορικό Ελλάνικο και θέλει τους Μακεδόνες (επομένως και τη γλώσσα τους) να είναι συγγενείς με τους Αιολείς, δεν ενισχύεται...

    «Διαλεκτικά» προβλήματα

    Σήμερα οι ερευνητές που τεκμηριώνουν ή δέχονται την ελληνικότητα της μακεδονικής διαλέκτου, δεν συμφωνούν σε πολλά ζητήματα. Δίνοντας ο καθένας έμφαση σε άλλα σημεία άλλοτε υποστηρίζεται ότι ανήκει στον αιολικό κλάδο κι άλλοτε στον δωρικό. Οτι έχει ανάμεικτα στοιχεία από τις δύο ή και από άλλες διαλέκτους. Ακόμη ότι υπήρχαν δύο «εσωμακεδονικοί » διάλεκτοι. Μια συγγενική με την αιολική και άλλη με τη δωρική, που μιλούνταν στην Ανω Μακεδονία. Η μελέτη και η ανάλυση της μακεδονικής διαλέκτου έχουν δρόμο ακόμη να διανύσουν...

    «Αρωμα» από το αρχαίο μακεδονικό λεξιλόγιο

    ΟΙ ΜΗΝΕΣ
    Περίτιος (Ιανουάριος), Δύστρος (Φεβρουάριος), Ξανδικός (Μάρτιος), Αρτεμίσιος (Απρίλιος), Δαίσιος (Μάιος), Πάναμος (Ιούνιος), Λώος (Ιούλιος), Γορπιαίος (Αύγουστος), Υπερβερεταίος (Σεπτέμβριος ), Δίος (Οκτώβριος), Απελαίος (Νοέμβριος), Αυδυναίος είτε Αυδναίος (Δεκέμβριος).

    ΑΝΘΡΩΠΩΝΥΜΙΑ
    Αδυμος (από το ηδύς), Αδίστα (Ηδίστη), Αρχέλαος, Δρύκαλος (δρυς +κάλλον =ξύλο), Θετίμας (Θεοτίμης), Κατάνικος, Κοπρία, Λανίκα, Λαοδίκα, Νικάνωρ, Περδίκκας (από το πέρδιξ=πέρδικα), Πτολεμαίος, Σέλευκος, Φίλιππος ( Βίλιππος), Φιλώτας...

    «ΓΛΩΣΣΕΣ»
    Αγημα, αγκαλίς (δρεπάνι), αργίπους (αετός), δράμις (είδος ψωμιού), ζέρεθρον (βάραθρο), ινδέα (μεσημέρι), καρπαία (είδος χορού), καυσία (καπέλο), κοράσιον, πέλλα (λιθάρι), ταγόναγα (ταγός, αρχή), τελεσιάς (είδος χορού), χάρων (λιοντάρι), κεβαλή (κεφαλή)...

    Η επιβεβαίωση ήρθε από τις επιγραφές

    Η μακεδονική διάλεκτος για πολλούς και διάφορους λόγους δεν φαίνεται να έγινε ποτέ φιλολογικό και λογοτεχνικό όργανο. Γνωρίζουμε μόλις δύο στίχους από την κωμωδία «Μακεδόνες» του Στράτιδος. Στο απόσπασμα γίνεται κάποιος διάλογος:

    Α. Η σφύραινα δ' έστι τις;
    Β. Κέστραν μεν ύμμες ωττικοί κικλήσκετε
    (Α. Και ποια είναι η σφύραινα;
    Β. Το ψάρι που εσείς οι Αττικοί κέστρα ονομάζετε)

    Οι αρχαίοι συγγραφείς όταν έγραφαν για τους Μακεδόνες ότι μιλούσαν «μακεδονιστί» αναφέρονταν σε μια διάλεκτο της Ελληνικής κι όχι σε μια μη Ελληνική γλώσσα. Η διάλεκτος ήταν, βεβαίως, αρκετά διαφοροποιημένη από την καθιερωμένη και τη γενικευμένη κοινή ελληνική, που απλώθηκε από τα τέλη του 5ου - αρχές 4ου π.Χ. αιώνα σε όλες τις ελληνόφωνες περιοχές (συμπεριλαμβανόμενης και της Μακεδονίας).

    Προφανώς η μακεδονική διάλεκτος θα εξακολουθούσε να μιλιέται παράλληλα με την κοινή ελληνική.

    Μέχρι το 1986 αυτό ήταν μια υπόθεση. Τότε αποκαλύφτηκε και απόσπασμα επιγραφής στην Πέλλα σε μακεδονική διάλεκτο (χρονολογείται γύρω στο 380 π.Χ.). Πρόκειται για κατάδεσμο (μαγικό κείμενο), χαραγμένο σε μολύβδινο έλασμα για να αποτραπεί ο γάμος του αγαπημένου της γυναίκας, που έκανε τα «μάγια» με άλλη γυναίκα.

    Η επιγραφή, όπως κι άλλες που έχουν στο μεταξύ αποκαλυφθεί, επιβεβαιώνουν πανηγυρικά την ελληνικότητα της μακεδονικής διαλέκτου.

    Πρώτος παραλογισμός
    Θέλουν να γεφυρώσουν χάσμα 13-14 αιώνων

    Εχουμε συνηθίσει, με την εμφάνιση του «Σκοπιανού» στο βαλκανικό προσκήνιο, να επισημαίνουμε τον παραλογισμό των γειτόνων μας να αναζητούν ρίζες εκεί όπου δεν υπάρχουν. Η κατασκευή, βεβαίως, εθνικού παρελθόντος από τότε που εμφανίστηκαν τα κράτη-έθνη, είναι μια πολύ γνωστή και συνηθισμένη διαδικασία.

    Αυτό που είναι μάλλον πρωτοφανές στην κατασκευή μιας ενιαίας «μακεδονικής εθνότητα», η οποία έλκει δήθεν την καταγωγή της από την αρχαία Μακεδονία, είναι ανοησία. Τα στοιχεία, που προσκομίζονται για την ύπαρξη μακεδονικού λαού και έθνους, καλούνται να γεφυρώσουν ένα ιστορικό χάσμα 13-14 αιώνων.

    Τόσοι μεσολαβούν μεταξύ των πρώτων εγκαταστάσεων σλαβικών φύλων στα Βαλκάνια (6ος- 7ος μ.Χ. αιώνα) και της εμφάνισης του πρώτου συγκροτημένου αρχαίου μακεδονικού κράτους (7ος π.Χ. αιώνας). Αυτός ο προσδιορισμός των αντίστοιχων χρονολογικών περιόδων, με κάποιες μικρές παραλλαγές που δεν αλλάζουν την ουσία, είναι αποδεκτός απ όλους. Είναι δυνατόν, ανεξαρτήτως των όσων ακολούθησανστην περιοχή από τότε μέχρι τη σύγχρονη εποχή, να γεφυρωθεί αυτό το... χάος;

    Είναι και ιδού πώς: -Οι παλιότεροι κάτοικοι της αρχαίας Μακεδονίας ήταν αυτόχθονες, αρχαία φύλα (ιλλυρικά και θρακικά). Δεν ήταν Ελληνες... -Τα ελληνικά στοιχεία στην περιοχή ήταν εισαγόμενα από τις νοτιότερες ελληνικές πόλεις - κράτη, από τις αποικίες τους στη Χαλκιδική και τα μακεδονικά παράλια, όπου κυριαρχούσαν Ελληνες. -Οταν οι Σλάβοι εγκαταστάθηκαν από τις περιοχές βορείως του ποταμού Δνείπερου στα Βαλκάνια αναμείχτηκαν με τους παλιότερους κατοίκους -Από την πρόσμειξη προέκυψε στη διαδρομή των βυζαντινών πρώτα και των οθωμανικών ύστερα αιώνων ένα νέο έθνος, το σλαβο-μακεδονικό. Με δική του γλώσσα, πολιτισμό, συνείδηση και ούτω καθεξής...

    Μέσα σ' αυτό το μυθικο-ιστορικό πλαίσιο οι αρχαίοι Μακεδόνες «ανήκουν» στην ΠΓΔΜ! Το προαπαιτούμενο για την οικοδόμηση αυτής της σλαβομακεδονικής εκδοχής της ιστορίας είναι ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν Ελληνες. Για την εδραίωση του ισχυρισμού αυτού επικαλούνται επιλεκτικά και αποσπασματικές κάποιες αρχαίες πηγές με τις οποίες «αποδεικνύεται» ότι οι Μακεδόνες ήταν βάρβαροι και όχι Ελληνες... Παρά την αντι-ιστορική αυτή εξήγηση πάλι, όμως, το σλαβομακεδονικό σχήμα δεν έχει κάποια ορθολογική βάση. Διότι, έστω και αν γίνουν δεκτοί οι αναπόδεικτοι ισχυρισμοί ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ανήκαν στα ελληνικά φύλα της εποχής, ούτε μιλούσαν μια ελληνική διάλεκτο, πώς γίνεται να είναι πρόγονοι των σλαβικών φύλων; Αλλά αυτός δεν είναι ο μοναδικός κύκλος του παράλογου...

    Δεύτερος παραλογισμός
    Περί τριχοτόμησης και... κληρονομιάς

    Μετά τον πρώτο παραλογικό κύκλο ανοίγει αναπόφευκτα και δεύτερος. Επειδή αν δεχτεί κάποιος, κάνοντας άλμα 13-14 αιώνων, ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες είναι με ορισμένους τρόπους «πρόγονοι» των Σλάβων στην περιοχή, πώς γίνεται η κληρονομιά αυτή να ανήκει αποκλειστικά στους Σλαβομακεδόνες της ΠΓΔΜ και όχι στους «ομοεθνείς» τους που βρέθηκαν στη Βουλγαρία; Είτε ακόμη και σε κείνους της Ελλάδας, που είναι και οι περισσότεροι;

    Το «κενό» έρχεται να καλύψει ένα άλλο σχήμα περί ,νεότερης τριχοτόμησης του χώρου της αρχαίας Μακεδονίας ,(σε Σερβία, Ελλάδα, Βουλγαρία) μετά τους Βαλκανικούς πολέμους. Κρατική οντότητα και ανεξάρτητη, όμως, είναι ,μόνο η πρώην γιουγκοσλαβική Μακεδονία, επομένως αυτή είναι ο συνεχιστής και κληρονόμος. Αναλόγως των εποχών και των διαφορετικών εθνικών και πολιτικών σκοπιμοτήτων, η «άλλη» Μακεδονία, πέραν της πρώην γιουγκοσλαβικής, είτε είναι υπόδουλη (σε Ελληνες και Βούλγαρους) είτε ανήκει μεν σε αυτές τις χώρες, όπου όμως υπάρχουν «μακεδονικές μειονότητες»...

    Αλλά υπάρχουν κι άλλες παραλλαγές της θεωρίας, που έρχονται επικουρικά να καλύψουν τις συναφείς ανακολουθίες που προκύπτουν. Ετσι, για παράδειγμα, ένας από τους βασικούς Σλαβομακεδόνες θεωρητικούς εξηγεί πως από τα μέσα του 19ου αιώνα οι Σλάβοι της Μακεδονίας άρχισαν να συγκρούονται με τους Ελληνες στη διεκδίκηση του ιστορικού δικαιώματος να εμφανίζονται ως απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων. Επειδή, όμως, αντιλαμβάνεται όπως κάθε κοινός νους ότι είναι αστείο να ονομαστούν οι Μακεδόνες ως Σλάβοι και οι Σλάβοι της ΠΓΔΜ ως Μακεδόνες, ο γόρδιος δεσμός λύνεται ως εξής: «Δεν ήταν δυνατόν (οι Σλαβομακεδόνες) να παραμείνουν αδιάφοροι και να μην αισθάνονται αγάπη για την πατρίδα τους και την ιστορία τους...

    Το ότι ο Φίλιππος και ο Αλέξανδρος δεν ήταν Σλάβοι, αλλά θεωρούνταν ως Σλάβοι, από έναν σλαβικό λαό που αποζητούσε όνομα και εθνική ταυτότητα, δεν είναι ουσιώδες. Οπως κάθε εθνικός ρομαντισμός, έτσι και ο μακεδονικός επέμεινε να τηρήσει μια συνέχεια με την προηγούμενη εθνότητα...» (Ντράγκαν Τασκόφσκι «Σχετικά με την εθνογένεση του Μακεδονικού Λαού»). Το απόσπασμα είναι το κλειδί για κάθε «κατανόηση» των ιστορικών παραδοξολογιών των περισσότερων εθνικών ιστορικών της FYROM και της επίσημης «εθνογένεσης»...

Τ. ΚΑΤΣΙΜΑΡΔΟΣ
katsimar@yahoo.gr



Η απάντηση, λοιπόν, σήμερα στο ερώτημα ποια γλώσσα μιλούσαν οι αρχαίοι Μακεδόνες είναι κατηγορηματική. Μιλούσαν μια ελληνική διάλεκτο.

Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού, και μας φιμώνουν να μην ενημερωθεί ο κόσμος. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. Εχουν ενημερωθεί παγκόσμια Πανεπιστήμια - Κυβερνήσεις https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #34 στις: Μαρτίου 19, 2009, 01:41:31 »
(πηγή: http://www.greekamericannewsagency.com/gana/index.php?option=com_content&task=view&id=4643&Itemid=83)

Ο καθηγητής Stephen G. Miller, που δεν είναι Έλληνας, με βάση τη συμβατική του όρου έννοια, έγραψε και απυήθηνε την επιστολή που ακολουθεί στο αγγλόφωνο περιοδικό ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ, για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους σε σχέση με την ιστορική αλήθεια της Μακεδονίας. Οι με τη συμβατική του όρου έννοια Έλληνες καθηγητές, που αμοίβονται με χρήματα του ελληνικού δημοσίου, άρα των Ελλήνων φορολογουμένων, τί να έπραξαν και τι συνεχίζουν να πράττουν άραγε σε αντίστοιχες διαστρεβλώσεις της ιστορίας;

Ακολουθεί η επιστολή στα ελληνικά και τα αγγλικά


January 22, 2009
Editor, Archaeology Magazine
36-36 33rd Street
Long Island City, NY 11106
U.S.A.

Αγαπητοί Κύριοι,

Διάβασα σήμερα το τεύχος Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου της Αρχαιολογίας και με ανυπομονησία περιέτρεξα τις σελίδες στο άρθρο ‘‘Ενα γράμμα για την Μακεδονία'' μόνο για να ανακαλύψω ότι ήταν ένα....γράμμα από την αρχαία Παιονία - την χώρα που εκτείνεται βορείως του όρου Βαρνούς και Όρβηλος. Ο απολογισμός του Λίβι για τη δημιουργία της Ρωμαικής επαρχίας της Μακεδονίας (45.29.7 και 12) δείχνει ξεκάθαρα ότι οι Παίονες ζούσαν βορείως αυτών των... βουνών (όπου σήμερα μορφοποιούν τα βόρεια γεωγραφικά όρια της Ελλάδος) και νοτίως των Δαρδανίων που είναι το σημερινό Κόσσοβο. Ο Στράβων (7 παρ.4) είναι ακόμα πιο λακωνικός λέγοντας ότοι η Παιονία ήταν Βόρεια της Μακεδονίας και η μόνη σύνδεση από τον έναν στον άλλον χώρο (ακόμα και σήμερα) ήταν διαμέσου του στενού φαραγγιού που διαρρέει ο Αξιός (ή Βαρδάρ) ποταμός. Με άλλα λόγια, η περιοχή που περιγράφεται από τον Matthew Brunwasser στο ‘‘Εχοντας τον Αλέξανδρο'' ήταν η Παιονία της αρχαιότητας.
Παρα το αληθές γεγονός ότι κατακτήθηκαν από τον Φίλλιπο τον ΙΙ, πατέρα του Αλέξανδρου, το 359 π.Χ. (Diodorus Siculus 16.4.2), οι κάτοικοι της Παιονίας δεν ήταν ποτέ Μακεδόνες και δεν έζησαν ποτέ στην Μακεδονία. Πράγματι ο Δημοσθένης (Ολύνθιοι 1.23) μας αναφέρει ότι είχαν ‘‘υποδουλωθεί'' από τον Φίλλιπο τον Μακεδόνα και ως εκ τούτου δεν ήταν Μακεδόνες. Ο Ισοκράτης (5.23) κάνει την ίδια αναφορά. Επί παραδείγματι, οι Αιγύπτιοι που κατακτήθηκαν από τον Αλέξανδρο κυβερνήθηκαν από τους Μακεδόνες, συμπεριλαμβανομένης και της γνωστής Κλεοπάτρας, αλλά δεν θεώρησαν ποτέ τους ευατούς τους Μακεδόνες, και η Αίγυπτος ποτέ δεν ονομάστηκε Μακεδονία (και μέχρι σήμερα απ' όσο γνωρίζω δεν αναζητά τέτοιο όνομα). Φυσικά, όπως αναφέρει ο Θουκιδίδης (2.99), οι Μακεδόνες είχαν κατακτήσει μία ‘‘στενή λωρίδα της Παιονίας που εκτεινόταν κατά μήκος του Αξιού ποταμού από την εσωτερική μεριά της Πέλλας και κατέληγε στην θάλασσα. Κατ' αυτό το τρόπο κάποιος θα μπορούσε να καταλάβει ότι κάτοικοι στην μοντέρνα δημοκρατία με κέντρο τα Σκόπια ονόμαζαν τους εαυτούς τους Παίονες και διεκδικούσαν σαν δική τους την γη που περιγραφόταν από τον Θουκιδίδη.
Αλλά γιατί, αντ'αυτού, οι σύγχρονοι άνθρωποι της αρχαία Παιονίας προσπάθησαν να αποκαλέσουν τους εαυτούς τους Μακεδόνες και την γή τους Μακεδονία;
Ο κος. Brunwasse (σελ. 55) ενώ αναφέρεται στις Ελληνικές αξιώσεις ‘‘ότι αυτό υπονοεί αξιώσεις επί του Ελληνικού εδάφους'' και σημειώνει ότι ‘‘η βόρεια επαρχία της Ελλάδος επίσης ονομάζεται Μακεδονία'', δεν λαμβάνει υπόψη του και δεν αναφέρει το γεγονός ότι η περιοχή αυτή της βόρειας επαρχίας της σύγχρονης Ελλάδος αποκαλείται συνεχώς Μακεδονία για πάνω από 2500 χρόνια (βλέπε inter alios, Ηρόδοτος 5.17; 7.128, et alibi).
Πάντως, η πιο πρόσφατη ιστορία μας δείχνει ότι οι Ελληνικές ανησυχίες δεν είναι χωρίς βάση. Επί παραδείγματι, ένας χάρτης που τυπώθηκε στα Σκόπια το 1992 (Εικ. 1) απεικονίζει ξεκάθαρα ότι η Μακεδονία επεκτείνεται από τα εδάφη της Παιονίας μέχρι το Όρος Όλυμπος στα νότια, πράγμα που σημαίνει ότι την αρχαία περιοχή των Παιόνων και η Μακεδονία παρουσιάζονται ως μία οντότητα. Οι ίδιες αξιώσεις εμφανίζονται σε ένα ψευδοχαρτονόμισμα που δειχνει ότι εκδόθηκε από την Κεντρική Τράπεζα της Μακεδονίας, το οποίο εμφανίζει ως "μακεδονικό" μνημείο τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, που ανήκει στην Ελλάδα (Εικ.2). Υπάρχουν πολύ περισσότερα παραδείγματα σε ημερολόγια, Χριστουγεννιάτικες κάρτες, αυτοκόλλητες ετικκέτες για προφυλακτήρες κλπ, και όλα απεικονίζουν τις ίδιες εδαφικές αξιώσεις.
Πέραν τούτο ο κος. Brunwasser σε άρθρο του έχει κάνει αναφορά (International Herald Tribune 10/1/08) στο έργο του ‘‘Μακεδονικού Ινσιντούτου για Στρατηγική Ερευνα 16:9'' το οποίο αναφέρει ότι ‘‘σε ένα εδάφιο της Καινής Διαθήκης ένας Μακεδόνας εμφανίζεται στον Απόστολο Παύλο ικετεύοντάς τον: Ελάτε στην Μακεδονία και βοηθήστε μας''. Αλλά ας δούμε πού πήγε ο Απ. Παύλος στην Μακεδονία; Στην Νεάπολη (Καβάλα), στους Φιλλίπους, στην Αμφίπολη, στην Απολλωνία, στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια (εδάφια 16:11- 17:10), πόλεις που βρίσκονται όλες στην Ιστορική Μακεδονία και καμία στην Παιονία. Τι αξιοπιστία μπορεί να έχουν οι ισχυρισμοί ενός Ινστιτούτου που έχει έδρα τα Σκόπια, που απαιτούν να ονομάζονται Μακεδονία, στηριζόμενα σε ένα ταξίδι που έγινε στην Μακεδονία της αρχαιότητας, η οποια είναι η σημερινή ομώνυμη βόρεια επαρχία της Ελλάδος;
Αναρωτιέμαι πού θα καταλήγαμε εάν ένα συγκεκριμένο μεγάλο νησί της νοτιοανατολικής ακτής των Ηνωμένων Πολιτείων (υπονοεί την Κούβα, σ.τ.μ.) ονόμαζε τον εαυτό του Φλώριδα, και είχε στο νόμισμά του μορφές του κόσμου του Disney και διένειμε χάρτες δείχνοντας την Μεγάλη Φλώριδα, στην όρια της οποίας ήταν αμερικανικά εδάφη.
Σαφώς δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία για το τί είχε στο μυαλό του όταν αναφερόταν στο όνομα ‘‘Μακεδονία'' ο Αμερικανός Γενικός Γραμματέας του Κράτους Edward Stettinius στις 26 Δεκεμβρίου 1944, όταν έγραψε:
"Οι υπηρεσίες του αμερικανικού κράτους έχουν επισημάνει με ιδιαίτερη ανησυχία τις προπαγανδιστικές φήμες και ανεπίσημες δηλώσεις που γίνονται υπέρ μιας αυτόνομης Μακεδονίας, που προέρχονται κυρίως από την Βουλγαρία, αλλά και από τις Γιουγκοσλαβικές αντιστασιακές ομάδες και άλλες πηγές, με τον υπαινιγμό ότι περιοχή της Ελλάδος συμπεριλαμβανόταν στο προβαλλόμενο εννιαίο κράτος. Αυτή η κυβέρνηση θεωρεί τη συζήτηση περί «Μακεδονικού έθνους», περί Μακεδονικής «πατρικής γης», ή περί Μακεδονικής «εθνικής συνείδησης» αδικαιολόγητη δημαγωγία που δεν αντιπροσωπεύει καμία εθνική ούτε πολιτική πραγματικότητα, και αποσκοπεί στη δημιουργία επιθετικών βλέψεων ενάντια στην Ελλάδα.»
[Πηγή: U.S. State Department, Foreign Relations vol viii, Washington, D.C., Circular Airgram (868.014/26Dec1944)].
Ο κος. Brunwasser (ένας κάτοικος της Βουλγαρίας), παρ' όλα αυτά, πηγαίνει για να δηλωθεί με το προγανές ότι η Ελλάδα απαιτή ‘‘τον Αλέξανδρο ΙΙΙ των Μακεδόνων (Αλέηανδρος ο Μεγας)....σαν Ελληνας.''
Αυτή η τοποθέτηση μου προκαλεί απορία. Τι υπάρχει για να διεκδικήσει; Ο προ-προ-προ πάππος του Αλέξανδρου, Αλέξανδρος Ι, πιστοποιήθηκε σαν Ελληνας στην Ολυμπία, και σύμφωνα με τα λόγια του πατέρα της Ιστορίας ‘‘Τυγχάνει να γνωρίζω ότι οι πρόγονοι του Αλέξανδρου είναι Ελληνες'' (Ηρόδοτος 5:22). Ο πατέρας του Αλέξανδρου, Φίλλιπος, κέδρισε διάφορους ιππικούς αγώνες στην Ολυμπία και στους Δελφούς (Πλούταρχος, Αλέξανδρος 4:9; Moralia 105A), τα δυο πιο αντιπροσωπευτικά Ελληνικά ιερά στην Αρχαία Ελλάδα όπου μη-Ελληνες δεν επιτρεπόταν να αγωνιστούν. Εάν λοιπόν ο Φίλλιπος ήταν Ελληνας, δεν ήταν και ο γιος του Ελληνας;
Οταν ο Ευριπίδης -που πέθανε και θάφτηκε στην Μακεδονία (Θουκυδίδης apud Pal. Anth. 7.45; Παυσανίας 1.2.2; Diodorus Siculus 13.103) έγραψε το έργο του Αρχέλαος προς τιμή του μεγάλου-θείου του Αλέξανδρου, το έγραψε στα Σλαβικά;
Οταν έγραψε τις Βάκχες, ενόσω ήταν σε δίκη για τον Αρχέλαο, δεν τις έγραψε στα Ελληνικά, όπως δηλαδή μας παραδόθηκε; Η να υποθέσουμε ότι ο Ευριπίδης ήταν ‘‘Μακεδόνας'' που έγραφε στα Σλαβικά (σε μια εποχή όπου η συγκεκριμένη γλώσσα δεν ήταν βεβαιωμένη) και το έργο του μεταφράστηκε στα Ελληνικά;
Ποια ήταν η γλώσσα της διδασκαλίας όταν ο Αριστοτέλης έκανε μάθημα στον Αλέξανδρο; Ποια γλώσσα έγινε γνωστή και διαδόθηκε από τον Αλέξανδρο στις εκστρατείες του στην Ανατολή;
Γιατί έχουμε τις αρχαίες επιγραφές στα Ελληνικά σε οικισμούς που ιδρύθηκαν από τον Αλέξανδρο τόσο μακριά, ακόμα και στο Αφγανιστάν, και καμία στα Σλαβικά;
Γιατί τα Ελληνικά έγιναν η αληθινή γλώσσα της αυτοκρατορίας του Αλέξανδρου εάν ήταν στην πραγματικότητα ‘‘Μακεδόνας''.
Γιατί η Κενή Διαθήκη γράφηκε στα Ελληνικά και όχι στα Σλαβικά;
Στην σελίδα 57 του αποκαλούμενου ‘‘Γράμμα από την Μακεδονία'' υπάρχει μια φωτογραφία από τον συγγραφέα να στέκεται μπροστά ‘‘απο ένα χάλκινο άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου στην πολή Πρίλεπ''.
Τo άγαλμα είναι προφανώς σύγχρονο, αλλά η ερώτηση είναι εάν ο πραγματικός Αλέξανδρος της ιστορίας θα μπορούσε να διαβάσει τη Σλαβική επιγραφή κάτω από τα πόδια του. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η παρουσία των Σλάβων στην περιοχή είναι πολύ μεταγενέστερη των Ελλήνων, η απάντηση είναι προφανής.
Ενώ η έκθεση που έκανε ο κος. Brunwasser's για την αρχαιολογική του έρευνα στην Παιονία είναι ευπρόσδεκτη, η υιοθέτηση και η προώθηση από πλευράς του της σύγχρονης πολιτικής θέσης των ανθρώπων της Παιονίας για τη χρήση του ονόματος Μακεδονία είναι πράξη όχι μόνο ανεπιθύμητη, αλλά και επιζήμια για τους αναγνώστες της Αρχαιολογίας που, όπως φαντάζομαι, ενδιαφέρονται για πραγματιά ιστορικά γεγονότα. Η απόφαση όμως να διαδοθούν αυτές οι ιστορικές αηδίες από ένα περιοδικό σαν την "Αρχαιολογία" - μια έκδοση του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου της Αμερικής - είναι επιζήμια για την δική του φήμη.
Ας το πούμε για μια φορά ακόμα: η περιοχή της αρχαίας Παιονίας ήταν μέρος της Μακεδονικής Αυτοκρατορίας, όπως ήταν και η Εφεσσς, τα Θήρα, η Παλαιστίνη, η Μέμφιδα, η Βαβυλώνα, τα Τάξηλα, και πολλές ακόμα πόλεις. Μπορεί κατ' αυτή τη λογική να είχαν γίνει ‘‘Μακεδονες'' προσωρινά αλλά ποτέ κανείς από εκείνες τις περιοχές δεν ήταν φυλετικά πραγματικά ‘‘Μακεδόνας''.
Επιτρέψτε μου να κλείσω αυτή την επιστολή, κάνοντας την εξής πρόταση για να λυθή το σύγχρονο ερώτημα για την χρήση του ονόματος ‘‘Μακεδονία''. Η Ελλάδα πρέπει να προσαρτήση την Παιονία - αυτό έκανε και ο Φίλλιπος ΙΙ το 359 π.Χ. Και αυτό θα φαινόταν αποδεκτό από τους σύγχρονους κατοίκους εκείνης της περιοχής μια και υποστηρίζουν ότι είναι Ελληνες με την ιδιοποίηση του ονόματος Μακεδονία και του διασημότερου Μακεδόνα, του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Κατόπιν οι σύγχρονοι άνθρωποι αυτής της νέας Ελληνικής επαρχίας θα μπορούσαν να εργαστούν στην εκμάθηση και στην ομιλία, στο διάβασμα και στο γράψιμο της Ελληνικής γλώσσας, ενδεχομένως το ίδιο καλά όπως εκάνε και ο Αλέξανδρος.

Με εκτίμηση

Stephen G. Miller
Professor Emeritus, University of California,
Berkeley


Η επιστολή στα αγγλικά

January 22, 2009

Editor, Archaeology Magazine

36-36 33rd Street

Long Island City, NY 11106

U.S.A.

Dear Sir,

           

            I opened the January/February issue of Archaeology today and eagerly turned to "A Letter from Macedonia" only to discover that it was actually a letter from ancient Paionia - the land north of Mt. Barmous and Mt. Orbelos.  Livy's account of the creation of the Roman province of Macedonia (45.29.7 and 12) makes clear that the Paionians lived north of those mountains (which form today the geographically natural northern limits of Greece) and south of the Dardanians who were in today's Kosovo.  Strabo (7. frag 4) is even more succinct in saying that Paionia was north of Macedonia and the only connection from one to the other was (and is today) through the narrow gorge of the Axios (or Vardar) River.   In other words, the land which is described by Matthew Brunwasser in his "Owning Alexander" was Paionia in antiquity.

            While it is true that those people were subdued by Philip II, father of Alexander, in 359 B.C. (Diodorus Siculus 16.4.2), they were never Macedonians and never lived in Macedonia.  Indeed, Demosthenes (Olynthian 1.23) tells us that they were "enslaved" by the Macedonian Philip and clearly, therefore, not Macedonians.  Isokrates (5.23) makes the same point.  Likewise, for example, the Egyptians who were subdued by Alexander may have been ruled by Macedonians, including the famous Cleopatra, but they were never Macedonians themselves, and Egypt was never called Macedonia (and so far as I can tell does not seek that name today).

            Certainly, as Thucydides (2.99) tells us, the Macedonians had taken over "a narrow strip of Paionia extending along the Axios river from the interior to Pella and the sea".  One might therefore understand if the people in the modern republic centered at Skopje called themselves Paionians and claimed as theirs the land described by Thucydides.

            But why, instead, would the modern people of ancient Paionia try to call themselves Macedonians and their land Macedonia?  Mr. Brunwasser (p. 55) touches on the Greek claims  "that it implies ambitions over Greek territory" and he notes that "the northern province of Greece is also called Macedonia."  Leaving aside the fact that the area of that northern province of modern Greece has been called Macedonia for more than 2,500 years (see, inter alios, Herodotus 5.17; 7.128, et alibi), more recent history shows that the Greek concerns are legitimate.  For example, a map produced in Skopje in 1992 (Figure 1) shows clearly the claim that Macedonia extends from there to Mt. Olympus in the south;  that is, combining the ancient regions of Paionia and Macedonia into a single entity.  The same claim is explicit on a pseudo-bank note of the Republic of Macedonia which shows, as one of its monuments, the White Tower of Thessalonike, in Greece (Figure 2).  There are many more examples of calendars, Christmas cards, bumper-stickers, etc., that all make the same claim.

            Further, Mr. Brunwasser has reported with approval (International Herald Tribune 10/1/08) the work of the "Macedonian Institute for Strategic Research 16:9", the name of which refers "to Acts 16:9, a verse in the New Testament in which a Macedonian man appears to the Apostle Paul begging him: ‘Come over into Macedonia, and help us.'"  But where did Paul go in Macedonia?  Neapolis (Kavala), Philippi, Amphipolis, Apollonia, Thessaloniki, and Veroia (Acts 16:11-17:10) all of which are in the historic Macedonia, none in Paionia.  What claim is being made by an Institute based in Skopje that names itself for a trip through what was Macedonia in antiquity and what is the northern province of Greece today?

            I wonder what we would conclude if a certain large island off the southeast coast of the United States started to call itself Florida, and emblazoned its currency with images of Disney World and distributed maps showing the Greater Florida.

            Certainly there was no doubt of the underlying point of "Macedonia" in the mind of  U.S. Secretary of State Edward Stettinius on December 26, 1944, when he wrote:

"The Department [of State] has noted with considerable apprehension increasing propaganda rumors and semi-official statements in favor of an autonomous Macedonia, emanating principally from Bulgaria, but also from Yugoslav Partisan and other sources, with the implication that Greek territory would be included in the projected state. This government considers talk of Macedonian "nation", Macedonian "Fatherland", or Macedonian "national consciousness" to be unjustified demagoguery representing no ethnic nor political reality, and sees in its present revival a possible cloak for aggressive intentions against Greece."

                        [Source: U.S. State Department, Foreign Relations vol viii,                                                Washington, D.C., Circular Airgram (868.014/26Dec1944)]

                                     

           

            Mr. Brunwasser (a resident of Bulgaria), however, goes on to state, with apparent distain, that Greece claims "Alexander III of Macedon (Alexander the Great) . . . as Greek."

            This attitude mystifies me.  What is there to "claim"?  Alexander's great-great-great grandfather, Alexander I, was certified as Greek at Olympia and, in the words of the father of history "I happen to know that [the forefathers of Alexander] are Greek" (Herodotus 5.22).  Alexander's father, Philip, won several equestrian victories at Olympia and Delphi (Plutarch, Alexander 4.9; Moralia 105A), the two most Hellenic of all the sanctuaries in ancient Greece where non-Greeks were not allowed to compete.  If Philip was Greek, wasn't his son also Greek?

            When Euripides - who died and was buried in Macedonia (Thucydides apud Pal. Anth. 7.45; Pausanias 1.2.2; Diodorus Siculus 13.103) - wrote his play Archelaos in honor of the great-uncle of Alexander, did he write it in Slavic?  When he wrote the Bacchai while at the court of Archelaos did he not write it in Greek even as it has survived to us?  Or should we imagine that Euripides was a "Macedonian" who wrote in Slavic (at a date when that language is not attested) which was translated into Greek?

            What was the language of instruction when Aristotle taught Alexander?  What language was carried by Alexander with him on his expedition to the East?  Why do we have ancient inscriptions in Greek in settlements established by Alexander as far away as Afghanistan, and none in Slavic?  Why did Greek become the lingua franca in Alexander's empire if he was actually a "Macedonian"?  Why was the New Testament written in Greek rather than Slavic?

            On page 57 of the so-called "Letter from Macedonia" there is a photograph of the author standing "before a bronze statue of Alexander the Great in the city of Prilep."  The statue is patently modern, but the question is whether the real historic Alexander could have read the Slavic inscription beneath his feet.  Given the known historic posterity of Slavic to Greek, the answer is obvious.

            While Mr.  Brunwasser's reporting of the archaeological work in Paionia is welcome, his adoption and promotion of the modern political stance of its people about the use of the name Macedonia is not only unwelcome, it is a disservice to the readers of Archaeology who are, I imagine, interested in historic fact.  But then, the decision to propagate this historical nonsense by Archaeology - a publication of the Archaeological Institute of America - is a disservice to its own reputation.             

            Let it be said once more:  the region of ancient Paionia was a part of the Macedonian empire.  So were Ephesos and Tyre and Palestine and Memphis and Babylon and Taxila and dozens more.  They may thus have become "Macedonian" temporarily, but none was ever "Macedonia".

            Allow me to end this exegesis by making a suggestion to resolve the question of the modern use of the name "Macedonia."  Greece should annex Paionia - that is what Philip II did in 359 B.C.  And that would appear to be acceptable to the modern residents of that area since they claim to be Greek by appropriating the name Macedonia and its most famous man. Then the modern people of this new Greek province could work on learning to speak and read and write Greek, hopefully even as well as Alexander did.

Sincerely,

Stephen G. Miller

Professor Emeritus, University of California,   

Berkeley

PS:  For a more complete examination of the ancient evidence regarding Paionia, see I. L. Merker, "The Ancient Kingdom of Paionia," Balkan Studies 6 (1965) 35-54

cc: C. Brian Rose, President, Archaeological Institute of America

Hillary Rodham Clinton, Secretary of State of the United States of America

Dora Bakoyiannis, Minister of Foreign Affairs of Greece

Antonis Samaras, Minister of Culture of Greece

Olli Rehn, European Commissioner for Enlargement

Erik Meijer, Member, European Parliament
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #35 στις: Μαρτίου 19, 2009, 01:50:16 »
Όταν διάβασα το παραπάνω ήμουνα σκεπτικός ως προς τη γνησιότητά του.  Το έψαξα λοιπόν.  Το αρχικό άρθρο στο περιοδικό Archaeology είναι εδώ: http://www.archaeology.org/0901/abstracts/letter.html

Η Ιστοσελίδα του καθηγητή Stephen Miller στο University of California, Berkeley είναι εδώ: http://classics.berkeley.edu/people/faculty/person_detail.php?person=30

Του έστειλα e-mail, ρωτώντας για τη γνησιότητα της επιστολής.  Μου επιβεβαίωσε τη γνησιότητα (έχω το e-mail του). 

Η επόμενη κίνησή μου ήταν να γράψω στον συντάκτη του περιοδικού και να ζητήσω να δημοσιεύσουν την επιστολή του καθηγητή.
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #36 στις: Απριλίου 17, 2009, 01:17:46 »
Στις 19/3/09 στείλαμε στον εκδότη του περιοδικού "Archaeology Magazine" την ακόλουθη επιστολή, όπου του ζητάμε να αποκαταστήσει την αλήθεια με το να δημοσιεύσει την επιστολή του καθηγητή Stephen G. Miller.  Ενημερώθηκε με αντίγραφο ο καθηγητής Stephen G. Miller.  Ο εκδότης μέχρι σήμερα δεν μας απάντησε και από ότι ξέρω δεν έχει κάνει κάτι για την αποκατάσταση της αλήθειας.



Editor, Archaeology Magazine

Dear Sir,

In the January/February (Volume 62 Number 1) issue of Archaeology, you published an article titled "A Letter from Macedonia", written by Matthew Brunwasser  (http://www.archaeology.org/0901/abstracts/letter.html).  The article describes the efforts of archaeologist Viktor Lilcic of Skopje University, who implies and wishes to discover a direct connection between FYROM (former Yugoslav Republic of Macedonia) and ancient Macedonia, the
kingdom of Alexander the Great.

After reading the above article, Professor Stephen G. Miller (Professor Emeritus, University of California, Berkeley) wrote to you on January 22, 2009, a letter explaining the fallacy of FYROM's position in this dispute over historical facts with Greece (http://history-of-macedonia.com/wordpress/2009/03/01/archaeology-magazine-letter-to-the-editor-by-professor-stephen-g-miller/). In his letter he does not imply nor wishes to discover something.  He uses historical sources and proves that FYROM is ancient Paionia, not ancient Macedonia.

It only seems fair to me that you publish Professor Miller's letter in your next issue.

Then again, if you think this is not appropriate, I would like to know the reasons.  If you found historical inaccuracies in the professor's letter, I would also like to know them.

Sincerely,
XXXXXXXXX
Thessaloniki, Macedonia, Greece
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 17, 2009, 01:20:34 από Κανένας »
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche

ΣΕΡΑΠΙΣ

  • ΑΜΡΑ Σύμβουλος
  • *****
  • Μηνύματα: 492
  • Karma: 0
  • FR.M.T.S.G
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #37 στις: Απριλίου 17, 2009, 02:40:33 »
Οκ, εστάλησαν emails - επιστολές σε ειδικούς και υπευθύνους.
Per aspera ad astra

ΣΕΡΑΠΙΣ

  • ΑΜΡΑ Σύμβουλος
  • *****
  • Μηνύματα: 492
  • Karma: 0
  • FR.M.T.S.G
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #38 στις: Απριλίου 20, 2009, 00:04:33 »
Δείτε εδώ,

http://www.zougla.gr/news.php?id=34538

Με ένα σμπάρο δυό τριγώνια, Όπως συμβαίνει εξάλλου σχεδόν πάντα. Η Βλακεία, το εμπόριο, η αμορφωσιά, η απάτη, και πως σιγά σιγά παγιώνεται η ανοησία ως γνώση και διαστρέβλωση της Ιστορίας (θυμίζει κάτι?).

Πιθανών πάλι όμως να έχουν δίκιο, να είναι όντως απόγονοι του Βουκεφάλα.

"από το zougla.gr"
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 20, 2009, 00:11:39 από SERAPIS »
Per aspera ad astra

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.717
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #39 στις: Απριλίου 20, 2009, 10:32:37 »

Πιθανών πάλι όμως να έχουν δίκιο, να είναι όντως απόγονοι του Βουκεφάλα.


    Μπά κι αυτό μάλλον απίθανο φαίνεται, γιατί, απ' ότι δείχνει η ιστορία, ο Βουκεφάλας ήταν έξυπνο ζώο ;D ;D ;D ;D
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού, και μας φιμώνουν να μην ενημερωθεί ο κόσμος. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. Εχουν ενημερωθεί παγκόσμια Πανεπιστήμια - Κυβερνήσεις https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.610
  • Karma: 7
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #40 στις: Απριλίου 26, 2009, 18:55:08 »
Αγαπητέ Κανένα,

συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία σου.  Το θέμα της Ονομασία των Σκοπίων, είναι σημαντικό να λυθεί.  Είναι σημαντικό να κατανοήσουν όλοι οι άνθρωποι ανεξαρτήτου εθνικότητας, πως η ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ της Ιστορίας κάθε λαού, είναι ένα ΕΓΚΛΗΜΑ και ηθικό και νομικό.

Αν θέλουν οι Σλάβοι ή οποιαδήποτε άλλη εθνικότητα, να ονομάζονται Μακεδόνες, Θρακιώτες, Ηπειρώτες, Μινωίτες, Μυκηναίοι, Αχαιοί, 'Ιωνες...

...ας μάθουν πρώτιστα να μιλούν και να σκέφτονται Ελληνικά... Τότε ευχαρίστως να τους υποδεχτούμε στην χώρα μας, και να ανοίξουμε τα σύνορά μας, αφού θαυμάζουν τόσο τον πολιτισμό μας και επιθυμούν να αισθάνονται απόγονοι του Ελληνικού πολιτισμού...

'Αλλωστε όπως είχε αναφέρει και ο Κλίντον, όλοι οι "δυτικοί" είναι απόγονοι των Ελλήνων.
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

Ορφέας

  • Διαχειριστής
  • ******
  • Μηνύματα: 1.717
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #41 στις: Απριλίου 28, 2009, 08:57:26 »
   

      Η Μεγαλύτερη Συλλογή Πηγών Παγκοσμίως, για την Βουλγαρική καταγωγή των Σκοπιανών!!!!


     http://history-of-macedonia.com/wordpress/2009/04/27/megaliteri-sillogi-pigon-pagkosmiws-gia-boulgariki-katagogi-skopianon/
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 28, 2009, 19:47:45 από Κανένας »
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού, και μας φιμώνουν να μην ενημερωθεί ο κόσμος. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. Εχουν ενημερωθεί παγκόσμια Πανεπιστήμια - Κυβερνήσεις https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #42 στις: Μαΐου 20, 2009, 23:39:01 »
Στις 18 Μαίου 2009, διακόσιοι (200) Πανεπιστημιακοί (Ιστορικοί/Αρχαιολόγοι) από όλο τον κόσμο έστειλαν στον Πρόεδρο της Αμερικής Μπαράκ Ομπάμα επιστολή σχετικά με την Ελληνικότητα της Μακεδονίας και τον παραλογισμό της παραποίησης της ιστορίας από την FYROM. 

Τις επόμενες ημέρες, τα ονόματα που συνυπογράφουν την επιστολή ήδη έφτασαν τα 215.

Η επίσημη ανακοίνωση έγινε σήμερα. 

Η επιστολή είναι εδώ: Macedonia - Obama

Τα υποστηρικτικά στοιχεία είναι εδώ : Documentation for Macedonia
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.610
  • Karma: 7
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #43 στις: Μαΐου 21, 2009, 00:10:43 »
Βρε που φτάσαμε... Να πρέπει να αποδεικνύουμε πως η Ελλάδα είναι Ελληνική...

Οι άλλοι λαοί, διεκδικούν την Ιστορία μας, μόνο οι 'Ελληνες ακόμα να κατανοήσουμε πόσο τελικά αξίζει ο Αρχαίος Ελληνικός μας πολιτισμός.  Καιρός λοιπόν να το αναγνωρίσουμε, και να συνεχίσουμε το Ιερό 'Εργο των Ελλήνων, που ο θρησκευτικός δογματισμός διέκοψε βάναυσα.

Ας πετάξουμε το μαύρο πέπλο του μισελληνικού θρησκευτικού δογματισμού από την Ελλάδα μας, και ας υψώσουμε λάβαρο Δικαιοσύνης, Φιλαλληλίας και Ανθρωπισμού.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 21, 2009, 20:00:30 από Rose »
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

ΛΕΥΤΕΡΗΣ

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 29
  • Karma: 0
    • MSN Messenger - lefteris73@hotmail.com
    • Προφίλ
Απ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΩΝ
« Απάντηση #44 στις: Μαΐου 21, 2009, 16:36:14 »
Αγαπητοι Αδελφοι,
το προβλημα της ονομασιας δεν λυνεται με αποδειξεις...εξ` αλλου στην ταινια Αλεξανδρος,χολυγουντιανη παραγωγη αρα και ελεγχομενη απο συγκεκριμενες υπηρεσιες ξεκαθαρα αναφερεται ο Αλεξανδρος ο Μακεδων ως ελλην πραμα για το οποιο κραξαν οι απο πανω γειτονες...
Και η τελευταια μανια του Γκρουεφσκι να τα κανει ολα γυαλα και με το ζορι να επιβληθει εχει αλλες εξηγησεις....γεοπωλιτικες...μια ανοιχτη πληγη στα Βαλκανια ειναι ωραια ευκαιρια για επεμβασεις ανα πασα στιγμη απο τις ΗΠΑ και καλο επιχειρημα για να εχεις 2 χωρουλες στο χερι
NON SERVIAM