Απαντήθηκε από Ορφέας, 19/11/2007
Προς Α.Μ.Ρ.Α.
Ολοκλήρωσα την μελέτη των (θαυμάσιων) εργασιών / διδασκαλιών σας.
Ευχαριστούμε θερμά για τα καλά σου λόγια. Είναι τιμή μας –και για να είμαστε ειλικρινείς, έχουμε ανάγκη να ακούσουμε την καλοπροαίρετη κριτική από ανθρώπους που έχουν εντρυφήσει σε βάθος στον εσωτερισμό- που εισπράττουμε τόσο θετικά σχόλια από μέρους σου. Ακόμα μεγαλύτερη όμως είναι η υπηρεσία και η προσφορά σου στην ΑΜΡΑ, γιατί εντοπίζεις εύστοχα τα κενά του εγχειρήματος που ξεκινήσαμε και μας βοηθάς αφάνταστα στην κατά το δυνατόν επαρκέστερη και πιο ολοκληρωμένη δόμηση και παρουσίαση. Σου είμαστε ειλικρινά ευγνώμονες.
Παρόλο που διαπίστωσα ότι το σύστημα της ΑΜΡΑ βασίζεται στον λεγόμενο "δυτικό εσωτερισμό" και σημείωσα τις παραπομπές σας σε κάποια ονόματα, ανάγκη δική μου (και άλλων μελετητών υποθέτω) είναι να υπάρξει μία ακριβέστερη ενημέρωση ως προς του που ακριβώς βασίζεται η διδασκαλία του χώρου σας.
Στο άρθρο «Ροδοσταυρισμός: Η αναγέννηση των Εσωτερικών Επιστημών στην Ευρώπη» που υπάρχει στην κεντρική σελίδα της ΑΜΡΑ, amra.gr , στην ένδειξη «Αναδρομές», όπως επίσης και στην «αγορά» της ΑΜΡΑ στο ΑΜΡΑ - Αυθεντική Μυστικιστική Ροδοσταυρική Αδελφότητα > Θέματα Ροδοσταυρισμού > Ροδοσταυρικά 'Αρθρα με τίτλο, ΡΟΔΟΣΤΑΥΡΙΣΜΟΣ : Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ., όπου γίνεται σε γενικές γραμμές μια αναδρομή στην ιστορική συνέχεια και στο γεννεολογικό δέντρο του Ροδοσταυρισμού.
Θαρρώ πώς χρειάζεται να γίνεται περισσότεροι συγκεκριμένοι. Αν η ΑΜΡΑ , όπως λέει το όνομά της, είναι μία Ροδοσταυρική διδασκαλία, πρέπει να ορίσετε επακριβώς την έννοια του Ροδόσταυρου και να ενημερώσετε για την ιστορική (ή μη) προέλευσή του. Πότε εμφανίστηκε; Πώς; Τι γραπτά κείμενα υπάρχουν σχετικά; Από ποιούς και από πότε;
Ήδη ετοιμάζεται μια πληρέστερη ανασκόπηση της ιστορίας του Ροδοσταυρισμού και της προέλευσής του, βασισμένη πάνω σε ιστορικά τεκμήρια και αναφορές και όχι σε μυστικά και χαμένα αρχεία. Όσο για την έννοια του Ροδόσταυρου, τελευταία και μάλλον σκόπιμα έχει διαστρεβλωθεί η έννοιά του, ώστε σήμερα να παραπέμπει σε μια χριστιανική έκδοση εσωτερικού χριστιανισμού, πράγμα βέβαια τελείως ασύστολο.
Στο άρθρο που παραπέμπουμε, υπάρχουν και αναφορές σε ονόματα και έργα, στα οποία αναφέρεται αλλά και ουσιαστικά στηρίζεται ο Ροδοσταυρισμός. Η βάση όμως της Ροδοσταυρικής διδασκαλίας, επικεντρώνεται στο τρίπτυχο, «Ερμητικά – Αλχημεία – Καμπάλα».
Εσείς συνεχίζετε στις γραμμές αυτής της διδασκαλίας;
(εννοείται ότι δεν ενδιαφέρει εάν χρησιμοποιείται μεθόδους άλλων παλαιότερων Ροδοσταυρικών ταγμάτων).
Συνεχίζετε δηλαδή να μεταδίδετε μία διδασκαλία που προέρχεται από κείμενα που θεωρούνται Ροδοσταυρικά;
Έχετε εμπλουτίσει την ΑΜΡΑ και με γνώσεις από μύστες που δεν θεωρούνται παραδοσιακοί Ροδόσταυροι;
Από ποιούς;
Οι διαδασκαλίες της ΑΜΡΑ φιλοδοξούν να ακολουθούν τις παραδοσιακές διδασκαλίες του Ροδοσταυρισμού, πιστές ως προς το περιεχόμενό τους στο τρίπτυχο που αναφέραμε παραπάνω, ως προς τον εσωτερισμό, σύμφωνες φυσικά και με το Ροδοσταυρικό πνεύμα της εξωτερικής επιστημονικής ενασχόλησης, και εναρμονισμένες με το κοινωνικό – επαναστατικό πνεύμα της ατομικής και κοινωνικής δικαιοσύνης και τελικής απελευθέρωσης του Ευρωπαίου πολίτη και του παγκόσμιου ανθρώπου.
Προφανώς βέβαια, η ΑΜΡΑ δεν εθελοτυφλεί στην συνεισφορά μυστών από διαφορετικές σχολές και πολιτισμούς και έτσι, πάντα αφήνει χώρο στις διδασκαλίες της για εμπλουτισμό και σφαιρικότερη προσέγγιση και ανάλυση και με διαφορετικές οπτικές, αλλά και με απόψεις προερχόμενες άλλων σχολών, οι οποίες επάξια έχουν καταξιωθεί στον χώρο του εσωτερισμού.
Εάν όμως η ΑΜΡΑ είναι ένα νέο σχήμα που δεν βασίζεται επακριβώς στην Ροδοσταυρική Παράδοση, τότε... μήπως δεν θα έπρεπε κάν να ονομάζεται "Ροδοσταυρική"; Πόσο μάλλον "Μυστικιστική", αφού εσείς οι ίδιοι δηλώνετε (και συμφωνώ με αυτήν την επιλογή) ότι «επιλέγεται να εντρυφήσετε σε μία Συνθετική Επιστήμη» Μυστικισμού – Αποκρυφισμού.
Η ΑΜΡΑ, ευελπιστεί να προάγει πρώτιστα την παραδοσιακή διδασκαλία, φέρνοντάς την στην σημερινή εποχή, πρεσβεύοντας ότι η εσωτερική γνώση δεν περιορίζεται χρονικά, καθότι παραμένει πάντα επίκαιρη, οπότε κουβαλάει ως τίτλο τιμής τον όρο Ροδοσταυρική, προσπαθώντας να τον τιμήσει στο έπακρο. Για λόγους όμως ιστορικής συνέχειας και απόδοσης τιμής στους πρωτεργάτες των εσωτερικών επιστημών του Ροδοσταυρισμού που ήταν οι μεγάλοι μυστικοί όλων των εποχών, παρότι ο Ροδοσταυρισμός αποτελεί πλέον μια Συνθετική Επιστήμη Μυστικισμού και Αποκρυφισμού, συντηρούμε και διαιωνίζουμε την ορολογία «μυστικιστική», σε συσχετισμό με τον γενικό όρο «Ροδοσταυρική», επισημαίνοντας συγχρόνως την αναγκαιότητα και της μυστικιστικής οδού του εσωτερισμού, η οποία, για την επιστημονική σκέψη σχεδόν απαξιώθηκε, ενώ από την άλλη, την μονοπώλησε δυστυχώς το κάθε θρησκευτικό δόγμα.
Τέλος, αν η ΑΜΡΑ είναι μία Διδασκαλία που εμπεριέχει κυρίως την δική σας κατανόηση και σύνθεση, τότε καλό δεν θα ήταν να μας γνωστοποιήσετε από ποια αναγνώσματα ή μυητικά κελεύσματα προέρχεται αυτή η κατανόηση; (τα βιογραφικά σας δηλαδή :-))
Θάταν αναληθές αν ισχυριζόμασταν ότι δεν υπεισέρχεται και η υποκειμενική παράμετρος της δικής μας κατανόησης στις διδασκαλίες .εργασίες της ΑΜΡΑ. Προσπαθούμε όμως κατά το δυνατόν πάντα να αναφερόμαστε στην εσωτερική παράδοση και να επιζητούμε εκεί την θετική ετυμηγορία στις απόψεις που εκφράζουμε, προάγοντας και προβάλλοντας την συνεπικουρία των μυστών του Ροδοσταυρισμού.
Αυτά ως γενική παρατήρηση.
---------------------
Ειδικότερα,
θα αναφερθώ στις έννοιες ΑΙΘΕΡΑΣ και ΑΚΑΣΑ.
Υποθέτω, και κάπου το δηλώνετε και εσείς, ότι θα αναφερθείτε αναλυτικότερα στους μετέπειτα βαθμούς.
Έχετε όμως ήδη ταυτίσει με βεβαιότητα αιθέρα και ακάσα, κάτι που δεν προκύπτει από τους ορισμούς που εσείς οι ίδιοι έχετε δώσει.
Για την μεγάλη δασκάλα του ανατολικού εσωτερισμού, την Ε. Π. Μπλαβάτσκι, Ακάσα είναι η λεπτοφυής πνευματική ουσία που διαπερνάει όλο το διάστημα, η αρχέγονη ουσία που –όπως ισχυρίζεται- εσφαλμένα ταυτίζεται με τον αιθέρα, λέγοντας ότι η Ακάσα, είναι ως προς τον Αιθέρα, ότι το πνεύμα ως προς την ύλη, ή το Άτμα ως προς το Κάμα-Ρούπα. Για την Μπλαβάτσκι, είναι το Παγκόσμιο Διάστημα στο οποίο υπάρχει η έμφυτη Ιδεοπλασία του Σύμπαντος με τις πάντα μεταβαλλόμενες όψεις στα πεδία της ύλης και αντικειμενικότητας και από το οποίο ακτινοβολείται ο Πρώτος Λόγος, η εκδηλωμένη σκέψη.
Αν ΑΚΑΣΑ είναι:
«Σύμφωνα με την άποψη της Θεοσοφίας, κάθε πιθανή εκδήλωση στο σύμπαν, καταχωρείται σε μία λεπτοφυή ουσία που ονομάζεται “Akasha”.»
«μία Ινδουιστική ερμηνεία των ακασικών αρχείων συσχετίζει την Akasha με την πρωταρχική μήτρα κάθε δημιουργημένης μορφής στο σύμπαν. Δηλαδή, σε αυτή την εκδοχή, τα ακασικά αρχεία δεν αποτελούν απλά εντυπώσεις των κοσμικών εκδηλώσεων αλλά θεωρούνται μέρος της γενεσιουργού αιτίας του σύμπαντος. Έτσι, η Akasha αποτελεί πλέον εκείνη τη λεπτοφυή πνευματική ουσία που διαπερνά τα πάντα και μέσω της Prana, δηλαδή της Κοσμικής Ενέργειας δίνει μορφή σε ολόκληρο το σύμπαν. Έτσι, θεωρείται πως στο πεδίο της Akasha, δημιουργήθηκαν όλες οι συμπαντικές εκδηλώσεις αλλά ενυπάρχουν και όλες οι εκδηλώσεις που πρόκειται μελλοντικά να μορφοποιηθούν» 1.2.1. τότε δεν μπορούμε να τον ταυτίσουμε απλά με «την πλασματική μορφή της ύλης» -τον ΑΙΘΈΡΑ.
Είχαμε παραθέσει στην Διδασκαλία της ΑΜΡΑ, ότι:
«Ο όρος που έχει επικρατήσει να λέγεται αυτός ο αιθερικός μνημονικός καταχωρητής, είναι «ΑΚΑΣΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ». Σε ανώτερο βαθμό θα αναλύσουμε διεξοδικώτερα αλλά και θα ξεδιαλύνουμε επισημαίνοντας το γεγονός της ύπαρξης δύο ξεχωριστών «Ακασικών Αερχείων», που χάριν συντομίας προς ώρας θα τα ονομάσουμε , «κοσμική Ακάσα», ως η κατώτερη πλανητική Ακάσα και πνευματική ακάσα, ως η ανώτερη συμπαντική ακάσα. Αυτή η παράξενη και μυστηιώδης ουσία, ο αιθέρας, βρίσκεται πάντα πίσω από κάθε νέα γένεση, πίσω από κάθε υλοποίηση στα πεδία του υλικού κόσμου».
Υπενθυμίζουμε μόνον το γεγονός ότι μιλήσαμε για δύο ξεχωριστά αν και αναλογικά πεδία «Ακάσα» , την πλανητική, όπως την ονομάσαμε, ακάσα και την Συμπαντική. Στον δεύτερο βαθμό θα γίνει εμπεριστατωμένη και λεπτομερής αναφορά, όπου ευελπιστούμε ότι θα γίνει κατανοητή η διαφοροποίηση ανώτερης και κατώτερης Ακάσα. Στην παρούσα στιγμή – και σε ευχαριστούμε που μας δίνεις την ευκαιρία να αναφερθούμε σε τόσο βαθιά πνευματικά θέματα- θα τονίσουμε μόνον ότι σύμφωνα με την Ροδοσταυρική εσωτερική παράδοση, ο μεν κατώτερος κόσμος είναι ο κόσμος της μορφής, ο δε ανώτερος, ο κόσμος των Ιδεών, των αρχετύπων, κόσμος παντελώς άμορφος, άρα στερούμενος φυσικά κάθε ουσίας που θα παρέπεμπε στην όποιας μορφής ύλη. Για να προσεγγίσουμε και να κατανοήσουμε επαρκώς την Ανατολική – κύρια θεοσοφική – σκέψη, θάταν χρήσιμο να παρακολουθήσουμε τους πνευματικούς διαλόγους του Κρισναμούρτι με τον κβαντικό φυσικό Bohm.
Επειδή ως Ροδόσταυροι, ως δυτικοί εσωτεριστές, πάντα θα επιζητούμε να ανακαλύψουμε και να παρουσιάσουμε ένα υλικό ανάλογο του πνευματικού κόσμου, καθότι θεωρούμε ότι μέσω της ύλης δυνάμεθα να κατανοήσουμε και να προσεγγίσουμε το πνεύμα, και επειδή η δυτική εσωτερική παράδοση μας δίνει πλέον τα στοιχεία για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, συνεπικουρούμενη από την πλέον προηγμένη επιστήμη –κύρια την κβαντική φυσική- για την πνευματική Ακάσα προσμέναμε να βρούμε το αντίστοιχο στον κόσμο των μορφών, πράγμα που φυσικά ανακαλύψαμε, πρώτον στις συνεχείς αναφορές των διδασκάλων της δυτικής εσωτερικής παράδοσης και δεύτερον στις ανακαλύψεις της ίδιας της επιστήμης.
Βρήκαμε λοιπόν στον κόσμο των μορφών τον φωσφορίζοντα, υλικό όμως παράγοντα, την πεμπτουσία ως Πέμπτη κατάσταση της ύλης, «τον απαραίτητο παράγοντα κάθε «Κριτιά» (μαγικής πράξης) θρησκευτικής ή βέβηλης –σύμφωνα με τα λεγόμενα της Μπλαβάτσκι – που σε μια άλλη όψη είναι η δύναμη της Κουνταλίνι, ο απόκρυφος ηλεκτρισμός, το Αλκαέστ των Αλχημιστών κατά μία έννοια ή ο συμπαντικός διαλύτης». (Ίσιδα Αποκαλυμμένη).
Αυτή είναι η κατώτερη Ακάσα, το αιθερικό, το οποίο όμως δεν έχει καμιά σχέση, παρά μόνον αναλογική αντιστοιχία, με την Ανώτερη Ακάσα, το ίδιο το κβαντικό πεδίο, την μήτρα – μητέρα της δημιουργίας, το αληθινό κβαντικό – πνευματικό κενό των απείρων δυνατοτήτων εκδήλωσης και δημιουργίας. Στην μεθεπόμενη διδασκαλία της ΑΜΡΑ θα αναφερθούμε συνοπτικά στο πνευματικό – κβαντικό πεδίο, την ανώτερη Ακάσα, όπου υπάρχει έμφυτη η Ιδεοπλασία του Σύμπαντος.
Αν κάνουμε την ταύτιση, τότε πρέπει να διευρύνουμε τον ορισμό του Αιθέρα.
Θα είμαστε πάντα στην αναμονή για περαιτέρω εποικοδομητικό διάλογο.
Τους αδελφικούς μου χαιρετισμούς.
Εγκάρδια,
Ε...