“Δεν είναι φυσικός, ούτε είναι άυλος. Αυτός δεν είναι ούτε μεγάλος ούτε είναι μικρός. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να πούμε, «Τι είναι η ποσότητα Του;» ή «Τι είναι η ποιότητα Του;»,
γιατί κανείς δεν μπορεί να Τον γνωρίζει. Δεν είναι κάποιος μεταξύ των (άλλων) όντων, παρά Αυτός είναι κατά πολύ ανώτερος.
Δεν είναι (απλά) ανώτερος, αλλά η ουσία Του δεν συμμετέχει στις Αιώνες, ούτε στο χρόνο. Διότι αυτός που μετέχει σε έναν Αιώνα είχε προετοιμαστεί εκ των προτέρων. Ο χρόνος δεν
κατανέμεται σε Αυτόν, αφού δεν λαμβάνει τίποτα από τον άλλο, που ελήφθη ως δάνειο. Διότι αυτός που προηγείται κάποιου δεν στερείται, όπου μπορεί να λάβει από αυτόν. Γιατί μάλλον, είναι ο τελευταίος που μοιάζει να βρίσκεται με προσμονή σε αυτόν υπό το φως του.
“Γιατί η τελειότητα είναι μαγευτική. Είναι καθαρός, ανυπολόγιστος νους. Είναι ένας Αιώνας, δίνοντας αιώνα. Είναι η Ζωή, δίνοντας ζωή. Είναι μια Μακαριότητα, δίνοντας μακαριότητα.
Είναι η Γνώση, δίνοντας γνώση. Αυτός είναι η Καλοσύνη, δίνοντας καλοσύνη. Αυτός είναι το Έλεος και η Λύτρωση, δίνοντας έλεος. Είναι η Χάρη, δίνοντας χάρη, όχι επειδή Ο ίδιος τη
διαθέτει, αλλά επειδή δίνει το ανυπολόγιστο, ακατανόητο Φως. “Πώς μπορώ να σου μιλήσω για Αυτόν; Ο Αιώνας Του είναι άφθαρτος, σε κατάσταση ηρεμίας και υφίσταται στη σιωπή, αναπαύεται (και) είναι πριν από όλα. Διότι Αυτός είναι η κεφαλή όλων των Αιώνων, και είναι Αυτός που τους δίνει δύναμη στην καλοσύνη Του.
Γιατί δε γνωρίζουμε τα άρρητα πράγματα, και δεν καταλαβαίνουμε τι είναι ανυπολόγιστο, εκτός από Αυτόν που ήλθε εμπρός από Αυτόν, ήτοι (από) τον Πατέρα. Γιατί είναι Αυτός που το είπε μόνο σε εμάς. Διότι είναι Αυτός που κοιτάζει τον εαυτό Του υπό το φως Του που τον περιβάλλει, δηλαδή την Πηγή του ύδατος της ζωής. Και είναι Αυτός που δίνει σε όλους τους Αιώνες και με κάθε τρόπο, (και) ο οποίος ατενίζει την εικόνα Του, που βλέπει στην Πηγή του Πνεύματος. Είναι Αυτός που βάζει την επιθυμία στο υγρό φως Του, η οποία είναι στην Πηγή του αγνού υγρού Φωτός που Τον περιβάλλει.
“Και η σκέψη Του πραγματοποίησε ένα έργο και Αυτή ήρθε στο προσκήνιο, δηλαδή Αυτή που είχε εμφανιστεί μπροστά σε Αυτόν στην λάμψη του φωτός Του.
Αυτή είναι η Πρώτη Δύναμη, που ήταν πριν από όλους αυτούς (και) οι οποίοι προήλθαν από το μυαλό Του.
Αυτή είναι η Πρόνοια του Όλου —το φως Της λάμπει σαν το φως Του— η τέλεια δύναμη η οποία είναι η εικόνα του αόρατου, το παρθενικό Πνεύμα που είναι τέλειο.
Η πρώτη δύναμη, η δόξα της Μπάρμπελο [Barbelo], η τέλεια δόξα στους Αιώνες, η δόξα της αποκάλυψης.
(Αυτή) δόξασε το παρθενικό Πνεύμα και ήταν Εκείνη που Τον επαίνεσε, γιατί χάρη σε Αυτόν είχε έρθει στο προσκήνιο (σε ύπαρξη).
Αυτή είναι η πρώτη σκέψη, η εικόνα Του, έγινε η μήτρα των πάντων, γι ‘αυτό είναι Αυτή που είναι πριν από όλους αυτούς, η Μητέρα-Πατέρας, ο πρώτος Άνθρωπος, το Άγιο Πνεύμα, το τρις-αρσενικό, το τρις-ισχυρό, ο τρεις φορές ονομαζόμενος ανδρόγυνος, και ο παντοτινός Αιώνας μεταξύ των αοράτων, και η Πρώτη που ήλθε εμπρός.
“Εκείνη ζήτησε από Το αόρατο, Παρθενικό Πνεύμα – αυτή είναι η Μπάρμπελο – να Της δώσει Πρόγνωση. Και το Πνεύμα συναίνεσε. Και όταν είχε συναινέσει, η Πρόγνωση ήρθε εμπρός, και στάθηκε δίπλα στην Πρόνοια, που προέρχεται από τη σκέψη του αόρατου, παρθενικού Πνεύματος. Δόξασε Αυτόν και την τέλεια εξουσία Του, η Μπάρμπελο, γιατί ήταν για χάρη Της το ότι είχε έρθει σε ύπαρξη.
“Και ζήτησε και πάλι να Της χορηγηθεί η Αφθαρσία Της, και Αυτός συναίνεσε. Όταν είχε συναινέσει, η Αφθαρσία ήρθε εμπρός, και διαμορφώθηκε από τη σκέψη και την πρόγνωση.
Αυτή δόξασε το αόρατο Ένα και τη Μπάρμπελο, όπου για χάρη των οποίων είχε τεθεί σε ύπαρξη.
“Και η Μπάρμπελο ζήτησε να Της χορηγηθεί η Αιώνια Ζωή. Και το αόρατο Πνεύμα συναίνεσε. Και όταν είχε συναινέσει, η Αιώνια Ζωή ήρθε εμπρός, και παρευρέθηκαν και δόξασαν το αόρατο Πνεύμα και τη Μπάρμπελο, για χάρη των οποίων είχαν τεθεί σε ύπαρξη.
“Και αυτή ζήτησε εκ νέου να Της χορηγηθεί η Αλήθεια. Και το αόρατο Πνεύμα συναίνεσε. Και όταν είχε συναινέσει, η Αλήθεια ήρθε εμπρός, και παρευρέθηκαν και δόξασαν το αόρατο,
εξαιρετικό Πνεύμα και τη Μπάρμπελο, για χάρη των οποίων είχαν τεθεί σε ύπαρξη.
“Αυτή είναι η πεντάδα των Αιώνων από τον Πατέρα, η οποία είναι ο Πρώτος Άνθρωπος -η εικόνα του αόρατου Πνεύματος- είναι η σύνεση, η οποία είναι η Μπάρμπελο, και η Σκέψη, και η Πρόγνωση και η Αφθαρσία, και η Αιώνια Ζωή, και η Αλήθεια. Αυτή είναι η ανδρόγυνη πεντάδα των Αιώνων, η οποία είναι η δεκάδα των Αιώνων, η οποία είναι ο Πατέρας.