Αγαπητή Rose γράφεις:
Υπάρχουν δύο ειδών άτομα, που προσεγγίζουν τον εσωτερισμό... αυτοί που θέλουν να βοηθήσουν την ανθρωπότητα και αυτοί που θέλουν την γνώση για να κυριαρχήσουν στους άλλους...
Θεωρώ πως υπάρχουν κι άλλα είδη ατόμων που προσεγγίζουν τον εσωτερισμό. Εγώ μπορώ να σκεφτώ ένα ακόμα, όπως ο άνθρωπος που ασχολείται με τον εσωτερισμό για να γνωρίσει, άρα για να εναρμονιστεί ολιστικά με τον πολυδιάστατο κόσμο που τον περιβάλει. Πρόκειται για μία διαδικασία προσωπικής "μεταστοιχείωσης" που έχει σκοπό να μετατρέψει τον απλό άνθρωπο σε μία εξελιγμένη διανοητική οντότητα, κάτι που ως όφελος μπορεί να λειτουργήσει πλειοτροπικά (με πολλούς τρόπους). Αν ο μόνος στόχος μας για ενασχόληση με τον εσωτερισμό είναι αποκελιστικά και μόνον το να βοηθήσουμε την ανθρωπότητα, τότε σίγουρα υπάρχουν πιο απλά, γρήγορα και βατά συστήματα που μπορούμε να ακολουθήσουμε από το να εμπλακούμε με την Καμπάλα ή κάτι σχετικό και ο πιο απλός τρόπος για έμπρακτη κοινωνική δράση είναι το να αφήσουμε απλώς τον εαυτό μας να δράσει, να εκδηλωθεί, να αλληλεπιδράσει με άτομα και καταστάσεις. Αν αυτό το άτομο είναι καλοπροαίρετο (κάτι που είναι 99% έμφυτο κι όχι επίκτητο), τότε θα προάγει τη βοήθεια προς την ανθρωπότητα χωρίς να ασχοληθεί με τον εσωτερισμό ούτε καν για 1 λεπτό στη ζωή του, γιατί πολύ απλά δεν του χρειάζεται ο εσωτερισμός. Απλή και ξεκάθαρη απόδειξη το γεγονός πως δεν είναι όλοι οι ανθρωπιστές εσωτεριστές. Ας μην ξεχνάμε λοιπόν πως
κάποιοι άνθρωποι, με απλούς και δοκιμασμένους τρόπους έχουν ΗΔΗ "τακτοποιήσει" το θέμα της κοινωνικής προσφοράς και ασχολούνται με τον εσωτερισμό ως
πρόσθετη μέθοδο που θα τους βοηθήσει σε κάτι επιπλέον, στην κατανόηση του σύμπαντος και των δομών του και της θέσης τους μέσα σε αυτό. Μοιάζει εξαιρετικά απίθανο;
Θέλω να πω πως ο αμιγής εσωτερισμός έχει να κάνει με την κατανόηση του ποιός είμαι μέσα μου, πως συνδέομαι με το σύμπαν και τις τόσες εκδηλώσεις κυβερνητικής και νομοταξίας που το διέπουν και πως θα μπορέσω να εξελιχθώ από απλός άνθρωπος/μόλυβδος σε άριστο πνευματικό ον/θεό/χρυσό. Στη διαδικασία αυτή, την προσφορά στον συνάνθρωπο (ποικιλλοτρόπως) δεν χρειάζεται να την προκαλέσουμε γιατί θα επέλθει ως φυσική συνέπεια της "τριβής" μας με κανόνες ηθικής, δικαιοσύνης και ορθής κρίσης που απαραίτητα εμπλέκονται με τον υγιή εσωτερισμό. Πραγματικά δεν χρειάζεται να προσπαθήσουμε να γίνουμε ανθρωπιστές γιατί α) είναι πολύ πιθανό να ενυπάρχει ως έμφυτη ανάγκη και τρόπο ζωής (κατά 99% θα έλεγα) και β) γιατί η ίδια η διαδικασία ενασχόλησης με τον υγιή εσωτερισμό έχει πολλαπλές θετικές επιπτώσεις στην ψυχοσύνθεσή μας και μία από αυτές (αλλά όχι η μοναδική) είναι και η κοινωνική προσφορά.
Με απλά λόγια θέλω να πω ότι ο εσωτερισμός δεν είναι μόνον ανθρωπισμός. Για την ακρίβεια, ο εσωτερισμός είναι
και ανθρωπισμός. Αν κάποιος ασχολείται με τον εσωτερισμό και δεν έχει ως απώτερο σκοπό τον ανθρωπισμό, αυτό δεν τον καθιστά απαραίτητα ιδιοτελές άτομο και είναι άδικο να τον κρίνουμε ως τέτοιο (άλλωστε ακόμα και αυτοί που λένε πως μέσω του εσωτερισμού κάνουν πράξη τον ανθρωπισμό, αργά ή γρήγορα θα φανεί το αν όντως αυτό ισχύει). Απλώς επέλεξε να ακολουθήσει μία ατραπό που επικεντρώνεται περισσότερο στην αυτοεξέλιξή του. Γιατί αυτό πρέπει να το δούμε ως ιδιοτέλεια; Στο κάτω κάτω, και έτσι να ήταν, πως θα βοηθήσουμε στα μέγιστα την ανθρωπότητα αν πρώτα δεν αγγίξουμε και δεν γνωρίσουμε τα μέγιστα της δικής μας εξέλιξης; Αν πρώτα δεν μάθουμε ποιοί είμαστε και ποιές δυνατότητες έχουμε (μέσω του εσωτερισμού) πως θα μπορέσουμε να αποδώσουμε το μέγιστο της κοινωνικής μας δράσης; (ως μία και όχι τη μοναδική εκ των ενασχολήσεών μας). Ξαναλέω λοιπόν πως αν κάποιος δεν εμπλέκεται στον εσωτερισμό με μόνο σκοπό την κοινωνική δράση, ίσως ΗΔΗ να έχει "τακτοποιήσει" αυτό το θέμα με άλλους τρόπους και να χρειάζεται τον εσωτερισμό για τη δική του εξέλιξη. Να λοιπόν μια τρίτη αιτία ενασχόλησης με τον εσωτερισμό που δεν είναι απαραίτητα παράλογη και αήθης...
Κλείνω με κάτι που μου ήρθε στο μυαλό ως εκδήλωση του συνδυασμού εσωτερισμού και κοινωνικής προσφοράς και αυτό είναι ο μοναχισμός. Γνωρίζουμε καλά πως ανά τον κόσμο, υπάρχουν μοναχοί που έχουν χάσει παντελώς κάθε επαφή με την κοινωνία, ζούνε επί μακρόν σε απομακρυσμένα μέρη όπου βρίσκονται μόνον αυτοί και ο θεός (τους). Ρωτάω λοιπόν το εξής: Αν τύχει κι ένας από εμάς συναντήσει έναν από αυτούς τους μη "εγκόσμιους" μοναχούς και ζητήσει τη συμβουλή του για ένα πρόβλημα που τον απασχολεί, λέτε να αρνηθεί ο μοναχός να δώσει την άποψή του; Πόσο πιθανό είναι το να απαντήσει ο μοναχός "φύγε από μπροστά μου, δεν με ενδιαφέρει το πρόβλημά σου"; Είναι πραγματικά εξαιρετικά απίθανο και τότε θα μιλάμε για κακέκτυπο μοναχού-εσωτεριστή.
Θα χαρακτηρίζαμε αυτόν τον μοναχό εσωτεριστή; Ναι, γιατί αποφάσισε να οδηγηθεί στην αυτοκατανόηση με έναν δικό του τρόπο.
Θα χαρακτηρίζαμε αυτόν τον μοναχό στρατιώτη της κοινωνικής προσφοράς; Όχι απαραίτητα γιατί βοηθά μόνον αν κι εφόσον του ζητηθεί κάτι τέτοιο.
Θα χαρακτηρίζαμε αυτόν τον μοναχό μη ανθρωπιστή; Όχι γιατί έστω και σε περιορισμένο βαθμό (δηλ. εφόσον του ζητηθεί), πάλι βοηθά τον συνάνθρωπό του και δεν αρνείται να συμβάλλει στην ανακούφισή του.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως ένας εσωτεριστής μπορεί να είναι ανθρωπιστής
με το δικό του μέτρο και με τον δικό του τρόπο. Φυσικά, ο εσωτεριστής της δεξιάς ατραπού, είναι απόλυτα συνδεδεμένος με την κοινωνική προσφορά αλλά δεν ασχολείται με τον εσωτερισμό μόνον για τον ανθρωπισμό καθαυτόν.
νομίζω πως είναι αυτονόητο πως μια και αναφερόμαστε σε Ροδοσταυρική Αδελφότητα, μιλάμε για Λευκή Αδελφότητα. Η Λευκή Αδελφότητα, δεν έχει στόχο να ικανοποιεί τις περιέργειες κάποιων για να εξουσιάζουν πάνω στους άλλους... Η Λευκή Αδελφότητα έχει ως στόχο την εξέλιξη του ατόμου και κατ΄επέκταση της κοινωνίας του.
Νομίζω πως ο ρόλος, η ταυτότητα και η υπόσταση της Λευκής Αδελφότητας χρειάζεται περισσότερες διευκρινήσεις. Τουλάχιστον εγώ χρειάζομαι περισσότερες πληροφορίες για να την κατανοήσω
Πάντως, μιας και το αναφέρεις, το να θέλει κάποιος "περίεργος" να γνωρίσει την "άλλη" πλευρά, μπορεί να το κάνει όχι για να κυριαρχήσει στους άλλους αλλά μόνον στον εαυτό του (που είναι σαφώς πιο δύσκολο). Θα το απέκλειες ως θετική εκδοχή;
Η εξέλιξη δεν σημαίνει, ένας άνθρωπος να κατέχει περισσότερες γνώσεις αλλά να παραμένει ένα ιδιοτελές ζώο που θα νοιάζεται μόνο για την πάρτη του... Η εξέλιξη είναι ο ανθρωπισμός.
Γενικότερα συμφωνώ αλλά θα διόρθωνα με το "η εξέλιξη είναι ΚΑΙ ανθρωπισμός". Θα το θεωρούσες λανθασμένη προσέγγιση; Αν ναι, γιατί;
Στην ΑΜΡΑ, διαγράφεται μέσω του μυητικού συστήματος, ποιος είναι ο στόχος μας... Το να μεταστοιχειωθεί ο άνθρωπος σε θεό, ακούγεται πολύ ωραία, αλλά τι εννοεί ο καθένας μας πραγματικά; Εμείς ξεκαθαρίζουμε πως εννοούμε να είναι ή να γίνει πρώτα από όλα ανθρωπιστής... υπηρέτης της Ανθρωπότητας, και όχι Κυρίαρχος - Δικτάτορας του Κόσμου...
Νομίζω πως για να θεωρήσουμε πως κάποιος άνθρωπος έχει φτάσει στη θέωση, χρειάζεται πολλά περισσότερα από το να είναι ανθρωπιστής. Θα χαρακτηρίζαμε τη Μητέρα Τερέζα άνθρωπο που έφτασε στη θέωση;
Ακριβώς επειδή δεν υπάρχει αυτή η "Πόρτα", και ασχολούνται με τον εσωτερισμό, άνθρωποι που δεν θα έπρεπε, έχουμε και τόσα έκτροπα στον κόσμο μας...
Εγώ πάντως νομίζω πως τα δεινά του κόσμου δεν έχουν επέλθει μόνον από τον εσωτερισμό της αριστερής ατραπού. Το ίδιο και τα καλά του κόσμου, δεν έχουν προέλθει όλα από τον εσωτερισμό της δεξιάς ατραπού. Γνώμη μου...
Αν κάποιος μελετήσει το ρεύμα του Ροδοσταυρισμού, θα δει, πως αυτοί οι "μυημένοι" στόχευαν να ξεβαλτώσουν την Ευρώπη από τον σκοταδισμό που έφερε ο θρησκευτικός δογματισμός... Νοιαζόταν για την κοινωνία τους, να αναπτυχθεί και να αναγεννηθεί.
Οι Ροδόσταυροι του Μεσαίωνα, αναπτύχθηκαν ως κίνημα γιατί ήθελαν να διασώσουν και να προάγουν την αληθινή γνώση και τις επιστήμες γιατί ο σκοταδισμός ήταν κυρίως γνωστιολογικής φύσεως. Σαφώς και ήταν ανθρωπιστές γιατί όχι μόνον πίστευαν στην πνευματική εξέλιξη και απελευθέρωση αλλά ήθελαν να διαφυλάξουν κι ένα ιδεώδες, αυτό της άσπιλης γνώσης.
Ο "μυημένος" κατανοεί, πως αυτός και το σύνολο είναι ΕΝΑ. 'Ετσι γνωρίζει πως υπηρετώντας το σύνολο, εξυπηρετεί και την δική του ευημερία και ευτυχία, καθώς και την ψυχική του εξέλιξη.
Καμιά φορά οι γραπτές φράσεις δύσκολα αποτυπώνουν αυτό που θέλουμε να εκφράσουμε και μπορεί να παρεξηγηθούν ανεπανόρθωτα (
). Για παράδειγμα, την πιο πάνω φράση, κάποιος θα μπορούσε να τη χαρακτηρίσει έμμεση ιδιοτέλεια... Το σημειώνω απλά ως ένδειξη πως κάθε φράση μπορεί να κρύβει κάτι άλλο πίσω από ένα "εύκολο" νόημα
Δεν υπάρχει άλλος δρόμος, εφόσον επιλέξουμε τον ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟ, να δούμε πίσω από την κουρτίνα, πίσω από τον φαινομενικό κόσμο...
...ή θα υπηρετήσουμε το ΦΩΣ, ή θα μας κυριαρχήσει το σκοτάδι.
Συμφωνώ, απλώς πίσω από την κουρτίνα, υπάρχουν στοιχεία τόσο του φωτός, όσο και του σκότους και η πλήρη γνώση επέρχεται μόνον όταν αντικρύσουμε και τα δύο είδη των εκδηλώσεων, ίσως για να μπορέσουμε να τα απομυθοποιήσουμε...
*για να το ορίσουμε με απλά λόγια, άνθρωπος μη ανθρωπιστής είναι αυτός που δεν συγκινείται με τον πόνο του διπλανού του, αυτός που αρνείται τη βοήθεια που θα του ζητήσουν, αυτός που νοιάζεται και προσπαθεί μόνον για τη δική του ευημερία, αυτός που βλέπει το άδικο και δεν θέλει να το αλλάξει, αυτός που χαίρεται με το να κάνει κακό στους άλλους προς ίδιον όφελος, και φυσικά αυτός που (ως αποτέλεσμα), ποτέ δεν θα ομολογήσει πως χρειάζεται τη βοήθεια των άλλων. Και όλα αυτά είναι φυσικά ΑΣΧΕΤΑ με το αν ασχολείται ή όχι με τον εσωτερισμό, γιατί κανείς δεν χρησιμοποιεί τον εσωτερισμό για να
γίνει ιδιοτελής γιατί είναι ΗΔΗ ιδιοτελής πριν ασχοληθεί με αυτόν, απλά ο εσωτερισμός
συντηρεί την ιδιοτέλειά του. Ομοίως, κανείς δεν εφαρμόζει τον εσωτερισμό για να γίνει ανθρωπιστής. Είναι ήδη (τουλάχιστον εν δυνάμει) ανθρωπιστής και ο εσωτερισμός απλώς εκδηλώνει (μεταξύ άλλων) ή συντηρεί τον ανθρωπισμό του.
Επίσης, ο χαρακτηρισμός τάσεων και απόψεων με απόλυτα μέσα (πχ κάποιος είναι αμιγώς καλός ή αμιγώς κακός) δεν βοηθούν στην παραγωγική προσέγγιση του εσωτερισμού και των αποτελεσμάτων αυτού.
Μερικές ακόμα σκέψεις πάνω στο θέμα μας...