Ως πρώτη εικόνα αυτά που έχουν παρουσιαστεί, έχουν ήδη αναιρεθεί επιστημονικότατα, προ πολλών ετών, αποδείξεις ήδη κυκλοφορούν στο διαδίκτυο...
1) Mara Bar - Serapion, έγραψε περίπου το 73 μ.α.χ.χ: «Τί κέρδισαν οι Εβραίοι σταυρώνοντας τον σοφό βασιλιά τους; ...Έζησε σύμφωνα με την διδασκαλία του».
Δεν αναφέρει το όνομα του λεγόμενου Ιησού πουθενα και ταυτόχρονα δεν είναι ούτε σύγχρονη η πηγή, ούτε αυτόπτης μάρτυρας είναι.
Σε όσα πάντως κείμενα εβραϊκά πριν και μετά την εποχή που δήθεν υπήρξε κάποιος χριστός, αυτά αναφέρονται στα ιστορικά γεγονότα της εποχής του Αλέξανδρου Ιναναίου γύρω στο 80 πριν την χριστιανική χρονολόγηση, αυτόν που σταύρωσε τον δάσκαλο της δικαιοσύνης, όπως βρήκαμε και στα χειρόγραφα του Κουμράν....
2) Ο Τάκιτος, ο μεγαλύτερος, ίσως, ιστορικός των Ρωμαίων, τον 2ο αιώνα περιγράφει την πυρπόληση της Ρώμης και αναφέρει περί Χριστού και των χριστιανών τα ακόλουθα:
"Ο Νέρων υπέδειξε άλλους ως ενόχους και υπέβαλε σε ιδιαίτερες τιμωρίες εκείνους τους οποίους ο λαός μισώντας τους για τις ανομίες τους ονόμαζε χριστιανούς. Εκείνος από τον οποίον προήλθε το όνομα είναι ο Χριστός, ο οποίος θανατώθηκε επί της βασιλείας του Τιβέριου, όταν Έπαρχος ήταν ο Πόντιος Πιλάτος. Η προς καιρόν κατασταλείσα ολέθρια δεισιδαιμονία εμφανίστηκε πάλι όχι μόνο στην Ιουδαία, την εστία αυτού του κακού, αλλά και στην Πόλη (Ρώμη), όπου από παντού μαζεύονται και ακούγονται όλα τα κακά και τα αισχρά».
Ωστόσο και αυτή η ιστορική μαρτυρία καθώς φαίνεται δεν αντέχει στην επιστημονική βάσανο των ιστορικών. Έτσι θεωρείται αμφιλεγόμενη, κυρίως γιατί ο Τάκιτος δεν αναφέρει τις πηγές του για την επίμαχη πληροφόρηση. Δεύτερον, βασική πηγή του Τάκιτου υπήρξαν τα ρωμαϊκά αρχεία. Αν εκεί γινόταν αναφορά, θα γινόταν με το όνομά του, Ιησούς, κι όχι Χριστός, δηλαδή Μεσσίας, όπως τον αποκαλούσαν οι οπαδοί του. Κατά τρίτο λόγο, στα ρωμαϊκά αρχεία ο Πόντιος Πιλάτος θα ονομαζόταν Νομάρχης (αξίωμα που είχε) και όχι Έπαρχος (αξίωμα που δεν είχε). Έτσι πολλοί ιστορικοί υποστηρίζουν ότι εδώ ο Τάκιτος βασίστηκε σε χριστιανικές μαρτυρίες και όχι σε αξιόπιστες πηγές.
Χαρακτηριστική είναι η θέση που διατύπωσε ο Σαρλς Γκουίγκνμπερτ, ένας διαπρεπής Γάλλος ιστορικός, ο οποίος υποστηρίζει την ιστορικότητα του Ιησού: «Όσο υπάρχει η πιθανότητα ο Τάκιτος να κατέγραψε τα λεγόμενα των Χριστιανών στο έργο του ως ιστορική αλήθεια, η παράγραφος παραμένει εντελώς άχρηστη».
3) Ο Σουιτώνιος αναφέρεται σε κάποιον Χρήστο (Chrestus) και όχι Χριστό, υπονοώντας ότι υπήρχε κάποιος ονόματι Χρήστος που ξεσήκωνε τους Εβραίους στη Ρώμη.
Αν και ο Σουιτώνιος αναφέρεται σε Εβραίους, ωστόσο ακόμα και να αναφέρεται στους χριστιανούς της Ρώμης, αυτό δεν αποτελεί απόδειξη της ύπαρξης του λεγόμενου Χριστού. Γνωρίζουμε ότι υπήρχαν χριστιανοί στη Ρώμη, οι οποίοι στασίασαν με την οργάνωση και παρακίνηση του Σαούλ που τον στήριζε και τον υπόθαλπτε - αν και ήταν υπόδικος - ο Σενέκας. Αυτοί οι εβραίοι αυτοαποκαλούμενοι χριστιανοί - όπως τους βάφτισε ο Σαούλ - είναι οι στασιαστές που με τις ευλογίες των ολιγαρχικών κάτω από την αρχηγία του Σενέκα που ήταν κάτι σαν πρωθυπουργός στα χρόνια του Νέρωνα, κάψανε την Ρώμη και μετά ακολούθησαν οι δίκες και οι καταδίκες των εβραίων - χριστιανών. ¨οσο για τον Σενέκα, αυτοκτόνησε....