"Η επιλογή μιας Ατραπού"
10. "...Υπάρχουν συγκεκριμένοι τύποι συμβόλων μέσα απο τα οποία ο αποκρυφιστής διαλέγει και εστιάζει τις δυνάμεις με τις οποίες επιθυμεί να εργαστεί.
Όλοι αυτοί οι τύποι βασίζονται στο Καββαλιστικό Δέντρο της Ζωής και σε οποιοδήποτε σύστημα και αν εργάζεται κανείς - είτε αυτό σχετίζεται με τις αιγυπτιακές Θεϊκές μορφές, είτε με την επίκληση του Ίακχου με ύμνο και χορό - έχει σαν θεμέλιο αυτό το ιερόγλυφο.
Πάνω στο συμβολισμό του Δένδρου εξασκούνται οι δυτικοί μυημένοι και αυτός είναι που παρέχει το βασικό σχέδιο ταξινόμησης πάνω στο οποίο μπορούν να αναφερθούν όλα τα άλλα συστήματα.
Η Ακτίνα πάνω στην οποία εργάζεται ο δυτικός Ζηλωτής έχει εκδηλωθεί μέσα απο πολλούς και διάφορους πολιτισμούς και στον καθένα απο αυτούς ανέπτυξε μια χαρακτηριστική τεχνική.
Ο σύγχρονος Μυημένος εργάζεται με ένα σύνθετο σύστημα χρησιμοποιώντας μερικές φορές μια αιγυπτιακή, μια ελληνική ή ακόμη και μια δρυϊδική μέθοδο.
Αυτό μερικές φορές είναι αναγκαίο, γιατί ορισμένες μέθοδοι ταιριάζουν καλύτερα σε συγκεκριμένους σκοπούς και καταστάσεις. Σε όλες πάντως τις περιπτώσεις οι μέθοδοι και η εργασία αναφέρονται αυστηρά πάνω στις Ατραπούς του Δέντρου, αρκεί αυτός που θα τις εκτελέσει να έχει τον ανάλογο βαθμό.
Αν για παράδειγμα κατέχει το βαθμό που αντιστοιχεί στη Σεφίρα Νετζά, μπορεί να εργαστεί με την εκδήλωση της Δύναμης εκείνης της όψης της θεότητας, σε οποιοδήποτε σύστημα και αν διαλέξει αυτός.
Στο Αιγυπτιακό σύστημα θα είναι η Ίσιδα της Φύσης, στο ελληνικό η Αφροδίτη, στο σκανδιναυϊκό η Φρέγια, στο Δρυϊδικό η Κερίντουεν.
Με άλλα λόγια, αφού κατέχει τις δυνάμεις της σφαίρας της Αφροδίτης, μπορεί να χρησιμοποιεί οποιοδήποτε απο τα παραδοσιακά συστήματα.
Έχοντας αποκτήσει ένα βαθμό σε ένα σύστημα, έχει πρόσβαση στους ισοδύναμους βαθμούς όλων των άλλων συστημάτων της παράδοσής του..." (σ.27)