Τελικά, τι είναι «Ιστορία» και τι «Παραϊστορία»?
Κάποιοι ονομάζουν ιστορία τις «τεκμηριωμένες» ιστορικά απόψεις και παραϊστορία τις «αιρετικές».
Ενίοτε, στην "Επίσημη Ιστορία" συμμετέχουν Μύθοι, Θρύλλοι και Παραδόσεις, ενίοτε εξοβελίζονται ως "Παραϊστορία".
Κλασσικό παράδειγμα η "Αγία Γραφή". Απο άλλους θεωρείται ως "Ιστορική Πηγή", απο άλλους θεωρείται ως "Ανθρώπινο κατασκεύασμα" που απλώς διαιωνίζει Μυθολογικές Θρησκευτικές Παραδόσεις άλλων παλαιότερων Λατρειών.
Από τι εξαρτάται όμως η «Ιστορική τεκμηρίωση»?
Μήπως εντέλλει έχει να κάνει με το «ποιος είναι ο Νικητής των ερευνούμενων γεγονότων»?
Μην ξεχνάμε τον άγραφο Νόμο που ορίζει πως «ο Νικητής γράφει την ιστορία».
Και ο «Νικητής» το πρώτο που θα κάνει είναι να ρίξει στο «πυρ το εξώτερον» κάθε «αντίθετη άποψη» απλά χαρακτηρίζοντάς την ως «Αιρετική».
Ενίοτε, την «διώκει» κιόλας, «εξαφανίζει στοιχεία», παραχαράσσει άλλα και πάει λέγοντας.
Έτσι, μερικούς αιώνες μετά, όποιοι «Ερευνητές» αρχίσουν να «ανασύρουν ψείγματα» της «αντίθετης άποψης» (διότι ποτέ η ιστορική αλήθεια δεν εξαφανίζεται εντελώς) που φυσικά καταρρίπτουν την επίσημη καταγεγραμμένη Ιστορία, χαρακτηρίζονται - από τους (Ακαδημαϊκούς συνήθως) εκφραστές της Μιας ιστορικής αλήθειας - στυγνά ως «Αιρετικοί». Και φυσικά, καταβάλλεται προσπάθεια να εξοβελιστούν από κάθε επίσημο «Βήμα».
Να όμως που συνήθως για να «ανέλθει στην επιφάνεια η ιστορική αλήθεια» θα πρέπει να αναμειχθούν η «Επίσημη» με την «Αιρετική» ιστορία.
Μήπως θα έπρεπε όμως να ξεκαθαριστεί πρώτα τι σημαίνει "αιρετική ιστορική θέση" και τι "αποδεκτή"?
Διότι, άλλο "αποδεδεγμένη" και άλλο "αποδεδειγμένη" θέση.
Καλό παράδειγμα εδώ θα μπορούσε να είναι τα Γνωστικά Ευαγγέλια.
Για την Εκκλησία και την επίσημη (Χριστιανική) Ακαδημαϊκή κοινότητα υφίστανται μόνον τα Τέσσερα Ευαγγέλια και μια και μοναδική Χριστιανική Κοινότητα απο την οποία εκπήγασε η Χριστιανική Παράδοση.
Για τους "Αιρετικούς" (όπως βαφτίστηκαν απο την Εκκλησία) όμως ερευνητές, υπάρχουν και άλλα πολλά ακόμη Ευαγγέλια τα οποία εκπήγασαν απο πολλές - και διαφορετικές ενίοτε φιλοσοφικά - Πρωτοχριστιανικές κοινότητες.
Σύμφωνα με την επίσημη Ακαδημαϊκή άποψη, θα έπρεπε να ρίξουμε στην πυρά τα υπόλοιπα ευαγγέλια μαζί με τους "Ερευνητές" τους ως Αιρετικούς.
Εγώ όμως έχω την αίσθηση πως τα μεγαλύτερα διαμάντια της παγκόσμιας ιστορίας βρίσκονται ακριβώς μέσα σε αυτές τις - εν γένει - "Αιρετικές Δεξαμενές". Δηλαδή, τις "μη (ακόμη) αποδεκτές" Ιστορικές Πηγές.
Και πως όταν γυρνάμε την πλάτη σε αυτές, είναι σαν να ανοίγουμε το δρόμο στην εκάστοτε "Ιερά Εξέταση".
Και φυσικά, δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει μια ουσιώδης παράμετρος αυτού του θέματος.
Τα "Ακασικά Αρχεία" ως Ιστορική Πηγή.
Κάτι που φυσικά η επίσημη (Καρτεσιανή) Επιστημονική/Ακαδημαϊκή κοινότητα δεν αποδέχτηκε ποτέ.