Στην νέα αυτή κουλτούρα, προωθείται η στρεβλή αντίληψη πως ο πανθεϊσμός, ο πολυθεϊσμός και ο μονοθεϊσμός είναι ένα και το αυτό και αυτό γιατί έτσι τους βολεύει στη παρερμηνεία και παραποίηση των αρχαίων διδασκαλιών και της ιστορίας. Το σίγουρο όμως είναι πως, αν οι αρχαίοι Έλληνες, δεν είχαν πολυθεϊσμό, κατά τον οποίο οι ανθρωπόμορφοι Θεοί δεν ήταν τίποτα άλλο παρά υπεράνθρωποι με τα ίδια ελαττώματα και προτερήματα με τους κοινούς ανθρώπους, δεν θα μπορούσαν να αυτονομηθούν από την εξουσία των αντιπροσώπων των Θεών, βασιλέων τους και να τους καταργήσουν δημιουργώντας το πρώτο δημοκρατικό πολίτευμα.
Όλοι, όσοι υποστηρίζουν την νέα αυτή κουλτούρα, το μόνο που θέλουν είναι να υιοθετήσουν κάποιες "αιώνιες αλήθειες" και ταμπουρωμένοι πίσω απ αυτές, απ τη μια να αισθανθούν μέρος ενός συνόλου ομοϊδεατών (μαζί με όση ψυχολογική ασφάλεια τους παρέχει η ομάδα) και απ την άλλη να το παίξουν τιμητές της "αιώνιας αλήθειας" τους, με όση ικανοποίηση μπορεί να τους προσφέρει αυτό, με το να τους δίνει κάποιο υποτιθέμενο ανώτερο σκοπό στη ζωή τους.
Το θέμα των "αιώνιων αληθειών" είναι ένα αιώνιο πρόβλημα των παραδοσιακών κοινωνιών και αυτό γιατί μας αναγκάζουν να προσχωρήσουμε σ ένα στείρο ιδεολογικό απολογητισμό, να κρίνουμε δηλ. ό,τι πιστεύουμε σύμφωνα πάντα με τις "αιώνιες αλήθειες" της παραδοσιακής κοινωνίας χωρίς να βάλουμε στα πράγματα ένα ιστορικό προσδιορισμό και έτσι να καταλήγουμε πάντα στο ίδιο σημείο όπου οι "αιώνιες αλήθειες" διεκδικούν την κυριαρχία τους στα πάντα και απαιτούν παραίτηση από την κριτική σκέψη.
Τι ελευθερία πνεύματος και πράξεων να διεκδικήσεις, τη στιγμή που δεσπόζει η υποταγή σε ασάλευτες αρχές παρελθόντων αιώνων? Με τον τρόπο αυτό, δεν μπορεί να υπάρξει καμία πρόοδος στη γνώση. Η αλήθεια έχει ήδη καταγραφεί μια για πάντα, κι εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να συνεχίζουμε να ερμηνεύουμε το δυσνόητο μήνυμά της.
Ποιό μπορεί να είναι το πραγματικά νέο που θα μπορούσε να μας προσφέρει η υποταγή μας σε μια παραδοσιακή κοινωνία με τις "αιώνιες αλήθειες" της?
Σίγουρα απολύτως τίποτα!
Χρειάζεται μια διαρκής προστριβή και σύγκρουση μεταξύ, μιας κλειστής αμυντικής πνευματικότητας με τις "αιώνιες αλήθειες" της και μιας σύγχρονης ανοικτής κοινωνίας, μεταξύ δηλ. μιας δογματικής αλήθειας και μιας αλήθειας διαρκώς συζητήσιμης.
Ναι, είναι χρήσιμο να παίρνουμε κάτι από το παρελθόν, χρειάζεται όμως να το εισαγάγουμε στον χωρόχρονό μας και να το προεκτείνουμε σε κάτι νέο και έτσι μολονότι θα παραμένει υλικώς αμετάβλητο, πρέπει να είναι πάντα ανοικτό στο χρόνο. Αυτό είναι και το πραγματικό νόημα της λέξης ερμηνεύω.
Χρειάζεται επομένως να ερμηνεύουμε κάθε "αιώνια αλήθεια" ,χρειάζεται μια διαρκής αναδιαπραγμάτευση και αυτό γιατί τίποτα δεν είναι ακίνητο και αμετάβλητο.
2. Η παραδοσιαρχία συνεπάγεται την απόρριψη του μοντερνισμού. Και οι φασίστες και οι εθνικοσοσιαλιστές Ναζί, κυριολεκτικά λάτρευαν την τεχνολογία, ενώ οι διανοητές της παραδοσιαρχίας συνήθως την απορρίπτουν ως αντίθετη προς τις παραδοσιακές πνευματικές αξίες. Όμως, παρόλο που ο ναζισμός υπερηφανευόταν για τα βιομηχανικά του επιτεύγματα, ο εγκωμιασμός του μοντερνισμού δεν ήταν παρά η επιφάνεια μιας ιδεολογίας βασισμένης στην ιδέα Αίμα και Σώμα (Blut und Boden) κατά ην οποία, για να έχει αξία κάτι, θα πρέπει να έχει γίνει με πολύ μεγάλες θυσίες και με πολύ κόπο. Η απόρριψη του σύγχρονου κόσμου ήταν μεταμφιεσμένη σαν αντίκρουση του καπιταλιστικού τρόπου ζωής, αλλά αφορούσε κυρίως στην απόρριψη του Πνεύματος του 1789 (και του 1776, φυσικά). Ο Διαφωτισμός για τους άχρονους φασίστες και η Εποχή του Ορθολογισμού, γίνεται αντιληπτή ως απαρχή ενός σύγχρονου μεσαίωνα. Κατ’ αυτή την έννοια, ο άχρονος φασισμός μπορεί να οριστεί ως ανορθολογισμός.
3. Ο ανορθολογισμός βασίζεται επίσης στη λατρεία της δράσης για τη δράση. Επειδή η δράση είναι από μόνη της όμορφη, πρέπει να αναλαμβάνεται πριν, ή χωρίς, οποιαδήποτε σκέψη. Η σκέψη είναι μια μορφή αποδυνάμωσης, μια μορφή τροχοπέδης. Επομένως, η κουλτούρα είναι ύποπτη, στο βαθμό που ταυτίζεται με την κριτική στάση. Η καχυποψία απέναντι στον κόσμο της διανόησης αποτελούσε πάντοτε σύμπτωμα του άχρονου φασισμού, από την υποτιθέμενη ρήση του Γκέμπελς («όταν ακούω να μιλάνε για κουλτούρα αρπάζω το όπλο μου») μέχρι τη συχνή χρήση εκφράσεων όπως «εκφυλισμένοι διανοούμενοι» ή «κουλτουριάρηδες». Έτσι οι επίσημοι φασίστες διανοούμενοι ασχολούνταν κυρίως με το να επιτίθενται στον σύγχρονο πολιτισμό και την διανόηση, που έχουν προδώσει τις παραδοσιακές αξίες.
4. Καμιά συγκρητιστική πίστη δεν αντέχει στην αναλυτική κριτική. Το κριτικό πνεύμα κάνει διακρίσεις μεταξύ των εννοιών, και αυτές οι διακρίσεις αποτελούν σημάδι μοντερνισμού. Στον σύγχρονο πολιτισμό, η επιστημονική κοινότητα επαινεί τη διαφωνία ως μέθοδο βελτίωσης της γνώσης. Για τον άχρονο φασισμό, η διαφωνία είναι προδοσία.
5. Εξάλλου, η διαφωνία αποτελεί σημάδι ποικιλομορφίας. Ο άχρονος φασισμός καλλιεργεί και αναζητεί τη συναίνεση με το να οξύνει και να εκμεταλλεύεται το φυσικό φόβο του διαφορετικού. Η πρώτη έκκληση ενός φασιστικού ή πρώιμου φασιστικού κινήματος είναι η έκκληση ενάντια στους παρείσακτους. Αυτούς δηλαδή που προέρχονται απ έξω, κουβαλώντας μια διαφορετική άποψη ή κουλτούρα. Επομένως, ο άχρονος φασισμός είναι εξ ορισμού ρατσιστικός.
6. Ο άχρονος φασισμός πηγάζει από την ατομική ή κοινωνική απογοήτευση. Αυτός είναι και ο λόγος που ένα από τα πιο τυπικά χαρακτηριστικά των φασιστικών καθεστώτων του παρελθόντος ήταν η επίκληση προς μια απογοητευμένη μεσαία τάξη που μαστιζόταν από μια οικονομική κρίση ή ένιωθε πολιτικά εξευτελισμένη και φοβισμένη από την πίεση που ασκούσαν οι χαμηλότερες κοινωνικές τάξεις. Παρ όλα αυτά όμως δεν διστάζει να συμπράξει με τα «φωτισμένα μυαλά» , τους νεοφιλελεύθερους του Μίλτον Φρήντμαν και της Σχολής του Σικάγου με οδυνηρά αποτελέσματα για την μεσαία τάξη. Στην εποχή μας, που οι παλιοί «προλετάριοι» είναι πλέον μικροαστοί (και τα λούμπεν στοιχεία είναι κατά κανόνα αποκλεισμένα από την πολιτική σκηνή), ο φασισμός του αύριο θα βρει το ακροατήριό του σ’ αυτή τη νέα πλειοψηφία.
Έτσι σήμερα, στην πατρίδα μας, ο άχρονος φασισμός, θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί την οικονομική κρίσι που περνάει τώρα η χώρα μας και η οποία έχει σοκάρει ψυχολογικά και έχει διώξει το χαμόγελο από εκατομμύρια συνέλληνες. Το μεγαλύτερο κακό είναι η απώλεια της ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο, αυτή δυστυχώς είναι η ψυχολογική κατάσταση που θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν όλοι οι βοναπάρτηδες του σήμερα διαβλέποντας την δημιουργία, ένεκα της κρίσης, μιας λευκής σελίδας , εύφορο έδαφος για την επανεγγραφή των δικών τους καταστροφολάγνων ιδεολογιών.
7. Στους ανθρώπους που νιώθουν πως δεν έχουν πλέον ξεκάθαρη κοινωνική ταυτότητα, ο άχρονος φασισμός λέει πως το μοναδικό τους προνόμιο είναι το πιο κοινό, ότι έχουν γεννηθεί στην ίδια χώρα. Αυτή είναι και η απαρχή του εθνικισμού. Άλλωστε, το μοναδικό πράγμα που μπορεί να δώσει ταυτότητα στο έθνος είναι οι εχθροί του. Έτσι, στη ρίζα της άχρονης φασιστικής ψυχολογίας υπάρχει μια εμμονή με τις συνωμοσίες, ιδιαίτερα τις διεθνείς. Οι οπαδοί πρέπει να νιώθουν πολιορκημένοι. Ο πιο εύκολος τρόπος να πολεμήσεις μια συνωμοσία είναι η επίκληση στην ξενοφοβία.
8. Οι οπαδοί πρέπει να νιώθουν ταπεινωμένοι από τον επιδεικτικό πλούτο και την δύναμη των εχθρών τους Έτσι, με μια συνεχή μετατόπιση της ρητορικής εστίασης, οι εχθροί είναι ταυτόχρονα πολύ ισχυροί και πολύ αδύναμοι. Αυτός όμως, είναι και ο λόγος που, οι φασιστικές κυβερνήσεις είναι καταδικασμένες να χάνουν τους πολέμους τους, γιατί είναι, από την φύση τους, ανίκανες να κάνουν μια αντικειμενική εκτίμηση της δύναμης του εχθρού.
9. Για τον άχρονο φασισμό, δεν υπάρχει αγώνας για τη ζωή• αντίθετα, η ζωή είναι ένας συνεχής αγώνας. Επομένως, ο ειρηνισμός ισοδυναμεί με συναλλαγή με τον εχθρό. Είναι κακός, γιατί η ζωή είναι ένας συνεχής πόλεμος. Αυτό, όμως, επιφέρει ένα «σύμπλεγμα Αρμαγεδδώνα». Εφόσον οι εχθροί πρέπει να ηττηθούν, θα πρέπει να υπάρξει μια τελική μάχη, μετά από την οποία το κίνημα θα έχει υπό τον έλεγχό του ολόκληρο τον κόσμο. Μια τέτοια «τελική λύση», όμως, θα σημάνει την αρχή μιας περιόδου ειρήνης, μιας Χρυσής Εποχής, πράγμα που έρχεται σε αντίφαση με το δόγμα του συνεχούς πολέμου. Κανείς φασίστας ηγέτης δεν έχει καταφέρει ποτέ να λύσει αυτό το πρόβλημα.
10. Ο ελιτισμός αποτελεί χαρακτηριστική διάσταση κάθε αντιδραστικής ιδεολογίας, στο βαθμό που είναι θεμελιωδώς αριστοκρατικός, και ο αριστοκρατικός και μιλιταριστικός ελιτισμός συνεπάγεται την περιφρόνηση προς τους αδύναμους. Ο άχρονος φασισμός μπορεί να εκφράσει μόνο έναν λαϊκό ελιτισμό. Κάθε πολίτης του άχρονου φασιστικού συστήματος… «ανήκει στον καλύτερο λαό του κόσμου», τα μέλη του είναι… « οι καλύτεροι πολίτες», κάθε πολίτης.. « μπορεί (ή πρέπει) να γίνει μέλος του» .
Αλλά δεν μπορεί να υπάρχουν πατρίκιοι χωρίς πληβείους. Ο Ηγέτης που, γνωρίζει ότι η εξουσία δεν του απονεμήθηκε δημοκρατικά, γνωρίζει επίσης ότι η δύναμή του βασίζεται στην αδυναμία των μαζών, (οι μάζες, γι αυτόν, είναι αδύναμες, και γι’ αυτό χρειάζονται και αξίζουν έναν ηγεμόνα.) Και εφόσον η ομάδα είναι οργανωμένη ιεραρχικά (σύμφωνα με το στρατιωτικό πρότυπο), κάθε ηγέτης περιφρονεί τους υφισταμένους του, και καθένας απ’ αυτούς περιφρονεί τους κατωτέρους του καθώς και όλους όσους δεν ανήκουν στην ομάδα , αφού όπως θεωρείται δεδομένο, είναι κατώτεροι. Αυτό ενισχύει την αίσθηση του μαζικού ελιτισμού.
11. Μέσα σ’ αυτή την προοπτική, όλοι μαθαίνουν, πως πρέπει να γίνουν ήρωες.
Σε κάθε μυθολογία, ο ήρωας είναι ένα εξαιρετικό ον και σε κάθε κοινωνία η έννοια του ήρωα είναι ταυτισμένη με την στάση που κρατάει κάποιος όταν, κάτω από λίαν αντίξοες συνθήκες επιβίωσης, χρειάζεται να ριψοκινδυνεύσει, να ρισκάρει δηλαδή την σωματική ακεραιότητά του για να βοηθήσει αυτούς που βρίσκονται σε βέβαιο κίνδυνο, κάτι τέτοιο βέβαια, στις πολιτισμένες κοινωνίες, δεν αποτελεί καθημερινό φαινόμενο , αλλά για την άχρονη φασιστική ιδεολογία ο ηρωισμός είναι ο κανόνας. Αυτή η λατρεία του ηρωισμού συνδέεται στενά με τη λατρεία του θανάτου. Δεν είναι τυχαίο ότι ένα από τα συνθήματα που είχαν οι ισπανοί φαλαγγίτες ήταν το «viva la muerte» («ζήτω ο θάνατος»). Στις μη φασιστικές κοινωνίες, ο απλός λαός μαθαίνει ότι ο θάνατος είναι κάτι το δυσάρεστο που όμως πρέπει να το αντιμετωπίζει με αξιοπρέπεια• Αντίθετα, ο άχρονος φασίστας ήρωας αποζητά τον ηρωικό θάνατο, ο οποίος διαφημίζεται και οι οπαδοί μαθαίνουν ότι είναι ένας οδυνηρός τρόπος για να περάσουν σε μια μεταφυσική ανώτερη κατάσταση, σαν μια μεγάλη ανταμοιβή εξ αιτίας μιας ηρωικής ζωής. Ο άχρονος φασίστας ήρωας ανυπομονεί να πεθάνει. Μέσα στην ανυπομονησία του, συχνά στέλνει τους άλλους στο θάνατο.
12. Επειδή και ο συνεχής πόλεμος και ο ηρωισμός είναι δύσκολα παιχνίδια, ο άχρονος φασίστας μεταθέτει τον πόθο του για εξουσία στη σεξουαλική συμπεριφορά του. Έτσι προκύπτει η διδασκαλία της υπεροχής του αρσενικού χαρακτήρα, που συνεπάγεται αφενός την περιφρόνηση προς κάθε τι το θηλυκό και αφετέρου την καταδίκη παρεκκλινουσών ερωτικών συνηθειών, όπως η αγνότητα ή η ομοφυλοφιλία. Και επειδή και το σεξ είναι δύσκολο παιχνίδι, ο άχρονος φασίστας ήρωας προτιμά να παίζει με τα όπλα – σαν φαλλικό υποκατάστατο.
13. Ο άχρονος φασισμός βασίζεται σε έναν επιλεκτικό λαϊκισμό, έναν ποιοτικό λαϊκισμό, θα έλεγε κανείς.
Σε μια δημοκρατία, οι πολίτες έχουν ατομικά δικαιώματα, αλλά οι πολίτες συνολικά έχουν πολιτική επιρροή μόνο από ποσοτική άποψη — ακολουθούνται οι αποφάσεις της πλειοψηφίας. Για τον άχρονο φασισμό, όμως, τα άτομα ως άτομα δεν έχουν δικαιώματα, και ο Λαός γίνεται αντιληπτός σαν ποιότητα, σαν μια μονολιθική οντότητα που εκφράζει την Κοινή Βούληση. Και επειδή κανένα μεγάλο σύνολο ατόμων δεν μπορεί ποτέ να έχει κοινή βούληση, ο Ηγέτης παριστάνει το διερμηνέα τους. Έχοντας χάσει την εξουσία της αντιπροσώπευσης, οι πολίτες δεν πράττουν, καλούνται μόνο να παίξουν το ρόλο του Λαού. Έτσι, ο Λαός δεν είναι παρά ένα θεατρικό εφεύρημα
Λόγω του ποιοτικού λαϊκισμού του, ο άχρονος φασισμός πρέπει να είναι κατά των «διεφθαρμένων» κοινοβουλευτικών κυβερνήσεων. Μια από τις πρώτες φράσεις που είπε ο Μουσολίνι στο ιταλικό κοινοβούλιο ήταν «Θα μπορούσα να μετατρέψω αυτό το βουβό και καταθλιπτικό μέρος σε στρατόπεδο για τις σπείρες μου» — οι «σπείρες» είναι μια υποδιαίρεση της παραδοσιακής ρωμαϊκής λεγεώνας. Βέβαια, αμέσως βρήκε καλύτερο καταυλισμό για τις σπείρες του, αλλά λίγο αργότερα διέλυσε το κοινοβούλιο. Το ίδιο ακριβώς έκανε και ο Χίτλερ μόλις, με δημοκρατικό τρόπο, ανέλαβε την εξουσία. Όποτε ένας πολιτικός αμφισβητεί τη νομιμότητα ενός κοινοβουλίου με την δικαιολογία πως δεν αντιπροσωπεύει πλέον τη Φωνή του Λαού, αρχίζει και μυρίζει άχρονο φασισμό.
14. Ο άχρονος φασισμός μιλάει την «Νέα Ομιλία». Η Νέα Ομιλία επινοήθηκε από τον Όργουελ στο βιβλίο του 1984, ως επίσημη γλώσσα του Αγγλικού Σοσιαλισμού. Αλλά και σε πολλές μορφές δικτατορίας συναντά κανείς άχρονοφασιστικά χαρακτηριστικά ομιλίας. Όλα τα ναζιστικά και φασιστικά σχολικά εγχειρίδια χρησιμοποιούσαν φτωχό λεξιλόγιο και στοιχειώδη σύνταξη, με σκοπό να περιορίσουν τη διάδοση των εργαλείων της σύνθετης και κριτικής σκέψης. Αλλά πρέπει να είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε άλλα είδη Νέας Ομιλίας, ακόμα κι αν παίρνουν τη φαινομενικά αθώα μορφή ενός δημοφιλούς τοκ-σόου.
Ο άχρονος φασισμός βρίσκεται πάντα γύρω μας, πολλές φορές με πολιτικά.
Θα ήταν πολύ ευκολότερο, για μας, αν εμφανιζόταν στην παγκόσμια σκηνή κάποιος και να έλεγε… «Θέλω να ξανανοίξω το Άουσβιτς, θέλω να παρελάσουν ξανά οι Μελανοχίτωνες στις ιταλικές πλατείες, θέλω να ξαναδώ τα Ες-Ες». Αλλά η ζωή δεν είναι τόσο απλή. Ο άχρονος φασισμός μπορεί να επιστρέψει με το πιο αθώο προσωπείο. Ακόμα και με την μορφή μιας ΜΚΟ ή και ενός πολιτιστικού ή φιλοσοφικού σωματείου. Είναι καθήκον μας να τον αποκαλύπτουμε και να καταδεικνύουμε οποιαδήποτε από τις νέες εκφάνσεις του — κάθε μέρα, σε κάθε μέρος του κόσμου
Η δημοκρατική ελευθερία είναι μια ατέρμονη διαδικασία και γι αυτό η δράση του κάθε ανθρώπου διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της ιστορίας. Αυτό που χρειάζεται είναι να λειτουργούμε όπως έλεγε ο Σωκράτης για τον εαυτό του, σαν αλογόμυγα μέσα στην κοινωνία, ώστε κάποιοι να χάνουν ακόμα και τον ύπνο τους μόνο και μόνο επειδή υπάρχουμε. Πάντως ότι κάνουμε, πρέπει να το κάνουμε γιατί αφ ενός οφείλουμε να υποστηρίζουμε τους συνανθρώπους μας απέναντι σε όλους αυτούς τους επικίνδυνους βλάκες, τους άχρονους φασίστες, αν και εκ των προτέρων γνωρίζουμε πως...δεν θα τους πείσουμε ακόμα και αν τους πείσουμε.
Η συνειδητοποίηση αυτής της κατάστασης είναι που πολλές φορές θα μας απογοητεύσει, πράγμα που το γνωρίζουν πολύ καλά οι κάθε λογής βοναπάρτηδες και γι αυτό θα προσπαθούν να μας ποδηγετούν για να αποχωρούμε από τις διαδικασίες της δημοκρατικής κοινωνίας. Ο πραγματικός όμως λόγος που πρέπει να βγαίνουμε από τα τείχη της σιωπής μας, είναι για να μη κλειστούμε μέσα σε οποιαδήποτε τείχη, αλλά να προχωράμε σε επικοινωνία με ολόκληρο τον κόσμο, με όλους όσους είναι γύρω μας αλλά και όχι μόνο με αυτούς. Έτσι κάθε φορά που θα αποκλειόμαστε από κάπου πρέπει να ξέρουμε πως ποτέ δεν θα αποκλειστούμε από ένα μέρος τόσο μεγάλο, ώστε να μην απομένει κάποιο άλλο, ακόμα μεγαλύτερο. Η υπηρεσία που μπορούμε να προσφέρουμε στους γύρω μας, ποτέ δεν είναι ανώφελη... με το να ακουστούμε, να γίνουμε ορατοί, με την έκφρασή μας, τις χειρονομίες μας, τη σιωπηλή επιμονή μας, τα γραπτά μας, ακόμα και μόνο με την παρουσία μας.
Το σίγουρο είναι πως, όσο και να προσπαθούν οι διάφοροι βοναπάρτηδες να ελέγξουν την κατάσταση στον μικρόκοσμο που λειτουργούν, η ορμή της εξέλιξης της ιστορίας θα τους ξεπεράσει, θα τους αφήσει πίσω και δεν θα μιλάμε γι αυτούς παρά μόνο όταν αναφερόμαστε σε κάποιους σκοτεινούς μεσαίωνες της ιστορίας.
Ως τότε βέβαια θα πρέπει να είμαστε… άμμος στα μάτια τους και να περιμένουμε καρτερικά πότε θα ευοδώσουν οι συγκυρίες για μια πιο αποτελεσματική δράση.
Τα φασιστικά μορφώματα, πρέπει να γνωρίζουμε, πως είναι καταδικασμένα να βγαίνουν με ημερομηνία λήξης, διότι δεν είναι παρά το αποτέλεσμα ενός κυκεώνα, με βασικό δομικό στοιχείο την «επικίνδυνη βλακεία» και όταν μιλάω για «επικίνδυνη βλακεία», δεν αναφέρομαι σε άτομα που απ΄όσα λένε και απ όσα κάνουν να γίνεται φανερό πως δεν είναι και πολύ έξυπνα, αυτά θα τα αποκαλούσα απλοϊκούς ή έντιμους βλάκες αλλά για μια άλλη κατηγορία ανθρώπων, που ενώ έχουν μια μεγάλη ευφυΐα, καταφέρνουν να την ακυρώσουν εξαιτίας των διαφόρων ψυχολογικών προβλημάτων τους. Έτσι αν και έχουμε να κάνουμε με έξυπνους ανθρώπους, τα αποτελέσματα των πράξεών τους μας αναγκάζει να τους λέμε και αυτούς βλάκες. Παρατηρώντας τους καλύτερα διαπιστώνουμε πως αυτού του είδους οι άνθρωποι είναι πάντα πεπεισμένοι για την ηθική ανωτερότητά τους και αυτό επειδή προσαρμόζουν πάντα την ηθική στα μέτρα της νοητικής τους ικανότητας, γι΄αυτό το λόγο και διάλεξαν να υπηρετούν την πνευματικότητα της δύναμης αντί γι΄αυτή της αγάπης. Γι΄αυτούς τους ανθρώπους δεν μπορούμε να μιλάμε για έλλειψη ευφυΐας αλλά για την αποτυχία της. Είναι όλοι αυτοί που πιστεύουν πως έχουν βγει έξω από την μυθική σπηλιά του Πλάτωνα και αφού έχουν δει το αληθινό φως, αποτελούν την ελίτ του πνεύματος που έχει το ηθικό δικαίωμα να κάνει ότι θέλει για να εξουσιάσει τους άλλους και να τους οδηγήσει στη δικιά τους αλήθεια.
Η Δημοκρατία γνωρίζει πολύ καλά όλα αυτά αλλά επιτρέπει στους κόλπους της την ύπαρξη αντιδημοκρατικών ομάδων, ακόμα και κομμάτων που, αν βγουν στην εξουσία θα καταλύσουν κάθε δημοκρατικό θεσμό.
Αυτό όμως που θέλει μεγάλη προσοχή, είναι η αδίστακτη στάση των ομάδων αυτών απέναντι στην κριτική και στους ανθρώπους που ασκούν κριτική. Προκειμένου να εξουδετερωθεί αυτός που τους κρίνει, οι περισσότερες δεν έχουν πρόβλημα να χρησιμοποιήσουν κάθε αθέμιτο μέσο, με βάση την αντίστροφη ηθική τους. Έτσι λοιπόν, αν ένα μέλος μια τέτοιας ομάδας, μια προβληματική προσωπικότητα δηλαδή, εξαναγκαστεί να δώσει μάχη, θα την δώσει με τον πνευματικώς ευκολότερο τρόπο και επομένως ανηθικότερο, δηλ. με το ψέμα, τη ραδιουργία, τη διαστροφή όλων όσων λέει ο αντίπαλός του και τη συκοφαντία και αυτό γιατί γι αυτόν , ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Ας μη ξεχνάμε πως η κάθε ομάδα απ αυτές ισχυρίζεται πως κατέχει τη μοναδική συνταγή για τη σωτηρία της ανθρωπότητας και πρέπει τώρα όλοι οι άνθρωποι να πάρουν θέση ή με την ομάδα ή με τον ολοκληρωτικό αφανισμό της ανθρωπότητας .Όποιος ασκεί κριτική και παρεμποδίζει την διάδοση της οργάνωσης, παρεμποδίζει και το έργο της σωτηρίας του κόσμου και λογίζεται σαν εγκληματίας κατά της ανθρωπότητας. Γι αυτό το λόγο πρέπει να εξουδετερωθεί, για το καλό της ανθρωπότητας, η σωτηρία της ανθρωπότητας έχει προτεραιότητα, όχι η ζωή και η υπόληψη του "εγκληματία"!
Οι ομάδες αυτές έχουν συνήθως ολοκληρωτικές δομές και δεν ανέχονται αντιρρήσεις. Καταπατούν παράφορα τα ανθρώπινα δικαιώματα των οπαδών .Όμως κάθε φορά που αντιμετωπίζουν κάποιον που τους κρίνει, θυμούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα και χαρακτηρίζουν ακόμη και την πλέον καλόπιστη και αντικειμενική κριτική ως... μεσαίωνα, μισαλλοδοξία, διωγμό ή ακόμα και ναζισμό.
Όλες οι ομάδες αυτές, έχουν άριστα οργανωμένες μυστικές υπηρεσίες που φροντίζουν για την εσωτερική και εξωτερική ασφάλεια και γι αυτό φακελώνουν και βάζουν στο στόχαστρό τους οποιονδήποτε τολμήσει να ασκήσει εναντίον τους κριτική και να αποκαλύψει το αληθινό τους πρόσωπο, πίσω από τα τόσα άλλα προσωπεία.
Μεταξύ τους οι οργανώσεις αυτές δεν έχουν σχέσεις και αυτό γιατί κανένας ολοκληρωτισμός δεν ανέχεται δίπλα του άλλο ολοκληρωτισμό. Και όμως, μπροστά σ ένα κοινό εχθρό, ενώνονται εναντίον του "εγκληματία" που τόλμησε να τους κάνει κριτική.
Οι επικίνδυνες αυτές ομάδες ασκούν τρομοκρατία μηνύσεων και χρησιμοποιούν δικηγόρους, ομοϊδεάτες τους, οι οποίοι έχουν γνώση των πραγμάτων και χρησιμοποιούν τις ίδιες μεθόδους με τις ομάδες, ιδιαίτερα σε ότι αφορά στη δυσφήμιση.
Στην παρούσα συγκυρία που η παγκόσμια οικονομική και κοινωνική κρίση γιγαντώνονται, είναι πολλοί και από διαφορετικά κοινωνικά πλαίσια εκείνοι που ψάχνουν να βρουν ένα σημείο επανεκκίνησης. Εκείνο, δηλαδή, από όπου θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε για να βάλουμε τάξη στη δύσκολη φάση που περνά ο πολιτισμός μας. Είναι σίγουρο ότι κανείς δεν κατέχει το κλειδί που μπορεί να μας οδηγήσει σε μια πραγματικά αειφόρα λύση. Επίσης, μοιάζει να απουσιάζει ένα συμπαγές όραμα, ικανό να αποτελέσει την πηγή έμπνευσης για όλους μας ώστε να αποκτήσουμε κίνητρο για να το ακολουθήσουμε. Σήμερα, πολύ περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια, επικρατεί μια διάχυτη αίσθηση ανασφάλειας στις καρδιές μας. Ο πολιτισμός μας μοιάζει σαν να περνά από μια φάση «οικουμενικής κατάθλιψης» η οποία εκδηλώνεται τόσο σε ατομικό όσο και συλλογικό επίπεδο. Για να ξεπεράσουμε τη σημερινή «στενωπό» προκειμένου να φτάσουμε σε ένα αποδεκτό μοντέλο λύσης, φαίνεται πως απαιτείται ο συνδυασμός πολλών παραμέτρων και δυνάμεων από διαφορετικές τάσεις και ιδεολογίες.
Και το πρώτο ερώτημα είναι: Μήπως τελικά ο δυτικός πολιτισμός έχει «ποντάρει» σε «λάθος φύλλο»; Πολλοί θεωρούν ότι έχουμε δημιουργήσει μια πολιτισμική εξίσωση που είναι πολύ πιθανό να μη βγαίνει. Κανένας δε θέλει να παραδεχτεί ανοιχτά την πιθανότητα μιας τόσο μεγάλης συλλογικής αποτυχίας που αγγίζει οικουμενικές διαστάσεις Ίσως η λύση που ψάχνουμε να είναι ανέφικτη, διότι είναι σύνθετη και εξαιρετικά δύσκολη – ως και αδύνατη τελικά στην εφαρμογή της. Ισχύει όμως και το αντίθετο: μπορεί να είναι τόσο απλή, που να χρειάζεται μονάχα την υπομονή μας ωσότου να συνειδητοποιήσουμε «πού βρισκόμαστε» και στη συνέχεια να επανεξετάσουμε την «κατεύθυνση» μας ως προς τους κοινωνικούς και ουμανιστικούς μας στόχους – και όχι μόνο σε σχέση με τους οικονομικούς, όπως κάναμε μέχρι σήμερα. Όπως και να έχει η κατάσταση, το μόνο σίγουρο είναι ότι πρέπει λειτουργήσουμε όσο πιο συλλογικά μπορούμε, να μην σηκώσουμε τα χέρια ψηλά, και να προσπαθήσουμε με κάθε τρόπο να βρούμε τη «λύση».
Αυτή, ακριβώς, την «λύση», είναι που θα προσπαθήσουν να μας σερβίρουν οι διάφορες ομάδες του άχρονου φασισμού. Δεν πρέπει να «τσιμπήσουμε» και αυτό επειδή το σίγουρο είναι πως, δεν θα πρόκειται παρά για ένα «ξαναζεσταμένο πιάτο» με κάποιο άλλο όνομα.
Δεν υπάρχει καμία περίπτωση, κάποια από αυτές τις ομάδες να έχει την «λύση» , όσο και αν προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο.
Εμείς, δεν πρέπει, ούτε λεπτό, να ξεχνάμε τα 14 θεμελιώδη χαρακτηριστικά του άχρονου φασισμού και να τα καταδεικνύουμε όπου και αν τα συναντήσουμε.
Μέλη της Νέας Ακρόπολης χαιρετούν με τον (αρχαιότερο χαιρετισμό, Χα! Χα! Χα!) φασιστικό χαιρετισμό.