(συνεχίζοντας)
Ο μόνος λόγος που μιλάει η Ακαδημία Ελληνικά, είναι επειδή εγώ το θέλησα, κι επειδή μιλάω εγώ Ελληνικά. Δεν επιζητώ καμία επικρότηση γι’αυτό. Ήταν μια επιλογή που έγινε από αγάπη και αγανάκτηση συνάμα. Το επισημαίνω γιατί μάλλον σας διέφυγε - ότι δηλαδή η ιδρύτρια είναι Ελληνίδα. Επιπλέον, είναι πραγματικότητα ότι οι Ελληνόφωνοι καθηγητές της Ακαδημίας αποτελούν μειοψηφία επί του παρόντος. Ήδη όμως ετοιμάζεται το πρόγραμμα μεμονωμένων σεμιναρίων Πλατωνικής και Νεοπλατωνικής φιλοσοφίας από τον Δρ. Σφήκα. Επί του παρόντος δεν έχει έρθει στην αντίληψή μας, ούτε μας έχει πλησιάσει, άλλος Έλληνας καθηγητής ο οποίος να κατέχει τα απαιτούμενα προσόντα και ο οποίος να είναι σε θέση να παραθέσει αμερόληπτη και τεκμηριωμένη θέση και βιβλιογραφία. Εφ'όσον βρεθεί-βρεθούν κατάλληλοι άνθρωποι για τους ρόλους αυτούς θα είναι πολύ μεγάλη μας χαρά να συνεργαστούμε μαζί τους.
Όμως, δεν δύναμαι να κατανοήσω, ως ακαδημαϊκός και ως ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος, την αναφορά σας σε "βάρβαρους λαούς". Από τη στιγμή που κάτι αποτελεί παράδοση που επηρέασε τον Δυτικό πολιτισμό και από τη στιγμή που εντάσσεται, επηρέασε τις Δυτικές Εσωτερικές παραδόσεις, συγκρητικές και μη, αποτελεί αντικείμενο μελέτης μας. Εσείς τους ονομάζετε βάρβαρους λαούς. Εμείς τους ονομάζουμε ανθρώπους.
Πραγματικά, χρειάζεται να θέσουμε όλα αυτά τα ερωτηματικά, ως δημιουργική κριτική, διότι μας ενδιαφέρει η Ποιότητα, η Αλήθεια και η Αυθεντικότητα, και όχι ακόμα μία Δήθεν ιστορία, που εξυπηρετεί, προσωπικές ματαιοδοξίες, και προωθεί εισαγόμενες απάτες, είτε ως ακαδημαϊκές δήθεν προσεγγίσεις είτε ως μαζέματα χωρίς κατανόηση, εμβάθυνση και αρκετή έρευνα στον εσωτερισμό.
Τι επιθυμείτε επιπλέον ώστε να αντληφθείτε τη διαφορά μεταξύ της "δήθεν ακαδημαϊκής προσέγγισης" και της "ακαδημαϊκής προσέγγισης"; Πέρα δηλαδή από δεκαεπτά διεθνώς αναγνωρισμένους καθηγητές πανεπιστημίου;
'Όταν πριν μερικά χρόνια προτείναμε την δημιουργία μιας Πνευματικής Ακαδημίας, στο φόρουμ μας, δεν εννοούσαμε αυτή την έκφραση όπως οραματίστηκε και υλοποίησε η κα. Σάσσα Τσέϊτοου, χωρίς να υποτιμάμε την αξιόλογη προσπάθειά της.
‘Όμως για να είναι Αυθεντική μία Ακαδημία Εσωτερισμού, χρειάζεται να βασίζεται σε μία Αυθεντική σχολή εσωτερισμού, που να κατέχει και την Αλήθεια αλλά και την Αυθεντική Μυητική Γνώση, της χώρας μας, διορθώνοντας όλα τα κακώς κείμενα, από προηγούμενες απάτες και θρησκειολογίες, στο Κίνημα του εσωτερισμού.
Οι δάσκαλοι φυσικά αυτής της Ακαδημίας, χρειάζεται να είναι Αυθεντικά Μυημένοι, διότι, αλλιώς, δεν υφίσταται ακαδημία εσωτερισμού. Χωρίς την εσωτερική κατανόηση και πνευματική μεταστοιχείωση των Δασκάλων - Μυστών, η "γνώση" που παρέχεται μέσω μιας τέτοιας σχολής, εξυπηρετεί καθαρή περιέργεια πάνω σε (ίσως λανθασμένες πληροφορίες) στον εσωτερισμό, και όχι Αυθεντικές σπουδές εσωτερισμού.
Αυτό στο οποίο εσείς αναφέρεστε, είναι όντως διαφορετικό από αυτό που εμείς κάνουμε. Δεν επιδιώκουμε κάτι σαν αυτό που περιγράφετε και οραματίζεστε. Επαναλαμβάνω ότι είμαστε ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ οργανισμός. Ωστόσο, δεν σημαίνει ότι αυτό που εμείς παρέχουμε, δεν αλληλοσυμπληρώνει αυτό που εσείς λέτε. Σε απάντηση παραθέτω παρακάτω μέρος της ομιλίας που θα παρουσιαστεί μεθάυριο στην επίσημη έναρξη της Ακαδημίας στην Αθήνα:
Στην Ακαδημία Phoenix Rising, επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε στους σπουδαστές μας τα γεγονότα και τα φαινόμενα, να τους δώσουμε τα εργαλεία και τα ερεθίσματα ώστε να αντιληφθούν όλο το εύρος και τη φύση του περιεχομένου και της επιρροής των εσωτερικών παραδόσεων. Από εκεί και πέρα, γίνονται καθοδηγητές και κύριοι του εαυτού τους, και εκεί το δικό μας έργο τελειώνει.
Επιπλέον, για να μιλήσω με όρους απευθείας από τις εσωτερικές παραδόσεις. Ας θυμηθούμε ότι, σύμφωνα με πολλά εσωτερικά συστήματα, ο άνθρωπος αποτελείται από σώμα, νου, και πνεύμα, και σε πολλές περιπτώσεις θεωρείτο ότι ο νους αποτελεί τον ενδιάμεσο μέσα από τον οποίο η ψυχή επικοινωνεί με την ύλη. Εμείς ασχολούμαστε με το νου, με τη διανόηση. Θεωρούμε, αντίθετα ίσως με κάποιους, ότι η διανόηση αξίζει εξίσου μεγάλη προσοχή με το πνεύμα. Εάν παραμερίσουμε το νοητικό επίπεδο, τότε τέμνουμε και τον άνθρωπο. Την έννοια αυτή τη βρίσκουμε στα κείμενα που αποδίδονται στον Ερμή Τρισμέγιστο, στα οποία είτε θέλουμε είτε όχι βασίζεται η μέγιστη πλειοψηφία των εσωτερικών παραδόσεων και συστημάτων.
Για παράδειγμα: 1. Ο Νους αποτελείται από την ίδια την ουσία του Θεού, αν υπάρχει ουσία του Θεού.
3. Άρα ο Νους δεν είναι αποκομμένος, ή διαχωρισμένος από την ουσία του Θεού, αλλά ενωμένος όπως το Φώς του Ηλίου.
4. Και μέσα στους Ανθρώπους, αυτός ο Νους είναι Θεός, και άρα κάποιοι άνθρωποι είναι θείοι, και η ανθρώπινη φύση τους είναι κοντά στη θεϊκή Φύση.
7. Γιατί όπου υπάρχει ψυχή, υπάρχει ο Νούς, και όπου υπάρχει Ζωή, υπάρχει Ψυχή.
68. Γιατί ο ευλογημένος Θεός, ο Αγαθός Δαίμων, είπε, ή διέταξε την Ψυχή να είναι μέσα στο Σώμα, το Νου, μέσα στην Ψυχή, τον Λόγο, ή τη Λογική, μέσα στο Νου, και το Νου, μέσα στον Θεό, και ο Θεός είναι Πατέρας όλων.
69. Άρα ο Λόγος είναι η εικόνα του Νου, και ο Νους του Θεού, και το Σώμα της Ιδέας, και η Ιδέα της Ψυχής.
Σαφώς και υπάρχει ο αντίλογος ότι η βιωματική ενασχόληση είναι το παν. Προσθέτω, επίσης από τον Ερμή Τρισμέγιστο, ότι:
2. (Καθώς) η εμπειρία και η Κατανόηση μοιάζουν να διαφέρουν, γιατί το ένα είναι υλικό, το άλλο ουσιαστικό.
5. Αλλά ο Νους διαφέρει από την Κατανόηση, όσο και ο Θεός από την Θεία Φύση.
6. Γιατί η Θεία Φύση προέρχεται από, ή είναι κάτω από τον Θεό, και η Κατανόηση από το Νου, αφού είναι αδελφή του Λόγου, και το ένα είναι εργαλείο του άλλου.
9. Γιατί δεν είναι δυνατόν να κατανοήσουμε χωρίς την εμπειρία, ούτε να βιώσουμε την εμπειρία χωρίς την κατανόηση.
Συνεπώς, αντιλαμβάνεστε ότι η ανάγνωση και γνώση που προέρχεται από τα βιβλία δεν είναι, όπως συχνά ακούγεται, φτωχή σε σχέση με το βίωμα, εφόσον η προσέγγιση λαμβάνει υπ’όψη και αναγνωρίζει αυτή την αλληλεπίδραση και αλληλοσυμπλήρωση.
Οπότε, συνοψίζοντας το σημείο αυτό, θα ήθελα να διαβεβαιώσω όσους ανησυχούν για την προσέγγιση αυτή, ότι η ακαδημαϊκή μελέτη του Δυτικού Εσωτερισμού την οποία πρεσβεύουμε, δεν απομυθοποιεί, ούτε αλλοιώνει την μετάδοση των εσωτερικών παραδόσεων. Αντιθέτως, παρουσιάζει μια πλήρη φαινομενολογική και ιστορική κατάρτιση που στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο συγκλονιστική και ενδιαφέρουσα από την υπάρχουσα παραφιλολογία. Από εκεί και πέρα, όποιος επιθυμεί να ακολουθήσει οποιαδήποτε ατραπό για προσωπική του εξέλιξη και εξερεύνηση, είναι απόλυτα δικό του θέμα, αλλά θα έχει την συγκρότηση και τις νοητικές γνώσεις ώστε να το κάνει με τα μάτια ανοιχτά.
Το να διδάσκουν άτομα που δεν κατέχουν το αντικείμενο, είναι καθαρή απάτη. Το να προσπαθεί κάποιος να περιγράψει μία τηλεόραση, διαβάζοντας ένα άρθρο στο Ιντερνετ, είναι διαφορετικό, από να έχει σπουδάσει το αντικείμενο και να έχει εμπειρία πάνω σε αυτό. 'Ετσι και κάποιος που έχει απλά διαβάσει "εξωτερικά" κείμενα για τον εσωτερισμό, δεν μπορεί να έχει πραγματικά σπουδάσει το αντικείμενο του εσωτερισμού.
Συμφωνούμε. Αλλά επιτρέψτε μου να πω ότι ο υπαινιγμός που ενυπάρχει στην ερώτηση, μας αδικεί από τη στιγμή που δεν λαμβάνει υπ'όψη αυτό που πραγματικά είμαστε κι εκπροσωπούμε.
Δυστυχώς, ούτε με ξενόφερτους δασκάλους, ούτε με ξενόφερτες διδασκαλίες, ούτε με δήθεν ακαδημίες, δεν προσεγγίζεται η Αυθεντική Ελληνική Φιλοσοφία, ούτε μπορεί να ξεγελαστεί κανείς 'Ελληνας, που επιζητεί να φιλοσοφεί και όχι να πιστεύει.
Επιμένετε σε μια Ελληνοκεντρική θέση και αυτό είναι δικαίωμά σας. Αλλά πλέον αυτό το επιχείρημα αποκτά πολιτικές προεκτάσεις στις οποίες δεν επιθυμώ και δεν αρμόζει να απαντήσω. Στον ακαδημαϊκό χώρο - όπως εμείς τον αντιλαμβανόμαστε - δεν υπάρχει πολιτική και εθνικότητα. Υπάρχει ιστορία, υπάρχουν φαινόμενα και γεγονότα. Το θέμα πίστης μας αφορά ως μέρος του αντικιμένου που μελετάμε. Όπως προείπα, δεν μας αφορά.
Οι εποχές έχουν αλλάξει, και η ΑΠΑΤΗ, ή το μαϊμού προϊόν, γίνεται όλο και πιο εμφανές.
Μακάρι να συμφωνούσα. Αλλα πολύ φοβάμαι ότι αυτό συμβαίνει μόνο σε έμπειρα μάτια. Είναι εύλογη η διάθεση που έχετε να προστατέψετε τους αναγνώστες - αλλά και πάλι ο υπαινιγμός σας μας αδικεί εφόσον γίνεται χωρίς τις απαραίτητες πληροφορίες.