Χαίρετε κι ευχαριστώ που μου επιτρέπετε την δυνατότητα απάντησης στους θεμιτούς προβληματισμούς σας. ΠΑρακάτω παραθέτω ερωτήσεις από τις παραπάνω που αφορούν στην υπόστασή μας ως Ακαδημία Εσωτερικών Σπουδών.
Για αυτό τον λόγο, επικροτούμε την πρωτοβουλία της κας Σάσσας Τσέϊτοου, να ξεκινήσει μία σοβαρή προσπάθεια για μία διεθνούς εμβέλειας ακαδημαϊκή προσέγγιση στον Εσωτερισμό με βάση την Ελληνική Φιλοσοφία.
Σας ευχαριστούμε και σκοπός μας είναι να μην απογοητεύσουμε όσους πίστεψαν σε εμάς.
‘
Όμως προσπαθώντας να ασκήσουμε μία δημιουργική κριτική σε αυτήν την νέα κίνηση, που ευχόμαστε να προκόψει και να μας βγάλει ασπροπρόσωπους διεθνώς, θα ήταν καλό, να καταθέσουμε τις παρακάτω σκέψεις μας, ως αρχικά ερωτήματα.
1. Η ακαδημία αυτή, δίνει πτυχία, ή βεβαιώσεις παρακολούθησης, σε ακριβές αποστολές αρθογραφίας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή σεμιναρίων?
Όπως αναφέρεται και στην σελίδα:
http://www.phoenixrising.org.gr/el/structure/Απονέμουμε βεβαίωση παρακολούθησης για το κάθε τμήμα που ολοκληρώνει ικανοποιητικά ένας σπουδαστής. Τα κριτήρια αξιολόγησης των σπουδαστών είναι όμοια με αυτά που υπάρχουν σε όλα τα αναγνωρισμένα πανεπιστήμια. Λεπτομέρειες εδώ:
http://www.phoenixrising.org.gr/el/academy/course-requirements/Όσον αφορά την αναφορά σας στην ακρίβεια: Κάθε τμήμα χρεώνεται με δίδακτρα που αναγράφονται καθαρά στις λίστες τμημάτων και στη σελίδα διδάκτρων.
http://www.phoenixrising.org.gr/el/academy/fees/Από τα δίδακτρα αυτά, η ακαδημία κρατά ένα μικρό ποσοστό ώστε να καλύψει τα έξοδα λειτουργίας. Τα υπόλοιπα πληρώνουν τον κόπο των καθηγητών. Προσωπικά, ως διευθύντρια, τα μόνα χρήματα, σύμφωνα με το καταστατικό λειτουργίας μας, που λαμβάνω εγώ, είναι το αντίστοιχο ποσοστό που λαμβάνει ο εκάστοτε καθηγητής, για όσα μαθήματα διδάσκω εγώ προσωπικά. Με λίγα λόγια, πληρώνομαι σαν καθηγήτρια, και τίποτε άλλο.
Κάθε εισαγωγικό τμήμα διαρκεί 9-11 εβδομάδες. Υπολογίστε πόσο κοστίζει σήμερα ένα μέσο ιδιαίτερο μάθημα, λαμβάνοντας υπόψη ότι εδώ μιλάμε για πανεπιστημιακό επίπεδο και καθηγητές πανεπιστημίου. Για την περεταίρω απορία σας περί διδάκτρων και μη κερδοσκοπικού οργανισμού απαντώ παρακάτω.
Όσον αφορά τις
«ακριβές αποστολές αρθρογραφίας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου».
Όχι, δεν είναι αυτός ο τρόπος λειτουργίας μας. Ο τρόπος παράδοσης περιγράφεται εδώ:
http://www.phoenixrising.org.gr/el/academy/course-requirements/και στους κανονισμούς Σπουδαστών (πηγαίνοντας στην Αρχική σελίδα μας στα Ελληνικά
http://www.el.phoenixrising.org.gr/, το βρίσκετε κάτω κάτω στην ενότητα που περιλαμβάνει τα Credits.
Χρησιμοποιούμε εξειδικευμένο λογισμικό σχεδιασμένο για διαδικτυακή διδασκαλία, την ίδια που χρησιμοποιούν πολλά πανεπιστήμια ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου και του πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Οι σπουδαστές είναι υποχρεωμένοι να παρίστανται σε προκαθορισμένες εβδομαδιαίες συνεδρίες με τους καθηγητές, και να προετοιμάζουν εβδομαδιαίως υλικό για τη συνεδρία. (βλ. Ημερολόγιο Μάθησης στην ενότητα Αξιολόγησης). Επιπλέον, οι καθηγητές είναι σε διαρκή επικοινωνία με τους σπουδαστές τους καθ’όλη τη διάρκεια του τμήματος, και η παράδοση των εργασιών συνοδεύεται από προφορική εξέταση των σπουδαστών, μηδενός εξαιρουμένου.
2. Οι δάσκαλοι που διδάσκουν, είναι μυημένοι σε σχολές εσωτερισμού, ή απλά έχουν διαβάσει, διάφορα βιβλία, ή κείμενα του διαδικτύου, και θεωρούν τον εαυτό τους γνώστη?
Στη σελίδα:
http://www.phoenixrising.org.gr/el/academy/teachers/Βλέπετε την πληροφορία που ζητάτε. Οι καθηγητές μας διακρίνονται τόσο για την ακαδημαϊκή τους καταξίωση όσο και για την μακροχρόνια ενασχόλησή τους με τη θεματολογία στην οποία ειδικεύονται, σε βιωματικό και δημιουργικό επίπεδο. Όλοι κατέχουν τουλάχιστον μεταπτυχιακό τίτλο Μάστερ στον τομέα που διδάσκουν όπως και πρότερη διδακτική και συγγραφική εμπειρία. Αρκετοί από αυτούς διδάσκουν ταυτόχρονα σε αναγνωρισμένα πανεπιστήμια παγκοσμίως. Δεν δεχόμαστε κανέναν καθηγητή που να μην πληρεί αυτά τα προσόντα.
3
. Ο εσωτερισμός διδάσκεται από βάρβαρες θρησκειολογίες, που αντέγραψαν την Ελληνική Φιλοσοφία, και την προσάρμοσαν στη δική τους εθνική παράδοση, όπως η θρησκειολογία της Εβραϊκής Καμπάλα?
Λυπάμαι, αλλά σαν ακαδημαϊκός αλλά και ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος, δεν αναγνωρίζω τον όρο «βάρβαρος». Η Καμπαλά, όπως και πλήθος άλλων παραδόσεων, υπάρχει και αναγνωρίζεται ως ένα από τα πολλά ρεύματα των Δυτικών Εσωτερικών Παραδόσεων. Ποτέ δεν είπαμε ότι διδάσκουμε αποκλειστικά Ελληνική Φιλοσοφία, αλλά ότι το πνεύμα και ο τρόπος που προσεγγίζουμε την παιδεία εμπνέεται από αυτήν. Παρακαλώ να γίνει κατανοητή αυτή η διαφοροποίηση.
Σαφώς και η Καμπαλά εμπεριέχει παλαιότερες επιρροές, σαφώς και επηρέασε με τη σειρά της, όπως κι έγινε μέρος άλλων μεταγενέστερων συγκριτικών παραδόσεων. Άρα εξακολουθεί να είναι σημαντική ως ρεύμα, ανεξαρτήτως εάν είναι αποδεκτή, ή συμπαθής όχι σε άτομα ή και ομάδες που επιθυμούν να ασχολούνται με διαφορετικές παραδόσεις. Επιπ΄λέον με προβληματίζει αυτή σας η ερώτηση, καθώς και η Ροδοσταυρική παράδοση του 17ου αιώνα αλλά και μετέπειτα, παρουσιάζει κι εμπεριέχει Καμπαλιστικά στοιχεία - και μάλιστα συγκριτικά Καμπαλιστικά στοιχεία της λεγόμεης Χριστιανικής Καμπαλά.
4. Εφόσον δεν είναι κάποιοι Μύστες, ή μυημένοι σε αυθεντικές μυητικές σχολές, και δεν κατέχουν καθαρή αλήθεια, ή πληροφόρηση, έστω ιστορική στον εσωτερισμό, τι θα διδάξουν?
Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τι επιθυμείτε να εκφράσετε λέγοντας «δεν είναι κάποιοι Μύστες». Επισημαίνω ότι σε κάθε σελίδα της ιστοσελίδας μας αναγράφεται το γεγονός ότι είμαστε ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ και όχι μυητικός οργανισμός. Διδάσκουμε φαινομενολογία, ιστορία, και φιλοσοφία, όχι πρακτική άσκηση. Άρα, η προσωπική υπόσταση του κάθε καθηγητή δεν αφορά κανέναν παρά τους ίδιους. Μεταξύ των καθηγητών μας υπάρχουν αυτοί που επέλεξαν στο βιογραφικό τους σημείωμα να αναφέρουν ότι είναι μυημένοι σε κάποια παράδοση. Αυτή ήταν καθαρά δική τους επιλογή καθώς τα βιογραφικά τους σημειώματα τα συνέταξαν οι ίδιοι. Όμως, δεν αφορά κανέναν άλλον και ποτελεί αποκλειστικά προσωπική επιλογή. Δεν είμαστε μυητική σχολή, δεν τελούμε μυήσεις, και δεν μας απασχολεί η προσωπική πνευματική κατεύθυνση κανενός αρκεί να είναι σωστός άνθρωπος με ότι αυτό συνεπάγεται.
Επιπλέον δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τι θεωρείτε εσείς «αυθεντική μυητική σχολή» και με ποια κριτήρια τα ορίζετε. Όμως, δεν είναι κάτι που αφορά ή που επηρεάζει την δική μας ακαδημαϊκή και ανθρώπινη υπόσταση.
Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τι εννοείτε λέγοντας ότι «δεν κατέχουν καθαρή αλήθεια, ή πληροφόρηση, έστω ιστορική στον εσωτερισμό, τι θα διδάξουν?»
Το τι είναι «καθαρή αλήθεια» δεν νομίζω ότι κανείς από μας είναι σε θέση να ισχυριστεί ότι κατέχει. Αυτό που κατέχουν όλοι οι καθηγητές της ακαδημίας μας είναι άρτια και έγκυρη κατάρτιση στη θεματολογία που διδάσκουν, ενώ όλοι ανεξαιρέτως κατέχουν διεθνώς αναγνωρισμένους πανεπιστημιακούς τίτλους. Γνωρίζω ότι η θέαση του Δυτικού Εσωτερισμού προβληματίζει ως αντικείμενο ακαδημαϊκής μελέτης. Πλήρη επεξήγηση του πως το αντιμετωπίζουμε και τι αντιπροσωπεύουν τα πτυχία μας – εκτός από χρόνια σκληρής εργασίας – θα βρείτε εδώ:
http://www.phoenixrising.org.gr/el/contact/faq/#3.+%CE%95%CF%86%CF%8C%CF%83%CE%BF%CE%BD+%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%AF+%26%238220%3B%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%B7%CE%BC%CE%B1%26%238221%3B+%CE%B7+%CE%AF%CE%B4%CF%81%CF%85%CF%83%CE%B7+%CF%84%CE%B7%CF%82+%CE%91%CE%BA%CE%B1%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%AF%CE%B1%CF%82%2C+%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF+%CF%87%CF%81%CE%B5%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B5+%CE%B4%CE%AF%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B1%2C+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF+%CE%B4%CE%B5%CE%BD+%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9+%CE%B9%CE%B4%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%B5%CE%AF+%CF%89%CF%82+%26%238220%3B%CE%BC%CE%B7+%CE%BA%CE%B5%CF%81%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82+%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82%26%238221%3B+%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC+%CF%89%CF%82+%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1%3BΒλ. ειδικά ερωτήσεις 5 & 9.
Όμως, κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αμφισβητήσει τα ακαδημαϊκά μας διαπιστευτήρια. Εγώ η ίδια διδάσκω θρησκειολογία ως αναπληρώτρια καθηγήτρια πανεπιστημίου, και κανείς καθηγητής μας δεν έχει κατώτερο πτυχίο από
(σχετικό με τη θεματολογία του) μεταπτυχιακό. Αυτό δεν νοείται να αμφισβητηθεί.
Μαζέματα από αρθρογραφίες του Διαδικτύου, ή περιοδικών, χωρίς προσωπική άποψη και κατανόηση, όπως πλήθος αμόρφωτων σύγχρονων ακαδημαϊκών, ή αρθρογράφων?
Είναι γνωστό ότι ειδικά στην Ελλάδα υπάρχει αυτό το πρόβλημα. Στόχος μας – και ιδιαίτερα προσωπικός μου στόχος, είναι να αρχίσουμε να αποτελούμε μια λύση στο θέμα αυτό, ακολουθώντας τα διεθνή κριτήρια τα οποία προσεγγίζουν με σεβασμό και ευαισθησία τις θεματολογίες αυτές. Ίσως περισσότερο φως στο θέμα να ρίξει μια πρόσφατη απάντησή μας σε συγγενή προβληματισμό με τον δικό σας:
5. Τι χαρακτηρίζει μία Ακαδημία? Μία ακαδημία δεν είναι πανεπηστημιακές σπουδές? Σε ένα πανεπιστήμιο, δεν υπάρχουν εξετάσεις? Δεν υπάρχουν πτυχία? Αν μία σχολή ονομάζεται Ακαδημία, αλλά δεν παρέχει ΠΤΥΧΙΑ, δεν είναι μια μαϊμού ακαδημία?
Σας παραπέμπω ξανά στις σελίδες που αναφερόμαστε στην πιστοποίηση και στην ακαδημαϊκή μας ιδιότητα:
http://www.phoenixrising.org.gr/el/academy/accreditation/accreditation/Παραθέτω: Με την ιδιότητά μας ως ανεξάρτητη εκπαιδευτική πρωτοβουλία, κατά τη διάρκεια των 2 πρώτων ετών λειτουργίας μας θα αιτηθούμε πιστοποίηση από το Βρετανικό Συμβούλιο Πιστοποίησης και το Συμβούλιο Ανοιχτής και Εξ Αποστάσεως Μάθησης, έτσι ώστε να κατοχυρώσουμε την ιδιότητα του πιστοποιημένου κι ανεξάρτητου εκπαιδευτικού ιδρύματος σύμφωνα με την Βρετανική νομοθεσία στη οποία υπόκειται η Ακαδημία Phoenix Rising. Τα σεμινάρια και τα μαθήματα που παραδίδουμε έχουν σχεδιαστεί ώστε να εκπληρώνουν τις απαιτήσεις αυτών των φορέων σε ό,τι αφορά την ακαδημαϊκή ποιότητα, την μαθησιακή εμπειρία και την υποστήριξη του διδακτικού προσωπικού.»
Και προσθέτω: Ο λόγος της διετούς χρονοκαθυστέρησης είναι διότι οι προαναφερθέντες φορείς μας υποχρεώνουν να είμαστε τουλάχιστον 2 χρόνια σε λειτουργία ώστε να τους παρουσιάσουμε φάκελο με εργασίες των σπουδαστών μας, ερωτηματολόγια που στέλνουν οι ίδιοι στους σπουδαστές μας, ενώ συνεπάγεται διαδικασία παρακολούθησης κι ελέγχου των τμημάτων (και των πτυχίων, και της νομικής και οικονομικής μας υπόστασης) μας από δικούς τους επιθεωρητές. Ήδη πληρούμε τις προϋποθέσεις πιστοποίησης, αλλά προφανώς είναι αδύνατον να αποκτήσουμε την πιστοποίηση πριν κλείσουμε τα δύο αυτά έτη. Αν επιθυμείτε μπορείτε να διασταυρώσετε την πληροφορία πηγαίνοντας απευθείας στους παραπάνω συνδέσμους. Με την απόκτηση της πιστοποίησης πλέον τα πτυχία που –ναι – χορηγούμε, πλέον θεωρούνται ισάξια μεταλυκειακής εκπαίδευσης, έως και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ανάλογα με ποιες και πόσες ενότητες επιλέξει να παρακολουθήσει κάποιος σπουδαστής.
Όσον αφορά τις εξετάσεις σας παραπέμπω στην σελίδα που παρέχει τις πληροφορίες αξιολόγησης. Οι εξετάσεις είναι και γραπτές και προφορικές.
Με όλο το σεβασμό, να επισημάνω ότι αυτές οι πληροφορίες υπήρχαν στην ιστοσελίδα μας και πριν θέσετε τις ερωτήσεις αυτές, και ο χαρακτηρισμός που υπαινίσσεται ο τόνος της ερώτησης, μας αδικεί τουλάχιστον.
6. Πως θέλουμε να διδάξουμε αρχές Ελληνικής Φιλοσοφίας, όταν η έδρα της Ακαδημίας, είναι στο εξωτερικό, και όταν οι δάσκαλοι και οι διδασκαλίες τους, είναι εισαγόμενες, και όχι αυθεντικά αυτόχθονες ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ, διδάσκοντας, 2ND HAND (από δεύτερο χέρι) ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ, το πώς δηλαδή, οι βάρβαροι λαοί εξέλαβαν την Ελληνική Φιλοσοφία?
Αν και αντιλαμβάνομαι πολιτικές προεκτάσεις της ερώτησης στις οποίες αδυνατώ και αρνούμαι, ως ακαδημαϊκός, ή ως ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος, να απαντήσω, θα επιχειρήσω να καλύψω τα πρακτικά μέρη της ερώτησής σας.
Η έδρα της ακαδημίας είναι στο εξωτερικό, διότι η Ελληνική νομοθεσία περί Παιδείας είναι απαγορευτική για την ύπαρξή μας, και όχι, δεν διαθέτουμε τα 500.000 ευρώ εγγύσης που ορίζει η Ελληνική νομοθεσία. Ούτε διατηρούμε κτηριακό συγκρότημα καθώς δεν επιθυμούμε να περιοριστούμε στη δια ζώσης διδασκαλία, αλλά εξ’αρχής σκοπός μας ήταν να παρέχουμε την πρόσβαση στα τμήματά μας σε οποιονδήποτε επιθυμεί να μάθει.
Δεν κατανοώ, ως ακαδημαϊκός, τι διαφορά έχει η καταγωγή ενός ανθρώπου τη στιγμή που είναι κάτοχος γνώσης για την οποία έχει εργαστεί σκληρά να αποκτήσει. Είναι κάπως ειρωνικό, με βάση αυτή την ερώτηση, το γεγονός ότι: εγώ η ίδια, η ιδρύτρια της Ακαδημίας, είμαι Ελληνίδα. Ναι, έχω ξένο επίθετο. Ναι, είμαι Ελληνοαγγλίδα στην καταγωγή. Εάν αυτό είναι κάτι μεμπτό τότε λυπάμαι, αλλά αυτή αποτελεί πολιτική θέση η οποία – με όλο το σεβασμό - διόλου αρμόζει στην Ροδοσταυρική φιλοσοφία την οποία πρεσβεύετε. Νομίζω ότι μέχρι στιγμής αντιληφθήκατε εάν κατέχω ή όχι την Ελληνική γλώσσα και αν αντιλαμβάνομαι την Ελληνική πραγματικότητα – την οποία επέλεξα να ζήσω και να ζω– και για όποιον διατηρεί αμφιβολίες για το ποιος συνθέτει την παρούσα επιστολή, δεν έχετε παρά να παρευρεθεί σε κάποια από τις εκδηλώσεις μας (πληροφορίες εδώ:
http://www.phoenixrising.org.gr/el/events/all-upcoming-events/) προκειμένου να το διαπιστώσει και από κοντά.