ΜΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ, ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Ο ΗΛΙΟΣ ΛΑΤΡΕΥΤΗΚΕ ΥΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
του Charles François Dupuis (1742 - 1809)
(1798 μ.Χ.)
«Εάν υπάρχει ένας μύθος που δίνει την εντύπωση ότι πρέπει να ξεφύγει από την ανάλυση, αυτήν που αναλάβαμε να κάνουμε με την φυσική και την αστρονομία για τα Θρησκευτικά ποιήματα και τους ιερούς Θρύλους, είναι αναμφισβήτητα ο μύθος του Χριστού, ή η υπόθεση του Θρύλου του που με το όνομά του έχει σαν πραγματικό αντικείμενο τον Ήλιον.
Το μίσος που επέδειξαν οι συντάκτες αυτής της Θρησκείας εναντίον εκείνων που λάτρευαν την Φύση, τον Ήλιο, την Σελήνη, τα άστρα και τις Ελληνικές και Ρωμαϊκές Θεότητες, γκρεμίζοντας τους Ναούς και Βωμούς, από ζήλο να καταστήσουν την δική τους λατρεία δεσπόζουσα, θα μας έκανε να σκεφτούμε ότι η Θρησκεία τους δεν αποτελούσε καν μέρος της παγκόσμιας Θρησκείας, εάν η πλάνη ενός λαού σε ό,τι αφορά το πραγματικό αντικείμενο της λατρείας του αποδείκνυε κάτι διαφορετικό από την άγνοιά του και εάν η λατρεία του Ηρακλέους, του Βάκχου και της Ίσιδος έπαυε να είναι λατρεία του Ηλίου και της Σελήνης.
Και αυτό, επειδή συμφώνως προς την γνώμην των Ελλήνων τόσο ο Ηρακλής όσο και ο Βάκχος ήταν άνθρωποι θεοποιημένοι και η Ίσιδα για τον Αιγυπτιακό λαό μία πριγκήπισσα ευεργέτις του, που άλλοτε είχε βασιλεύσει εις την Αίγυπτον.
Οι Ρωμαίοι γελοιοποιούσαν τις Θεότητες οι οποίες λατρεύτηκαν στις όχθες του Νείλου, είχαν προγράψει τον Άνουβη, την Ίσιδα και τον Σέραπη, παρ' όλα όμως ταύτα, λάτρευαν τον Ερμή, την Αρτέμιδα, την Δήμητρα και τον Πλούτωνα, δηλ. απολύτως τους ιδίους Θεούς, με διαφορετικά ονόματα και άλλη μορφή. Τόση επιρροή ασκούν τα ονόματα στον αγράμματο άνθρωπο του λαού.
Ο Πλάτων έλεγε, ότι οι Έλληνες της πιο μακρινής αρχαιότητας λάτρευαν τον Ήλιο, την Σελήνη, τα άστρα, και ο ίδιος δεν έβλεπε ότι στους καιρούς του εξακολουθούσαν να διατηρούν την λατρείαν των ιδίων Θεών με τα ονόματα του Ηρακλέους, του Βάκχου, του Απόλλωνος, της Αρτέμιδος, του Ασκληπιού κ.λ.π. όπως έχουμε δείξει στην μεγαλύτερη εργασία μας.
Έχοντες πεισθεί από αυτήν την αλήθεια, δηλ. ότι η γνώμη που ένας λαός έχει για τον χαρακτήρα της Θρησκείας του δεν αποδεικνύει τίποτε άλλο από την πίστη του η οποία όμως δεν αλλάζει την Φύση, θα κατευθύνουμε τις έρευνές μας έως τα άδυτα της σύγχρονης Ρώμης και θα βρούμε ότι ο Θεός - Αμνός που λατρεύτηκε εκεί, είναι ο αρχαίος Ζευς των Ρωμαίων, ο οποίος συχνά έλαβε τις ίδιες μορφές με το όνομα Άμμων, δηλάδή τις μορφές του Κριού ή του Αμνού της Άνοιξης, ότι ο νικητής του πρίγκηπα του σκότους το Πάσχα είναι ο ίδιος Θεός ο οποίος στα Διονυσιακά ποιήματα την ίδια εποχή θριαμβεύει εναντίον του Τυφώνος και απανορθώνει τα δεινά που ο άρχοντας του Σκότους είχε εισάγει στον κόσμο με τις μορφές του Όφεως με τις οποίες ο Τυφών είχε περιβληθεί.
Επίσης εκεί θα αναγνωρίσουμε με το όνομα του Πέτρου τον αρχαίο Ιανό με τα κλειδιά του και τη βάρκα του επί κεφαλής των δώδεκα θεοτήτων των δώδεκα μηνών, που οι βωμοί τους βρίσκονται στα πόδια του. Καταλαβαίνουμε, ότι πρέπει να νικήσουμε πολλές προλήψεις και ότι αυτοί που συμφωνούν μαζί μας ότι ο Βάκχος και ο Ήρακλής είναι ο Ήλιος, δεν θα συμφωνήσουν και εύκολα με μας ότι η λατρεία του Χριστού δεν είναι τίποτα άλλο από λατρεία του Ηλίου.
Αλλά θα σκέπτονται όμως, ότι οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι θα είχαν ευχάριστα συμφωνήσει με τις αποδείξεις που τους φέρνουμε, αλλά δεν θα πείθονταν τόσο εύκολα να μην αναγνωρίσουν στο πρόσωπο του Ηρακλέους και του Βάκχου, ήρωες και πρίγκηπες που θα άξιζε για τα κατορθώματά τους να ανυψωθούν στην τάξη των θεών. Ο καθένας είναι επιφυλακτικός απέναντι σε εκείνο που μπορεί να καταστρέψει τις αυταπάτες μίας παλιάς πρόληψης την οποία έχει ισχυροποιήσει η κοινωνική μόρφωση, το παράδειγμα και η συνήθεια του να πιστεύει.
Επίσης παρά την ισχύ των πιο καθαρών αποδείξεων με τις οποίες θα στηρίξουμε τις διαβεβαιώσεις μας, όμως, δεν ελπίζουμε να πείσουμε παρά μόνον τον σώφρονα, ειλικρινή και φίλο της αλήθειας άνθρωπο, εκείνον που έχει την διάθεση να θυσιάσει τις προλήψεις του μόλις αυτές του υποδειχθούν. Είναι αλήθεια ότι δεν γράφουμε παρά μόνο για εκείνον. Οι υπόλοιποι είναι αφιερωμένοι στην άγνοια και στους παπάδες που ζουν χάρη στην ευπιστία τους και τους οδηγούν σαν μια ευτελή αγέλη.
Δεν θα εξετάσουμε λοιπόν εάν η Χριστιανική Θρησκεία είναι μια θρησκεία αποκαλυπτική. Δεν υπάρχουν παρά μόνο ανόητοι που πιστεύουν στις αποκαλυπτικές ιδέες και στα φαντάσματα. Η σύγχρονη φιλοσοφία έχει κάνει αρκετές προόδους ώστε να μην βρισκόμαστε στη θέση να φιλονικούμε συζητώντας για ζητήματα που αφορούν τις επικοινωνίες του ανθρώπου με τη θεότητα, εκτός από εκείνες που γίνονται κάτω από το φως της λογικής και με τη βοήθεια της βαθιάς μελέτης της Φύσεως.
Επίσης δεν θα αρχίσουμε να εξετάζουμε εάν υπήρξε ένας φιλόσοφος ή ένας τυχοδιώκτης που τον έλεγαν Χριστό που ίδρυσε μια θρησκεία γνωστή με το όνομα Χριστιανισμός, γιατι ακόμη και εάν θα συμφωνήσουμε σε αυτό το τελευταίο σημείο, οι Χριστιανοί δεν θα ήταν ικανοποιημένοι εάν δεν φτάναμε να αναγνωρίσουμε στον Χριστό, έναν εμπνευσμένο άνθρωπο, έναν Υιό Θεού, τον ίδιο ένα Θεό που σταυρώθηκε για τις αμαρτίες μας. Ναί, είναι ένας Θεός που τους ταιριάζει, ένας Θεός που άλλοτε έφαγε στη γη και που σε αυτήν τον τρώνε σήμερα. Απέχουμε λοιπόν πολύ από του να συγκατατεθούμε έως αυτού του σημείου.
Ενώ για εκείνους που θα είναι ευχαριστημένοι εάν τον θεωρήσουμε απλώς έναν φιλόσοφο ή έναν άνθρωπο χωρίς να τον χαρακτηρίσουμε σαν θεό, τους προσκαλούμε να εξετάσουμε αυτό το θέμα όταν θα έχουμε αναλύσει τη λατρεία των Χριστιανών, ανεξάρτητα αυτού ή εκείνων που μπορεί να την έχουν αποκαταστήσει, είτε αν οφελεί την ίδρυσή της σε έναν ή περισσότερους ανθρώπους, είτε η προέλευσίς της χρονολογείται από την εποχή του Αυγούστου ή του Τιβερίου, όπως καθορίζει ο σύγχρονος θρύλος και η λαϊκή γνώμη την θεωρεί, είτε αν φθάνει έως μια πολύ πιο μακρυνή αρχαιότητα και πηγάζει από τη Μιθραϊκή λατρεία η οποία είχε εγκαθιδρυθεί στην Περσία, την Αρμενία, την Καπαδοκία και όπως εμείς πιστεύουμε ακόμη και σε αυτή την Ρώμη.
Το ενδιαφέρον σημείο είναι να γνωρίσουμε σε βάθος τη φύση της λατρείας των Χριστιανών, οποιοσδήποτε και αν είναι ο ιδρυτής της. Για αυτό λοιπόν δεν θα μας είναι δύσκολο να αποδείξουμε ακόμη και το ότι είναι η λατρεία της Φύσεως και του Ηλίου, του πρώτου και πλέον λαμπρού παράγοντός της και ότι ο ήρωας των γνωστών θρύλων των ευαγγελίων είναι ο ίδιος ήρωας που υμνήθηκε με πολύ μεγαλύτερη ικανότητα και μεγαλοφυία στα έπη του Βάκχου, του Όσίριδος, του Ηρακλέους, του Αδώνιδος κ.λ.π.
Όταν θα σας κάνουμε να αντιληφθείτε, ότι η διατεινομένη ιστορία ενός θεού που γεννήθηκε από μία παρθένο στη Χειμερινή Τροπή, που ανασταίνεται το Πάσχα ή την Εαρινή Ισημερία αφού πρώτα κατήλθε στον Άδη, ενός θεού ο οποίος σέρνει μαζί του μια πομπή από δώδεκα αποστόλους και των οποίων ο αρχηγός τους έχει όλες τις ιδιότητες του Ιανού, ενός θεού νικητή του Πρίγκηπα του σκότους που μεταφέρει τους ανθρώπους στο κράτος του Φωτός και διορθώνει ό,τι άσχημο υπάρχει στη Φύση, δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένας Ηλιακός μύθος σαν όλους τους άλλους που αναλύσαμε, σιγά - σιγά θα χαθεί το ενδιαφέρον αν υπήρξε ένας άνθρωπος που ονομαζόταν Χριστός όσο και αν υπήρξε ένας πρίγκηπας που ονομαζόταν Ηρακλής, υπό τον όρο όμως ότι απομένει να δείξουμε, ότι το ον που είναι καθιερωμένο από μια λατρεία με το όνομα του Χριστού, είναι ο Ήλιος και το θεσπέσιο του Θρύλου ή του έπους έχει σαν αντικείμενο αυτό το άστρο. Έτσι θα φανεί ότι έχει αποδειχθεί πως οι Χριστιανοί δεν ήταν παρά λάτρες του Ηλίου και ότι οι ιερείς τους έχουν την ίδια θρησκεία με τους ιερείς του Περού, εκείνους που στραγγάλισαν. Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι βάσεις πάνω στις οποίες έχουν στηριχθεί τα δόγματα αυτής της θρησκείας.»
[ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ]