Φυσικά και είμαστε υπέρ της επιλεκτικής επιλογής της διδασκόμενης ύλης των νέων, όπου η επιλογή όμως θα γίνεται με την αποδοχή της "αφρόκρεμας", των ποιοτικότερων υλικών διδαχής και όχι με την λογοκρισία και την απαγόρευση των θεωρούμενων ποταπών ή αρνητικών.
Αυτή έιναι η ουσία, όπως την παρέθεσε ο Ορφέας.
Πραγματικά όταν διάβαζα την Πολιτεία κι εγώ αναρωτήθηκα...
"Βρε, σίγουρα διαβάζω Πλάτωνα, ή κάτι δεν κατανόησα καλά κατά την ανάγνωσή μου;" Γι'αυτό και ξαναγύρισα και διάβασα από την αρχή...
Για να σιγουρευτώ οτι έχω καταλάβει καλά τόσο το θέμα, όσο και το ποιοι είναι οι συνομιλητές...
Κάποιοι θα γελούν...με αυτό!!!
Όλος αυτός ο προβληματισμός μου (τον οποίον δεν μπορώ να παραθέσω εδώ), φαίνεται έκανε να καταγραφεί καλά σε μένα το εν λόγω απόσπασμα, με αποτέλεσμα να το θυμάμαι...και να το ανακαλέσω διαβάζοντας αυτά για τους μύθους εδώ.
Πάντως για λογοκρισία το εξέλαβα κι εγώ. Και τρόμαξα...
Μετά αναρωτήθηκα-όπως είναι φυσικό- γιατί τα λέει όλα αυτά.
Παρατήρησα οτι στους συλλογισμούς του έπαιρνε διάφορα "δεδομένα" από προηγούμενες σκέψεις του για διάφορα θέματα (Ιδέες, τέχνη-μίμηση κτο)..Και αυτό τα έκανε ακομα πιο δύσκολα όλα για μένα.
Ύστερα, αμέσως σχεδόν, σκέφτηκα οτι πολύ άσχημα πράγματα συνέβαιναν τότε στην ελληνική κοινωνία, πράγματα που οδήγησαν τον Πλάτωνα να σκεφθεί όλα αυτά, σε μια προσπάθεια να λύσει τα προβλήματα και πράγματα που αγνοούσα προφανώς την ώρα της αναγνωσης.
Δεν ήταν η ανάγκη μου όμως να δικαιολογήσω μία κατά τ'άλλα αυθεντία, όπως θα σκεφτόταν κανείς για ευνόητους λόγους. Απλά σκέφτηκα οτι το πιο λογικο θα ηταν αυτό. Αλλα δεν ήξερα τί συνέβαινε τότε.
Μετά, διάβασα κάτι που έιπε ο suida..Οτι δηλαδή όλα αυτά γράφτηκαν όταν ο Σωκράτης χάθηκε. Και πως ο Πλάτωνας έγραφε για την κοινωνία που πρόδωσε τον δάσκαλό του. Κάπως ήρθαν και συνδέθηκαν αυτά στο νου μου. Και είπα μπορεί! Τουλάχιστον αυτό έιναι μια λογική εξήγηγση.
Βέβαια...ποιος ξέρει??
Τώρα...δεν ξέρω κατά πόσο στους διαλόγους "απαγορεύεται" κάτι. Το εκλαμβάνω ως θεωρίες και διαλόγους που θα οδηγούσαν, εαν τελειοποιούνταν κάποτε και εαν επιδέχονταν τω όντι κάθε είδους τελειοποιήση, στην οργάνωση της παιδείας. Αυτά έιναι συζητήσεις. Σκέψεις. Επεξεργασία σκέψεων θαρρώ, όπως και όλα τα άλλα που είχε πει. Νομίζω οτι αναζητά περισσότερο να βρει το χρηστον και το ωφέλιμο, παρά να το επιβάλλει, μια και ούτως ή άλλως δεν ήταν σε θέση εξουσίας, για να το κάνει. Ίσως ήξερε οτι αν το επεχειρούσε ή θα εξοριζόταν ή θα έπινε κι αυτός κώνιο..
.
Ο λόγος που παρέθεσα τελικά αυτό το ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ (και όχι ολόκληρη την Πολιτεία) είναι οτι πολύ απλά ...
ΟΡΙΣΜΕΝΑ --ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΛΑ-- πράγματα που διάβασα σε αυτό το θέμα του forum και αναφέρονταν στη μυθολογία....είναι το οτι απλά επιβεβαίωσαν τους ισχυρισμούς του Πλάτωνα--για όποιον λόγο κι αν τους έκανε στα χρονια του και στην τότε δεδομένη κοινωνία--
Και εξακολουθώ να το σκέφτομαι αυτό.
Ήθελα απλά να τονίσω το γεγονός οτι ΝΑΙ οι μύθοι είναι ό,τι πιο σημαντικό έχουμε...Και ορισμένοι είναι πέρα ως πέρα αληθινοί.
Αλλά απλά..θα πρέπει να επικαλούμαστε με προσοχή τους μύθους στην σκέψη μας (όπως ακριβώς και στην εκπαίδευση των μικρών παιδιών) και να μην τους υποβιβάζουμε....όποιον κι αν είναι το θέμα που πραγματεύονται...
Επίσης, τώρα κατά την άποψη μου, ακόμα και τα αρνητικά στοιχεία...Είναι ωφέλιμα..Είναι ωφέλιμα...Είναι ωφέλιμα.
Αλλά χρειάζεται μεγάλη προσοχή...
Νομίζω πάντως οτι ο Πλάτωνας αναφέρεται στο πώς εντυπώνονται όλα αυτά στα μικρά παιδιά και όχι στους ενήλικες...
Μόλις τώρα σκέφτηκα οτι μπορέι κάποιος να ισχυριστεί οτι με τα λεγόμενα μου τελικά υποννοώ οτι ο φίλος μας που έλεγε για τον Γανυμήδη είναι κατ'εμέ παιδί. Επείδη στο σκέφτηκα οφέιλω να το αναφέρω. Και λέω λοιπόν...οτι σε καμία περίπτωση δεν εννοώ κάτι τέτοιο!!!
Απλά τυχαίνει το εν λόγω απόσπασμα να αναφέρεται σε παιδιά και την παιδέια..και τα επιχειρηματα να στεκουν στα πλαίσια αυτά.
Τελικά όμως βλέπω οτι η ιδέα που κρύβεται πίσω από όλα αυτά...αγγίζει πολύ περισσότερα θέματα από όσα φαίνεται να αφορά και να θίγει...!!