Να προτείνω το εξαιρετικό βιβλίο του Ευστάθιου Λιακόπουλου, "Η ζωή μέσα από το φωτεινό καλειδοσκόπιο του θανάτου".
Ένα απόσπασμα:
"Η εσωτερική σοφία, δεν ήταν δυνατό να αφήσει απαρηγόρητο και απροστάτευτο τον άνθρωπο, έρμαιο του παράλογου και αποτρόπαιου γεγονότος. Από την αρχή του σκέπτεσθαι και του όποιου πολιτισμού, έστρεψε στοργικά την προσοχή του στην τόσο οικεία διαδικασία της σποράς και του θερισμού, ώστε αυτός να αποκτήσει την απαραίτητη γνώση και κυρίως μια άλλη προοπτική ύπαρξης. Και δεν ήταν φυσικά απλά συμβολισμός και διδασκαλία, αλλά κόπος και ιδρώτας καθημερινός και άμεση αλλά βαθιά παρατήρηση. Ο σπόρος έπρεπε να ενταφιασθεί, να διαλυθεί και να προσφερθεί, ωστέ μέσα από την θυσία η εενέργειά του να ενισχύσει το κρυμμένο μέσα του φύτρο, να του δώσει την δύναμη και την εμπειρία να ξεπροβάλλει από την γη όταν έπρεπε, για να αναπτυχθεί, να καλλιεργηθεί, να μεστώσει και να καρπίσει, προσφέροντας ευφρόσυνα και πανηγυρικά, πολλαπλάσιο πλέον το σπόρο που θυσιάστηκε.
Και αργότερα, η μυθική και ηρωική εποχή, επένδυσε σκηνικά και με αρκετά στοιχεία κάθαρσης σε αυτόν τον ελπιδοφόρο και σωτήριο κύκλο της ύπαρξης. Με τρόπο βέβαια τραγικό και εξόχως παραστατικό.
---
Ο ισχυρός θεός Όσιρις, σύζυγος της Ίσιδος και βασιλέας της Αιγύπτου, δολοφονήθηκε από τον αδελφό του Τυφώνα ο οποίος εποφθαλμιούσε την εξουσία του. Ο κακούργος τεμάχισε το σώμα του και έρριψε τα μέλη του στον ποταμό Νείλο. Η Ίσις μετά από περιπετειώδεις αναζητήσεις ανακάλυψε τα λείψανα του αγαπημένου της και τα έθαψε με τον επιβαλλόμενο σεβασμό, πάλι στην γη, στην Άβυδο. Στη συνέχεια με την κορύφωση των συναισθημάτων της και με τη βοήθεια του γιου της Ώρου, τον ανάστησαν. Ο Τυφών νικήθηκε και η εξουσία επανήλθε στο νόμιμο βασιλέα της χώρας, τον εξουσιαστή των υδάτων και τον έμπειρο και σοφό πλέον μυσταγωγό..."