Τι ονόματα επικαλούνται οι Ροδόσταυροι στις τελετές του;;;
Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη τελετή για την διαδικασία της μύησης;;;
Σε τι σε τι αποσκοπούν τα τελετουργικά;;;
Τα ονόματα είναι απόρρητα και δεν είναι πρέπον να αποκαλύπτονται. Κατά την διάρκεια της εσωτερικής εντρύφησης στα αυθεντικά μυστήρια, έρχεται η ώρα που ο ζηλωτής γίνεται κοινωνός αυτών. Μπορούμε όμως να μιλήσουμε για αυτά, μέσα από τις αρχετυπικές καταστάσεις των. Για τον αυθεντικό Ροδόσταυρο, η αρσενική αρχή βρίσκεται σε αρμονική σχέση και ισορροπία με την θηλυκή αρχή, ενωμένες παράλληλα σε μια μυστική ένωση που ερμηνεύεται κατά την διάρκεια της εσωτερικής πορείας. Τις πρώτες αρχές πλαισιώνουν οι "Γόνοι", "Κόρη και Υιός", απαρτίζοντας μία Πρωτόγονη τετραπλότητα, εικόνα της οποίας είναι ο άνθρωπος, όπως και ολάκερο το γεννημένο Σύμπαν. Οι τρεις αρχετυπικές ιδιότητες, η Ενεργητική, η Παθητική και η Εναλλασόμενη (Μεταβλητή), συνδυασμένες με την Αρχέτυπη τετραπλότητα, δημιουργούν την δωδεκαπλότητα, ως βάση πάνω στην οποία "κτίζεται" κάθε υλικό και άϋλο στο Σύμπαν. Στις τελετουργίες του Αυθεντικού Ροδοσταυρισμού, Μόνον "επίθετα" ως χαρακτηρισμοί της τετραπλότητας και της δωδεκαπλότητας προφέρονται.
Κάθε μύηση επιτελείται μέσω συγκεκριμμένης τελετής και η αξία των τελετουργικών και εν γένει μυητικών, έγκειται στο γεγονός ότι αποσκοπούν και επιτυγχάνουν την πραγματική γνώση. Όπου πραγματική γνώση, η ολοκληρωμένη συνειδητοποίηση που είναι απόρροια της κατανόησης και όχι μόνον η απόκτηση πληροφορίας. Γνωρίζουμε όμως ότι η κατανόηση είναι προϊόν εμπειρίωσης, με την έννοια ότι εμπεριέχει την πληροφορία μαζί με την συναισθηματική ένταση, συστατικά απαραίτητα και τα δύο για να επιτευχθεί η κατανόηση. Αυτά τα δύο στοιχεία συνδυάζει η μύηση και έτσι καταφέρνει να καταστήσει τον ζηλωτή κοινωνό της ολοκληρωμένης γνώσης που εξελίσσει την συνείδηση.
Αν βέβαια θέλουμε να εντρυφήσουμε περισσότερο και να αναλύσουμε διεξοδικότερα τα τελετουργικά, οφείλουμε να παραθέσουμε ότι, δεν απευθύνονται μόνον στο θυμικό και στο νοητικό, αλλά σε κάθε ένα επιμέρους της τετραπλότητας, εκπαιδεύοντας το ενστικτώδες μέσω συγκεκριμμένων επαναλαμβανόμενων τελεστικών, παράλληλα με την συναισθηματική φόρτιση και την μετάδοση γνωστικών προϊόντων, τα οποία όμως εμπεριέχουν και στοιχεία πνευματικότητας, όπως είναι οι ανώτερες αξίες και ιδανικά και παραπέρα η μεταφυσική εν γένει. Έτσι επιτυγχένεται η "άσκηση" και των τεσσάρων "επιπέδων" αντίληψης του ανθρώπου, επιτυγχάνοντας την ολοκληρωμένη Γνώση.