β) Παρατίθεται απόσπασμα από την ομιλία κατά την τελετή έναρξης, δηλώνοντας τις δεσμευτικές αρχές που διέπουν την αδελφότητα Α.Κ.Ο.Σ.
«Απόσπασμα από την τελετή που ναυπηγήθηκε η πρώτη Αργώ και οι βασικές αρχές για την ναυπήγηση των μελλοντικών συλλογικών και ατομικών νηών, για το μεγάλο ταξίδι της αυτογνωσίας, για να επιτελεσθεί το «Μεγάλο σχέδιο».
Αδελφοί μου,
ο Χείρωνας αποτελεί το αρχετυπικό σύμβολο του διδασκάλου και του θεραπευτή. Ήταν γιος του Κρόνου και της Φιλύρας, γεννημένος στο Χειρώνιο άντρο, στο ανήλιο μέρος του Πηλίου και είχε μορφή από τη μέση και κάτω αλόγου και από τη μέση και πάνω ανθρώπου.
Έζησε στο σπήλαιο που γεννήθηκε με τη γυναίκα του την Νεράιδα Χαρίκλεια και έφερε στον κόσμο μία θυγατέρα την προφήτισσα Θέα. Αφοσιώθηκε στη διδασκαλία της Αρμονίας, της ηθικής, της αστρολογίας και στις τέχνες της ιατρικής, της ιππασίας, του κυνηγιού και του πολέμου.
Σαν διδάσκαλος, ήταν ο δεύτερος πατέρας όλων των μεγάλων Ελλήνων ηρώων, όπως του Πηλέα, του Ιάσονα, του Ακταίου, του Αρισταίου κλπ, σε αυτόν κοντά σπούδασε την ιατρική ο Ασκληπιός και από αυτόν έμαθε τη χρήση φαρμακευτικών βοτάνων και τη χειρουργική, σ’ αυτόν μυήθηκαν στις βασιλικές τέχνες ο Αχιλλέας και ο Ηρακλής.
Με βασική γνώση την Αστρολογία, καθοδηγούσε τους ήρωες στην αυτογνωσία, διδάσκοντάς τους παράλληλα και τις απόκρυφες τέχνες, όπως η χειρομαντεία, η χειρουργική, η χειροπρακτική κ.ά…
Η διδασκαλία του Χείρωνα δημιουργούσε μαθητές με την απαραίτητη παιδεία, βασισμένη σε ηθικές αξίες και με ικανότητες επιβίωσης που τους επέτρεψε να ξεκινήσουν τις δικές τους αναζητήσεις. Μία διδασκαλία που δεν αφορούσε μόνο το σώμα αλλά και την ψυχή και αποσκοπούσε στην πνευματική ολοκλήρωση και αρμονία.
Ο Χείρωνας, από τη μια συμβολίζει τις σκοτεινές αναγεννητικές και καταστροφικές δυνάμεις της φύσης και από την άλλη συμβολίζει τη σοφία, την αυτοσυγκράτηση και την ευσπλαχνία. Οι γνώσεις που διδάσκει ο Χείρωνας είναι ολοκληρωμένες, αποκαλύπτοντας από τη μια τις τεχνικές χειρισμού των αρχέγονων δυνάμεων της φύσης, στοιχεία που ανοδικά οδηγούν στο Νόμο, την Ηθική και τις Τέχνες και από την άλλη τις γνώσεις που οδηγούν στην καλλιέργεια του Νου και της Ψυχής. Έτσι η διδασκαλία του Χείρωνα καταφέρνει να συνθέσει τον άνθρωπο σε μια ολοκληρωμένη ενότητα, ενοποιώντας το ένστικτο με τη διάνοια, πράγμα απαραίτητο για τη σωστή εξάσκηση όλων των τεχνών, εξάσκηση που οδηγεί και ανεβάζει τον άνθρωπο σε ανώτερα επίπεδα ηθικής και θρησκευτικής τελείωσης, που οδηγεί στη συνειδητότητα και στην αληθινή γνώση.
Υπέρτατη τέλος προσφορά του Χείρωνα προς τον άνθρωπο, τον άνθρωπο που βαδίζει το μονοπάτι της εξέλιξης, ήταν η προσφορά της δικής του αθανασίας στον Προμηθέα, για να τον απαλλάξει από το αιώνιο μαρτύριό του.
Αυτός λοιπόν θα είναι ο κορμός που θα ακολουθήσουμε σαν σύστημα διδασκαλίας. Κατά το ήμισυ θα ενασχοληθούμε με τις τέχνες που αναφέρονται στις απόκρυφες δυνάμεις της φύσης και τις τεχνικές όπου μέσω του ασυνείδητου αποκαλύπτουμε τους διαύλους και τα κλειδιά χειρισμού των δυνάμεων αυτών και από την άλλη, με τις τέχνες που αναφέρονται στην άσκηση του συνειδητού και τους τρόπους ελέγχου των επιρροών δράσεων και αντιδράσεων των φυσικών φαινομένων. Εσωτερική και εξωτερική η διδασκαλία, όπως ο ΧΕΙΡΩΝΑΣ κατέδειξε και ο θεολόγος Ορφέας μας άφησε χρυσή παρακαταθήκη.
Ένα πνεύμα όμως θα διαπνέει τις διδασκαλίες, το πνεύμα της ελευθερίας, το οποίο θα διακρίνει κάθε δράση μας και θα προσδιορίζει κάθε μεθοδολογία μας. Όμως δεν παύουμε να είμαστε φύλακες της απόκρυφης γνώσης και των απορρήτων που μας εμπιστεύθηκαν και αυτό καλείται να παραμείνει ο αναζητητής του δεξιού μονοπατιού, όπως συνηθίζεται να λέγεται. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα αποκρύπτουμε την όποια γνώση. Ίσα – ίσα, είμαστε εδώ για να μεταλαμπαδεύσουμε αυτήν σε ολάκερη την ανθρωπότητα, για την γνώση και εξέλιξη αυτής.
Το κυριότερο όμως είναι να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη και εξέλιξη ελεύθερων ανθρώπων, ελεύθερων συνειδήσεων.. Έτσι, δεν μπορούμε να απαιτήσουμε από κανέναν να ακολουθεί αυτό που εμείς πρεσβεύουμε και ούτε είναι αρμόζον να υποδεικνύουμε στον καθένα ποια είναι τα καθήκοντά του και τι πρέπει να πράττει.
Ο καθένας οφείλει να πράττει σύμφωνα με τη δική του συνείδηση και μόνον με αυτήν, οπότε κάθε υπόσχεση ή όρκος που θα περιορίζει ή θα επιβάλλει τρόπους,
είναι απορριπτέος. Ο καθένας ας κρίνει μόνος του τι και ποια από όσα μαθαίνει, μπορεί να μεταδίδει στους αμύητους ή στους λιγότερο φωτισμένους.
Ο μοναδικός μυητής του καθενός, είναι ο εαυτός του, ο εσωτερικός διδάσκαλος.
Αν κάποιος προάγει οποιαδήποτε άποψη, ακόμα και μια βεβαιωμένη αλήθεια και ο Νεόφυτος αποφανθεί ότι δεν του φαίνεται σωστή, ο καλύτερος κριτής σε αυτήν την περίπτωση, αναμφίβολα είναι ο Νεόφυτος.
Είναι προτιμότερο να σφάλλει σε μια κρίση, παρά να γίνει πειθήνιος οπαδός μιας οποιασδήποτε άποψης. Θα κατανοήσει πολύ περισσότερα από ένα ειλικρινές λάθος, παρά από την χωρίς κριτική παραδοχή της γνώμης κάποιου άλλου.
Σίγουρα η απερισκεψία και η αλαζονική αυτοπεποίθηση είναι άξιες κριτικής, ωστόσο, το άτομο που διαθέτει το θάρρος της γνώμης του, έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να ωφεληθεί από μια μύηση ή διδασκαλία, από εκείνον που ικανοποιείται αφήνοντας κάποιον άλλον να σκέφτεται για λογαριασμό του.
Η ατραπός που επιλέγουμε, οδηγεί σταδιακά σε ανώτερες μυήσεις, περνώντας όμως μέσα από κόσμους που κρύβουν πολλές παγίδες. Το πέρασμα μέσα από το αστρικό σαν παράδειγμα, για άτομα που δεν έχουν αναπτύξει σιδερένια θέληση και αυτοκυριαρχία και πολύ εύκολα υπακούν και κυριαρχούνται από άλλα άτομα χωρίς να δυσανασχετούν, είναι μία διαδικασία που οδηγεί σε πολύ δυσάρεστες καταστάσεις, καθώς τα επιρρεπή άτομα κινδυνεύουν να παρασυρθούν, ακόμα και να καταληφθούν από εχθρικές θελήσεις.
Αν και θεωρείται στη δύση ασυμβίβαστο με την ανθρώπινη φύση το να δέχεται κάποιος διαταγές για θέματα συνείδησης , μάλλιστα δε από ανθρώπους που δεν είναι αλάθητοι, δυστυχώς υπάρχουν θρασείς –ειδικά μάλλιστα σε εσωτερικές οργανώσεις- που προάγουν δήθεν εξ αποκαλύψεως αλήθειες, οι οποίες τείνουν να υποκαταστήσουν και αναιρέσουν την ελευθερία της συνείδησης.
Κανείς εκπαιδευτής που ισχυρίζεται ότι υπηρετεί την Λευκή Αδελφότητα δεν θα τολμούσε να διδάξει κάτι που θα δημιουργούσε άβουλους οπαδούς. Κανένας μύστης δεν θα τολμούσε να εισάγει σε δοκιμασίες ανθρώπους που δεν έχουν αναπτύξει ελεύθερη συνείδηση και να τους μυήσει στα μυστήρια. Κανένας άνθρωπος δεν δύναται να βαδίσει την ατραπό στηριζόμενος στις αλήθειες κάποιας αυθεντίας ή στις πατερίτσες κάποιων όρκων υπακοής. Η πραγματική και αληθινή μύηση, απαιτεί υψηλής ποιότητας χαρακτήρα που δημιουργείται μόνο μέσα στην ελευθερία.
Είναι απαίτηση των μυστηρίων, ο εισερχόμενος να είναι άτομο ελεύθερο και καλής φήμης. Εκείνο που απαιτείται κυριολεκτικά από τον Νεόφυτο, δεν είναι μια τυφλή υπακοή, αλλά μια νοήμων κατανόηση των αρχών.
Είναι παντελώς άτοπο να έχουμε την απαίτηση από ένα παιδί να ορκίζεται πίστη και υπακοή στις αρχές και στους νόμους του σύμπαντος τους οποίους αδυνατεί να κατανοήσει. Είναι καθήκον μας όμως να καθοδηγήσουμε αυτό κατάλληλα στις δοκιμασίες ώστε με το μικρότερο τίμημα να κατανοήσει και να αποδεχθεί την αναγκαιότητα των αρχών και με ελεύθερη βούληση να πειθαρχήσει στους νόμους που διέπουν το Σύμπαν. Η ανάπτυξη και εξέλιξη της ελεύθερης συνείδησης είναι ο σκοπός , και όχι η δογματική γνώση που οδηγεί στην τυφλή υπακοή.
Η προσοχή στη μετάδοση των απορρήτων δεν έχει να κάνει με την διαφύλαξη και απόκρυψη αυτών, τα οποία απλόχερα καταδεικνύει η φύση σε κάθε καλοπροαίρετο αναζητητή, αλλά στην προστασία του ίδιου του Νεόφυτου από γνώσεις που δεν δύναται να κατανοήσει και πιθανότατα θα τον οδηγήσουν στην παρανόηση και στον δογματισμό. Οφείλουμε να διαβλέπουμε τις ικανότητες των μαθητών και να μεταβιβάζουμε τα αντίστοιχα μαθήματα που θα τους οδηγήσουν στην κατανόηση και στην ανεύρεση του δικού τους σκοπού. Και το κυριότερο, οι αληθινοί Διδάσκαλοι δέχονται για μαθητές τους ψυχές, όχι προς όφελος της ίδιας της ψυχής, αλλά για να προαχθεί το Μεγάλο Έργο.
Δεν εκπαιδεύουν κάποιον για χάρη της περιέργειας ή του ενθουσιασμού του, αλλά με μοναδικό κριτήριο την ικανότητά του να προσφέρει. Κριτήριο αλάνθαστο και ασφαλές για αποδοχή μαθητών, η ανιδιοτελής επιθυμία για υπηρεσία και προσφορά.
Δεν δίδεται η γνώση για χάρη της γνώσης μόνο ή της δύναμης. Αυτοί που αποσκοπούν σε αυτό, ακόμα και αν αναπτύξουν ικανότητες στο αστρικό, ακόμα και αν αποβούν χειριστές της μαγείας, έχουν δυστυχώς συσκοτίσει πλέον την εσωτερική τους φλόγα και κινδυνεύοντας να χάσουν τον πνευματικό σπινθήρα, κινδυνεύουν απόλυτα από τον πραγματικό και τελικό θάνατο.
Η ενασχόληση και γνώση του υλικού, η ανύψωση για γνώση και άσκηση στο αστρικό και στο νοητικό δεν είναι ο αυτοσκοπός. Μέσα από την γνώση και κατανόηση αυτών των πεδίων, με τη μέθοδο των αναλογιών και αντιστοιχιών, καθοδηγούμαστε βήμα-βήμα να κερδίσουμε την κατανόηση του πνευματικού, το οποίο αποτελεί τον τελικό σκοπό και προορισμό μας.
Ο άνθρωπος έχει τέσσερις όψεις, -ενστικτώδη, συναισθηματική, νοητική και πνευματική. Φιλοδοξούμε να εφαρμόσουμε μια μέθοδο εκπαίδευσης που θα περιλαμβάνει στο πρόγραμμά της και τις τέσσερις αυτές όψεις, γεγονός απαραίτητο για να σμιλέψουμε μια σταθερή και ισορροπημένη φύση. Αν και ο ψυχισμός πολύ συχνά χαρακτηρίζεται από αστάθεια, η ενδελεχής εξάσκηση με τον εσωτερισμό συμβιβάζεται μόνο με την σταθερότητα και το σθένος. Ο εσωτερισμός δεν εξασφαλίζει εκ προοιμίου και το αποτέλεσμα. Απαιτείται πνευματικό σφρίγος από τους αναζητητές οι οποίοι κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες ανάπτυξης θα δημιουργήσουν θεαματικά αποτελέσματα. Όμως δεν προσφέρεται ούτε για τους αδύναμους, ούτε για τους δειλούς, ανεξάρτητα από τις αγνές προθέσεις τους, πόσο μάλλον για τους ανώριμους.
Και το κυριότερο, μεγάλη προσοχή, στη διαχείριση των ανθρωπίνων ψυχών από τους υψηλότερα ευρισκόμενους και να μην ξεχνάμε ότι, όσο υψηλότερα ανεβαίνουμε τόσο μεγαλύτεροι και οι πειρασμοί που αντιμετωπίζουμε.
Ποτέ δεν γνωρίζουμε ποια στιγμή ο ίλιγγος του ύψους θα κυριεύσει ακόμα και τον πιο δυνατό.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….»
Σύντομα στη σελίδα akos.gr θα παρατίθενται αναλυτικά στοιχεία και πληροφορίες για την αδελφότητα Α.Κ.Ο.Σ..