ΤΟ αρχαιο ελληνικο θεατρο ακμασε στα κλασικα χ ρ ο ν ι α , ομως οι ρ ι ζ ε ς του ειναι ΠΑΝΑΡΧΑΙΕΣ
ΚΑΙ τα πρωτα σταδια ανιχνευονται στην ΑΡΧΑΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.
---Σημερα θεωρουμε αυτονοητο οτι το ε π ο ς , η λ υ ρ ι κ η ποιηση και
το δ ρ α μ α ειναι ποιητικα ειδη που συνυπαρχουν στη δυτικη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Στην ελλαδα ομως , οπου ΔΗΜΗΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ως ΦΟΡΕΙΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
αυτα τα ε ι δ η ακμασαν Δ Ι Α Δ Ο Χ Ι Κ Α οχι ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ !
ΟΤΑΝ παρακμαζει το ΕΠΟΣ προβαλλει η ΛΥΡΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ , και οταν ΑΥΤΗ
φθανει στο τ ε λ ο ς της , ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΤΟ Δ Ρ Α Μ Α .
-- ΞΕΡΩ Ν" ΑΡΧΙΣΩ ΠΡΩΤΟΣ ΟΜΟΡΦΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ,
ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΣΑΝ ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΜΟΥ ΦΛΟΓΙΣΕ ΤΑ Φ Ρ Ε Ν Α .--- αρχιλοχος.....διθυραμβος.
ΟΙ ΡΙΖΕς ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ , ειναι στην εξελιξη του ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ του διθυραμβου.
ΣΤΑ αρχαια ελληνικα ΥΠΟΚΡΙΝΟΜΑΙ σημαινει ΑΠΑΝΤΩ , ΥΠΟΚΡΙΤΗΣ αυτος που διδει ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ , αργοτερα
ΗΘΟ ΠΟΙΟΣ !
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ο ΘΗΣΕΥΣ του ΒΑΚΧΥΛΙΔΗ,
ο χορος ρωτα τον βασιλεα ΑΙΓΕΑ -- γιατι ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΣΑΛΠΙΣΜΑ !?!? και αυτος ΑΠΑΝΤΑ...
---ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΕΝΑΣ ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΝΕΟΣ, ΦΟΒΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΜΕΡΟΣ , ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ
ΠΛΗΘΟΣ ΘΗΡΙΑ ΚΑΙ ΛΗΣΤΕΣ , Ο Θ Η Σ Ε Α Σ .
Ο ΔΙΘΥΡΑΜΒΟΣ εχει στο περιεχομενο του ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ και στην παρουσιαση ΜΙΜΗΤΙΚΑ στοιχεια.
πολλοι υποστηριζουν ως ευρετη της τραγωδιας τον ΑΡΙΩΝΑ., οχι , ο ΘΕΣΠΗΣ το 600 Π.Χ. κατοικος
διονυσου, τοτε ικαριας.
-- η ΚΩΜΩΔΙΑ ως λεξη ειναι συνθετος απο ΚΩΜΟΣ = ΓΛΕΝΤΙ ΚΑΙ ΩΔΗ = ΤΡΑΓΟΥΔΙ.
Η ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ, ΤΗΝ ΣΑΤΥΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΩΜΩΔΙΑ .
ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΥΕΣΘΑΙ,