Ανοιχτή επιστολή στους Αντεξουσιαστές
(Χρ. Δάλκος, από την ΡΗΞΗ, τ.47, που κυκλοφορεί)
Ξέρω πως η ιδέα της πατρίδας, του κοινού τόπου, της ιστορίας και του πολιτισμού του, σας είναι απεχθής.
Ξέρω πως οι κατά τα άλλα «ευαίσθητες» μύτες σας είναι επιλεκτικές στις οσμές του χυμένου αίματος: όσο σας εξεγείρει η δολοφονία ενός δεκαπεντάχρονου από ένα ανθρωποειδές, τόσο σας αφήνει παγερά αδιάφορους η δολοφονία ενός πιλότου που υπερασπίζεται το Αιγαίο ή ενός Ελληνοκύπριου Γλέζου που κατεβάζει την κατοχική σημαία.
Ξέρω πως σέβεστε απεριόριστα τα τζαμιά, τις συναγωγές, τους καθολικούς, προτεσταντικούς ή και αρχαιοελληνικούς ναούς, και το μόνο που δεν σέβεστε είναι οι ελληνορθόδοξες εκκλησίες ή εικόνες. Είναι κι' αυτό μια καθ' όλα σεβαστή μορφή αυτοπεριφρόνησης.
Ξέρω πως δεν χάνετε ευκαιρία να κάψετε την ελληνική σημαία και να την αντικαταστήσετε με την μαυροκόκκινή σας, ξεχνώντας βέβαια πως είναι αυτή η ίδια σημαία που ύμνησε ο Σολωμός, για την οποία πέθανε ο άλλος Σολωμός, που ύψωσαν οι αγωνιστές της εθνικής ανεξαρτησίας και αντίστασης, αυτή η ίδια που γκρεμίστηκε κάτω από τις ερπύστριες των τεθωρακισμένων της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
Ξέρω τέλος πως ενώ περιφρονείτε βαθύτατα την πολιτισμική δημιουργία αυτού του τόπου, γοητεύεστε απεριόριστα από τον πολιτισμό, την γλώσσα και τα ήθη του παγκόσμιου χωροφύλακα, του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού. (.)
Κοντολογίς, αφού δεν μπορείτε και δεν θέλετε να είστε πατριώτες, μπορείτε τουλάχιστον να μην είστε ηλίθιοι;
Διαβαζοντας το αρθρο του κου Δαλκου,θελω να πω τα εξης:
Κατ’αρχας θα πρεπει να καταννοησουμε πως ο ‘αντι-εξουσιαστικος’ χωρος,ειναι και αυτος πολυσυλλεκτικος..
Κρινοντας απο τα ‘τσιτατα’ του,μαλλον απευθυνεται στην πιο θορυβωδη πλευρα του,την οποια χωρις να θελω να υπερασπιστω,νοιωθω τη λογικη μου να με πιεζει να κριτικαρω το αρθρο του.
Περα απο το γεγονος οτι ξεκινα με ιδεοληψιες,δηλωνοντας πως ‘ξερει’ ο ιδιος θεσεις οι οποιες ειναι οι γνωστες (αναπαραγομενες και απο τα ΜΜΕ )επιφανειακες αποψεις που φορτωνονται αβασανιστα στον αντιεξουσιαστικο χωρο,τις επεξεργαζεται βασει των δικων του ‘ηδη’ δομημενων θεσεων,για να καταληξει σε ενα ειρωνικο κρεσεντο,το οποιο αναιρει την αρχικη του προθεση.
Με απλα λογια δεν μπορεις να στελνεις ‘ανοιχτη επιστολη’ σε καποιον,χαρακτηριζοντας τον ηλιθιο.Ειναι βεβαιο πως μονο απαντησεις δεν θα παρεις,αλλα αναλογες υβρεις..Για παραδειγμα,δεν υπαρχει ανοχη στις συναγωγες,τα τζαμια κλπ και σκληρη σταση απεναντι στους χριστιανικους ναους.
Η ‘θεση’ ειναι οτι ο ιδιος ο ανθρωπος θα πρεπει να φτασει στο σημειο να μην χρειαζεται θρησκειες,οι οποιες στην προσπαθεια διατηρησης των εξουσιων τους,καταδυναστευουν την κοινωνια,μην αφηνοντας την να προοδευσει,και καταληγουν να ειναι μεταξυ των κυριων αιτιων πολωσης μεταξυ των χωρων,με αποτελεσμα να υπαρχει ο νεκρος Ελληνας πιλοτος,ο οποιος δεν θα επρεπε να υπαρχει εκει ετσι και αλλοιως..
Το γιατι στρεφονται κατα των χριστιανικων εκκλησιων,νομιζω ειναι προφανες.
Στην Τουρκια,οι αντι-εξουσιαστες,στρεφονται εναντιον των τζαμιων,και λιγοτερο κατα του Φαναριου...Αν ειχαμε και εδω περισσοτερα τζαμια,τοτε αυτα θα ηταν ο αποδεκτης της σκληρης στασης..
Αλλα αν ο κος Δαλκος, δεν εχει το ελαχιστο IQ που απαιτειται για να καταλαβει αυτο το απλο γεγονος,γιατι δεν ρωτα πριν δημοσιευσει τις ανοησιες του??(για να απαντησω και εγω στο ιδιο ειρωνικο υφος)...
Για το καψιμο της σημαιας-’θεμα ταμπου’-νομιζω πως η σκοπιμη συναισθηματικη φορτιση ενος συμβολου (το οποιο απο τη φυση του προβαλλει συλλογικα συναισθηματα),υπεραπλουστευει το προβλημα,δινοντας του μια ηθικη χροια.(καλοι οσοι την υπερασπιζονται-κακοι οσοι την καινε...)
Εδω μπορει κανεις να πει πως με την σημαια που υμνησε ο πρωτος Σολωμος,δεν εχουν προβλημα,με την σημαια που υπερασπιστηκε ο δευτερος Σολωμος εχουν το προβλημα,οτι χαθηκε ενα παιδι εξ αιτιας ολων των αιτιων που δημιουργουν καταστασεις σαν εκεινης της ημερας (και αντιπροσωπευονται απο την σημαια)..Το μεγαλυτερο προβλημα ομως το εχουν με την σημαια που υπερασπιζεται σημερα η Μαρια Σολωμου....
Για τον αρχαιο μας πολιτισμο,νομιζω οτι υπαρχει μια δοση αληθειας,οτι στην προσπαθεια συγκρουσης με το συστημα,εχουν ισοπεδωθει πολλα,παλιοτερα ομως δεν ηταν ετσι και κατα καιρους εχω διαβασει κειμενα απο ανθρωπους οι οποιοι (οπως και αρκετοι απο τους θεωρητικους του Αναρχισμου),στηριζουν το ‘οραμα’ τους αυτο για την νεα μορφη κοινωνιας,στις παλιοτερες Ουτοπικες κοινωνιες,απαλλαγμενες ομως απο την θρησκευτικη τους εμμονη.Οι ουτοπικες αυτες κοινωνιες ηταν οραματα ανθρωπων,οι οποιοι ηταν αμμεσα επηρεασμενοι απο την αρχαια ελληνικη σκεψη.
Μενει βεβαια το εσωτερικο κομματι του αρχαιου πολιτισμου,το οποιο μαλλον αγνοειται,αλλα νομιζω οτι αυτο αγνοειται απο ολους τους χωρους και οχι μονο των αντι-εξουσιαστων..πιθανως και απο τον κο Δαλκο...
Τιθεται δηλαδη και ενα θεμα για το πως υιοθετουμε το ‘ενδοξο’ παρελθον μας..
Τωρα για την γοητεια που υπαρχει απο τα ηθη και τα υπολοιπα του παγκοσμιου χωροφυλακα,τι να πω.Προφανως ειναι τελειως αλλου ο αρθρογραφος..
Οσο για το κατα ποσο το χερι που σηκωνει να πεταξει την πετρα,παιζει το παιχνιδι του συστηματος και οτι μπορει να χειραγωγηθει,απο διαφορους για προωθηση αλλων γκριζων σκοπων,αυτο ισχυει,αλλα με τη λογικη αυτη οδηγουμαστε σε αδιεξοδο απαθειας..
Σιγουρα η τυφλη βια,δεν ειναι λυση και αναπαραγει τη βια,αλλα νομιζω οτι η μεγαλυτερη απειλη ειναι η επιφανειακη προσεγγιση σε προβληματα απο αρθρογραφους σαν τον κο Δαλκο...
+n-