“…Λέγεται για τα Μυστήρια, ότι οι Μύστες οδηγούσαν τον υποψήφιο από βαθμό σε βαθμό και του αποκάλυπταν όλο και πιο απόκρυφα σύμβολα της Θεότητας.
Στο τέλος, όταν έπεφτε και το τελευταίο Πέπλο, μπροστά στο Μαθητή αποκαλύπτονταν ένα κενό ιερό, ενώ μια φωνή ψιθύριζε στο αυτί του :
«Δεν υπάρχει Θεός».
Όποιος έχει εισδύσει πίσω από την αυλαία, που είναι επίσης και το Παραπέτασμα του Ναού, γνωρίζει ότι αυτό είναι αλήθεια. Δεν υπάρχει κανένας Θεός του Ισραήλ που να πολεμάει στις μάχες και να οσφραίνεται το θυμίαμα των θυσιών. Υπάρχει, όμως, ο Λόγος. Και η φύση του Λόγου μπορεί να γίνει κατανοητή μόνο από εκείνους που μπορούν να διαλογιστούν μέσα στο «κενό Ιερό», που μπορούν δηλαδή να σκεφτούν χωρίς να χρησιμοποιούν Σύμβολα.
Η εκπαίδευση στους διάφορους βαθμούς είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε ο νους να μαθαίνει να ανυψώνεται στην αφηρημένη και υπερβατική σκέψη, γιατί η κατανόηση αρχίζει από εκεί που τελειώνει η σκέψη.
Όποιος δεν είναι ικανός να «Σύρει το Πέπλο» και να «αποκαλύψει το Άδειο Ιερό», δεν μπορεί να διδάξει την απόκρυφη επιστήμη – το ίδιο ισχύει και για όποιον αγνοεί ότι οι απόκρυφες διδασκαλίες δεν είναι παρά ένα αλγεβρικό σύστημα που δίνει στο νου τη δυνατότητα να λειτουργήσει πέρα από τα δεσμευτικά όρια της σκέψης.
Αυτός που φαντάζεται ότι τα Πεδία, οι Ακτίνες και η Ιεραρχία υπάρχουν μέσα στο χωρόχρονο, δεν είναι Μυημένος και γι’ αυτό δεν μπορεί να γίνει και Μυητής άλλων.
Η διαφορά ανάμεσα στον «Αποκρυφίζοντα» και στον Αποκρυφιστή, είναι ότι ο πρώτος πιστεύει πως το άδυτο του ιερού περιέχει το Θεό, ενώ ο δεύτερος γνωρίζει ότι ο Θεός βρίσκεται μέσα μας. Ο πρώτος πιστεύει στην «Αποκάλυψη», ενώ ο δεύτερος στη «Συνειδητοποίηση».
Ο πρώτος πιστεύει σε κάποιο ιδιαίτερο μήνυμα από το Δάσκαλό του, σε κάποιο ειδικό μαντάτο από τα Ουράνια. Ο δεύτερος γνωρίζει ότι όλοι «εν Θεώ εσμέν».
Ο πρώτος πιστεύει ότι το αστρικό πεδίο είναι αντικειμενική πραγματικότητα. Ο δεύτερος γνωρίζει ότι πρόκειται για αντικειμενική φαντασία.
Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι το αστρικό πεδίο δεν υπάρχει. Σημαίνει απλά ότι η ψυχολογία της αντικειμενικής φαντασίας αποτελεί το θέμα της πραγματικής μελέτης του πρακτικού αποκρυφιστή….»
(«Υγιής Αποκρυφισμός, Dion Fortune, εκδ.Ιάμβλιχος, σ. 24-26)