Αποστολέας Θέμα: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?  (Αναγνώστηκε 9309 φορές)


Trithemius

  • L.V.X.
  • Μηνύματα: 1.225
  • Karma: 0
  • Enflame thyself in prayer... Invoke often...
    • Προφίλ
Απ: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?
« Απάντηση #1 στις: Μαΐου 07, 2008, 16:20:52 »
Αν και δεν ψάχνω να τον παρακολουθήσω, θα έλεγα πως σίγουρα προσφέρει κάτι διαφορετικό στο γίγνεσθαι της Ελληνικής τηλεόρασης. Συνοπτικά θα σας παραθέσω αυτά που μου αρέσουν σε ό,τι κάνει και αυτά που δεν μου αρέσουν:

Τι μου αρέσει στις εκπομπές του:
- Το ότι φέρνει στην κατάλληλη ψυχολογική κατάσταση το κοινό, έτσι ώστε να περάσει τα κοινωνικά του μηνύματα
- Το ότι καλύπτει μια ευρεία γκάμα σύγχρονων κοινωνικών προβλημάτων
- Το ότι δίνει αξία στον απλό λαό, στον οποίο δείχνει πως νοιάζεται για τη γνώμη του
- Το ότι θέτει προβληματισμούς για τους οποίους ο απλός λαός ποτέ δεν ήταν "έτοιμος"

Τι δεν μου αρέσει στις εκπομπές του:
- Το ότι εν ονόματι της σάτιρας κάποιες φορές ισοπεδώνει ανθρώπους, συμπεριφορές και αρχές
- Το ότι ενώ και ο ίδιος έχει "παραστρατήσει" στο παρελθόν, ουδέποτε έκανε δημοσίως την αυτοκριτική του
- Το ότι δείχνει πως μπορεί να έχει αλάνθαστη γνώμη για όλα

και άλλα που λόγω χρόνου δεν έχω τη δυνατότητα να αναφέρω :)
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 07, 2008, 16:22:48 από Trithemius »
...spes mea in mentem est...

Κανένας

  • Μηνύματα: 979
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?
« Απάντηση #2 στις: Μαΐου 07, 2008, 17:07:17 »
Κατά τη γνώμη μου, η συνταγή της επιτυχίας του (και φαντάζομαι κάθε σάτηρας) είναι:

1) Εκφράζει την αγανάκτηση του λαού, τα άμεσα προβλήματά του.  Πχ θα είχε πολύ μικρώτερη επιτυχία αν ασχολιώτανε με την υπερθέρμανση του πλανήτη ή τη μόλυνση του περιβάλοντος. 

2) Τα παρουσιάζει με πολύ απλό τρόπο.  Οι υπεραναλύσεις από ειδικούς θα δε θα προσέλκυαν άτομα κατώτερης μόρφωσης και καλιέργιας.

3) Τα επενδύει με έξυπνο χιούμορ.  Αυτό το κάνει πολύ ευχάριστο.  Αγγίζει όλο τον κόσμο.

« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 09, 2008, 14:54:37 από Κανένας »
Ό,τι δε με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατό. Friedrich Nietzsche

livelove

  • Μηνύματα: 144
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?
« Απάντηση #3 στις: Μαΐου 12, 2008, 03:34:31 »
Ωραίο αυτό...στο  "κοινωνικοί προβληματισμοί" φιλοξενείται κάποιος που σατιρίζει τους κοινωνικούς προβληματισμούς.. ::) Παραξενεύτηκα πολύ όταν είδα το θέμα, διότι την Πέμπτη σκέφτηκα να το βάλω κι εγώ να το συζητήσουμε. Εν τω μεταξύ είναι 10 μέρες τώρα που απείχα από τον υπολογιστή. Και μπαίνω και βλέπω το θέμα..

Το έχω σκεφτεί αρκετά από τότε που για πρώτη φορά είδα μια εκπομπή.Επίσης παρακολούθησα μέρος αυτής την περασμένη Πέμπτη. Σκέφτομαι λοιπόν οτι έχει επιλέξει να υποδύεται τον γύφτο, πράγμα το οποίο αλήθεια δεν μπορώ να κατανοήσω. Γιατί γύφτος; Γιατί αλ τσαντίρι news; Γιατί καρπούζι μες το καταχείμωνο; Και μετά σκέφτομαι τον ρόλο που έχει συνήθως ο Fool πχ στον Shakespeare. Ο Fool λοιπόν...αποκαλύπτει στον βασιλιά αυτά που δεν βλέπει ως βασιλιάς.Και τελικά το ακροατήριο...Ποία είναι η κάθαρσις μέσα από όλο αυτό-αν υπάρχει; (Θα μου πεις, αμα θέλεις καθαρση δες καμια τραγωδία... Αλλά νομίζω οτι τα προβλήματα είναι η τραγωδία μας).Αυτό θεωρώ οτι είναι και το βασικότερο ερώτημα. Και κατά πόσο είναι συνετό να σου λένε την αλήθεια κατάμουτρα, να σου λένε τί συμβαίνει γύρω σου, έστω να σου αποκαλύπτουν κατά τί την αλήθεια αναφορικά με τα προβλήματα και εσύ να γελάς και να τραγουδάς; Αυτό με «ανησυχεί». (τώρα θυμήθηκα έναν φίλο που έλεγε οτι οι Έλληνες κατα την τουρκοκρατία διασκέδαζαν και χόρευαν και γελούσαν και τραγουδούσαν για να βρουν κουράγιο και έλεγαν χαρούμενα τραγούδια, διότι αν τραγουδούσαν λυπητερά δεν θα άντεχαν-μπορεί να 'χει και δίκιο) Την πρώτη φορά που είχα δει αυτην την εκπομπη είχα σκεφτεί δύο πράγματα:

Το πρώτο ήταν οτι εντυπωσιάστηκα με το γεγονός οτι αυτός, ο συγκεκριμένος άνθρωπος κάνει αυτην την εκπομπή και λέει αυτά που λέει. Μου φάνηκε αντιφατικό (εν τω μεταξει μόλις συνειδητοποιήσα οτι το ίδιο αντιφατικά μου είχαν φανεί από την πρώτη στιγμή και τα ντουέτα Στάη-Ευαγγελάτος και Αναστασιάδης-Τριανταφυλλόπουλος--χαχαχ και είδαμε τί συνέβη χαχα ) Και είχα πει οτι δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν: είτε οτι αυτός μας δουλεύει κανονικά και απλώς είναι ο πλέον κατάλληλος άνθρωπος να πιάσει τον σφυγμό του κόσμου και να κάνει αυτό που του υποδεικνύεται από άλλους παίζοντας με ψέματα και αλήθειες ή αυτός ο άνθρωπος έχει κάνει στροφή 180 μοιρών, μετανόησε και πράγματικά στέκεται εκεί για να προσφέρει έργο. Και μετά είπα, ελπίζω να ισχύει το δεύτερο. Γι’αυτό το δεύτερο, στις εκπομπές που έχω δει κάνει εμμέσως αναφορές. Θέλω να πώ οτι το εκφράζει με τον τρόπο του οτι τα παλιά είναι παλιά και τα καινούρια είναι καινούρια (λογικό, δεδομένου οτι έχει κάνει πολλούς εχθρούς με την σάτυρα του). Είμαι όμως της άποψης οτι όλοι οι άνθρωποι κάποια στιγμή έχουν το δικαίωμα «να βρουν τον δρόμο τους» όσο κι αν θέλει ένας Κούγιας να τους εμποδίσει χαχα.

Το δεύτερο που είχα σκεφτεί αφορούσε το κοινό, το οποίο παρακολουθεί από ό,τι φαίνεται με μεγάλο ενδιαφέρον. Νομίζω οτι μου άρεσε που είδα όλους αυτούς τους ανθρώπους να αντιλαμβάνονται μια τέτοιου είδους σάτυρα. Θεωρώ οτι εν συγκρίσει με άλλες σάτυρες αυτή του Λαζόπουλου είναι πιο –δεν ξέρω πώς να την χαρακτηρίσω τώρα...χαχα..απίθανο..- πιο...πιο...ουσιαστική ας πούμε και βασίζεται κατά ένα μέρος σε βιβλία σύγχρονων φιλοσόφων πχ σε μια εκπομπή ενώ σατύριζε πέρασε πολύ ωραία και με πολύ απλά λόγια κάποια άποψη του Chomsky. Εκλαϊκευμένος Chomsky μου φάνηκε από το Understanding Power για την ακρίβεια. Και το κοινό μπορεί να το δεχτεί αυτό. Και να το καταλάβει και να γελάσει. Επίσης συχνά το χιούμορ του είναι έξυπνο. Βασικά, διακρίνω πολλών ποιοτήτων χιούμορ χαχα. Και αυτό είναι λογικό, διότι έτσι διευρύνεται το κοινό του. Η αλήθεια είναι οτι δεν αφήνει κανέναν παραπονεμένο. Απευθύνεται σε όλους με τον τρόπο του. Έπειτα, αυτό που μου κάνει πραγματική εντύπωση είναι οτι πρόκειται για μία εναλλαγή κάθε φορά ενός απολύτως σοβαρού θέματος και ενός απολύτως γελοίου κ.ο.κ. Παρακολουθώντας αισθανόμουν σαν να τραντάζομαι με αυτές τις εναλλαγές.Δηλαδή θέλω να πώ
το σοβαρό το κάνει γελοίο
και το γελοίο γελοιότερο.
Και φτου κι απ’την αρχή.
Γιατί;

Αλλά αυτό που επικράτησε μέσα μου είναι το ερώτημα:
«Τελικά είναι καλό το οτι οι άνθρωποι γελάνε με τα προβλήματα; Μήπως οι άνθρωποι δεν έχουν ανάγκη να γελούν με αυτά, αλλά να γελούν με άλλα, αλλά κυρίως να τα επιλύουν;» Θέλω να πώ οτι ένας άνθρωπος ακούγοντας τον Λαζόπουλο αισθάνεται οτι ακούει την αλήθεια του και παίρνει χαρά με αυτό και το διασκεδάζει κιόλας τραγουδώντας. (αυτό ισχύει για όλες τις σάτυρες) Κι έτσι αισθάνεται οτι ακούγεται τελικά και η δική του φωνή μέσα από το στόμα εκείνου που κάνει μια πολύ πετυχημένη σάτιρα. Εκφράζει την αγανάκτηση του κόσμου, όπως είπε και ο Trithemius. Αλλά ποιος είναι ο σωστός τρόπος να εκφραστεί ο κόσμος; Αυτό είναι ένα ζήτημα. Επίσης, κάπου είχα διαβάσει τελευταία και εντυπωσιάστηκα ομολογώ γιατι δεν το ειχα σκεφτει ποτε ετσι οτι το χιούμορ εκφραζει το υποσυνείδητο ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων και απο εκεί αναδύεται. Γελάμε με αυτό που υπάρχει ήδη μέσα μας. Αλλά τί συμβαίνει αφού τελικά γελάσουμε; Συνειδητοποιούμε κιόλας;

Μέσα από αυτόν τον ρόλο του γύφτου λοιπόν εμφανίζεται να σατυρίζει προβλήματα της χώρας μας και ειδικότερα των ΜΜΕ. Διότι τα προβλήματα τελικά φιλτράρονται μία φορά μέσα από τα ΜΜΕ και μια δεύτερη φορά μέσα από την σάτυρα του κ.Λαζόπουλου και φτάνουν τελικά στον εγκέφαλο του θεατή και ας ελπίσουμε οτι φιλτράρονται και μία τρίτη φορά.
Ακόμα, παρακολουθώντας την Πέμπτη διαπίστωσα οτι υπάρχει κάποια «κόντρα» με άλλα πρόσωπα. Αυτη η προσωπική αντιπαράθεση και ο τροπος που την χειρίζεται ιδίως μεταχειριζόμενος την εκπομπή του μου προκάλεσε αποστροφή. Νομίζω οτι δεν είναι καλό να «χρησιμοποιεί» την εκπομπή του με αυτον τον τρόπο ενάντια σε πρόσωπα διαιωνίζοντας αυτόν τον αρνητισμό, ακόμα κι όταν αυτός προκαλέι γέλιο στο κοινό του. Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Αν θεωρούσε πραγματικά οτι κάνει κάποιο έργο θα έπρεπε να μην επιτρέψει ο ίδιος να αποτελεί φορέα μιας τέτοιας συμπεριφοράς. Αλλά, αυτό είναι μόνο η γνώμη μου. Κι εδώ θα συμφωνήσω με τον Trithemius οτι ισοπεδώνει αρχές... Από την πλευρά μου, σε ολο αυτό θεωρώ οτι απουσιάζει εντελώς ο παράγων ηθική. Βέβαια...είναι απαραίτητο τελικά ή δεν είναι -αυτός που σχολιάζει την ηθική των άλλων και την καυτηριάζει πολλές φορές- να είναι ο ίδιος ηθικός και αυτό να φαίνεται στην συμπεριφορά του; Θέλω να πώ οτι καλή είναι η σάτιρα και φυσικά τον προστατεύει...
Αυτός σατιρίζει, οι άλλοι θίγονται. Και αυτό είναι παράλογο.
Οι άλλοι τον σατιρίζουν. Αυτός θίγεται. Και αυτό είναι λογικό.
Αυτό δεν το πολυκαταλαβαίνω να πω την αλήθεια. Νομίζω οτι αφού κάνει σάτιρα, ξέρει περι τίνος πρόκειται...άρα τί το συνεχίζει;
Αυτό είναι ένα ακόμα πράγμα που με «ανησυχεί»
Αλλά και με στεναχωρεί, μια και "χάνει" έτσι το τελικό αποτέλεσμα.
Η τελική μου θέση είναι όλο αυτό με «ανησυχεί».
Αλλά...ας βγει ό,τι καλύτερο είναι δυνατόν και από όλο αυτό..!!


χαχαχ
και μόλις είδα και τα βίντεο...
εχει δικιο

"που είναι το πνεύμα δεν καταλαβαίνω"
"έρχεται, τώρα"  :o  :o

χαχαχ
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 12, 2008, 04:08:07 από clarion »
The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.610
  • Karma: 7
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απ: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?
« Απάντηση #4 στις: Μαΐου 14, 2008, 23:55:44 »
Ακόμα, παρακολουθώντας την Πέμπτη διαπίστωσα οτι υπάρχει κάποια «κόντρα» με άλλα πρόσωπα. Αυτη η προσωπική αντιπαράθεση και ο τροπος που την χειρίζεται ιδίως μεταχειριζόμενος την εκπομπή του μου προκάλεσε αποστροφή. Νομίζω οτι δεν είναι καλό να «χρησιμοποιεί» την εκπομπή του με αυτον τον τρόπο ενάντια σε πρόσωπα διαιωνίζοντας αυτόν τον αρνητισμό, ακόμα κι όταν αυτός προκαλέι γέλιο στο κοινό του. Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Αν θεωρούσε πραγματικά οτι κάνει κάποιο έργο θα έπρεπε να μην επιτρέψει ο ίδιος να αποτελεί φορέα μιας τέτοιας συμπεριφοράς. Αλλά, αυτό είναι μόνο η γνώμη μου. Κι εδώ θα συμφωνήσω με τον Trithemius οτι ισοπεδώνει αρχές... Από την πλευρά μου, σε ολο αυτό θεωρώ οτι απουσιάζει εντελώς ο παράγων ηθική.

Παρόλο που ο κ. Λαζόπουλος φαίνεται να θίγει κοινωνικά θέματα και να προβληματίζει βαθιά και καταλυτικά την μάζα, προκαλώντας ουσιαστικά μία πνευματική ή κοινωνική επανάσταση, φαίνεται σε αρκετά σημεία της σάτιρας του, να θίγει εξευτελιστικά, προσωπικότητες, και φυσικά αυτό έρχεται σε αντίθεση με την κοινωνική, ηθική, και ενάρετη επανάσταση που προωθεί.

Γιατί ο κ. Λαζόπουλος δίνει αυτή την αντιφατική εικόνα, από την μια ενός ενάρετου αγωνιστή του δικαίου, και από την άλλη χυδαία γελοιοποιεί και ξευτελίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια?

Γιατί κάποιοι έχουν ανάγκη να γελάνε με τον ευτελισμό κάποιων συνανθρώπων τους, και γιατί κάποιοι άλλοι αισθάνονται αποστροφή βλέποντας τέτοιου είδους πράξεις?

Γίνεται να προωθηθούν σημαντικά κοινωνικά μηνύματα, μέσω της σάτιρας, χωρίς να ξευτελίζονται προσωπικότητες?
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 15, 2008, 13:15:47 από Rose_777 »
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

livelove

  • Μηνύματα: 144
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?
« Απάντηση #5 στις: Μαΐου 15, 2008, 05:35:53 »
Ακριβώς...
Σκέφτομαι τον Αριστοφάνη...και την κωμωδία...

Νομίζω οτι η κωμωδία, όπως την γνωρίζουμε μέσω του Αριστοφάνη έχει ''καταντήσει'' σάτιρα σήμερα...
Με μια πρώτη ματιά ένας πιθανός τρόπος...να προωθηθούν -ει δυνατον- κοινωνικά μηνύματα είναι -ίσως- η κωμωδία στην αυθεντική της μορφή...
Αλλά ο καλύτερος είναι βέβαια η συμπεριφορά και ο τρόπος ζωής του κάθε ατόμου ξεχωριστά, όταν διάγει βίον ενάρετον, να το πώ έτσι.

απο Rose
Παράθεση
Γίνεται να προωθηθούν σημαντικά κοινωνικά μηνύματα, μέσω της σάτιρας, χωρίς να ξευτελίζονται προσωπικότητες?

Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα...!!!  ::)

Σκέφτομαι οτι η ''σάτιρα'' λογικά θα έχει και αυτή αναχθεί σε υπερεπιστήμη (πώς λέμε υπερόπλο..χαχαχ) και σίγουρα δεν είναι εύκολο να αναλύσει κανείς όλο αυτό που την περιβάλλει από την μια στιγμή στην άλλη. (αρκεί η αίσθηση βέβαια που έχει κανείς, παρά η αναλυση  ;))

Πότε και πώς ξεκίνησε η σάτιρα; Από ποιόν; Αυτό για αρχή...είναι καλό.
βρήκα τώρα σε μια αστραπιαία αναζητηση το ακόλουθο:

σάτιρα η [sátira] O27 :  1. ποιητικό είδος της λατινικής γραμματείας, με σκωπτικό περιεχόμενο: H ~ του Λουκήλιου / του Πετρώνιου. 2. λογοτεχνικό είδος που διακωμωδεί με δηκτικό τρόπο τα δημόσια ή ιδιωτικά ήθη, χαρακτήρες ανθρώπων ή καταστάσεις. || καλλιτεχνικό έργο που ανήκει στο είδος της σάτιρας: Πικρή ~. Πνευματώδης ~.  [λόγ. < ιταλ. satira < λατ. satira]

Σύμφωνα με αυτόν πχ τον ορισμό (υποθετω και άλλοι ορισμοί κάτι ανάλογο θα λένε) τα ιδιωτικά ήθη και οι προσωπικότητες είναι η ουσία της σάτιρας, επομένως απαραίτητα ενέχονται σε αυτήν προσωπικότητες, ακριβώς για αυτόν τον λόγο: για να διακωμωδούνται δηκτικά (από το ''δάκνω''=δαγκώνω  ::)).

Προφανώς η ''λογική'' πίσω από όλο αυτό είναι οτι:
διακωμωδώντας το ''κακό και άσχημό και απρεπές κτλ'' μιλάς για το αντίθετο...το ''καλό, όμορφο και πρέπον'' (ενάρετος βίος κτο)
Είναι κάτι σαν αυτό που κάνουν οι διακοσμητές και το λένε '' αναδεικνύουμε το ελάττωμα'' "τονίζουμε το ελάττωμα'' ή κάτι τέτοιο!! Α, ναι.."Τονίζουμε την ατέλεια''
Τονίζοντας όμως κανείς το ελάττωμα/ατέλεια σε καμία περίπτωση δεν το εξαλείφει κιόλας, σε καμία περίπτωση επίσης δεν το καθιστά αρετή και δεν οδηγεί στο τέλειο (να την πάλι η ουτοπία... >:( ;Dχαχαχα)
Αυτή είναι η προσωπική μου θέση στο όλο ζήτημα περί σάτιρας.
Είναι γεγονός οτι αυτό που κάνουν οι διακοσμητές...είναι μια ''οφθαλμαπάτη'', που οδηγεί σε πλάνη, μια και κάτι ''ελαττωματικό'' το κάνουν να φαίνεται ''ωραίο''.
Τό ίδιο κάνει και η σάτιρα.

και προσπαθώ να φανταστώ μια εκπομπή στην τηλεόραση όπου ο Λαζόπουλος ή οποιος άλλος του χώρου...έχει ανατρέξει στην επικαιρότητα και απο θέματα κοινωνικά/πολιτικα/θρησκευτικα/καλλιτεχνικα/δημοσιογραφικα κτλ κτλ κτλ... επιλέγει πρόσωπα και καταστάσεις που δεν είναι γελοία και που είναι σοβαρά, αλλά ''καλά'', ''όμορφα'' και ''πρέποντα''. Και απλά τα παρουσιάζει στους θεατές συγκεντρωμένα και κατ'επιλογήν, έχοντας κάνει ''σταχυολόγηση'' από σωρεία θεμάτων.
Ποιος θα παρακολουθούσε αυτήν την εκπομπή;
Ποιος θα γελούσε; (από χαρά και ευτυχία αυτή τη φορά  ;))
Είναι τεράστια η διαφορά χαώδης...από γέλιο σε γέλιο...!! Ή κάνω λάθος;
Τελικά τί είναι το γέλιο;Είναι το γέλιο ο τροπος με τον οποίο η ψυχή αντιδρά και εκφράζεται το συναίσθημα της χαράς ή όχι; Ή είναι αυτό και μαζί κάτι άλλο;


Επομένως, όπως φαίνεται το ''φαινόμενο''...αυτό με ''ανησυχεί'' ακόμα περισσότερο  :-\.
Εν τω μεταξεί...όσο κοιτάζω τον ορισμό..τόσα περισσότερα σκέφτομαι
"πνευματώδης'' ??? ??? ??? ???

α....και βρήκα λέξη για να περιγράψω την εν λόγω σάτιρά του: είναι πιο αναβαθμισμένη για ένα αναβαθμισμένο κοινό (λυπάμαι που το λέω)
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 15, 2008, 06:17:06 από clarion »
The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth

Rose

  • Administrator
  • *****
  • Μηνύματα: 6.610
  • Karma: 7
  • Στο όνομα της Μητέρας Φύσης!
    • Προφίλ
    • E-mail
Απ: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?
« Απάντηση #6 στις: Μαΐου 27, 2008, 22:58:14 »
http://www.cosmo.gr/Media/Hellas/168899.html

Λάκης Λαζόπουλος: "Δεν φοβάμαι κανέναν"

Αποκαλυπτική είναι η συνέντευξη του Λάκη Λαζόπουλου στην εφημερίδα "ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ" και τη Μαρία Ανδρέου. Ο γνωστός ηθοποιός απαντά στις ερωτήσεις σχετικά με την καυστική του σάτιρα, λέγοντας ότι οφείλει να ενοχλήσει, μιλά για τις πρόσφατες εκλογές και δηλώνει ότι δεν φοβάται κανέναν και τίποτα που ενδεχομένως να θέλει να τον βλάψει.

"Δεν φοβάμαι. Γιατί εκείνο που φοβόμουν πάντα από παιδί ήταν να μου κρατήσει κάποιος το στόμα κλειστό και να σκάσω. Ο φόβος μου είναι να με εμποδίσει κάποιος να πω αυτό που σκέφτομαι. Μικρός, ενώ το μυαλό μου ήταν κοντά στον κόσμο, η σκέψη μου αυτή δεν έφτανε στο στόμα. Αγωνίστηκα ως φοιτητής στο πανεπιστήμιο και μέσα από τη νεολαία της Αριστεράς να μπορώ να λέω τη σκέψη μου χωρίς να φοβάμαι. Μπορεί αυτό να φαίνεται αφύσικο στους άλλους, με την έννοια ότι εγώ κερδίζω χρήματα και αμείβομαι καλά ως καλλιτέχνης μ'αυτά που λέω. Εδώ που έχω φτάσει λοιπόν, έχω φθάσει με ηρεμία, με ησυχία και από το μηδέν. Γι'αυτό δεν φοβάμαι. Αλλωστε, εάν θέλουν να σου κάνουν κακό, όσα μέτρα και να πάρεις για να προστατευθείς, τελικά θα το κάνουν".

Ο Λάκης Λαζόπουλος όμως απαντά και στην ερώτηση σχετικά με με το εάν έχει υπηρετήσει στο στρατό, την Κασταλία, αλλά και για υποθέσεις εφορίας.

"Μπορούν να ψάξουν ό,τι θέλουν και ψάχνουν μια ζωή. Ο κόσμος δεν μπορεί να φανταστεί τί έχω περάσει στη ζωή μου. Μόνο εάν τα γράψω πιστεύω ότι κάποιοι θα πούν 'είναι δυνατόν μ'όλα αυτά αυτός να έχει τόσο κέφι;' Τον στρατό μου τον τελείωσα, έχω πάρει απολυτήριο στρατού Ι1, μπορούν να πάνε να το δουν. Υπηρέτησα στην Αλεξανδρούπολη. Ό,τι έχω είναι δηλωμένο και δεν είναι σε off shore εταιρείες. Τρίτον, όποιος με αμφισβητεί για κότερα κ.ο.κ και για τον τελευταίο βλάκα αυτής της γης, να μου γίνουν όσα τεστ χρειάζονται , για ό,τι χρειάζεται. Είμαι εδώ παρών. Ό,τι ώρα θέλουν. Είμαι υπέρμαχος του σλόγκαν 'η καλύτερη ουσία είναι η φαιά ουσία".

Ο γνωστός ηθοποιός θεωρεί όπως λέει στη συνέντευξή του, ότι στις πρόσφατες εκλογές, ο λαός δεν έδωσε υπερβολική αυτοδυναμία στη Νέα Δημοκρατία, για να την κάνει να τρέχει. Όσο για το ΠΑΣΟΚ το οποίο αποκαλεί κεντροδεξιό κόμμα, ο Λάκης Λαζόπουλος λέει ότι πρέπει να βρει τον παλιό καλό εαυτό του. Ενώ στο δίλημμα "Παπανδρέου ή Βενιζέλος", η απάντησή του είναι σαφής: "Ο Βενιζέλος κάνει για αρχηγός αλλά δεν είναι καλό παιδί. Τη δήλωσή του δε στο Ζάππειο, παρά το ότι ήταν σωστή χρονικά, φάνηκε ότι την προετοίμαζε πάρα πολύ καιρό στον καθρέφτη. Διαφωνώ με την τακτική που ακολούθησε το ΠΑΣΟΚ όλο αυτό το διάστημα. Εκανε διαφήμιση στη Νέα Δημοκρατία, γιατί ανέφερε συνεχώς τί δεν έκανε εκείνη και όχι τί έκανε εκείνο".

Με θετικό μάτι ως προς την άνοδο της Αριστεράς και με προβληματισμό ως προς την είσοδο της Ακροδεξιάς στη Βουλή, τονίζει ότι σήμερα πλέον ο λαός ακούει όλα τα κόμματα, καθώς και ότι η ελληνική κοινωνία έχει πλέον υγιή αντανακλαστικά σε καθετί.

Καταλήγοντας, ο Λάκης Λαζόπουλος απαντά σχετικά με την σάτιρά του και την εκπομπή Αλ Τσαντίρι Νιουζ, που γνωρίζει τόσο μεγάλη επιτυχία.

"Το Τσαντίρι λέει αλήθειες. Η σάτιρα δεν μπορεί να μην κάνει την τομή. Οταν πιάσεις το στυλό, η σάτιρα πρέπει να ενοχλήσει. Η σάτιρα με την ενόχληση είναι δεμένη. Αλλιώς δεν είχε δύναμη. Ο Αριστοφάνης ενοχλεί εδώ και 2.500 χρόνια. Αν δεν ενοχλούσε, δεν θα τον είχε μάθει κανείς. Εξορίστηκε ο Αριστοφάνης 11 χρόνια στην Αίγινα. Και εγώ μέσα μου έχω πει, τα παρατάω. Ανά πάσα στιγμή μπορώ να ξεκινήσω από το μηδέν και να κάνω άσχετα πράγματα. Εχω δουλέψει πολύ στη ζωή μου, δεν φοβάμαι τίποτα. Δεν μ'ενδιαφέρει να κάνω σάτιρα, να χαϊδεύω και να κάνω νερόβραστα πράγματα. Και νομίζω ότι έχουν απογυμνωθεί πια όλα τα τσόκαρα αυτής της χώρας. Τα οποία με μέσο και γλείψιμο σέρνονται στα κανάλια. Επειδή παίρνουν μια ώρα εκπομπής, υπάρχουν. Έχω να τους απαντήσω ότι εδώ και 25 χρόνια το κοινό πληρώνει εισητήριο για να με δει. Ας πάνε κι αυτοί. Έτσι μετριέται το πραγματικό. Δεν πρόκειται να αλλάξω γνώμη. Σωστά τα λέω τηλεκαημένα. Στη ζωή μου έχω μια εικόνα από την Οδύσσεια. Δένομαι μόνος μου τα χέρια στο κατάρτι και δεν ακούω τις Σειρήνες. Βγαίνω εκεί που θέλω εγώ. Ξέρω που πηγαίνω από 6 χρονών παιδί. Κανείς δεν θα μου αλλάξει γνώμη".

Μανιάνα Καλογεράκη
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 27, 2008, 23:02:14 από Rose_777 »
Ο Ροδόκηπος πρωτοπορεί Παγκόσμια έχοντας και πρόληψη και φυσική αντιμετώπιση του Κορονοιού. Ενημερώστε άπαντες να γκουγκλάρουν ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ. https://www.rodokipos.com/ioseis-loimoxeis/koronoios/

pressphoto

  • ΑΜΡΑ - Φίλος(Δ)
  • ***
  • Μηνύματα: 44
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?
« Απάντηση #7 στις: Μαΐου 28, 2008, 15:36:59 »
ναι αλλα οταν κανει διακοπες μαζι με μεγαλο επιχειρηματια και οταν φερνει την αγγελοπουλου στο στουντιο και τα παιρνει χοντρα να βγαλει απο την τσεπη του να δωσει η τουλαχιστον να μην προκαλει μιλωντας για την γενια των 700 ευρω.ας γινει αυτος υπουργος να δουμε θα δωσει?

livelove

  • Μηνύματα: 144
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?
« Απάντηση #8 στις: Μαΐου 28, 2008, 23:28:03 »
από την συνέντευξη του Λ.Λ.
Παράθεση
Η σάτιρα δεν μπορεί να μην κάνει την τομή. Οταν πιάσεις το στυλό, η σάτιρα πρέπει να ενοχλήσει. Η σάτιρα με την ενόχληση είναι δεμένη. Αλλιώς δεν είχε δύναμη.  Ο Αριστοφάνης ενοχλεί εδώ και 2.500 χρόνια. Αν δεν ενοχλούσε, δεν θα τον είχε μάθει κανείς.

Καλά έλεγε ο Ηράκλειτος! Ο χρόνος αποκαλύπτει τα πάντα.
Καλά έλεγα κι εγώ:

Παράθεση
Σκέφτομαι τον Αριστοφάνη...και την κωμωδία...Νομίζω οτι η κωμωδία, όπως την γνωρίζουμε μέσω του Αριστοφάνη έχει ''καταντήσει'' σάτιρα σήμερα...

και έλεγα ακόμα:

Παράθεση
σάτιρα η [sátira] O27 :  1. ποιητικό είδος της λατινικής γραμματείας, με σκωπτικό περιεχόμενο: H ~ του Λουκήλιου / του Πετρώνιου. 2. λογοτεχνικό είδος που διακωμωδεί με δηκτικό τρόπο τα δημόσια ή ιδιωτικά ήθη, χαρακτήρες ανθρώπων ή καταστάσεις. || καλλιτεχνικό έργο που ανήκει στο είδος της σάτιρας: Πικρή ~. Πνευματώδης ~.  [λόγ. < ιταλ. satira < λατ. satira]

Θα προτιμούσα απλά -αυτή είναι η γνώμη μου- να πιάνει απλά το στυλό, αλλά να δένει το στόμα, όπως δένει η σάτιρα με την ενόχληση.
Διότι η εν-όχληση ... έχει απαραίτητο συστατικό την όχληση. Και το έν και ενιαίο παραμένει αν-εν-οχλητο, μέχρι που κάποιος το εν-οχλεί. Αλλά δεν το ταράσσει  ;)
Επίσης θα προτιμούσα να κάνει τομές ή όποια άλλη διαιρετικής φύσεως ενέργεια στο χαρτί και μόνο. Εί δυνατόν ούτε κι εκεί.

Και μια διόρθωση, γιατί θεωρώ οτι ο κ. Λαζόπουλος μπερδεύτηκε πάλι.

Ο Αριστοφάνης εν-οχλείται εδώ και 2500 χρόνια...

ΕΝ- οχλεί ο κ. Λαζόπουλος.

μα τί λέω:

από την συνέντευξη:
Παράθεση
Εδώ που έχω φτάσει λοιπόν, έχω φθάσει με ηρεμία, με ησυχία και από το μηδέν.

τί λέω.... έχει φτάσει από το μη-δ-έν!!!!
Αλήθεια...πώς φτάνει κανείς ''εδώ'' από το μη-δ-Εν και μάλιστα... με ηρεμία και με ησυχία...αλλά...ΕΝΟΧΛΕΙ????

και τέλος:

από την συνέντευξη:
Παράθεση
Εξορίστηκε ο Αριστοφάνης 11 χρόνια στην Αίγινα.

ε, ναι ... λογικό ήταν..ο Αριστοφάνης δεν Εν-οχλούσε...!!

και
Παράθεση
ανά πάσα στιγμή μπορώ να ξεκινήσω από το μηδέν
Αυτό είναι απειλή; Τρομακτικό....
Ακόμα:
από την συνέντευξη:
Παράθεση
Εξορίστηκε ο Αριστοφάνης 11 χρόνια στην Αίγινα.
ε, ναι ... λογικό ήταν..ο Αριστοφάνης δεν Εν-οχλούσε...!! Μάλλον το αντίθετο! Τελικά καλύτερη λύση η εξορία από το κώνειο...χμ
Επίσης:
Παράθεση
Αλλωστε, εάν θέλουν να σου κάνουν κακό, όσα μέτρα και να πάρεις για να προστατευθείς, τελικά θα το κάνουν".
Τόσο πολύ το έχει βεβαιώσει μέσα του;
Και τέλος
Παράθεση
η ελληνική κοινωνία έχει πλέον υγιή αντανακλαστικά σε καθετί
Ελπίζω να μην ισχύει το περίφημο "εξ'ιδίων τ'αλλότρια''
Αυτά...Α...και τώρα ανησυχώ ακόμα περισσότερο.
και σαν να μην έφτανε η όλη αν-ησυχία, λόγω της εν-όχλησης αναρωτιέμαι κιόλας..."Μάντης είμαι;"
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 29, 2008, 03:37:09 από clarion »
The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth

livelove

  • Μηνύματα: 144
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?
« Απάντηση #9 στις: Μαΐου 28, 2008, 23:49:20 »
λάθος...!! ;D
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 29, 2008, 03:20:06 από clarion »
The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth

livelove

  • Μηνύματα: 144
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?
« Απάντηση #10 στις: Μαΐου 31, 2008, 17:00:26 »
Για τον Αριστοφάνη

''Οι κωμωδίες του Αριστοφάνη περιέχουν ρητορική επιχειρηματολογία και εκλεπτυσμένες γλωσσικές εκφράσεις, παρά τις βωμολοχίες. Μάλιστα, οι μελετητές επισημαίνουν πως οι ήρωές του κάποιες φορές μιλούν τόσο σοβαρά ώστε να πλησιάζουν τα επίπεδα της τραγωδίας. Από εκεί έχει βγει και η λέξη ευριπιδαριστοφανίζων, που σημαίνει τον αρκετά σοβαρό και εκλυπτυσμένο λόγο στα έργα του Αριστοφάνη και ταυτόχρονα τον αρκετά κωμικό λόγο και την γελοιοποίηση αρκετών ηρώων στον Ευριπίδη. Κάθε σοβαρή και εκλεπτυσμένη έκφραση την ακολουθεί μια βωμολοχία, προκειμένου να εξισορροπηθεί το κωμικό στοιχείο.''

και κάπως έτσι μυ λύνεται η απορία γιατί...όλες αυτές οι εναλλαγές....
όπου ο κ. λαζόπουλος το γελοίο το κάνει γελοιότερο
και το σοβαρό γελοίο...

και οι βωμολοχίες.... είναι μίμηση του λοφόυ του Αριστοφάνη..!!!!  ;D

απόσπασμα από Δικαιόπολη...Αριστοφάνη

''ΔΙΚΑΙΟΠΟΛΗΣ

Καλά είναι έτσι, άντε. Δέσποτα Διόνυσε σε σένα τη χαρίζω τούτη τη γιορτή εγώ και οι δούλοι μου, να γιορτάσουμε με τέχνη τα αγροτικά Διονύσια μια που ο πόλεμος νισάφι και την τριαντάχρονη καλά να τη χουφτώσουμε.

Έλα θυγατέρα μου. Φέρε το πανέρι όμορφα προσεκτικά, με όψη σοβαρή σαν σε πικρόχορτο στο στόμα. Καλότυχος όποιος σ’ το κάνει και κάνει μαζί σου γατάκια ν’ αμολούν σαν και σένα πορδές τα χαράματα.

Προχώρα, προχώρα και κοίτα μη βάλουν στα χρυσάφια σου χέρι.

Κι εσύ Ξανθία πρόσεχε, κράτα το φαλλό ορθό, πίσω απ’ την κόρη κράτα τον κι εγώ θ’ ακολουθώ  να λέω το   τραγούδι. Κι εσύ  γυναίκα ανέβα στη στέγη και κοίτα μας. Αρχίζουμε.

 Φαλή, του Βάκχου φίλε, συντραγουδιστή,

μοιχέ και νυχτοπερπατιάρη

και αγριοκυνηγιάρη,

έξι χρόνια πρόσμενα

να σε γιορτάσω στο χωριό μου

με σπονδές χαρούμενος!

Τέρμα πια τα δύσκολα

και Λάμαχοι και μάχες!

Αχ Φαλή, θεέ, τη γλύκα θα μου ήταν

να ’βρισκα στο δρόμο μου ξυλοκλέφτρα ροδαλή

τη Θράκα του Στρυμόδωρου, την παχουλή,

να την πιάσω απ’ τη μέση,

να την πάρω να την κάτσω

να την καταξεκουκιάσω

αχ Φαλή Φαλή μου!

Μαζί μου αν έρθεις να συμπιείς ένα κιούπι ειρήνης ως το πρωί θα καταπιείς

και η ασπίδα στο καρφί θα μένει κρεμασμένη...

 (Καθώς η πομπή προχωρεί, τη διακόπτει ο Χορός)

 ΧΟΡΟΣ

Αυτός είναι! Αυτός ! Αυτός !

Χτύπα Χτύπα Χτύπα Χτύπα. Βάρα τον τον μιαρό. Μην του χαρίζεις. Χτύπα τον.




« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 31, 2008, 17:14:37 από clarion »
The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth

livelove

  • Μηνύματα: 144
  • Karma: 0
    • Προφίλ
Απ: Πως θα σχολιάζατε το φαινόμενο "Λαζόπουλος"?
« Απάντηση #11 στις: Μαΐου 31, 2008, 20:01:04 »
http://www.topontiki.gr/Pontiki/index.php?option=com_content&task=view&id=2504&Itemid=48
Μια ακομη, παλαιότερη συνέντευξη

''Ήρθα εδώ με έναν μικρό φόβο. Ότι από την πρώτη στιγμή θα πρέπει να χορεύουμε στη σκηνή λες και είμαστε σε συναυλία των Rolling Stones.

Λ.Λ.: Ασφαλώς, όχι. Ξέρω τι συμβαίνει μέσα μου. Έχω μία εσωτερική ηρεμία που δεν την είχα ποτέ στη ζωή μου. Στη σκηνή η αδρεναλίνη ανεβαίνει από τον κόσμο, αυτός εξιτάρει, εγώ ακολουθώ. Πολλές φορές μπαίνω προβληματισμένος με δικά μου πράγματα. Θέλω ένα δεκάλεπτο για να τα ξεχάσω όλα.
 Λένε ότι η επιθεώρηση πέθανε. Εσύ όμως εξελίσσεις τηλεοπτικά τους δικούς της κώδικες. Απευθύνεσαι στο βίντεο του κάθε Λιακόπουλου σαν να είναι συμπρωταγωνιστής σου.

Λ.Λ.: Σιγά σιγά διαμορφώθηκε μια παράσταση που σέβεται τους κανόνες και της επιθεώρησης και της τηλεόρασης. Αλλά το «Αλ Τσαντίρι» έχει πολύ μεγαλύτερη σχέση με το αριστοφανικό έργο, με την έννοια της στόχευσης, όχι της δόμησης. Ο Αριστοφάνης είχε σκοπό να εξηγήσει και στον τελευταίο πώς λειτουργεί η εξουσία. Η επιθεώρηση δεν είχε αυτή την πρόθεση ποτέ, ήθελε να ψυχαγωγήσει.

 Αν η σάτιρα είναι ένα ξυπνητήρι βλέπεις να έχει αποτέλεσμα; Ξυπνάει ο κόσμος;

Λ.Λ.: Ας το πάρουμε ανάποδα: Μπορεί να ξυπνήσει από τα δελτία ειδήσεων; Εγώ νομίζω ότι ο Έλληνας έχει συνειδητοποιήσει ότι πλην ελαχίστων εξαιρέσεων οι δημοσιογράφοι ψεύδονται, οι εφημερίδες έχουνε συμφέροντα, οι τηλεοράσεις παίζουν παιχνίδια. Είναι σαν να έχουν βγει οι κουκούλες από τους καταδότες της Κατοχής κι αυτοί να έχουν μείνει εκεί, να δείχνουν με το δάχτυλο! Η κοινωνία έχει αποκωδικοποιήσει τι παιχνίδια παίζονται. Και κάνει μια προσπάθεια.

Η μάζα απολαμβάνει το κράξιμο. Αλλά στη μικρή τους προσωπική ζωή οι περισσότεροι δεν κάνουν τα ίδια; Ψιλοκλέβουν, αδικούν, προασπίζονται τα μικροσυμφέροντά τους, μαγαρίζουν τις ανθρώπινες σχέσεις τους.

Λ.Λ.: Βεβαίως! Ο τρόπος που μεγαλώνουμε, το σύστημα, η ζήλια, μας βάζουν σε μια διαδικασία που ούτε οι ίδιοι ξέρουμε πόσο λάθος έχουμε κάνει. Αλλά ποτέ δεν είναι αργά για να δεις ένα λάθος σου. Δεν βγάζω τον εαυτό μου απ’ έξω, είμαι ένας γιατρός που ασθενεί και ο ίδιος.

 Μήπως είμαστε υποδεέστεροι όσων μας ενώνουν την ώρα της εκπομπής σου;

Λ.Λ.: Όχι. Οι φωτιές του περασμένου καλοκαιριού ήταν το τέρμα μιας διαδρομής. Ό,τι αγαπήσαμε καίγεται. Πήρε φωτιά ο Έλληνας μέσα του. Ένιωσε μέτριος, ότι δεν υπάρχει σύστημα αξιών, ότι δεν υπάρχει πολιτική ηγεσία να τον βγάλει από τα αδιέξοδα. Μέσα από αυτό θα αλλάξουν πολλά πράγματα στη χώρα.

Πήγε όμως και ξαναψήφισε τους ίδιους.

Λ.Λ.: Δεν τους ξαναψήφισε, έκανε την πρώτη του τομή. Η άνοδος της Αριστεράς είναι πολύ μεγάλη κίνηση του Έλληνα. Μην περνά κανείς στο ντούκου τα ποσοστά που πήραν ο Συνασπισμός και το ΚΚΕ. Αν αξιοποιήσουν αυτή την εμπιστοσύνη θα είναι πιο ανεβασμένοι την επόμενη φορά. Η Αριστερά πρέπει να μην είναι απλώς για να κινητοποιεί. Πρέπει να μας προτείνει σχέδιο. Γιατί υπάρχει ένα νέο ζητούμενο στην κοινωνία. Η λέξη «σοσιαλισμός» στους κάτω απ’ τα 40 δεν λέει τίποτα! Τι «λέει» όμως σήμερα στους νέους; Λέει ότι δεν μπορούν να ζήσουν με 700 ευρώ, ότι απαιτούν πολύ καλή παιδεία και περίθαλψη, ότι δεν θέλουν να μπουν όλοι στο Δημόσιο και να κάθονται.

Μα οι περισσότεροινέοι στο Δημόσιο θέλουν να μπουν. Το δείχνουν οι έρευνες, το δείχνουν τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων.

Λ.Λ.: Το θέλουνε και δεν το θέλουνε. Εάν του πεις: «Τι προτιμάς, παιδί μου, μια θέση στο Δημόσιο ή να σου δώσει η χώρα ευκαιρίες και χρήματα να δημιουργήσεις;» εγώ πιστεύω ότι θα δημιουργήσει. Απλώς δεν υπάρχει κανείς να τους εμπνεύσει. Τους εμπνέουν προς την καλοπέραση του κώλου. Προς το «να τακτοποιηθώ». Προς το «ποιον έχω άκρη;». Οι «άκρες» αποκτούν δύναμη επάνω σου. Κουβαλώντας εσένα ως ψηφοφόρο διαχειρίζονται τα χρήματα. Ενώ χρήματα υπάρχουν για όλους. Με πέντε λογαριασμούς υπουργών που κυβερνήσανε στην Ελλάδα οι συνταξιούχοι τη βγάζουν για τριάντα χρόνια! Και ξέρω τι λέω.

Υπάρχει αντίσταση; Η κυβέρνηση Καραμανλή ετοιμάζεται να βάλει χοντρό χέρι στα Ταμεία και νόμιμα – γιατί παράνομα το σημερινό παρακράτος ήδη έβαλε το δάχτυλο στο μέλι, με το σκάνδαλο των ομολόγων.

Λ.Λ.: Πώς δεν υπάρχει! Αλλά για να αντισταθεί κάποιος πρέπει πρώτα να απαλλαγεί από τον τρόπο που βρώμισε. Το ΠΑΣΟΚ βρώμισε την κοινωνία πάρα πολύ. Και δυστυχώς το καλύτερο σαπούνι δεν ήταν η Νέα Δημοκρατία. Έχουμε μείνει με τα σαπούνια μες στο μπάνιο. Τρίβουμε και δεν βγαίνει η βρώμα!

Μου κάνει εντύπωση ότι δεν σχολιάζεις θέματα από τη διεθνή επικαιρότητα. Ενώ υπάρχουν φάτσες που κατεξοχήν προσφέρονται για σχολιασμό, από τον Σαρκοζί και τη Μέρκελ μέχρι τον Αχμαντινετζάντ και τον Τσάβες.

Λ.Λ.: Δεν τον αφορούν τον Έλληνα. Και τον Αριστοφάνη να δεις, και την Επιθεώρηση, ποτέ δεν έχουν διεθνή θέματα. Στην Επιθεώρηση μιλάς για το σπίτι σου, για τη χώρα σου και πολύ σπάνια για έξω.

Φαντάζομαι ότι πολλοί βλέπουν το στόμα σου σαν το δικό τους στόμα.

Λ.Λ.: Κι εγώ το δικό τους στόμα σαν το δικό μου.

Τι έρχονται και σου λένε, τι e-mail σου στέλνουν, τι ζητάνε να πεις για λογαριασμό τους;

Λ.Λ.: Προβληματίζονται, δεν ζητάνε. Τις τρεις τελευταίες ημέρες πήραμε 3.000 e-mail, χώρια οι επιστολές και τα τηλεφωνήματα. Μαθητές γράφουν τι συμβαίνει στο σχολείο τους, τι τους απασχολεί στη ζωή τους. Φοιτητές από όλα τα πανεπιστήμια λένε τι γίνεται μέσα τους, πως θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό, πού θα δουλέψουνε. Άνθρωποι μεσήλικες. Ένας 51 ετών είχε τα γενέθλιά του και μου λέει: «Είμαι ακόμα έξω στον δρόμο, έχω κουραστεί, δεν αντέχω άλλο να τρέχω, ήμουνα στο τανκ μπροστά τότε, αλλά σήμερα αισθάνομαι πιο άβολα μπροστά στα ΜΑΤ». Και πάρα πολλοί Έλληνες από το εξωτερικό. Λονδίνο, Σουηδία, Νότιο Αφρική, Αμερική.

Είναι και λίγο ομαδική ψυχοθεραπεία.

Λ.Λ.: Είναι λίγο. Αλλά εμένα το όνειρό μου, αν δεν είχα σπουδάσει νομικά, ήταν να γίνω ψυχοθεραπευτής.

Εκλαϊκευτικός, όπως ο Ίρβινγκ Γιάλομ;

Λ.Λ.: Ναι, θα μπορούσα. Θα μου άρεσε.

Διαβάζεις μπλογκ στο Ίντερνετ;

Λ.Λ.: Καμιά φορά.

Γράφει κάποιος για σένα σ’ ένα μπλογκ: «Προτιμούσα τον Λάκη του 9% με την τότε σάτιρα, πιο κοινωνικο-πολιτική, παρά τον Λάκη του 60% ο οποίος ασχολείται με τις Ρούλες και τις Σούλες».

Λ.Λ.: Πρώτον, σίγουρα δεν με έβλεπε όταν είχα 9%, γιατί τότε είχα κυρίως αυτά. Δεύτερον, τώρα η εκπομπή είναι πιο «κοινωνικο-πολιτική», αν και αυτή η εύκολη φράση δεν μου λέει τίποτα. Τρίτον, οι κουλτουριάρηδες νομίζουν ότι άνθρωπος είναι αυτός που συναντούν όταν βγαίνουν έξω, από τις 9.30 το βράδυ μέχρι τις 2.00. Λάθος. Την Ελλάδα τη συναντάς όταν πας στον στρατό και το πρωί στον δρόμο. Α, και δεν επιλέγω εγώ να κάνω 60% τηλεθέαση. Απόδειξη; Και στο 9% ήμουν εκεί! Δεν έφυγα.

Ένας άλλος γράφει: «Γιατί μιλάει ο Λαζόπουλος για τη γενιά των 700 ευρώ, αφού έχει λεφτά;».

Λ.Λ.: Γιατί το παιδί μου, που είναι 21 ετών, 700 παίρνει, ούτε καν τόσα. Ασχέτως που έχει χρήματα από μένα. Γεννήθηκα και έζησα μέσα στη μεσαία τάξη. Βελτίωσα τα οικονομικά μου από την εργασία μου. Αλλά μεγαλύτερη σημασία έχει το τηλέφωνο με τη μητέρα μου. Χθες ένα τέταρτο προσπαθούσα να την ηρεμήσω γιατί το πετρέλαιο που παίρνουν σπίτι είχε περίπου 95 ευρώ παραπάνω από το περσινό. Δεν ζω απομονωμένος σε μια γυάλα. Ήρθα με 50 δραχμές στην τσέπη και κουβάλησα με τα πόδια δύο βαλίτσες από τον Σταθμό Λαρίσης στην Κυψέλη, γιατί φοβόμουνα μη δεν έχω να πληρώσω το ταξί. Μην κρίνεις τον καθένα μόνο από την ώρα που τον συναντάς, έχει ένα δρόμο πίσω του.

Καταλαβαίνω ότι στην εκπομπή θέλεις να προτείνεις θετικά πρόσωπα, αληθινούς καλλιτέχνες. Σε είδα όμως να κλαις αγκαλιά με τη Δέσποινα Στυλιανοπούλου, σαν να ήσουν αγκαλιά με τη συχωρεμένη τη Μελίνα. Μήπως εκεί έχασες το μέτρο;

Λ.Λ.: Όχι, καθόλου. Η ίδια η Στυλιανοπούλου ξέρει και τη θέση της και τη θέση της Μελίνας. Κι αυτό την κάνει αγαπητή. Όταν ήμουν παιδί την είχα δει στη Λάρισα με τον πατέρα μου, μας είχε πάει για δεύτερη φορά στο θέατρο, μας πήγε και στο καμαρίνι. Υπήρξε χρόνια φίλη του Τσαρούχη, εκτιμά τους ανθρώπους, δεν υπερέβαλε ποτέ ως προς το τι ήτανε. Τον ελληνικό κινηματογράφο δεν τον κάνανε μόνο οι πρώτοι, τον κάνανε και οι δευτεραγωνιστές και όλοι. Τον ίδιο σεβασμό είχα και θα έχω σε όλους αυτούς.

Τον τελευταίο καιρό όλο λες ότι θα σταματήσεις το «Αλ Τσαντίρι».

Λ.Λ.: Ναι. Γιατί βλέπω την ψυχολογία μου, δεν θα αντέξω πολύ καιρό. Είναι μεγάλες οι εντάσεις από αυτή την εκπομπή.

Με τα νούμερα που κάνει φαντάζομαι ότι θα πάθουν εγκεφαλικό στον Alpha.

Λ.Λ.: Δεν θα πάθουν γιατί τους έχω προετοιμάσει. Και δεν είναι ο Κοντομηνάς χαζός άνθρωπος. Κανείς δεν μπορεί να με πιέσει να κάνω κάτι αν δεν μπορώ. Οι συμφωνίες μου είναι πάντα «όταν μπορώ - όσο μπορώ - τέλος».

Τα λόγια των άλλων. Υπάρχει μια φράση που σου είπε κάποιος και δεν την ξεχνάς ποτέ;

Λ.Λ.: Ο πατέρας μου ήταν ένας άνθρωπος αυστηρός, αρκετά σκληρός, που δεν ζήλευε τους άλλους και είχε απόλυτη αίσθηση του τι είναι δίκαιο. Μου έλεγε: «Θα λες την αλήθεια πάντα, όσο κι αν κοστίζει. Τη στιγμή που θα τη λες όλοι θα έχουν σηκωμένα τα ξύλα να σε χτυπήσουνε. Εσύ θα την πεις και θα φας ξύλο. Ο χρόνος θα έρθει να τη βρει την αλήθεια. Αλλά αν βρει το ψέμα, τότε θα φας πάρα πολύ ξύλο!». Με έμαθε να λέω την αλήθεια τη χειρότερη στιγμή που μπορεί να ακουστεί.

Βαρύ φορτίο.

Λ.Λ.: Πολύ βαρύ. Αποφάσισα να γράψω το σενάριο μιας ταινίας βασισμένης στη ζωή του. Θα λέγεται: «Ο πατέρας μου».

Φαντάζεσαι τον εαυτό σου να κάνει άλλη δουλειά;

Λ.Λ.: (Σ.σ.: χωρίς δισταγμό) Ασφαλώς. Ζωγράφος. Είναι η άλλη μου, μυστική ιδιότητα. Μ’ αρέσει να ζωγραφίζω. Στο σπίτι μου χάνομαι στη ζωγραφική.

Τελειώνοντας, σου ζητάω όχι μια ευχή, αλλά μια σκέψη για το 2008.

Λ.Λ.: Θα ήθελα αυτή τη χρονιά να κάνει ο Έλληνας ένα βήμα μέσα του, πιο κοντά στην ψυχή του. Να βρει το σημείο από το οποίο χάλασε. Γιατί έχει χαλάσει, όλοι έχουμε χαλάσει, πάρα πολύ.

(Ποντίκι, 27.12.2007)
[/size]


 
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 31, 2008, 20:39:59 από clarion »
The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth