Δεν υπάρχει "πρέπει" στον εσωτερισμό. Αν κάποιος είναι έτοιμος να γίνει μαθητής, σύντομα εμφανίζεται και ο δάσκαλος. Η αλήθεια είναι πως με τη σύγχρονη τεχνολογία, μπορούν να αποδοθούν με εξαιρετικό τρόπο βιβλία όπως ο άρχοντας των δακτυλιδιών κλπ. Ταυτόχρονα με την εξέλιξη της τεχνολογίας, έχουμε και σαφή εξέλιξη στις τεχνικές του μάρκετινγκ.
Η αλήθεια είναι πως ανέκαθεν ο άνθρωπος είχε μια αρχετυπική σχέση με τα όσα πραγματεύονται αυτές οι ταινίες. Κάθε ταινία τέτοιου τύπου, μιλά απ' αυθείας με το υποσεινήδητο του ανθρώπου. Αγγίζει κάποιες ειδικές χορδές που με τον συνδυασμό ήχου και εικόνας, το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπουμε στις κινηματογραφικές αίθουσες. Ίσως έχουμε να κάνουμε με τις πρώτες απόπειρες "εκλαΐκευσης" του εσωτερισμού. Τόσο μαζική παροχή πληροφοριών εσωτερισμού είχαμε να δούμε από την εποχή των βιβλίων "το εκκρεμές του Φουκώ", "άγιο αίμα, άγιο Γκράαλ" και "GenIsis" (μόνο σε αγγλική γλώσσα).
Σίγουρα πρόκειται για αφύπνιση και επαναπροσδιορισμό του ανθρώπου απέναντι στη φύση του. Αιώνες τώρα, τα ηνία κατείχαν οι δημιουργοί της
αντιγνώσης, της οργανωμένης δηλαδή προσπάθειας αποσιώπησης πολλών ειδικών γνώσεων και της νέκρωσης του νου, προς όφελος (πάλι) των λίγων.
Εγώ δεν δίνω βάση τόσο στην ποιότητα των ταινιών αυτών (με εξαίρεση την τριλογία του "άρχοντα των δακτυλιδιών" που ήταν πραγματικά θεϊκή
), όσο στο τι πραγματεύονται αυτές οι ταινίες αλλά και άλλες παρόμοιες. Δεν είναι μόνον αυτό το "τρίγωνο" που αναφέρεις. Ας μην ξεχνάμε και την τριλογία του "Matrix", το "Noon blue apples" που ποτέ δεν έφτασε στην Ελλάδα, τον "Θρύλο" (ίσως η καλύτερη fantasy ταινία), το "Willow", το "From Hell" που βρίθει τεκτονικών συμβολισμών (περιλαμβάνει και τεκτονική μύηση 1ου βαθμού), το "National treasure" που επίσης "τεκτονίζει" ξεκάθαρα, το "Όνομα του ρόδου", την "9η Πύλη", το "Constantine", το "π", το δίπτυχο του "Kingdom", πραγματικά the list is endless... Πρόκειται για ένα σύνολο ταινιών που για αυτόν που ξέρει που να κοιτάξει, περιλαμβάνουν απίστευτες πληροφορίες περί εσωτερισμού και "underground" θεμάτων...
Σίγουρα, το ευφυές μάρκετινγκ, κάνει καλή δουλειά, όμως αυτό που έχω να παρατηρήσω είναι πως μέσα από όλη αυτή την κινητικότητα, βλέπουμε μια ξεκάθαρη τάση-ανάγκη του κόσμου να αναλύσει και να αναδύσει στη συνείδησή του τα πολύ σημαντικά ερωτήματα που αφορούν στη σχέση του με το θεό. Επίσης, βλέπουμε πως ξαφνικά εμφανίζονται από παντού αρνητές των δογμάτων, άνθρωποι που αν ζούσαν στο ίδιο μέρος 100 χρόνια πριν, σε καμία περίπτωση δεν θα τολμούσαν να εξωτερικεύσουν τις απορίες-αρνήσεις τους. Η ελευθερία του λόγου και της έκφρασης αρχίζει σιγά-σιγά να συνδέεται με την απαλλαγή από δόγματα και αυτόκλητους εξουσιαστές. Ο κόσμος έχει αρχίσει να ξυπνά και αρνείται πλέον να μασήσει το κουτόχορτο που τον ταΐζουν κάποιοι. Αρχίζει να αναζητά και πάλι τη σχέση του με τον θεό, μακριά και χωρίς μεσολαβητές και ανίδεους καπηλευτές της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και θρησκευτικότητας. Δεν είναι τυχαίο που αρκετοί καθολικοί ναοί έχουν κλείσει τις εργασίες τους και μετετράπησαν σε εστιατόρια και βιβλιοθήκες γιατί το "ποίμνιο" δεν βόσκει πια εκεί