Η ύλη και συνεπώς η Θήλυς Αρχή, έχει απαξιωθεί κατά κόρον από Μονοθεϊστικές θρησκείες, τάγματα και εσωτερικές διδασκαλίες (και ας δηλώνουν με στόμφο το αντίθετο...).
Η "Μεγάλη Μητέρα", η Μητέρα Φύση που λατρεύτηκε στον χώρο μας από την αυγή του ανθρώπινου πολιτισμού, αρχίζει ξανά να κερδίζει τον σεβασμό, την αγάπη και την λατρεία των παιδιών της, σε πείσμα των μονοθεϊσμών και των στείρων φαλλοκρατικών εσωτερισμών. Αν και ουδέποτε κατάφερε η κυριαρχική εξουσιαστική μανία να την παραγκωνίσει τελείως, καθότι, ακόμα και στα πιο ζοφερά χρόνια της επιβολής των μονοθεϊσμών, σχεδόν αναγκαστικά την εισήγαγε η λαϊκή πανθεϊστική αντίληψη και την Μεγάλη Μητέρα, την Κυβέλη, την Άντιτι, την Φρέγια, την Ίσιδα, την Συμέλη, ποτέ δεν έπαψε να την λατρεύει στην μορφή της κουροτρόφου - βρεφοκρατούσας Παναγίας, της Μεγάλης Μητέρας της οδηγού του Παντός (Παν + Άγω).
Αυτή η Μεγάλη Μητέρα, που στην υλική της όψη ταυτίστηκε με την Φύση, την βλάστηση και την αναγέννηση, κρατά τον "Κούρο", τον "Υιό", την πρωταρχική αρσενική θεότητα που είχε το όνομα "Γελχανός", το οποίο αργότερα έγινε επίθετο του Δία. Αυτό το αρχέτυπο του Κούρου θα βρει την θέση του ως ο αγαπημένος γιος την Μεγάλης θεάς.
Έτσι, ο άνδρας σε μια μητριαρχική κοινωνία, γενόμενος ο εκλεκτός της Μητέρας, αποκτά δικαιωματικά ισοτιμία, δύναμη και εξουσία, αναλαμβάνοντας τα ιερατικά καθήκοντα ως ιεροφάντης, ισότιμος με την ιέρεια της Μεγάλης θεάς και επιπλέον, αποκτώντας εξουσίες κοσμικές, οριζόμενος από την Μητέρα θεά Άνακτας, βασιλιάς, Μίνωας....
Η μητρική στοργή και η τρυφερότητα, υπερβαίνοντας την εγωιστική ίδιοτελή μορφή της αγάπης, φανερώνει έναν ιερό και υπερβατικό δεσμό, από όπου πρωτοπηγάζει η αντίληψη της Μεγάλης Μητέρας. Μέσα στην απέραντη καθημερινή μοναξιά του, ο άνθρωπος δεν μεταφέρει άλλη απτή εμπειρία ακατάλυτου δεσμού πέρα από την κυοφορία του. Ακόμα και ό Έρωτας, εμπεριέχει μιαν ανάμνηση της κυοφορίας και αποσκοπεί ουσιαστικά σε αυτήν.
Ο Κούρος στην θαλπωρή της αγκαλιάς της Μητέρας, της Μεγάλης Θεάς, δεν αποτελεί απλά μια καλλιτεχνική σύλληψη, ούτε μία εικόνα αποκλειστικά συναισθηματικής φόρτισης, αλλά ένα πανανθρώπινο βίωμα, μια υπέρβαση του "Εγώ" και την "Ένωση" με την πρωταρχική ουσία της Φύσης. Σε αυτήν την αγκαλιά βιώνουμε και εξελισσόμαστε, σε αυτήν την αγκαλιά γαλουχούμαστε. Ξεκομμένοι την σημερινή εποχή από αυτήν την Μεγάλη Αγκαλιά, αγωνιούμε και υποφέρουμε, αναζητούμε και επιδιώκουμε να ξανασυνδεθούμε με την Μητέρα,
με την Μεγάλη Θεά,
με την Μητέρα Φύση.
ΕΡΡΩΣΘΕ....