....συνέχεια....
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Πολύς κόσμος έχει την εντύπωση ότι η ιδέα των Η/Κ οχημάτων είναι πρόσφατη.
Γεγονός όμως είναι, ότι η ιστορία του (Η/Κ) αυτοκινήτου είναι τόσο παλιά (ίσως και παλαιότερη) απ' αυτήν του Βενζινοκίνητου (Β/Κ). Πρώτα έγιναν αγώνες με Η/Κ αυτοκίνητα και αργότερα με Β/Κ, ενώ στις αρχές του προηγούμενου αιώνος (~1900) ειδικώς στις Η.Π.Α. ανθούσε η κυκλοφορία των Η/Κ οχημάτων και υπερτερούσε σε σχέση με αυτήν των Β/Κ !!! Στο νησί της Σύρου μέχρι και πριν 36 χρόνια περίπου λειτουργούσε εργοστάσιο κατασκευής Η/Κ οχημάτων με σκοπό να εξάγει στην Αγγλία. Και ενώ τα πρώτα βενζινοκίνητα οχήματα κυριολεκτικώς σερνόντουσαν με ταχύτητες της τάξεως των 25-30 χλμ/ώρα, υπήρχε Η/Κ όχημα που επετύγχανε τελική ταχύτητα 105 χλμ/ώρα!


ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟ ΟΧΗΜΑ (ΗΠΑ) ΤΟΥ 2006. ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΣΤΑ 100 ΧΛΜ / ΩΡΑ ΣΕ 4 ΔΕΥΤΕΡΟΠΛΕΠΤΑ !!! ΜΕ ΤΕΛΙΚΗ 209 ΧΛΜ / ΩΡΑ !!!· Σταδιακή απόσυρση των πετρελαιοκίνητων (Π/Κ) λεωφορείων στις αστικές περιοχές και αντικατάστασή τους από ηλεκτροκίνητα (Η/Κ) (τρόλλευ).
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Η/Κ λεωφορείου (τρόλλεϋ), έναντι Π/Κ. Γενικώς όλα τα ανωτέρω της προηγουμένης περιπτώσεως εκτός του ότι τροφοδοτείται από εναέριο δίκτυο και θα καταλαμβάνει προκαθορισμένη λωρίδα κυκλοφορίας όπως το τραμ, (με πολύ μικρότερο όμως κόστος και πολύ μικρότερο πλάτος) στην οποία δεν θα μπορούν να εισέλθουν Ι.Χ. οχήματα, πράγμα που σημαίνει:
-καλύτερη εξυπηρέτηση
-ακρίβεια στον καθορισμό των δρομολογίων
-ελαχιστοποίηση ατυχημάτων από «απρόβλεπτες» και «απρόσμενες» στάσεις.
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ (οι οποίοι μπορούν να εξαλειφθούν με κατάλληλο προγραμματισμό - σχεδιασμό).
1ον. Περιορισμένη αυτονομία σε περίπτωση διακοπής ρεύματος η οποία όμως επαρκεί για την απομάκρυνση του οχήματος από τον δρόμο έτσι ώστε να μην κωλύεται η κυκλοφορία. Αυτό αντιμετωπίζεται στο έπακρο με αυτόνομο δίκτυο ηλεκτροδοτήσεως.
2ον. Απαιτείται κατασκευή γραμμών ηλεκτροδοτήσεως για τις οποίες απαιτείται διαθέσιμος χώρος (λωρίδα κυκλοφορίας) και οικονομική επιβάρυνση. Ο διαθέσιμος χώρος μπορεί να εξοικονομηθεί από την δραστική μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. οχημάτων ενώ η οικονομική επιβάρυνση μπορεί να εξισορροπιστεί από την αύξηση του αριθμού του επιβατικού κοινού (εισιτηρίων), από την μείωση του κόστους συντηρήσεως και εν ανάγκη με προσωρινή αύξηση της τιμής του εισιτηρίου (μέχρις αποσβέσεως). Εξ' άλλου το κόστος κατασκευής / χλμ. γραμμής τρόλλευ είναι από δεκάδες έως εκατοντάδες φορές μικρότερο από αυτό του τραμ και του μετρό αντιστοίχως.
· Κατασκευή πλήρους δικτύου ηλεκτροκίνητου Η/Κ τραίνου (ή πετρελαιοκίνητου Π/Κ κατ' εξαίρεσιν) για μεταφορά επιβατών ή εμπορευμάτων ή ακόμη και οχηματαγωγών τραίνων που θα μεταφέρουν ολόκληρα Ι.Χ ή Δ.Χ φορτηγά οχήματα.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ τραίνου έναντι Π/Κ φορτηγού υπεραστικών και διεθνών μεταφορών.
1ον. Μεγιστοποίηση ποσοτήτων μεταφερομένων εμπορευμάτων με ελάχιστο κόστος ανά μονάδα βάρους και όγκου.
2ον. Ελαχιστοποίηση εκπομπών ρύπων σε Π/Κ τραίνα και μηδενισμός σε Η/Κ.
3ον. Ελάχιστοποίηση καθυστερήσεων εξ αιτίας της κυκλοφορίας Ι.Χ. οχημάτων, ατυχημάτων από κούραση, αντιμετωπίσεως δυσμενών καιρικών συνθηκών, κλπ.
4ον. Ταχύτατη μεταφορά, χωρίς περιορισμούς από οδικές συνθήκες ή νομικούς περιορισμούς (όρια ταχύτητος, αργίες, περιοριστές ταχύτητος κτλ.)
5ον. Απελευθέρωση μεγάλου χώρου κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων.
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ (οι οποίοι μπορούν να εξαλειφθούν με κατάλληλο προγραμματισμό - σχεδιασμό).
1ον. Απαιτείται κατασκευή πλήρους σιδηροδρομικού δικτύου διπλής κατευθύνσεως που δυστυχώς μόνον η Ελλάς από όλη την Ευρώπη καθυστερεί να προωθήσει. Ένα τέτοιο έργο γίνεται μία φορά και εξυπηρετεί ταυτοχρόνως όλων των ειδών τις αμαξοστοιχίες. Το κόστος μπορεί να εξισορροπιστεί από τα έσοδα μέσω της δραματικής αυξήσεως των ποσοτήτων των μεταφερομένων αγαθών.
2ον. Η φόρτωση - εκφόρτωση των εμπορευμάτων γίνεται μόνον σε σταθμούς και όχι στον επιθυμητό από τον αποστολέα ή παραλήπτη τόπο. Αυτό σημαίνει ότι για μικρές αποστάσεις ίσως είναι πιο συμφέρον να γίνεται χρήση φορτηγών οχημάτων. Ένας τέτοιος περιορισμός εξαλείφεται με χρήση ειδικών βαγονιών που να μπορούν να μεταφέρουν ολόκληρα τα φορτηγά οχήματα φορτωμένα.
Σημειώνεται ότι ανάλογα πλεονεκτήματα, με επιπρόσθετα την μη ανάγκη γραμμών ηλεκτροδοτήσεως και την μη περιορισμένη αυτονομία έχει η εφαρμογή της υδρογονοκινήσεως η οποία έχει ήδη μελετηθεί και εφαρμοστεί σε περιορισμένη κλίμακα και από ελληνική εταιρεία.

ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΤΟ ΟΧΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ !!!
Γ' ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΤΗΣ ΟΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ. Η ολιστική αρχιτεκτονική αποτελεί συνδυασμό των εξής στοιχείων:
1ον. Βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, μερικές προτάσεις της οποίας είναι οι εξής:
- Μελέτη της φαινόμενης τροχιάς του ήλιου έτσι ώστε να επιτευχθεί μέγιστη πρόσπτωση ηλιακών ακτίνων στους εσωτερικούς χώρους τον χειμώνα και ελάχιστη το καλοκαίρι.
- Μεγάλα ανοίγματα στο νότο, μικρά στο βορρά.
- Ηλιακά αίθρια προκειμένου για μεγάλα κτήρια ή κτήρια που έχουν πλευρές
γειτνιάζουσες με άλλα.
- Τοποθέτηση των χώρων με υψηλές απαιτήσεις όπως καθιστικά στην νότια ζώνη,
μεσαίων απαιτήσεων όπως υπνοδωμάτια στην μεσαία και χαμηλών απαιτήσεων όπως αποθήκες, γκαράζ κλπ. στον βορρά.
- Κατάλληλα ανοίγματα-παράθυρα με σκίαστρα, στόρια, τέντες ή πέργκολες με αναρριχητικά φυτά η χρήση των οποίων θα ακολουθεί τις εποχές.
- Κάλυψη των ταρατσών με πράσινο.
- Ανοίγματα με περσίδες για την ρύθμιση της κατευθυντικότητας του αέρα, και φεγγίτες για την ρύθμιση του φυσικού φωτισμού.



2ον. Χρήσεως ΑΠΕ.
3ον. Οικολογικής δομήσεως, δηλαδή, αποφεύγουμε υλικά που περιέχουν τοξικά όπως μόλυβδο και αμίαντο και χρησιμοποιούμε υλικά «γήϊνα» όπως ξύλο, πέτρα, κεραμίδι.
4ον. Αξιοποιήσεως των πορισμάτων της γεωβιολογίας, δηλαδή της επιστήμης που μελετάει τις ακτινοβολίες που προέρχονται από το υπέδαφος.
Κατ' αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να έχουμε μία κατασκευή κατά το δυνατόν άψογη, αυτόνομη, λειτουργική, υγιεινή, οικονομική αλλά και που θα μας δίνει ικανοποίηση ζώντας σ' αυτήν. Η αύξηση του κόστους του αρχικού σχεδιασμού και της οικοδομικής κατασκευής είναι ασήμαντη έως το πολύ 5% επί του συνόλου αλλά ελαχιστοποιεί τις λειτουργικές απαιτήσεις.
Δ'. ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Τα απορρίμματα έχουμε συνηθίσει να τα θεωρούμε ως κάτι άχρηστο. Παρόλα αυτά αποτελούνται από τα ίδια ακριβώς υλικά τα οποία εκατομμύρια έτη βρισκόντουσαν στο πανέμορφο φυσικό περιβάλλον. Εάν συνεχίσουμε να τα θεωρούμε άχρηστα σε λίγα χρόνια τα πάντα θα είναι απορρίμματα! Εκτός από το γεγονός ότι δεν αξιοποιούνται δημιουργούν και τεράστια προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες όπου βρίσκονται οι λεγόμενες «χωματερές». Η λογική μας στηρίζεται στα εξής: μείωση, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση.
1ον. Κατασκευή ανθεκτικότερων συσκευασιών είτε προστασίας είτε αισθητικής παρουσίασης των προϊόντων, οι οποίες θα χρεώνονται στον καταναλωτή και στον οποίον θα επιστρέφεται το αντίτιμο όταν τις επιστρέψει, όπως αυτό εφαρμοζόταν κατά κόρον στις γυάλινες φιάλες πριν από μερικές δεκαετίες. Τέτοιου είδους συσκευασίες μπορεί να είναι γυάλινες, χάρτινες, πλαστικές, ξύλινες κλπ, ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών, παιχνιδιών, επίπλων κλπ. Κατ' αυτόν τον τρόπο δύναται να μειωθεί ο όγκος των «σκουπιδιών» σε ποσοστό που μπορεί να φθάσει το 70% καθώς και η δαπανόμενη ενέργεια και το κόστος για την κατασκευή τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν προϊόντα των οποίων η συσκευασία είναι ακριβότερη από το περιεχόμενο!
2ον. Πλήρης διαχωρισμός προς ανακύκλωση των μη επαναχρησιμοποιούμενων συσκευασιών π.χ. πλαστικές συσκευασίες τροφίμων, ή αλουμινένιων κουτιών, συσσωρευτών κλπ. αναλόγως του υλικού τους κατ' ευθείαν στην πηγή τους δηλαδή στο σπίτι ή το κατάστημα του καθενός, και όχι ανεξέλεγκτη απόρριψη σε κάδους αλλά σε κέντρα συλλογής που θα βρίσκονται σε κάθε γειτονιά. Προκειμένου για την εφαρμογή του μέτρου μπορεί να υπάρχει ανταποδοτικό όφελος εις χρήμα στον κομιστή.
3ον. Κομποστοποίηση των οργανικών υπολειμμάτων π.χ. αποφάγια κλπ. τα οποία αποτελούν ιδανικό οργανικό λίπασμα για τους κήπους και τις καλλιέργειες. Η κομποστοποίηση μπορεί να γίνει και σε ατομικό και σε συλλογικό επίπεδο.
4ον. Παραγωγή βιοκαυσίμων από οτιδήποτε δεν μπορεί να αξιοποιηθεί με άλλον τρόπο για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε συγκεκριμένα εργοστάσια συλλογής.
5ον. Συλλογή των μη οργανικών και μη επαναχρησιμοποιούμενων απορριμμάτων όπως μπάζα κλπ. από αυτοκίνητα των δήμων με σκοπό την κονιορτοποίηση και χρήση σε υποστρώματα δομικών κατασκευών.
6ον Πλήρης επεξεργασία υγρών και αερίων αποβλήτων με αυστηρές διαδικασίες απορρυπάνσεώς των.
Η αφιέρωση λίγου χρόνου από τον καθένα την ημέρα για τις παραπάνω πράξεις, μπορεί να αποφέρει τεράστιο όφελος χρήματος, χρόνου και χώρου στο σύνολο, με ταυτόχρονη εξάλειψη των αντιαισθητικών και ρυπογόνων «χωματερών» ή των μολυσμένων ποταμών.
....συνεχίζεται....