Σχόλια > Θρησκεία και Κοινωνία
Περί των θρησκευτικών στα σχολεία
Ορφέας:
--- Παράθεση από: suida στις Αυγούστου 04, 2008, 14:36:47 ---
Φ Ι Λ Ε ....ΕΧΕΙ Σ Κ Ο Π Ι Μ Ω Σ ....Α Π Ο Κ Ρ Υ Φ Θ Ε Ι ....ΑΠΟ ΤΗΝ Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο Τ Η Τ Α ...Ο Τ Ι .......
Η Φ Α Ν Τ Α Σ Ι Α ....ΕΙΝΑΙ ΤΟ Ε Ν Σ Τ Ι Χ Τ Ο ...!! ΤΟΥ Π Ν Ε Υ Μ Α Τ Ο Σ ......
Φ Ι Λ Ε .....
--- Τέλος παράθεσης ---
Ύψιστη άρρητη γνώση φίλτατε.... Πως θα μπορούσε να ειπωθεί και να κατανοηθεί αυτή η υπέρτατη αλήθεια; Πως θα μπορούσε να μεταδοθεί ότι, η κορωνίδα της ανθρώπινης λογικής, η ύπέρτατη κατανόηση των Μυστών, η ύψιστη Σοφία οικοδομεί το ασυνείδητο του Πνεύματος;
Ναι, είναι αληθές, ναι είναι ακριβές.... Η φαντασία είναι το ένστικτο του Πνεύματος.... Η ενεργή φαντασία είναι η αλήθεια και φέρνει στην επιφάνεια του Λόγου τα σύμβολα που ζωογονούν και αναγεννούν στους Μύστες ιδέες αξιών και ιδανικών.... Η φαντασία γίνεται η τραγικότερη πλάνη που συσκοτίζει την λογική και την οδηγεί στην παράλογη λειτουργία να επινοεί "αλήθειες" όταν αδυνατεί να βρεί την μοναδική....
Για να αναδυθεί η Σοφία, χρειάζεται η Λογική να συντροφεύεται από την ελευθερία, γιατί, "συλλογάται καλά όποιος ελεύθερα συλλογάται"....
Κι είναι αυτό το χείριστο αμάρτημα που διαπράττει η ανθρωπότητα, το να αποπειράται ο άνθρωπος να καταδυναστεύσει την συνείδηση, να καθυποτάξει το Πνεύμα, επινοώντας μεθόδους -"αλήθειες", δημιουργώντας παράλογο.... Και είναι ο καθρέφτης του Ωκεανού που αντανακλά το παράλογο που υποκαθιστά την Λογική.... Την αειθαλή Λογική....
Rose:
Το παρακάτω email, στάλθηκε σήμερα, στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, από τους ιδρυτές της ΑΜΡΑ, και αφορά, την αποφυγή του θρησκευτικού προσυλητισμού στα νήπια.
__________________________________________________________________________________
To: t05olohm@ypepth.gr
Cc: synigoros@pasok.gr
Sent: Monday, September 15, 2008 3:07 PM
Subject: Μελέτη περιβάλλοντος στο Νηπιαγωγείο, βασικές γνώσεις και διαδικασίες από το χώρο των θρησκευτικών
Προϊστάμενον κ. Μυτζήθραν - Υπουργείο Παιδείας - τηλ.: 210.34.42.239
Κύριε Μυτζήθρα, κατόπιν της τηλεφωνικής μας επικοινωνίας, για την κατατοπιστική και άρτια ενημέρωση από μέρους σας θερμά σας ευχαριστώ, έρχομαι να εκθέσω το θέμα που σχετίζεται με το Νηπιαγωγείο και να αιτηθώ να μεριμνήσετε για την επίλυση του προβλήμματος.
Σύμφωνα με το "διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών για το νηπιαγωγείο", τα προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων, στο πεδίο ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, αναγράφεται:
"....Η Μελέτη Περιβάλλοντος στο Νηπιαγωγείο συνδέεται άρρηκτα με τη διαδικασία μάθησης εφόσον αφορά την προσέγγιση θεμάτων που ενδιαφέρουν τα παιδιά. Τα παιδιά επιλέγουν τρόπους, υλικά και μέσα προκειμένου να μελετήσουν πράγματα, φαινόμενα και γεγονότα.
Βασικές γνώσεις και διαδικασίες από το χώρο των Φυσικών Επιστημών της, Γεωγραφίας, Ιστορίας, Θρησκευτικών, έννοιες της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής καθώς και στοιχεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Κυκλοφοριακής Αγωγής προσεγγίζονται διαθεματικά μέσα από δραστηριότητες που αφορούν τη Μελέτη Περιβάλλοντος...."
Επειδή είναι πεποίθησή μας ότι τα παιδιά μας δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να τα προσυλητίζουμε στις δικές μας θρησκευτικές δοξασίες, αλλά να παρέχουμε σε αυτά κάθε γνώση ώστε να μπορέσουν ανεπηρέαστα να επιλέξουν - όταν και αν το θελήσουν - το θρήσκευμά τους, επειδή γνωρίζουμε ότι οι γνώσεις που παρέχονται από το εκπαιδευτικό μας σύστημα στο γνωστικό πεδίο των θρησκευτικών είναι μονομερείς και μεροληπτικές υπέρ συγκεκριμμένου θρησκεύματος, με αποτέλεσμα να μη διδάσκονται θρησκευτικά αλλά να επιτελείται κατήχηση υπέρ συγκεκριμμένου δόγματος, επειδή ο σχετικός νόμος δεν προβλέπει τίποτε για κάποιον που δεν θα επιθυμούσε το νήπιο παιδί του να πρσυλητίζεται και να κατηχείται, όπως αντίστοιχα προβλέπει για όλες τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης, αιτούμεθα να επιληφθείτε του θέματος, ώστε να μπορεί το νήπιο τέκνο μας να διαπαιδαγωγηθεί και στην ηθική και την πνευματικότητα, να μετέχει διαδικασιών ανάπτυξης της θρησκευτικότητας που χαρακτηρίζει εγγενώς τον κάθε άνθρωπο, αποφεύγοντας όμως την μονομέρεια, τον δογματισμό και την μεροληπτική εκπαίδευση.
Η μυθολογία μας, για παράδειγμα, αναγνωρισμένη παγκόσμια, δύναται άριστα να επιτελεί τον στόχο της μάθησης βασικών γνώσεων θρησκευτικότητας, ηθικής και πνευματικότητας, προάγοντας παράλληλα την ανεξιθρησκεία και την φιλαλληλία, σε αντίθεση με την καταφανώς υποδιέστερη εβραϊκή μυθολογία και την μυθολογία της εβραϊκής αίρεσης του χριστιανισμού που προάγουν τον δογματισμό και την μισαλλοδοξία.
Αιτούμαι κατόπιν των ανωτέρω, να υπάρξει αποσαφήνιση ως προς το περιεχόμενο των βασικών γνώσεων των θρησκευτικών, ώστε να αποφεύγεται η κατήχηση, επίσης να ληφθεί μέριμνα ώστε η προσευχή να γίνεται χωρίς αναφορές σε συγκεκριμμένες δοξασίες, αλλά να επιλέγονται προσευχές που αναφέρονται στο θείον, προσευχές που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από πλήθος δογμάτων και θρησκειών, όπως π.χ. η κοινή "Κυριακή Προσευχή" (το γνωστό Πάτερ Ημών).
Σε αναμονή επίλυσης του προβλήμματος για εμάς,
με εκτίμηση
Μαυρουδής Πασχάλης
15/ 9/ 08, Πεύκα Θεσσαλονίκης, τηλ.: 2310 ... ...
Rose:
http://www.unicef.gr/reports/symb.php
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Έως σήμερα έχει επικυρωθεί από 191 χώρες, ενώ δεν την έχουν επικυρώσει δύο. Η Ελλάδα την επικύρωσε στις 2 Δεκεμβρίου του 1992.
[...]
Άρθρο 12
1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη εγγυώνται στο παιδί που έχει ικανότητα διάκρισης το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης της γνώμης του σχετικά με οποιοδήποτε θέμα που το αφορά, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις του παιδιού ανάλογα με την ηλικία του και το βαθμό ωριμότητάς του.
2. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει ιδίως να δίνεται στο παιδί η δυνατότητα να ακούγεται σε οποιαδήποτε διοικητική ή δικαστική διαδικασία που το αφορά, είτε άμεσα είτε μέσω ενός εκπροσώπου ή ενός αρμόδιου οργανισμού, κατά τρόπο συμβατό με τους διαδικαστικούς κανόνες της εθνικής νομοθεσίας.
Άρθρο 13
1. Το παιδί έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης. Το δικαίωμα αυτό περιλαμβάνει την ελευθερία αναζήτησης, λήψης και διάδοσης πληροφοριών και ιδεών οποιουδήποτε είδους, ανεξαρτήτως συνόρων, υπό μορφή προφορική, γραπτή ή τυπωμένη, ή καλλιτεχνική ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο της επιλογής του.
2. Η άσκηση του δικαιώματος αυτού μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο μόνο των περιορισμών που ορίζονται από το νόμο και που είναι αναγκαίοι:
α) Για το σεβασμό των δικαιωμάτων και της υπόληψης των άλλων ή
β) Για τη διαφύλαξη της εθνικής ασφάλειας, της δημόσιας τάξης, της δημόσιας υγείας και των δημόσιων ηθών.
Άρθρο 14
1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται το δικαίωμα του παιδιού για ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας.
2. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται το δικαίωμα και το καθήκον των γονέων ή, κατά περίπτωση, των νομίμων εκπροσώπων του παιδιού, να το καθοδηγούν στην άσκηση του παραπάνω δικαιώματος κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του.
3. Η ελευθερία της δήλωσης της θρησκείας του ή των πεποιθήσεών του μπορεί να υπόκειται μόνο στους περιορισμούς που ορίζονται από το νόμο και που είναι αναγκαίοι για τη διαφύλαξη της δημόσιας ασφάλειας, της δημόσιας τάξης, της δημόσιας υγείας και των δημόσιων ηθών, ή των ελευθεριών των θεμελιωδών δικαιωμάτων των άλλων.
Άρθρο 15
1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν τα δικαιώματα του παιδιού στην ελευθερία του να συνεταιρίζεται και του να συνέρχεται ειρηνικά.
2. Δεν τίθενται περιορισμοί για την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών, εκτός από αυτούς που ορίζει ο νόμος και που είναι αναγκαίοι σε μια δημοκρατική κοινωνία, προς το συμφέρον της εθνικής ασφάλειας, της δημόσιας ασφάλειας ή της δημόσιας τάξης ή για την προστασία της δημόσιας υγείας ή των δημόσιων ηθών, ή των δικαιωμάτων και των ελευθεριών των άλλων.
Άρθρο 16
1. Κανένα παιδί δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αυθαίρετης ή παράνομης επέμβασης στην ιδιωτική του ζωή, στην οικογένεια του, στην κατοικία του ή στην αλληλογραφία του, ούτε παράνομων προσβολών της τιμής και της υπόληψής του.
2. Το παιδί δικαιούται να προστατεύεται από το νόμο έναντι τέτοιων επεμβάσεων ή προσβολών.
Άρθρο 17
Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν τη σημασία του έργου που επιτελούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και φροντίζουν ώστε το παιδί να έχει πρόσβαση σε ενημέρωση και σε υλικό, που προέρχονται από διάφορες εθνικές και διεθνείς πηγές, ιδίως σ' αυτά που αποσκοπούν στην προαγωγή της κοινωνικής, πνευματικής και ηθικής ευημερίας του, καθώς και της σωματικής και πνευματικής υγείας του. Για το σκοπό αυτόν, τα Συμβαλλόμενα Κράτη:
α) Ενθαρρύνουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης στη διάδοση πληροφοριών και υλικού που παρουσιάζουν κοινωνική και πολιτιστική χρησιμότητα για το παιδί που είναι σύμφωνα με το πνεύμα του άρθρου 29.
β) Ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την παραγωγή, ανταλλαγή και διάδοση πληροφοριών και υλικού αυτού του τύπου, που προέρχονται από διάφορες πολιτιστικές, εθνικές και διεθνείς πηγές.
γ) Ενθαρρύνουν την παραγωγή και τη διάδοση παιδικών βιβλίων.
δ) Ενθαρρύνουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να λαμβάνουν ιδιαίτερα υπόψη τους τις γλωσσολογικές ανάγκες των αυτόχθονων παιδιών ή των παιδιών που ανήκουν σε μια μειονότητα.
ε) Ευνοούν την επεξεργασία κατάλληλων κατευθυντήριων αρχών που να προορίζονται για την προστασία του παιδιού από την ενημέρωση και το υλικό που βλάπτουν την ευημερία του, λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις των άρθρων 13 και 18.
Ορφέας:
Άρθρο που μου απέστειλλε ο "Διομήδης Αττικός"....
{ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝ!!! 18/11/08 16:42
Επιστολή στον υπ.Παιδείας.
Απαλλαγή από τα Θρησκευτικά χωρίς δήλωση θρησκεύματος ζητά ο Συνήγορος του Πολίτη Ο Συνήγορος του Πολίτη έχει λάβει πλήθος αναφορών από γονείς.
Αθήνα
Επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, Ευριπίδη Στυλιανίδη, απέστειλε ο Συνήγορος του Πολίτη, Γιώργος Καμίνης, για το θέμα της απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, ύστερα από πλήθος αναφορών που δέχθηκε από γονείς. Ο Συνήγορος του Πολίτη τονίζει ότι, «σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών για λόγους συνείδησης έχουν όλοι οι μαθητές, εφόσον αυτοί οι ίδιοι ή οι γονείς τους, ανάλογα με την περίπτωση, επικαλούνται εν προκειμένω λόγους συνείδησης. Η εγκυρότητα της δήλωσης αυτής δεν είναι συνταγματικώς θεμιτό να εξαρτάται από οποιασδήποτε μορφής -θετική ή αρνητική- δήλωση θρησκεύματος».
Συγκεκριμένα, όπως επισήμανε ο κ. Καμίνης, το πρόβλημα έγκειται στο ότι «πολλά σχολεία σε όλη τη χώρα, για την απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, αξιώνουν από τους γονείς τη ρητή θετική ή αρνητική δήλωση σχετικά με το θρήσκευμά τους».
Ο Συνήγορος σημείωσε μάλιστα ότι «σε κάθε περίπτωση, για τη διασφάλιση της άσκησης και προστασίας των δικαιωμάτων και το σεβασμό της θρησκευτικής ελευθερίας των μαθητών και γονέων/κηδεμόνων τους, καθώς και για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, ο Συνήγορος του Πολίτη τονίζει ότι, σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών για λόγους συνείδησης έχουν όλοι οι μαθητές, εφόσον αυτοί οι ίδιοι ή οι γονείς τους, ανάλογα με την περίπτωση, επικαλούνται εν προκειμένω λόγους συνείδησης. Η εγκυρότητα της δήλωσης αυτής δεν είναι συνταγματικώς θεμιτό να εξαρτάται από οποιασδήποτε μορφής θετική ή αρνητική δήλωση θρησκεύματος».
Δεδομένου του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, «δεν είναι συνταγματικώς θεμιτό η απαλλαγή για λόγους συνείδησης να εξαρτάται από οποιασδήποτε μορφής -θετική ή αρνητική- δήλωση θρησκεύματος. Δικαίωμα δε απαλλαγής από το μάθημα αυτό δεν έχουν μόνο οι 'αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι', αλλά όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, όταν οι γονείς τους ή οι ίδιοι –όταν είναι ενήλικοι- επικαλούνται λόγους συνείδησης με υπεύθυνή τους δήλωση».
Επιπλέον, όπως αναφέρει η αρχή σε δελτίο Τύπου για το θέμα αυτό, «το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε ότι η αξίωση γνωστοποίησης πεποιθήσεων ως προϋπόθεση άσκησης δικαιώματος είναι αθέμιτη».
Υποχρεωτικό το μάθημα των Θρησκευτικών - εξαιρούνται μόνο οι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι.
Ευ. Στυλιανίδης: Ο Συνήγορος του Πολίτη οφείλει να μη κάνει πολιτική.
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ON LINE Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου 2008 14:52.
Τελευταία Ενημέρωση : 20/11/2008 15:07
Σφοδρή επίθεση κατά του Συνηγόρου του Πολίτη Γιώργου Καμίνη, για την επιστολή του σχετικά με το δικαίωμα απαλλαγής των μαθητών από τα Θρησκευτικά χωρίς να απαιτείται δήλωση θρησκεύματος [http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/11/18/1593309.htm] , εξαπέλυσε ο υπουργός Παιδείας, Ευριπίδης Στυλιανίδης.
«Θέλω να εκφράσω την ενόχλησή μου διότι αυτή την επιστολή την πληροφορούμαι από τις εφημερίδες και ότι δυστυχώς το Δελτίο Τύπου του Συνηγόρου του πολίτη είδε το φως της δημοσιότητας πριν να έρθει η επιστολή στα χέρια μου», τόνισε ο κ. Στυλιανίδης μιλώντας στον ρ/σ Alpha 989.
«Ο Συνήγορος του Πολίτη είναι ανεξάρτητη αρχή και οφείλει να μη κάνει πολιτική και να μην υπερβαίνει τα όρια του», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε:
«Η ανεξάρτητη αρχή συνομιλεί θεσμικά με την διοίκηση και με την κυβέρνηση κάνοντας κάποιες υποδείξεις που θεωρεί ότι συμβάλουν στην εφαρμογή του Συντάγματος και των νόμων, δεν κάνει πολιτική με δελτία Τύπου».
«Δεν επιτρέπεται το δελτίο Τύπου να έχει κυκλοφορήσει σε όλες τις εφημερίδες, να γίνεται το ζήτημα θέμα συζήτησης στα παράθυρα και ο αρμόδιος υπουργός να μην έχει στα χέρια του την επιστολή. Υπάρχει ένα σοβαρότατο ζήτημα», παρατήρησε ο κ. Στυλιανίδης και ξεκαθάρισε πως «την ευθύνη για το πώς ασκείται η πολιτική την έχει η εκλεγμένη δημοκρατικά κυβέρνηση και καμία ανεξάρτητη Αρχή».
Παράλλα, ο υπουργός διευκρίνισε ότι «με την Αρχιεπισκοπή δεν υπάρχει καμία διαφορά». «Είμαστε απόλυτα ταυτισμένοι με την άποψη που έχει η Ιεραρχία αυτή τη στιγμή, η οποία σεβάστηκε την απόφαση της Πολιτείας να μη δηλώνεται στην δήλωση εξαίρεσης για τους αλλόθρησκους ή ετερόδοξους το φρόνημα τους, αλλά από την άλλη το μάθημα των Θρησκευτικών παραμένει υποχρεωτικό», σημείωσε.
«Λυπάμαι -πρόσθεσε- να πω ότι υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που προσπαθούν προπαγανδιστικά να εκμεταλλευτούν αυτό το ζήτημα για να δημιουργήσουν απόσταση στις σχέσεις Πολιτείας Εκκλησίας, η οποία είναι μια σχέση πάρα πολύ καλή και μια σχέση που σέβεται τους διακριτούς ρόλους».
Στο σημείο αυτό ο κ. Στυλιανίδης κατέστησε σαφές πως η επίσημη θέση για το μάθημα των Θρησκευτικών είναι ότι παραμένει υποχρεωτικό και εξαιρούνται μόνο οι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι.
«Το μάθημα -παρατήρησε ο υπουργός Παιδείας- δεν διδάσκεται ομολογιακά, αλλά ενημερώνει για την επίσημη Θρησκεία αλλά και για τις άλλες Θρησκείες, άρα -εκτίμησε- εκεί έχει εσφαλμένη εκτίμηση ο Συνήγορος του Πολίτη ή ο χειριστής του ζητήματος και θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή στην εξαίρεση εμπίπτουν αυτή τη στιγμή αυτοί που είναι αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι. Απλά, η προσαρμογή μας είναι αυτή, δεν υποχρεώνονται να δηλώνουν το δόγμα τους για να μην αγγίζονται τα προσωπικά τους δεδομένα».}
Rose:
--- Παράθεση από: Ορφέας στις Νοεμβρίου 23, 2008, 12:22:17 --- Δεδομένου του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, «δεν είναι συνταγματικώς θεμιτό η απαλλαγή για λόγους συνείδησης να εξαρτάται από οποιασδήποτε μορφής -θετική ή αρνητική- δήλωση θρησκεύματος. Δικαίωμα δε απαλλαγής από το μάθημα αυτό δεν έχουν μόνο οι 'αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι', αλλά όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, όταν οι γονείς τους ή οι ίδιοι –όταν είναι ενήλικοι- επικαλούνται λόγους συνείδησης με υπεύθυνή τους δήλωση».
--- Τέλος παράθεσης ---
Ευτυχώς που υπάρχουν ακόμα άνθρωποι πραγματικοί, όπως ο κ. Γιώργος Καμίνης, που παλεύουν για τα ανθρώπινα δικαιώματά μας, και την Ελευθερία της Συνείδησής μας, εναντίον σε κάθε μορφή ύπουλου φασισμού (για το καλό μας) που επιβάλλουν και θρησκευτικά αλλά και πολιτικά καθεστώτα. Ευτυχώς που το Ελληνικό Φως, αν και δεν κατοικεί πλέον εδώ και πολλούς αιώνες, στο κατεστημένο της Ελλάδας μας, μας προστατεύει όμως, μέχρι να δυναμώσουμε, μέσω του Ευρωπαϊκού Δικαίου.
Η Ηπειρωτική Ευρώπη είναι πλέον η Νέα Ελλάδα... μια και η πραγματική Ελλάδα τελεί ακόμα υπό κατοχή σκοταδιστικών οπισθοδρομικών αντιλήψεων.
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση