Σχόλια > Θρησκεία και Κοινωνία
Οι Καιροσκόποι της Χριστιανικής Εκκλησίας
Rose:
http://www.petroupoli-tk.gr/2005/2a.htm
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΘΕΟ ΤΟΥΣ
Σοβαρές καταγγελίες διατυπώθηκαν από τον Δήμαρχο Στέφανο Βλάχο σε λαϊκή συγκέντρωση που έγινε στις 23/2 στην Παναγίτσα Πετρούπολης . Η Μονή Λαμίας διεκδικεί 7,500 στρέμματα, τα 400 από αυτά στην περιοχή της Πετρούπολης και τα υπόλοιπα στο Περιστέρι.
Παρουσία των Βουλευτών Β Αθήνας, Πρωτόπαπα Χρήστου (ΠΑΣΟΚ), και Λεβέντη Θανάση (Συνασπισμός) κατήγγειλε τα εξής:
«Προστάτες» προσπαθούν να βάλουν στο χέρι την πόλη. Η Μονή Λαμίας έχει μετατραπεί σε μέγα καταπατητή.Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών και το Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων «ανοίγουν» τον δρόμο στους καταπατητές. Σε κίνδυνο βρίσκεται το δάσος στο Ποικίλο Όρος.
Το δημόσιο παραχωρεί εκτάσεις της Πετρούπολης στην Μονή Λαμίας
Με τον παραπάνω τίτλο κυκλοφόρησε η μηνιαία εφημερίδα METROCITY που διανέμεται στους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ , Αγ. Αντώνιος - Αττική.
Το καυτό, για την Πόλη ζήτημα, προβάλλεται σε τρισέλιδο αφιέρωμα όπου φιλοξενούνται οι θέσεις των δημοτικών παραγόντων της Πετρούπολης και του Περιστερίου.
Το δημοσίευμα αναφέρεται εκτενώς, συμβάλλοντας στην ενημέρωση των πολιτών, στο όλο θέμα με κύρια σημεία αιχμής:
Καταγγελίες κατοίκων ότι δέχονται εκβιασμούς από "εκπροσώπους" της Μονής Λαμίας για να καταβάλλουν 15 - 20 χιλιάδες Ευρώ προκείμενου να εκδώσουν άδεια οικοδομής.
Δηλώσεις του Δημάρχου Στέφανου Βλάχου όπου αναφερόμενος στις καταγγελίες των κατοίκων έκανε λόγο για δικηγόρους "καμάκια" και εκκλησίες "μαγαζιά".
Εκτιμήσεις του αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Σανιδά ο οποίος φέρεται να διαβεβαίωσε τον Σ. Βλάχο ότι υπάρχει δικαστικό προηγούμενο που ακυρώνει τις διεκδικήσεις της Μονής Λαμίας.
Τις θέσεις που εκφράστηκαν στο δημοτικό συμβούλιο Περιστερίου;
Α. Παχατουρίδης (δήμαρχος) : " Ξεκινάμε δικαστικό αγώνα "
Κ. Λαλένης , (αντιπολίτευση) : " Το κράτος δεν μπορεί να κάνει τον Πόντιο Πιλάτο, το Ποικίλο ανήκει στο κράτος"
Σιουρούνης , (Νομικός Σύμβουλος) : Η Μονή Λαμίας είναι το προσωπείο ιδιωτικών συμφερόντων
Η συναυλία διαμαρτυρίας στην Αγ. Τριάδα γεννά προβληματισμούς.
Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20 Απριλίου, στην πλατεία Αγ. Τριάδας η συναυλία διαμαρτυρίας που διοργάνωσε ο Δήμος Πετρούπολης και η επιτροπή αγώνα για την προστασία του Ποικίλου όρους ενάντια στους καταπατητές (Μονή Λαμίας).
Η συμμετοχή του κόσμου δεν ικανοποίησε ιδιαίτερα τους διοργανωτές. Αν και η προσέλευση των κατοίκων δεν ήταν μικρή, θεωρήθηκε κατώτερη της ιδιαίτερης σημασίας που έχει το πρόβλημα για το μέλλον της πόλης και του πνεύμονα πρασίνου, το ποικίλο όρος.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Μ. Δαμανάκη , Μ.Αποστολάκη και Σ.Μπένος ενώ μηνύματα συμπαράστασης έστειλαν οι βουλευτές του ΣΥΝ . Εντύπωση προκάλεσε η απουσία βουλευτών από τα άλλα πολιτικά κόμματα που είχαν και αυτά προσκληθεί.
Κεντρικός ομιλητής ο Δήμαρχος Σ. Βλάχος ο οποίος αποκάλυψε ότι ο Δήμος δέχθηκε προκλητικό τηλεφώνημα από τον γνωστό δικηγόρο της Μονής Λαμίας κ. Κονταξή ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ διεμήνυσε ότι "θα σας δείξω ποιος κάνει κουμάντο εδώ πέρα¨".
Η αιτία της προκλητικής συμπεριφοράς αυτής βρίσκεται σε νέο έγγραφο - ατόπημα της νομαρχίας με το οποίο παρέχονται δικαιώματα ιδιοκτήτη της περιοχής στην Μονή Λαμίας.
Μετά το τέλος των ομιλιών μικρή ένταση δημιουργήθηκε με τον κ. Καλαφάτη που θεώρησε την εκδήλωση ως κομματική. Μετά της αμοιβαίες εξηγήσεις το θέμα έληξε.
Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΒΛΑΧΟΥ 23 Φεβρουαρίου.
Κύριοι Βουλευτές, κυρίες και κύριοι, πολίτες της Πετρούπολης
Συγκεντρωθήκαμε όλοι εδώ για να εκφράσουμε την αγανάκτησή μας αλλά ταυτόχρονα να εκφράσουμε και την αντίθεσή μας στα σχέδια που απεργάσθηκαν τα οργανωμένα συμφέροντα για να βάλουν χέρι στις μικρές ιδιοκτησίες φτωχών ανθρώπων της περιοχής μας όπως και στον μοναδικό πνεύμονα πρασίνου, το Ποικίλο Όρος.
Εδώ μιλάμε για προσπάθεια υφαρπαγής περιουσιών και καταπάτησης δασικής έκτασης ανεκτίμητης αξίας.
Σήμερα αγαπητοί φίλοι, σε ολόκληρη τη Δυτική Αθήνα σαν μέγας διεκδικητής δεν εμφανίζεται κανένα τραστ συμφερόντων κάποιας πολυεθνικής, ούτε κάποιος από τους επώνυμους, περιώνυμους νταβατζήδες που είπε και ο Πρωθυπουργός.
Σεβόμαστε τον θεσμό
Εμφανίζεται δυστυχώς η Ιερά Μονή Λαμίας. Και αυτό είναι λυπηρό. Εμείς, το επαναλαμβάνω, δεν έχουμε τίποτα εναντίον της εκκλησίας. Είναι ξεκάθαρο. Σεβόμαστε το θεσμό και είναι τιμή μας και καμάρι μας που είμαστε Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Αλλά παράλληλα όμως είμαστε ελεύθεροι να στηλιτεύσουμε, όλους αυτούς που υπό το πρόσχημα της εκκλησίας κρύβονται πίσω από οργανωμένα συμφέροντα.
Έπρεπε αγαπητοί φίλοι η ίδια η Μονή, η Μητρόπολη Λαμίας να ξεκαθαρίσει τα πράγματα και με μία δήλωση ο Μητροπολίτης να πει: Παραχωρούμε αυτές τις εκτάσεις στους φτωχούς ανθρώπους γιατί αυτή είναι η αποστολή της εκκλησίας. Παρηγοριά στον φτωχό και προσφορά στον άνθρωπο. Δεν το έκανε. Περιμένουμε να το κάνει.
1928 – 2005, τα 300 στρέμματα έγιναν 7500!!
Πριν κάποια χρόνια, πριν κάποιες δεκάδες χρόνια η Ιερά Μονή Λαμίας κατέφθασε, εφόσον πληροφορήθηκε ότι υπάρχει κάποια διαθήκη στην περιοχή και διεκδίκησε 300 στρέμματα. Πριν το 1928 συγκεκριμένα. Από τότε μέχρι σήμερα όχι μόνον καταπάτησε αυτά τα 300 στρέμματα αλλά καταπάτησε και ξεπούλησε χιλιάδες στρέμματα και σήμερα διεκδικεί από την ευρύτερη περιοχή 7,500 στρέμματα.
Δηλαδή μία περιοχή που ξεκινάει από το Περιστέρι και φτάνει μέχρι το Καματερό.
Το υπουργείο Οικονομικών αγνοεί το πόρισμα Σανιδά.
Και φτάσαμε σήμερα δυστυχώς στην εξής πραγματικότητα. Το Υπουργείο Οικονομικών, με γνωμοδότηση του Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων παραχωρεί, σήμερα κιόλας, στην Ιερά Μονή Λαμίας 1,028 στρέμματα. Αυτό το πόρισμα του Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το πόρισμα καταπέλτης του τότε Αντιεισαγγελέα Εφετών και νυν Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου του κ. Σανιδά. Το πόρισμα 64 του 1990 που λέει το εξής:Το συμβόλαιο διανομής, πάνω στο οποίο στηρίζονται οι διεκδικήσεις της Μονής Λαμίας, του 1848 και τα επόμενα συμβόλαια που προέκυψαν είναι όλα ψευδή και αόριστα. Υπάρχει επίσης η απόφαση του Εφετείου του 1996 η οποία βασίστηκε πάνω στην προηγούμενη απόφαση του ίδιου Εισαγγελέα και κυριολεκτικά εκδίωξε από το Ποικίλο Όρος επίδοξους καταπατητές, κληρονόμους της οικογένειας Βέρδη. Είναι τιμή για την χώρα μας, τιμή για την δικαιοσύνη που υπάρχουν δικαστές τίμιοι σαν τον κ. Σανιδά. Αυτούς έπρεπε να λάβει υπ΄ όψιν του το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο του Υπουργείου Οικονομικών. Επικοινώνησα προσωπικά με τον υφυπουργό Οικονομικών τον κ. Δούκα ο οποίος έμεινε έκπληκτος και υποσχέθηκε ότι θα επιληφθεί του θέματος. Περιμένουμε
«Τα χέρια πάνω από την πόλη»
Πολλοί κάτοικοι από εδώ βρέθηκαν προ εκπλήξεως όταν θέλησαν να κάνουν κάποια επιδιόρθωση, μια προσθήκη στο σπίτι τους, να το μεταβιβάσουν, να το πουλήσουν. Βρήκαν τα χέρια πάνω από την πόλη. Ξέρετε τι σημαίνει τα χέρια πάνω από την πόλη; Είναι ένας όρος που χρησιμοποιεί η Ιταλική μαφία. Τα χέρια πάνω από την περιοχή.
«Δεν πρόκειται να δώσουμε άδεια οικοδομής αν δεν περάσετε από την Μονή Λαμίας.» Αυτή είναι η απάντηση.
«Περάστε από το γραφείο»
Δεν είναι δυνατόν ο μικρό-ιδιοκτήτης για να βγάλει μια άδεια να περνά από το γραφείο γνωστού δικηγόρου που βλέπουμε όλοι στα παράθυρα, του γνωστού αυτού κυρίου και να ακουμπάει κατά το δοκούν 2, 3, 4, 5, 6 εκατομμύρια για να νομιμοποιήσει τι; Την περιουσία του την οποία απόκτησε με μόχθους και θυσίες .
Αυτό το σκάνδαλο πρέπει να το μάθει όλη η Ελλάδα και πρέπει αυτοί οι κύριοι να μπούνε στην θέση τους. Και πρέπει κυρίες και κύριοι να κοπεί αυτός ο ομφάλιος λώρος συμφερόντων. Αυτός ο ομφάλιος λώρος συμφερόντων που κατατρώγει τα σωθικά της πατρίδας μας. Και ξεκινάμε από δω. Ξεκινάμε από αυτό το σκάνδαλο που επικρατεί στην περιοχή μας. Κόβουμε μια για πάντα τα χέρια της Μονής Λαμίας στην πόλη μας.
2 Δις Ευρώ οι διεκδικήσεις!!
Γνωρίζεται κυρίες και κύριοι ποιες είναι οι συνολικές απαιτήσεις αυτή την στιγμή της Μονής Λαμίας στην περιοχή μας; Οι απαιτήσεις της Μονής Λαμίας στην περιοχή μας είναι 2 δις Ευρώ. Είναι δυνατόν την σημερινή εποχή όπου έχουμε μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση Ο.Ν.Ε., όπου η χώρα μας είναι μέλος τους Συμβουλίου Ασφαλείας να υπάρχουν ακόμα τέτοιες μαφίες;
Εμείς λέμε φτάνει πια. Τελείωσε αυτή η ιστορία..
Δηλώνουμε απερίφραστα ότι δεν θα ενδώσουμε. Δεν θα ενδώσουμε γιατί είμαστε στο πλευρό του λαού, γιατί είναι κατάφωρη αδικία σε βάρος φτωχών ανθρώπων.
Στο Μάτι και το Ποικίλο.
Αυτή η ιστορία έχει σαν στόχο και την καταπάτηση του τελευταίου πνεύμονα πρασίνου που υπάρχει στην περιοχή μας. Του Ποικίλου Όρους Η μοναδική πηγή ζωής που υπάρχει σε αυτόν τον τόπο. Είναι η μοναδική πηγή ζωής σε μια υποβαθμισμένη περιοχή από διάφορες οχλούσες δραστηριότητες των οποίων κλασική περίπτωση είναι η χωματερή. Η πολιτεία να παρέμβει. Να παρέμβει και να δώσει τα του Καίσαρος τω Καίσαρει και τα του Θεού τω Θεώ . Να βάλει στην θέση της την Μονή Λαμίας. Να βάλει στην θέση τους όλους αυτούς που προσπαθούν να οικοπεδοποιήσουν το Ποικίλο Όρος.
Θέματα...
Κόντρες στο Δ.Σ Πετρούπολης
Είναι δυσάρεστο ότι, σε αντίθεση με το Περιστέρι, στην Πετρούπολη η αντιπολίτευση καταφέρθηκε με σκληρές εκφράσεις κατά της διοίκησης του Δήμου.
Για αδιαφορία επί της ουσίας και ελλιπή προετοιμασία έκανε λόγο ο κ. Γιώγος, ενώ ο κ. Καλαφάτης μίλησε για "σπασμωδικές κινήσεις"
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος, Στέφανος Βλάχος επεσήμανε την απραξία της προηγούμενης διοίκησης κατά την οκταετία που πέρασε.
Τα ΝΕΑ της Πετρούπολης . Επιμέλεια Ι.Μιχαλόπουλος. τηλ.6932719079
Rose:
--- Παράθεση από: Rose_777 στις Μαΐου 27, 2008, 23:20:52 ---http://www.petroupoli-tk.gr/2005/2a.htm
Οι απαιτήσεις της Μονής Λαμίας στην περιοχή μας είναι 2 δις Ευρώ. Είναι δυνατόν την σημερινή εποχή όπου έχουμε μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση Ο.Ν.Ε., όπου η χώρα μας είναι μέλος τους Συμβουλίου Ασφαλείας να υπάρχουν ακόμα τέτοιες μαφίες;
--- Τέλος παράθεσης ---
Είναι δυνατόν? Και όμως είναι... :) Και θα συνεχίσει να είναι... όσο παραμένουμε ΤΥΦΛΟΙ και ΟΠΑΔΟΙ... θεωρώντας αποδεδειγμένους καιροσκόπους, ως αντιπροσώπους του Θείου...
Rose:
http://www.insomnia.gr/forum/showthread.php?t=192654
H εκκλησία εμποδίζει την κατασκευή σχολείου
http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/anak20070512b.php
3η ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΠΕΙΝΑΣ - ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΤΣΙΡΙΓΩΤΗ
Συνεχίζεται η απεργία πείνας του εκπαιδευτικού Θανάση Τσιριγώτη. Δεκάδες ψηφίσματα συμπαράστασης από συνδικαλιστικούς φορείς, επιστημονικά σωματεία, συλλόγους διδασκόντων και εκπαιδευτικούς.
Την Παρασκευή 18/5, στις 6 μ.μ. ΟΛΟΙ στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο χώρο του 4ου Γυμνασίου - 3ου Λυκείου Πετρούπολης (Ανατολικής Ρωμυλίας και Θεσσαλίας στην Πετρούπολη)
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Την Τετάρτη, 16 Μαΐου, ώρα 12.00 μ.μ. στο χώρο του 4ου Γυμνασίου Πετρούπολης (Ανατολικής Ρωμυλίας και ), ο πρόεδρος της Γ’ ΕΛΜΕ Δυτ. Αθήνας Θανάσης Τσιριγώτης άρχισε απεργία πείνας με στόχο τη στέγαση του 4ου Γυμνασίου και του 3ου Λυκείου Πετρούπολης σε δικά τους κτίρια. Μετά το σεισμό του 1999 το 4ο Γυμνάσιο Πετρούπολης στεγάζεται σε λυόμενα (!), ενώ η μονή Λαμίας και ιδιώτες μπλοκάρουν τα ήδη ανεγειρόμενα σχολεία στους πρόποδες του Ποικίλου Όρους.
Η απεργία πείνας έχει στόχο να αναδείξει το πρόβλημα. Στις 12.00 μ.μ. στο χώρο του 4ου Γυμνασίου θα δοθεί συνέντευξη τύπου και τις επόμενες μέρες στον ίδιο χώρο θα υπάρξουν ποικίλες εκδηλώσεις.
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6944253743 (Θανάσης Τσιριγώτης)
Rose:
http://www.epikoinonia-arg.gr/html/content/view/572/43/lang,el/
Μπλόκο των κατοίκων στα... ιερά σχέδια
Εκταση 20.000 στρεμμάτων διεκδικούν στο Ποικίλο Ορος, στον μοναδικό πνεύμονα που παρεμβάλλεται ανάμεσα στα διυλιστήρια Ασπροπύργου και τη Δυτική Αθήνα, η Μητρόπολη Λαμίας, η Μονή Κλειστών και το υπουργείο Αμυνας.
Δημόσιες, ιδιωτικές και δασικές εκτάσεις 7.500 στρεμμάτων διεκδικεί μόνο η Μητρόπολη και με αγωγές που έχει καταθέσει εμφανίζεται ιδιοκτήτρια 3.500 στρεμμάτων δάσους στο βουνό και 4.000 στρεμμάτων εντός του σχεδίου πόλης του Περιστερίου (το 1/3 της έκτασης του Δήμου).
Συνεχείς είναι οι καταγγελίες κατοίκων του Περιστερίου ότι η Μητρόπολη τους εξαναγκάζει να καταβάλουν χρηματικό ποσό, προκειμένου να άρει τις αξιώσεις της επί των ακινήτων τους.
Μέχρι τώρα εκατοντάδες ιδιοκτήτες έχουν καταβάλει από 2.500 έως 10.000 ευρώ. Το γεγονός αυτό κατήγγειλε ο πρόεδρος του «Περιβαλλοντικού και Φυσιολατρικού Συλλόγου Περιστερίου» Δημήτρης Κούνδουρος, με αποτέλεσμα να τον μηνύσει για «συκοφαντική εξύβριση» ο δικηγόρος ο οποίος εκπροσωπεί την Ιερά Μητρόπολη κ. Κοναξής, ζητώντας ως αποζημίωση το ποσό των 300.000 ευρώ.
Η υπόθεση θα εκδικαστεί στις 28 Νοεμβρίου και όπως μας είπε ο κ. Κούνδουρος: «Η μήνυση αυτή κατατέθηκε εναντίον μου επειδή τον Ιούνιο του 2006 σε ημερίδα του συλλόγου κατήγγειλα τις μεθοδεύσεις του Μητροπολιτικού Ναού της Λαμίας, με τις οποίες διεκδικεί μια τεράστια έκταση, εκβιάζοντας ταυτόχρονα τους πολίτες που έχουν μικρές περιουσίες στη διεκδικούμενη περιοχή».
Η Μονή Κλειστών εξάλλου φέρεται ως ιδιοκτήτρια 13.000 στρεμμάτων στο Ποικίλο Ορος, έκταση που βρίσκεται στους πρόποδες του βουνού στο ύψος του Σκαραμαγκά και την οποία έχει ενοικιάσει σε επιχείρηση που θα κατασκευάσει νεροτσουλήθρες.
Επειτα από προσφυγή κατοίκων του Χαϊδαρίου στο ΣτΕ κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, το Συμβούλιο Επικρατείας διέταξε την αναστολή των εργασιών.
Ομως η απόφαση δεν εφαρμόζεται και οι επιχειρηματίες συνεχίζουν ανενόχλητοι το έργο, με παρατηρητές τον Δήμο Χαϊδαρίου, την Πολεοδομία και το αστυνομικό τμήμα της περιοχής...Ανταλλάγματα για τον δήμο
Ο μοναδικός αδόμητος χώρος στο Μπουρνάζι Περιστερίου, το «Κτήμα Πουλή», έκτασης 4 στρεμ., δρομολογείται να οικοδομηθεί. Από το 1993 το μισό κτήμα έχει χαρακτηριστεί χώρος αθλητικών εγκαταστάσεων, αλλά η απαλλοτρίωσή του εκκρεμεί και ο Δήμος Περιστερίου τώρα ετοιμάζεται να το αποχαρακτηρίσει, με αντάλλαγμα έκταση περίπου 700 τ.μ., την οποία θα του παραχωρήσει η ιδιοκτήτρια εταιρεία. Τη Δευτέρα ο «Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Μπουρναζίου» κάλεσε σε συγκέντρωση στην ομώνυμη πλατεία τους πολίτες, όπου αποφασίστηκε κορύφωση των κινητοποιήσεων, μέχρι και κλείσιμο της Λεωφόρου Κωνσταντινουπόλεως.
Rose:
http://www.politikokafeneio.com/neo/modules.php?name=News&file=article&sid=718
Εκκλησία, ο μεγάλος καπιτα-ληστής
H ιεραρχία της Eκκλησίας της Ελλάδας, «σαρξ εκ της σαρκός» των ισχυρών του πλούτου, στυλοβάτης της εξουσίας τους και του συστήματος κοινωνικής αδικίας, είναι ιδιοκτήτης και διαχειριστής ενός πραγματικά αμύθητου πλούτου. Ενός πλούτου - πρόκληση για τα τρία σχεδόν εκατομμύρια Έλληνες που ζουν στη φτώχεια (ο αριθμός τους καταγράφεται με πολλούς τρόπους στις στατιστικές), για τους εκατοντάδες χιλιάδες άνεργους και υποαπασχολούμενους, για το ένα και πλέον εκατομμύριο μεταναστών που ζουν στη χώρα μας. Πρόκληση για όλους τους εργαζόμενους που «σφίγγουν» τη «ζώνη» κι αγωνιούν για το μέλλον...
Του συνεργάτη μας ΘANAΣH KOYPTZA
Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ιδιωτικής Δασοπονίας του υπουργείου Γεωργίας, μόνο οι δασικές και αγροτολιβαδικές εκτάσεις που έχει στην κατοχή της η Eκκλησία της Eλλάδας είναι 855.730 στρέμματα. Από αυτά, οι «διακατεχόμενες εκτάσεις» -δηλ. αυτές για τις οποίες η Εκκλησία δεν έχει να επιδείξει τίτλους ιδιοκτησίας- είναι 422.850 στρέμματα (περίπου τα μισά του συνόλου). Σ' ορισμένες περιοχές, η Εκκλησία έχει το μονοπώλιο στην κατοχή γης (π.χ. Χαλκιδική). Η καταγραφή όμως αυτή έχει πολλές ελλείψεις. Η σημαντικότερη ίσως είναι ότι εκτός καταγραφής έμεινε η πλειονότητα των εκτάσεων - οι μικρότερες των 50 στρεμμάτων. Η εκτίμηση της Εκκλησίας είναι ότι η συνολική έκταση που κατέχει ανέρχεται στα 1.300.000 στρέμματα! Σημειώνεται επίσης, ότι στην κυριότητα της εκκλησίας βρίσκονται ολόκληρα νησιά και βραχονησίδες σε νησιωτικά συμπλέγματα (π.χ. Σποράδες, Κυκλάδες).
Ποια είναι η άξια αυτών των εκτάσεων; Ουδείς είναι σε θέση ν' απαντήσει με ακρίβεια. Η Εκκλησία κρύβει τον ανυπολόγιστο πλούτο της, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, καλυπτόμενη πίσω από τα 6.700 νομικά της πρόσωπα (ΝΠΔΔ) και την ανεξάρτητη οικονομική διαχείριση που έχει το καθένα. Η Ιερά Σύνοδος, κάθε μητρόπολη, ενορία, μονή κ.λπ. έχει τα δικά της «βιβλία» εσόδων - εξόδων και τη δική της περιουσία. Αρκεί όμως μια και μόνο αναφορά. Οι πέντε -απ' τις οκτώ- μονές που προσέφυγαν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια εναντίον του νόμου Τρίτση, αποτιμούσαν την άξια της περιουσίας τους στα 7,64 τρισ. δραχμές! Μπορεί να φανταστεί κανείς ότι εάν η περιούσια των πέντε μόνων άγγιζε πριν από περίπου μια 20ετία τα 7,64 τρισ. δραχμές -έστω κι αν ήταν υπερβολική αυτή η αποτίμηση- ποια είναι η αξία της περιουσίας των 2.500 μοναστηριών και ναών σ' όλη τη χώρα!
H Εκκλησία εμπλεκόμενη και διαπλεκόμενη με συμφέροντα τόσο των ιδιωτικών επιχειρήσεων και του κράτους, όσο και πολλών δήμων - «επιχειρήσεων», με την αρωγή των «γνωστών» δικαστικών κυκλωμάτων, ακολουθεί τις εξής τακτικές: Πρώτο, άλλες εκτάσεις πουλάει κι όταν ακόμη δεν διαθέτει τίτλους ιδιοκτησίας, δεύτερο, σε κάποιες προσπαθεί ν' αναπτύξει «επιχειρηματικές δραστηριότητες», τρίτο, άλλες επιδιώκει να οικοπεδοποιήσει, τέταρτο, για ορισμένες εισηγείται τον αποχαρακτηρισμό τους καθώς είναι δασικές εκτάσεις (η Εκκλησία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος -μετά το κράτος- ιδιοκτήτης δασών) και πέμπτο, σε μερικές παρεμβαίνει, αυτή τη φορά ενάντια σε δήμους ή φορείς του Δημόσιου, για ν' αποτρέψει την αξιοποίησή τους.
Σημειώνεται μόνο, ότι από τα 52 δάση που έχει στην κατοχή της, έχει εκμεταλλευτεί και διαχειρίζεται -σήμερα ή στο παρελθόν- με διάφορους τρόπους (κόψιμο δένδρων, κατασκευή κτισμάτων, κ.ά.) συνολική έκταση 490.882 στρεμμάτων!
Στα παραπάνω δεν συμπεριλαμβάνεται η πολύχρονη δραστηριότητα του Γραφείου Ναοδομίας της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Εκκλησίας της Ελλάδας. Με άδειες που έχει εκδώσει για ναούς κι εξωκλήσια, έχουν ανεγερθεί παράνομα πολυτελείς κατοικίες (βίλες) σ' όλα τα νησιά του Αιγαίου, που αλλοιώνουν το φυσικό και αρχιτεκτονικό περιβάλλον καθώς επίσης και διάφορα οικοδομήματα σε δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις.
Η Εκκλησία, απ' τα μεσαιωνικά ακόμη χρόνια, με τους εκτεταμένους κλήρους που είχε στην κυριότητά της (κυρίως από λεηλασίες και δημεύσεις περιουσιών αλλόθρησκων ελλήνων και λοιπών «εθνικών», αλλά και δωρεές, κληρονομιές αριστοκρατών, πιστών κ.λπ.), ασκούσε το ρόλο του γαιοκτήμονα - φεουδάρχη. Ο ρόλος της αυτός συνεχίστηκε και επί οθωμανικής κυριαρχίας, δεδομένου ότι τα θρησκευτικά εκκλησιαστικά κτήματα (βακούφια), τελούσαν υπό ειδικό καθεστώς και τα υλικά της αγαθά και προνόμια είχαν την προστασία της Υψηλής Πύλης. Έτσι με την ίδρυση του Νεοελληνικού Κράτους, η Εκκλησία είχε στην «ιδιοκτησία» της (γεγονός, ιστορικά - κοινωνικά και ηθικά απαράδεκτο αλλά και νομικά προβληματικό) σχεδόν όλη τη χώρα! Ως εκ τούτου, οι «Άγιοι Πατέρες» -όπως αναφέρει και ο Κ. Πυλαρινός, γενικός διευθυντής των οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών της Εκκλησίας της Ελλάδας και πρώην βουλευτής της ΝΔ- θεωρούν ότι απ' το 1830 έως σήμερα η Εκκλησία απώλεσε με αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, παραχωρήσεις κ.λπ. το 96% της περιούσιας της!
Στην ιδιοκτησία της, σ' όλη τη χώρα, βρίσκονται εκτάσεις εντός της οικιστικής ζώνης, καταστήματα, γραφεία, ξενοδοχεία, παραθαλάσσιες τουριστικές εγκαταστάσεις, διαμερίσματα, εμπορικά κέντρα, μεζονέτες ακόμη και χώροι στάθμευσης, πρατήρια καυσίμων κ.ά. Μόνο στην Αττική, τα καταγεγραμμένα ακίνητά της είναι συνολικής έκτασης 55.554 τ.μ. Στην Αττική βρίσκονται και τα «φιλέτα» της ακίνητης περιούσιας. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι τα 11 στρέμματα ανεκτίμητης άξιας στο Κολωνάκι, καθώς επίσης τα ακίνητα και οι εκτάσεις στις ακτές του Σαρωνικού (Βάρκιζα, Καβούρι κ.λπ.). Στην Αθήνα, τα κτίρια που μισθώνει ανέρχονται στα 345, πολλά απ' αυτά στις πλέον εμπορικές περιοχές (στη Βουλιαγμένη, στις οδούς Ερμού, Ακαδημίας, Βεντήρη, στην πλατειά Κλαυθμώνος κ.α.) ενώ στη Θεσσαλονίκη ο αριθμός τους ξεπερνά τα 100.
Σημειωτέον ότι στα παραπάνω δεν περιλαμβάνονται πολλά ακίνητα που έχουν ήδη πουληθεί. Ακίνητα, που πέρασαν στην κατοχή της ως αντάλλαγμα, απ' τη «ρύθμιση» της εκκλησιαστικής περιούσιας του 1952 (νόμος 2185/52 και ΦΕΚ 8/10/52).
Το «τέλος» των ιδεολογιών, η κεφαλαιοκρατική αναδιάρθρωση και οι γενικότερες αλλαγές που συντελέστηκαν στην ελληνική κοινωνία, εγκαινίασαν μια νέα εποχή για την Ορθόδοξη Εκκλησία. Επέβαλλαν την -αντιδραστική εν γένει ιδεολογικά και πολιτικά- «εκκοσμίκευσή» της, με κύρια αιχμή την αναπροσαρμογή των δομών της στις νέες ανάγκες της αγοράς.
Η χρόνια κρίση της ορθοδοξίας που κορυφώθηκε πέρσι με τον πλήρη δημόσιο εξευτελισμό των ιεραρχών -ανάλογο μ' αυτό των πρώτων χρόνων της μεταπολίτευσης λόγω της συνεργασίας τους με τη χούντα- δεν εμπόδισε τη διαδικασία «εκσυγχρονισμού» των επιχειρήσεών της και την επέκτασή τους σε νέους τομείς της ελληνικής οικονομίας. Ζητούμενο -με πρότυπο τη δυτική Εκκλησία- η οικονομική εδραίωση του ρόλου της ορθόδοξης Εκκλησίας, η «αναγέννησή» της στο βάρβαρο «μεταμοντέρνο» κόσμο μας - της «Μαύρης Διεθνούς» των πολυεθνικών εταιρειών.
Η δραστηριότητά της δεν περιορίζεται πλέον -όπως στο παρελθόν- μόνο σε κτήματα, ακίνητα, δασικές ή άλλες εκτάσεις. Επεκτείνεται σε Ανώνυμες Εταιρείες, μετοχές, αμοιβαία κεφαλαία, τίτλους του Δημοσίου, καταθέσεις κ.λπ. καθώς επίσης και σε τομείς όπως η εκπαίδευση (δεκάδες σχολεία και σχολές), οι εκδοτικοί οίκοι, ο τουρισμός, τα ΜΜΕ (εφημερίδες, περιοδικά, πολυμέσα) κ.ά.
Οι καταναλωτικές και επενδυτικές ανάγκες της Εκκλησίας και των υπομονάδων της (μοναστηριών, μόνων κ.λπ.) θέτουν σε κίνηση πλήθος ιδιωτικών επιχειρήσεων (μάνατζερ, δικηγόρους, μεσίτες, εργολάβους, μηχανικούς, δημοσιογράφους, εκδότες, τουριστικούς πράκτορες, μεταφορείς, εικονοποιούς, κηροποιούς κ.λπ.). Δεκάδες (ίσως κι εκατοντάδες) χιλιάδες μισθωτοί εργαζόμενοι ζουν απ' τον εργοδότη - Εκκλησία με τη μορφή της εξαρτημένης εργασίας.
Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ είναι κάθε χρόνο τα έσοδά της απ' την επιχειρηματική δράση, μέρος των οποίων -όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα- βρίσκεται σε λογαριασμούς «Αγίων».
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της κεντρικής διοίκησης της Εκκλησίας (Ιερά Συνοδός), μόνο τα δικά της έσοδα για το 2005 (που δεν περιλαμβάνουν εισφορές πιστών, έσοδα μόνων, μητροπόλεων κ.λπ., ούτε το σύνολο των εσόδων απ' την περιουσία της) φτάνουν τα 19,6 εκατ. ευρώ. Η ρευστότητα, «το μετρητό» που διαθέτει η Ιερά Συνοδός, αγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ.
Σημαντική πηγή εσόδων αποτελούν τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τα εκκλησιαστικά ιδρύματα. H Εκκλησία διεκδικεί απ' το Γ' ΚΠΣ 430 εκατομμύρια ευρώ.
Έχει συστήσει πολλές Ανώνυμες Εταιρείες για την εκμετάλλευση ακινήτων, χώρων στάθμευσης και πρατήριων καύσιμων, για τη διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, την ΑΕ «Εκκλησιαστικής Επικοινωνίας», την «Ασφαλιστική ΕΠΕ» κ.λπ.
Η Εκκλησία αποτελεί έναν απ' τους βασικούς μέτοχους της Εθνικής Τράπεζας, κατέχοντας περίπου 4.000.000 μετοχές, δηλαδή το 1,90% του συνόλου. Κατέχει επίσης, ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου άγνωστης αξίας και μετοχές της Τράπεζας της Ελλάδος ύψους 200.000 ευρώ.
Πρωτεύει όμως και στον «τζόγο». Μέχρι και 10 εκατ. ευρώ εισπράττουν ετησίως διάφοροι φορείς της Εκκλησίας απ' τα τυχερά παιχνίδια του ΟΠΑΠ και από το Κρατικό Λαχείο. Μοναστήρια, αδελφότητες, ναοί κ.λπ. χρηματοδοτούνται επιπλέον κι απευθείας από τον ΟΠΑΠ, υπό τη μορφή δωρεών και χορηγιών.
Ανυπολόγιστα είναι τα έσοδα από τον «οβολό των πιστών» και τη χυδαία εμπορευματοποίηση της πίστης σε πολλά μοναστήρια σούπερ μάρκετ. Αυθαίρετα ποσά για τελετές και «μυστήρια», έρανοι και δωρεές. Υπολογίζεται ότι ημερησίως, 100 - 200 άνθρωποι προσφέρουν στην Εκκλησία από ένα μικρό χρηματικό πόσο έως και μεγάλες ακίνητες περιούσιες. Αναφέρουμε μόνο, ότι οι εισπράξεις στην Πανάγια της Τήνου κατά το 2004, ανήλθαν σε 5.598.000 ευρώ.
Οι κυβερνήσεις ενθαρρύνουν την αρπακτικότητα της εκκλησίας
O ιδιόμορφος πολιτικο-οικονομικός εναγκαλισμός Κράτους και Εκκλησίας, αληθινό καρκίνωμα στα σπλάχνα της ελληνικής κοινωνίας και εστία οικονομικών σκανδάλων (είναι χαρακτηριστικό ότι καμία κυβέρνηση δεν διέταξε διαχειριστικό έλεγχο στα οικονομικά της), ενισχύθηκε περαιτέρω με την αναγόρευση της Εκκλησίας σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (Ν. 590/1977).
Δεκαοκτώ ολόκληρα χρόνια τώρα, ο νόμος Τρίτση (1700/87), που προέβλεπε τη μεταβίβαση της εκκλησιαστικής περιούσιας στο Δημόσιο, παραμένει «ανενεργός». ΠΑΣΟΚ και ΝΔ αρνήθηκαν να δεχτούν το διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας κατά τη διάρκεια της συζήτησης (2001) για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Μ' αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ο Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης έδωσε ξανά το σύνθημα για την «αναβάθμιση» της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Εκκλησίας.
Η ανταπόκριση της κυβέρνησης (πρώην και νυν) ήταν άμεση. Ενίσχυσε το...«φιλόπτωχο» ταμείο της Εκκλησίας παραδίδοντάς της άλλη μια φορά δημόσιες εκτάσεις, επιχορήγησε τα επιχειρηματικά της σχέδια με τον «αναπτυξιακό» νόμο και νομοθέτησε [δύο φορές μέσα στο 2004: ν. 3220/2004 (αρ.15) και Δεκέμβριος 2004], για την απαλλαγή της ακόμα και από τους συμβολικούς φόρους που πλήρωνε. Η Εκκλησία ως ΝΠΔΔ δεν φορολογείται, παρά μόνο με ειδικό τρόπο. Ας αναφερθεί ότι στους φορολογούμενους πολίτες η Εκκλησία θα κοστίσει τουλάχιστον 231 εκατ. ευρώ μόνο για το 2005!
Σημείωση: Η προβεβλημένη μ' όλες τις υποδείξεις του σύγχρονου μάρκετινγκ φιλανθρωπία του Ιερατείου απ' το «βαλάντιο» των πιστών (αν υιοθετήσουμε τα αδιαφανή στοιχεία της Διαρκούς Ιεράς Συνοδού, Αύγουστος 2005) ανέρχεται σε 62,1 εκατ. ευρώ ετησίως. Το χρηματικό αυτό πόσο -που αποτρέπει την «κοινωνική αναστάτωση των πεινασμένων» σύμφωνα με τον κ. Κ. Πυλαρινό- μόλις και ξεπερνά το 25% της φορολογικής επιβάρυνσης των ελλήνων πολιτών για την Εκκλησία. Aποτελεί ένα μικρό οικονομικό μέγεθος στις «μπίζνες» της και παραπέμπει ευθέως στη νομιμοποιητική για τις άλλες δραστηριότητές τους «φιλανθρωπία» των μεγιστάνων του πλούτου.
«Τούρκικα χαρτιά», αμφισβητούμενα συμβόλαια και παραχωρητήρια «κιτρινισμένα» απ' το πέρασμα των χρόνων, καταπατήσεις, χρονιές δικαστικές διαμάχες, αγωγές και νομικά τεχνάσματα, «θολές» διαθήκες και κατασκευασμένες κληρονομιές, διεκδικούμενες εκτάσεις που αυγατίζουν χρόνο με το χρόνο, αλλά και εκτάσεις που ξεπουλιούνται, μεταβιβάζονται, «βαφτίζονται» από δημόσιες σε ιδιωτικές και αλλάζουν χρήσεις, συνήθως οικοπεδοποιούνται. Αυτό είναι το «τοπίο» που κινείται μεγάλο μέρος της εκκλησιαστικής περιούσιας...
Στη Δυτική Αθήνα, η μητρόπολη Φθιώτιδας διεκδικεί 7.500 στρέμματα στο Ποικίλο Όρος. Στις διεκδικούμενες εκτάσεις περιλαμβάνονται και δομημένες περιοχές των δήμων Περιστερίου (σχεδόν 3.000 στρ.), Πετρούπολης (πάνω από 1.000 στρ.), Ιλίου, καθώς και 60 δημοτικές πλατείες!
Στο Βύρωνα η Εκκλησία διεκδικεί έκταση 27 στρεμμάτων στις παρυφές του Υμηττού, στην καρδιά του δάσους, για να κτίσει 27.000 τ.μ., ενώ ταυτόχρονα αρνείται να παραχωρήσει στο δήμο 24 στρεμ. στη δέυτερη ζώνη Υμηττού για να γίνει χώρος αναψυχής.
Στη Βουλιαγμένη, η Εκκλησία διεκδικεί 238 στρέμματα. Στην Πεντέλη «ροκανίζονται» μεθοδικά μεγάλα κομμάτια δημόσιας γης, με την εμπλοκή της Εκκλησίας. Η μονή Πετράκη, επιχείρησε -ανεπιτυχώς- να πουλήσει προς «αξιοποίηση» 3.780 στρ. στο δασόκτημα Κοκκιναρά. Στο Λιτόχωρο Πιερίας, η μόνη Αγίου Διονυσίου διεκδικεί 4.250 στρέμματα γης στις παρυφές του Ολύμπου.
Στο νόμο Ξάνθης, η μόνη Βατοπεδίου διεκδικεί τεράστιες εκτάσεις κατοικούμενες από χιλιάδες αγρότες. Στην Αγία Βαρβάρα, η Αποστολική Διακονία -με το γνωστό «αμαρτωλό» επιχειρηματικό παρελθόν- προετοιμάζει την «αξιοποίηση» των 55 περίπου στρεμμάτων πράσινου που απέμειναν στην περιοχή, με τη συμφωνία της Δημοτικής Αρχής.
Σ' έναν πολιτισμό που οι άνθρωποι αξίζουν λιγότερο απ' τα πράγματα και το δικαίωμα της ιδιοκτησίας είναι σημαντικότερο απ' το δικαίωμα στη ζωή (αδιάψευστος μάρτυρας τα δισεκατομμύρια των «κολασμένων της γης» που υποφέρουν και υπομένουν γονατιστοί με τη συμβολή των θρησκειών και των ιερατείων τους) οι «Άγιοι Πατέρες» της Εκκλησίας της Ελλάδας, θεωρούν την ιδιοκτησία τους «ιερή» και «αναπαλλοτρίωτη»! Άλλοθί τους ενώπιον του «ποιμνίου», ενώπιον της πίστης στο «ιερό» ή το «θείο» που αναβιώνει στη βαρβαρότητα των ημερών μας -μια παράδοση που διαμορφώθηκε στο πέρασμα των αιώνων και των χιλιετιών και έχει σμιλευτεί στην κοινωνική συνείδηση απ' όλες τις εκμεταλλευτικές κοινωνίες- η «φιλανθρωπία» και η «σωτήρια» (της ψυχής ή του πλούτου τους;).
Αλήθεια, πριν ξημερώσει εκείνη η μέρα που θα τους «απαλλοτριώσει» η οργή του κόσμου, όταν η ανθρωπότητα ονειρευτεί και πάλι τον εαυτό της χωρίς εκμετάλλευση και εννοήσει ότι «την πραγματική προοπτική του ανθρώπινου μέλλοντος δεν τη δείχνει ο άνθρωπος που αγαπά τον εχθρό του, αλλά εκείνος που δεν έχει κανέναν εχθρό» (Άγονες Xέλερ), υπάρχει μεγαλύτερη «φιλανθρωπία» απ' την αυτοκατάργηση τους;
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση