'Αρθρα και συζητήσεις: 'Εσωτερικές Σχολές και Μυητικά Συστήματα > Μαρτινισμός
ΜΑΡΤΙΝΙΣΜΟΣ: Παρουσίαση και κριτική
Rose:
--- Παράθεση από: Trithemius στις Δεκεμβρίου 22, 2008, 21:52:21 ---το συγκεκριμένο κείμενο θεωρώ ότι ομοιάζει φανερά με το προφίλ των Ερμητικών Κειμένων...
--- Τέλος παράθεσης ---
Αγαπητέ Trithemius,
έχεις την καλοσύνη να μας δείξεις τον συλλογισμό σου, πως ομοιάζει δηλαδή η εβραϊκή νοοτροπία με την ερμητική νοοτροπία περί θείου... συγκρίνοντας τις παραπάνω επικλήσεις?
Rose:
--- Παράθεση από: Trithemius στις Δεκεμβρίου 22, 2008, 21:52:21 ---Λυπάμαι αλλά ενώ έχω διαβάσει τα Ορφικά κείμενα, δεν μπόρεσα να βρω αναφορές σε αγγέλους, στοιχειακά, υπερβατικές καταστάσεις κλπ. Αντίθετα τα Ορφικά κείμενα βρίθουν σημαντικότατων (και καινοφανών τότε) αστρονομικών δεδομένων που ξαναειπώθηκαν εκατοντάδες χρόνια μετά...
--- Τέλος παράθεσης ---
Τα Ορφικά δεν έχουν σχέση με την επιστήμη της Αστρονομίας όσο έχουν σχέση με την επιστήμη της Αστρολογίας, δηλαδή την εσωτερική ερμηνεία, των στοιχείων ή στοιχειακών της φύσης μέσω των Αρχετυπικών συμβόλων.
Trithemius:
--- Παράθεση από: Rose_777 στις Δεκεμβρίου 22, 2008, 21:59:06 ---Αγαπητέ Trithemius,
έχεις την καλοσύνη να μας δείξεις τον συλλογισμό σου, πως ομοιάζει δηλαδή η εβραϊκή νοοτροπία με την ερμητική νοοτροπία περί θείου... συγκρίνοντας τις παραπάνω επικλήσεις?
--- Τέλος παράθεσης ---
Απλώς εννοώ ότι τα κείμενα που μας παρέθεσε η φίλη rosa_alba μοιάζουν σε τρόπο γραφής και απόδοσης της επιθυμίας με τις ανάλογες επικλήσεις-προσευχές που αναφέρονται στα Ερμητικά (βλ. προσευχή Ποιμάνδρη 31-32, ύμνος της Αναγέννησης/Απόκρυφη επί του όρους ομιλία και προσευχή του Τέλειου Λόγου/Ασκληπιός)
Trithemius:
--- Παράθεση από: Rose_777 στις Δεκεμβρίου 22, 2008, 22:17:16 ---Τα Ορφικά δεν έχουν σχέση με την επιστήμη της Αστρονομίας όσο έχουν σχέση με την επιστήμη της Αστρολογίας, δηλαδή την εσωτερική ερμηνεία, των στοιχείων ή στοιχειακών της φύσης μέσω των Αρχετυπικών συμβόλων.
--- Τέλος παράθεσης ---
Νομίζω πως οι αναλύσεις του Πασσά στο σχετικό βιβλίο του δίνουν τις απαραίτητες απαντήσεις... Δεν συμφωνώ με όλες τις ερμηνείες που δίνει αλλά πράγματι πολλές από τις αναφορές που αναλύει δείχνουν βαθιά γνώση της αστρονομίας από τους Ορφικούς.
Ορφέας:
--- Παράθεση από: Trithemius στις Δεκεμβρίου 22, 2008, 21:52:21 ---
--- Παράθεση από: Rose_777 στις Δεκεμβρίου 22, 2008, 21:07:19 ---Στην πρωταρχική πανθεϊστική διδασκαλία, στους Ιερούς Λόγους του Ορφέα, δεν απουσιάζουνε καθόλου τα παραπάνω στοιχεία που ανέφερες.
--- Τέλος παράθεσης ---
Λυπάμαι αλλά ενώ έχω διαβάσει τα Ορφικά κείμενα, δεν μπόρεσα να βρω αναφορές σε αγγέλους, στοιχειακά, υπερβατικές καταστάσεις κλπ.
απλά η γνώμη μου ::)
--- Τέλος παράθεσης ---
Και στους γνωστούς ύμνους, και στα διασωθέντα σε άλλους συγγραφείς ορφικά αποσπάσματα, ο Ορφέας εκτός από την εξιστόρηση της αρτιότερης στον κόσμο κοσμογονίας, μας παριστά μία Φύση ολοζώντανη, όπου το κάθε τι που υπάρχει, στοιχείο ή στοιχειακό, ενέχει πνεύμα και σε αυτό το πνεύμα απευθύνει τον εκάστοτε ύμνο ο μέγας θεολόγος, συνομιλώντας μα τα στοιχεία της Φύσης, με τους αγγέλους των άστρων, με τα πνεύματα των ανέμων, με τις Νεράϊδες, τις Μοίρες, τις Δρυάδες και τις πανέμορφες Νύμφες της οργιάζουσας Φύσης. Ύμνοι στον Βορέα, στον Ζέφυρο και στον Νότο, ύμνοι στις Νεφέλες και στα Άστρα, ύμνοι στις Μούσες και στις Νηρηίδες και ύμνοι στις Μοίρες και στις Νύμφες, νομίζω είναι πολύ ενδεικτικοί για αναφορές σε άυλες οντότητες, όσο δε για τις υπερβατικές καταστάσεις, ο ερευνητής δεν δύναται νοητικά να διακρίνει όσα ο μυσταγωγός εμπειριώνεται σε μια εκστασιακή ανάταση, με μία έστω και περιορισμένη τελετουργία με υμνωδίες του ύψιστου μυσταγωγού Ορφέα....
Στην ιστορική συνέχεια της κληρονομιάς του Ορφέα, πρώτα παρεμβάλλεται ο Όμηρος με πληθώρα ολόκληρων στίχων παρμένων από τα Ορφικά, τον ακολουθούν οι μεγάλοι ποητές,τραγωδοί και κωμωδιογράφοι, όπως ο Πίνδαρος, ο Αισχύλος, ο Ευριπίδης κλπ, αλλά και ο αθυρόστομος Αριστοφάνης, προηγείται βέβαια ο μυηθείς στα Λείβιθρα από τον Αγλαόφημο, Πυθαγόρας, όπως και ο μεγάλος σοφός και πρώτος φιλοσοφίσας την Ορφική εσωτερική γνώση, θα προσπαθήσει να σηκώσει ο θείος Πλάτων στην συνέχεια την μεγάλη κληρονομιά πριν την παραδώσει στους Στωικούς και τέλος μέσω των Νεοπλατωνικών, Στωικών και Νεοπυθαγόρειων θα μπολιάσει τα Ελληνιστικά χρόνια με την εξάπλωση των Ερμητικών, προτού εκπνεύσει διωκόμενος άπάνθρωπα ως Νεοπλατωνική φιλοσοφία, από τα αιμοβόρρα νύχια του ιουδαιοχριστιανικού σκοταδισμού.
Τέλος, ας μην λησμονούμε ότι η Ορφική διδασκαλία είναι πολύπτυχη και ποικίλη, καθώς από την μια προάγει μια πανθεϊστική αντίληψη, από την άλλη έναν Ενοθεϊσμό και ενίοτε μονιστικό πανθεϊσμό μέσα από την πληρότητα του Δία, αλλά δεν λείπει και η μονοθεϊστική πινελιά με την εικόνα του Δημιουργού του κόσμου Δία, μετά την κατάποση του Φάνητα. Κι ας μην απορήσει ο μελετητής των θρησκειών, όταν ανακαλύψει τον Δημιουργό Δία, τον θεό ΕΛ, πίσω από την πρωταρχική πίστη των κατοίκων της Παλαιστίνης και αυτών ακόμα των Ιουδαίων, όπως μας έδειξε ο σύγχρονος εβραίος ερευνητής Γιαχούντα, στο έργο του, "η εβραϊκή γλώσσα είναι Ελληνικά"(Joseph Yahuda - Hebrew is Greek). Οπότε, ομοιότητες που μονομερώς εξετάζονται, είναι πιθανόν να οδηγήσουν σε πλάνες και σε σαθρά, ακόμα και λανθασμένα συμπεράσματα....
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση