'Αρθρα και συζητήσεις: 'Εσωτερικές Σχολές και Μυητικά Συστήματα > Μαρτινισμός
ΜΑΡΤΙΝΙΣΜΟΣ: Παρουσίαση και κριτική
Trithemius:
Και μια παρατήρηση στα γραφόμενα του φίλου Serapis σχετικά με την ανάλυση που έκανε πάνω στα κείμενα των Εκλεκτών Κοέν (με όλον τον σεβασμό).
Θεωρώ πως τέτοιου είδους κείμενα, όπως και το χωρίο που μας παρέθεσε η φίλη Rose, για να μπορέσουν να ερμηνευτούν σωστά, πρέπει να τα αφήσουμε να "δράσουν" πάνω στη νόησή μας και ο καθένας να τα ερμηνεύσει όπως κρίνει καλύτερα. Προσωπικά δεν μπορώ να ταυτίσω το κείμενο της rosa_alba με τις ερμηνείες που έδωσες και αυτό γιατί πρόκειται για κείμενο που πραγματικά αντέχει σε πολλές εναλλακτικές ερμηνείες. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μονοσήμαντο, όπως επίσης και το κείμενο της Rose. Θα έλεγα μάλιστα πως σε αρκετές εκφράσεις τους συγκλίνουν και είναι νομίζω άδικο να ερμηνεύουμε το κείμενο που μας παρέθεσε η φίλη rosa_alba με χριστιανικά "εργαλεία". Προσωπικά ουδέποτε ανέπτυξα αυτή την ταύτιση που αναφέρεις, έστω και συνειρμικά.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για κείμενο ιδιαίτερης σημασίας και θα είναι ευτυχές για τον οποιονδήποτε το ασπάζεται να το κάνει επειδή τον εκφράζει κι όχι επειδή του επέβαλαν να τον εκφράζει...
ΣΕΡΑΠΙΣ:
Ακριβώς αγαπητέ trithemie, αυτή είναι η μαγεία, αν αφήναμε κάθε τι που έγραψε ο οποιοσδήποτε, χωρίς να εξετάσουμε το συναίσθημά του την πρόθεσή του εκείνη τη στιγμή, και τον τρόπο που σκεφτόταν, υπό την επήρεια ποιας κατάστασης, να επιδράσει στη νόηση μας, την κάτσαμε που λέμε :), αυτό είναι η υποβολή και η μαγεία. Πιστεύω, δέχομαι ότι ο Ροδόσταυρος, αναζητητής, μύστης, Έλληνας, κλπ, όπως και να το ονομάσουμε, πρέπει να είναι κυρίαρχος αν μη τη άλλο του ευατού του, να μην παρασύρεται, από τα εξωτερικά, αν πρώτα δεν παρατηρήσει. Προσωπικά δεν μαγνητίζομαι από ωραία ονόματα και τίτλους, μεγάλα λόγια όπως koen κλπ. Παρατηρώ, πάντα κάνει καλό. Η άποψή μου είναι ότι λάμπει δεν είναι χρυσός, αλλά και ότι είναι χρυσός δεν λάμπει πάντα.
Τα γνήσια μυστικιστικά αυθεντικά κείμενα, πάντως σίγουρα δεν υστερούν σε λογική, όπως αυτό που παρουσιάστηκε. Σίγουρα όμως τινίζουν το ανθρώπινο εργαλείο και δεν τον κάνουν υπόδουλο ακόμα και του θεού.
Με δύο πόδια βαδίζουμε, λογική και συναίσθημα, οποιαδήποτε επίδραση στη ζυγαριά και κουτσαίνουμε.
Επιστημονικός μυστικισμός δεν είναι ότι του κάτσει του καθενός "Ιουδαίου", αυτό είναι και το πρόβλημα της επιστήμης, αλλά ότι λειτουργεί, με την επιβεβαίωση.
Βέβαια παραδεκτό ότι ο καθένας κρίνει ένα κείμενο, ανάλογα με αυτό που εμπεριέχει. Αλλά νοιμίζω ότι μπορούμε να δούμε όλες τις πλευρές πλέον, σφαιρικά, ολιστικά.
Μάλλον η αδυναμία μας, και οι ανασφάλειες μας, επιβάλουν τέτοια κείμενα, που η πρώτη παρατήρηση δείχνει ότι ανισορροπούν μεταξύ συναισθήματος και λογικής, αλλά και δεν έχουν πρακτική σημασία, αλλά ακόμα και περίεργη προέλευση.
Όπως περίεργη ήταν και η επαφή της Rosa Alba, δεν ήθελε να καταθέσει άποψη αλλά να δείξει πόσο μύστης είναι, πέφτοντας στην παγίδα της, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ.
Βέβαια το συναίσθημα δεν είναι κακό, αρκεί να μην υπερκαλύπτει, τους εσωτερικούς μας ρόλους. Τότε έιναι εγωιστικός συναισθηματισμός, κάτι που διακατέχει υπέρμετρα τα παιδιά. Λογικό έως ένα σημείο αλλά ο αναζητητής πρέπει ενηλικιώνεται κάποια στιγμή αλλιώς το επιβάλλει η φύση..
Δηλαδή εάν με θίξεις θα παρατηρήσω γαιτί το έκανες, πως, και ίσως σε ποιά σημεία να έχεις δίκιο, η όχι και να αναπτύξω αντισώματα, αντίλογο, σε καμία όμως περίπτωση δεν θα πάω στην μαμά μου ;)
Rose:
Αγαπητέ Trithemius,
--- Παράθεση από: Trithemius στις Δεκεμβρίου 22, 2008, 19:26:36 ---Το χωρίο αυτό που αποτελεί και μέρος του τυπικού της ΑΜΡΑ, προέρχεται αν δεν κάνω λάθος από τα Ερμητικά Κείμενα και συγκεκριμένα από τη Μυστική Υμνωδία (επί του όρους απόκρυφη ομιλία, Λόγος ΙΓ').
--- Τέλος παράθεσης ---
η ΑΜΡΑ όπως έχουμε δηλώσει στηρίζεται στα Ερμητικά, στην Αλχημεία και στην Καμπάλα, και φυσικά κάθε έμπειρο μάτι μπορεί να διακρίνει την Αυθεντικότητα που εμπεριέχεται στα τελετουργικά της.
--- Παράθεση από: Trithemius στις Δεκεμβρίου 22, 2008, 19:26:36 ---στα Ερμητικά Κείμενα θα συναντήσουμε πληροφορίες περί του Ενός, της Αρχής, της μoναδικής Αιτίας εκ της οποίας δημιουργήθηκαν τα πάντα και ταυτόχρονα υπάρχουν αναφορές σε υπερβατικά όντα, αναχωρήσαντες δασκάλους, θεούς, αγγέλους, στοιχειακά κλπ., στοιχεία που απουσιάζουν από μία πανθεϊστική κοσμοθέαση.
--- Τέλος παράθεσης ---
Στην πρωταρχική πανθεϊστική διδασκαλία, στους Ιερούς Λόγους του Ορφέα, δεν απουσιάζουνε καθόλου τα παραπάνω στοιχεία που ανέφερες. Και αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς στην ανάλυση και ερμηνεία των Ερμητικών, το μόνο που χρειάζεται είναι να τα ερμηνεύσουμε κάτω από το πρίσμα των Ορφικών, από όπου έλκουν την καταγωγή τους.
Rose:
--- Παράθεση από: Trithemius στις Δεκεμβρίου 22, 2008, 19:36:02 ---είναι νομίζω άδικο να ερμηνεύουμε το κείμενο που μας παρέθεσε η φίλη rosa_alba με χριστιανικά "εργαλεία".
--- Τέλος παράθεσης ---
Ουσιαστικά το κείμενο είναι Ιουδαϊκό... Εβραϊκό, μια και οι Κοέν, ερμηνεύουν την Καμπάλα σύμφωνα με την Ιουδαϊκή νοοτροπία. Αυτή η νοοτροπία όμως διακατέχεται από εμφανείς στοιχεία δουλοπρέπειας και υποτέλειας1, τα οποία στοιχεία διανείστηκε η μετέπειτα σέκτα του χριστιανισμού.
_________________________________________________________________________
1 "εισάκουσόν την προσευχή του υπηρέτη Σου, γονυπετούς ενώπιόν Σου"
Trithemius:
--- Παράθεση από: Rose_777 στις Δεκεμβρίου 22, 2008, 21:07:19 ---Στην πρωταρχική πανθεϊστική διδασκαλία, στους Ιερούς Λόγους του Ορφέα, δεν απουσιάζουνε καθόλου τα παραπάνω στοιχεία που ανέφερες.
--- Τέλος παράθεσης ---
Λυπάμαι αλλά ενώ έχω διαβάσει τα Ορφικά κείμενα, δεν μπόρεσα να βρω αναφορές σε αγγέλους, στοιχειακά, υπερβατικές καταστάσεις κλπ. Αντίθετα τα Ορφικά κείμενα βρίθουν σημαντικότατων (και καινοφανών τότε) αστρονομικών δεδομένων που ξαναειπώθηκαν εκατοντάδες χρόνια μετά...
Και πάλι ζητώ συγγνώμη αν κάνω λάθος και θα ήθελα κάποια πρόσθετη πληροφόρηση στην προέλευση των Ερμητικών από τα Ορφικά. Νομίζω ο φίλος Ορφέας (και de jure λόγω ονόματος :D) θα μπορέσει να με βοηθήσει σε αυτό...
--- Παράθεση από: Rose_777 στις Δεκεμβρίου 22, 2008, 21:38:51 ---Ουσιαστικά το κείμενο είναι Ιουδαϊκό... Εβραϊκό, μια και οι Κοέν, ερμηνεύουν την Καμπάλα σύμφωνα με την Ιουδαϊκή νοοτροπία. Αυτή η νοοτροπία όμως διακατέχεται από εμφανείς στοιχεία δουλοπρέπειας και υποτέλειας, τα οποία στοιχεία διανείστηκε η μετέπειτα σέκτα του χριστιανισμού.
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν αμφιβάλλω για τις μεταφυσικές τους καταβολές, πλην όμως το συγκεκριμένο κείμενο θεωρώ ότι ομοιάζει φανερά με το προφίλ των Ερμητικών Κειμένων...
απλά η γνώμη μου ::)
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση