Σχόλια > Κοινωνικοί Προβληματισμοί

"ZEITGEIST" the movie

<< < (7/8) > >>

Ιεροφάντης:

--- Παράθεση ---Ο Πλάτων, στον Τίμαιο, προβάλλει την πυθαγόρεια άποψη ότι η κοσμική αρμονία περικλείεται μέσα σε ορισμένους αριθμούς. Μετά τους πρώτους αριθμούς 1, 2, 3, ακολουθούν τα τετράγωνά τους, το 4 (2Χ2) ή το 9 (3Χ3) και οι κύβοι τους, το 8 (2Χ2Χ2) ή το 27 (3Χ3Χ3). Οι δύο γεωμετρικές πρόοδοι που σχηματίζονται αντιπροσωπεύονται, σύμφωνα με την κλασική συμβολική παράδοση, από το σχήμα του γράμματος "Λ". Με την παρεμβολή των αριθμητικών μέσων 3 και 6 στην πρώτη πρόοδο (2, 3, 4, 6, 8) σχηματίζουμε την αρμονική πρόοδο 3, 4, 6, ενώ η συνολική διαδοχή των όρων (2, 3, 4, 6, 8) αναλύει στη μουσική τη διπλή οκτάβα (δις διαπασών). Με την παρεμβολή των αριθμητικών μέσων 6 και 18 στη δεύτερη πρόοδο (3, 6, 9, 18, 27) οδηγούμαστε στο σχηματισμό της αρμονικής προόδου 6, 9, 18. Αν, τώρα, μεταξύ του 3 και του 6 παρεμβάλουμε τον αρμονικό τους μέσο όρο 4 και κατά παρόμοιο τρόπο παρεμβάλλουμε το 12 ανάμεσα στο 9 και στο 18, έχουμε την εξής συνολική διαδοχή όρων: 3, 4, 6, 9, 12, 18, 27. Πρόκειται για μια διαδοχή που αναλύει την τριπλή οκτάβα (8:1) συν μια δεύτερη (9:8) στις επιμέρους ομάδες συμφωνίας. Έτσι, σύμφωνα με τους Πυθαγορείους, αυτές οι δύο αρχικές πρόοδοι εμπεριέχουν όλη την αρμονία του χωροχρόνου.

Όμως, πώς ακριβώς πειραματίστηκαν οι Πυθαγόρειοι στο μονόχορδο για την ανάδειξη των σχέσεων μαθηματικών και μουσικής; Αν μειώσουμε το μήκος μιας χορδής ακριβώς στο μισό, τότε ο ήχος που παράγεται είναι ακριβώς μία οκτάβα υψηλότερος (μία οκτάβα είναι ένα ντο, ρε, μι, φα, σολ, λα, σι, ντο) - μας δίνει, δηλαδή, ένα ντο πιο πάνω. Αν μειώσουμε το μήκος της χορδής κατά 1/3, τότε τα 2/3 της χορδής που απομένουν μας δίνουν τη διαφορά της πέμπτης (δηλαδή από το ντο στο λα). Κι αν μειώσουμε το μήκος κατά 1/4, τότε τα 3/4 που απομένουν μας δίνουν τη διαφορά της τετάρτης (από το ντο στο σολ). Ήταν ξεκάθαρο, λοιπόν, σ’ αυτό το επίπεδο της παρατήρησης ότι τα μαθηματικά "κυβερνούν" τη μουσική. Το γεγονός ότι από τους ήχους αυτών των διαφορών δημιουργείται ένα ευχάριστο συναίσθημα στον ακροατή, οδήγησε τους Πυθαγορείους στο συμπέρασμα ότι οι ακέραιοι και τα κλάσματα ελέγχουν όχι μόνο τον άψυχο αλλά και τον έμψυχο κόσμο μέσω της μουσικής
--- Τέλος παράθεσης ---

Απόσπασμα από το Τεύχος Νο 15 του περιοδικού Focus ...

Συνεχίζοντας δεν έκανα ανάλυση της Οκτάβας και επέμεινα στην 8η ακτίνα ...

Σαφώς και όχι για την Μουσική-αρμονική της έννοια αλλά για πνευματικές δονήσεις και κλίμακες ... Σαφώς και δεν μπορούσατε να καταλάβετε τον τόνο που ομιλούσα κάτι το οποίο είναι δικό μου σφάλμα εκφραστικό και ζητάω συγνώμη για τυχόν παρανοήσεις...

Ορφέας:

--- Παράθεση από: Ιεροφάντης στις Οκτωβρίου 28, 2008, 21:34:57 ---

 Αναφέρομαι στην Πυθαγόρεια Κοσμική Οκτάβα και στην Σφαίρα της Αλήθειας η οποία είναι σφαίρα Κατανόησης του σύμπαντος κόσμου ! Στα υπόλοιπα θα συμφωνήσω μαζί σου περί των λεγομένων του Πλάτωνος περί  12εδρου .

Συνεχίζοντας...

Οι παραθέσεις από τα "αποσπάσματα" των Τριών Ιεραρχών προέρχονται από το βιβλίο του Κ. Καλόπουλου .

Αναξιόπιστος Συγγραφεύς δια ποικίλους λόγους που θα με έπαιρνε υπέρογκο χρόνο και όγκο να παραθέσω το αίτιον ...

Τα εν λόγω αποσπάσματα είναι παραποιημένα και λαθεμένα δοσμένα . Δεν υπερασπίζομαι την Ορθοδοξία Μόνο την Αλήθεια !

Τέλος ...

Σκοπός οφείλει να είναι το Ανεξίθρησκον ... Δεν διαφωνούμε σε κάτι...

Η Εποχή του Υδροχόου θα έχει ως πλοηγούς Ημάς...τους Έλληνες

--- Τέλος παράθεσης ---

    Τα αποσπάσματα είναι από τον Καλόπουλο, αλλά τα έχω διασταυρώσει μέσα από την πατρολογία, δεν αμφισβητούνται και δυστυχώς δεν είναι τα μοναδικά αλλά βρίθουν τα κείμενα των "πατέρων" του χριστιανισμού από εκατοντάδες αναφορές, συκοφαντίες και ύβρεις ενάντια σε εθνικούς Έλληνες και ονομαστικά στους ίδιους τους προγόνους μας.

    Είναι πραγματικά δύσκολο να καταφέρουμε να δούμε την αλήθεια, όντας επηρεασμένοι από ένα δόγμα. Από τα Γυμνασιακά χρόνια διάβαζα την βίβλο στο σύνολό της και αρνιόμουν να δω τα όσα απάνθρωπα εμπεριέχει. Μάλλιστα, σχεδόν μέχρι την ηλικία των 25 ετών, προσπαθούσα να αποδείξω το ορθόν της ορθοδοξίας, δικαιολογώντας κάθε παρεκτροπή και έγκλημά της - όπως και της βίβλου - ευτυχώς όμως η μανία μου να αποδέιξω το επιστημονικόν και το ορθόν του δόγματος, με οδήγησε να μελετώ σε βάθος τα κείμενα του δόγματος, με αποτέλεσμα να αρχίσω να "βλέπω" τα αίσχη που πολλάκις ανενδοίαστα συνέγραφαν τα ιερά βιβλία και οι λεγόμενοι "πατέρες". Βέβαια με βοήθησαν και οι "μπαρούφες" που ξεστόμιζαν οι του εκκλησιαστικού κύκλου, με τους οποίους συναναστρεφόμουν λόγω του ιερέα πατέρα, αντιλαμβανόμενος την ευκολία με την οποία διαστρέβλωναν κάθε αλήθεια με στόχο να υπηρετήσουν τους απώτερους σκοπούς των και να δικαιολογήσουν τα του δόγματος.

Ιεροφάντης:

 Θα το ξαναψάξω σε βάθος το ζήτημα των Τριών Ιεραρχών όπως και άλλων Πατέρων της εκκλησίας  και θα επανέλθω αν χρειαστεί...

Αλλά για να αναφέρεις διασταύρωση μέσω της Πατρολογίας τότε αλήθεια λέγεις και λάθος κάνω εγώ ... Ευχαριστώ δια την επιβεβαίωση των λεγομένων σου .

Όπως και να έχει όμως ο Χριστιανισμός ήταν είναι και θα είναι εχθρικός προς το Ελληνικό πνεύμα . Αυτό είναι αυταπόδεικτο και πασιφανές

Ορφέας:

--- Παράθεση από: Ιεροφάντης στις Οκτωβρίου 28, 2008, 21:48:54 ---
--- Παράθεση ---Ο Πλάτων, στον Τίμαιο, προβάλλει την πυθαγόρεια άποψη ότι η κοσμική αρμονία περικλείεται μέσα σε ορισμένους αριθμούς. Μετά τους πρώτους αριθμούς 1, 2, 3, ακολουθούν τα τετράγωνά τους, το 4 (2Χ2) ή το 9 (3Χ3) και οι κύβοι τους, το 8 (2Χ2Χ2) ή το 27 (3Χ3Χ3). Οι δύο γεωμετρικές πρόοδοι που σχηματίζονται αντιπροσωπεύονται, σύμφωνα με την κλασική συμβολική παράδοση, από το σχήμα του γράμματος "Λ". Με την παρεμβολή των αριθμητικών μέσων 3 και 6 στην πρώτη πρόοδο (2, 3, 4, 6, 8) σχηματίζουμε την αρμονική πρόοδο 3, 4, 6, ενώ η συνολική διαδοχή των όρων (2, 3, 4, 6, 8) αναλύει στη μουσική τη διπλή οκτάβα (δις διαπασών). Με την παρεμβολή των αριθμητικών μέσων 6 και 18 στη δεύτερη πρόοδο (3, 6, 9, 18, 27) οδηγούμαστε στο σχηματισμό της αρμονικής προόδου 6, 9, 18. Αν, τώρα, μεταξύ του 3 και του 6 παρεμβάλουμε τον αρμονικό τους μέσο όρο 4 και κατά παρόμοιο τρόπο παρεμβάλλουμε το 12 ανάμεσα στο 9 και στο 18, έχουμε την εξής συνολική διαδοχή όρων: 3, 4, 6, 9, 12, 18, 27. Πρόκειται για μια διαδοχή που αναλύει την τριπλή οκτάβα (8:1) συν μια δεύτερη (9:8) στις επιμέρους ομάδες συμφωνίας. Έτσι, σύμφωνα με τους Πυθαγορείους, αυτές οι δύο αρχικές πρόοδοι εμπεριέχουν όλη την αρμονία του χωροχρόνου.

Όμως, πώς ακριβώς πειραματίστηκαν οι Πυθαγόρειοι στο μονόχορδο για την ανάδειξη των σχέσεων μαθηματικών και μουσικής; Αν μειώσουμε το μήκος μιας χορδής ακριβώς στο μισό, τότε ο ήχος που παράγεται είναι ακριβώς μία οκτάβα υψηλότερος (μία οκτάβα είναι ένα ντο, ρε, μι, φα, σολ, λα, σι, ντο) - μας δίνει, δηλαδή, ένα ντο πιο πάνω. Αν μειώσουμε το μήκος της χορδής κατά 1/3, τότε τα 2/3 της χορδής που απομένουν μας δίνουν τη διαφορά της πέμπτης (δηλαδή από το ντο στο λα). Κι αν μειώσουμε το μήκος κατά 1/4, τότε τα 3/4 που απομένουν μας δίνουν τη διαφορά της τετάρτης (από το ντο στο σολ). Ήταν ξεκάθαρο, λοιπόν, σ’ αυτό το επίπεδο της παρατήρησης ότι τα μαθηματικά "κυβερνούν" τη μουσική. Το γεγονός ότι από τους ήχους αυτών των διαφορών δημιουργείται ένα ευχάριστο συναίσθημα στον ακροατή, οδήγησε τους Πυθαγορείους στο συμπέρασμα ότι οι ακέραιοι και τα κλάσματα ελέγχουν όχι μόνο τον άψυχο αλλά και τον έμψυχο κόσμο μέσω της μουσικής
--- Τέλος παράθεσης ---

Απόσπασμα από το Τεύχος Νο 15 του περιοδικού Focus ...

Συνεχίζοντας δεν έκανα ανάλυση της Οκτάβας και επέμεινα στην 8η ακτίνα ...

Σαφώς και όχι για την Μουσική-αρμονική της έννοια αλλά για πνευματικές δονήσεις και κλίμακες ... Σαφώς και δεν μπορούσατε να καταλάβετε τον τόνο που ομιλούσα κάτι το οποίο είναι δικό μου σφάλμα εκφραστικό και ζητάω συγνώμη για τυχόν παρανοήσεις...

--- Τέλος παράθεσης ---

    Στο ίδιο άρθρο που του περιοδικού, αναφέρεται και η πρόταση του Αριστόξενου για χωρισμό της μουσικής κλίμακας σε δώδεκα ημιτόνια, γεγονός που διορθώνει το λάθος της Πυθαγόρειας κλίμακας, την οποία αναπαράγει και ο Πλάτωνας. Η ίδια κλίμακα των 7 φαίνεται ότι βρήκε απήχηση, πιθανότατα μετά τον Αλέξανδρο, στους Ινδούς, οι οποίοι μας παρέδωσαν και το δόγμα περί επταπλότητας ή επταδικής σύστασης του ανθρώπου, επτά ακτίνων κλπ, κάτι όμως που είναι τραγικά λανθασμένο. Σύντομα θα παρατεθεί στο θέμα "Η Καμπάλα αποκατεστημένη", παράθεση που θα εμφαίνεται η δωδεκαπλότητα του ανθρώπου και αναλογικά και του Σύμπαντος.

    Περί των μαθηματικών και της Αρμονίας, φαίνεται ότι το μυστικό δεν βρίσκεται στους λόγους των ακεραίων αριθμών και στις προόδους αυτών, όπως θεώρησε ο Πυθαγόρας και οι μιμητές του μέχρι τον Πλάτωνα, αλλά βρίσκεται στους πρώτους αριθμούς και στις σχέσεις μεταξύ των, οι οποίοι πρώτοι αριθμοί φαίνεται να είναι οι δομικές μονάδες των Συμπαντικών αρχών, αναλογικά αντίστοιχοι των δομικών μονάδων της υλοενέργειας που είναι τα στοιχειώδη ατομικά σωματίδια.

Trithemius:
Μπείτε σε αυτή την ιστοσελίδα και θα βρείτε οπτικοακουστικό υλικό με πληροφορίες για κάποιες νέες κινήσεις ευημερίας του κόσμου μας. Η ιστοσελίδα και το κίνημα ξεκίνησαν από τους δημιουργούς του γνωστού ανατρεπτικού φιλμ "Zeitgeist" (πλέον υπάρχει και η συνέχειά του).

Πάντως εγώ έγινα μέλος :) 

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση