'Αρθρα και συζητήσεις: 'Εσωτερικές Σχολές και Μυητικά Συστήματα > Ελευθεροτεκτονισμός

Α.Πάϊκ και Τεκτονισμός

<< < (4/6) > >>

Avaris:
Ι. ΜΑΘΗΤΗΣ

Ο Κανόνας των Δώδεκα ιντσών και η κοινή Σφύρα

"...Θα ήταν ανόητο να ισχυριστούμε πως η προσευχή είναι παράλογη, επειδή δεν είναι δυνατόν για έναν άνθρωπο, με την πραγματοποίησή της, να πείσει τον Θεό ν' αλλάξει τα σχέδιά Του.

Ο Θεός δημιουργεί προκαθορισμένα και εκ των προτέρων γνωστά αποτελέσματα, δια της μεσολαβήσεως των δυνάμεων της φύσεως, επειδή όλα αυτά αποτελούν δικές Του δυνάμεις.

Αυτές που κατέχουμε εμείς, αποτελούν μέρος αυτών των δυνάμεων. Η Ελευθερία δράσεως που έχουμε καθώς και η Θέλησή μας, αποτελούν δυνάμεις.

Επειδή δεν μπορούμε να αλλάξουμε αυτό που έχει ήδη προκαθοριστεί, δεν σημαίνει ότι ξαφνικά παύουμε να κανουμε προσπάθειες είτε για να αποκτήσουμε πλούτη ή ευτυχία, είτε για να επιμηκύνουμε τη ζωή και να διατηρηθούμε σε καλή υγεία.

Ακόμη κι εαν είναι προκαθορισμένη αυτή η προσπάθεια, δεν παύει να είναι η δική μας προσπάθεια που γίνεται με την ελεύθερη θέλησή μας.

Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο προσευχόμαστε. Η θέληση είναι μια δύναμη. Η σκέψη είναι μια δύναμη. Η προσευχή είναι μια δύναμη.

Γιατί λοιπόν να μην αποτελεί νόμο του Θεού ότι η προσευχή, όπως η Πίστη και η Αγάπη, θα έχει επίσης τ' ανάλογα αποτελέσματα?

Ο άνθρωπος δεν πρέπει να θεωρήσει πως αποτελεί το σημείο εκκινήσεως (της Δημιουργίας), ή ότι η πρόοδος αποτελεί τον τελικό στόχο, χωρίς αυτές τις δύο μεγάλες δυνάμεις που επενεργούν, την Πίστη και την Αγάπη.

Η Προσευχή  έχει μεγαλείο. Οι παρακλητικές και θορυβώδεις δεήσεις είναι αξιολύπητες. Εαν αρνηθούμε την αποτελεσματικότητα της προσευχής είναι σαν να αρνούμαστε την αποτελεσματικότητα της Πίστεως, της Αγάπης και της Προσπάθειας.

Όπως το χέρι μας, που κινείται απο τη βούλησή μας, εαν πετάξει ένα βότσαλο στον ωκεανό, τα αποτελέσματα που θα παραχθούν ποτέ δεν σταματούν, έτσι, και κάθε λέξη που εκφέρουμε, καταγράφεται αιώνια πάνω στον αόρατο αιθέρα...." (σ. 20)

Avaris:
Ι. ΜΑΘΗΤΗΣ

Ο Κανόνας των Δώδεκα ιντσών και η κοινή Σφύρα

"...Κάθε Στοά είναι ένας Ναός και σαν Ολότητα αλλά και στις Συμβολικές της λεπτομέρειες.

Το ίδιο το Σύμπαν έδωσε στον άνθρωπο το πρότυπο σχέδιο για τους πρώτους ναούς που ανεγέρθησαν προς τιμή της Θεότητας.

Η Διάταξη του Ναού του Σολομώντος, τα συμβολικά κοσμήματα που αποτελούσαν την κυρίως διακόσμησή του, ακόμη και η στολή του Μεγάλου Ιερέως, όλα είχαν αναφορές στην διάταξη του Σύμπαντος όπως το κατανοούσαν τότε.

Ο Ναός περιείχε πολλά εμβλήματα των εποχών - τον ήλιο, την σελήνη, τους πλανήτες, τους αστερισμούςτης Μεγάλης και της Μικρής Άρκτου, τον Ζωδιακό Κύκλο, καθώς και διάφορα άλλα στοιχεία του Σύμπαντος.

Ο Διδάσκαλος αυτής της Συμπαντικής Στοάς είναι ο Ερμής, ενώ ο Κχουρούμ (Khurum) (Χιράμ), που είναι ένα απο τα φώτα της, είναι ο αντιπρόσωπός του.

Για περισσότερες εξηγήσεις που αφορούν το συμβολισμό των ουρανίων σωμάτων, των ιερών αριθμών, του ναού και των λεπτομερειών του, θα πρέπει να περιμένετε υπομονετικά μέχρι να εξελιχθείτε στον Τεκτονισμό.

Στο διάστημα αυτό θα πρέπει να εξασκείτε την διάνοιά σας, ερευνώντας όλον αυτό τον συμβολισμό μόνοι σας.

Η μελέτη και αναζήτηση της ορθής ερμηνείας των Συμβόλων του Σύμπαντος είναι η Εργασία του Σοφού και του Φιλοσόφου, αποτελεί δε την αποκρυπτογράφηση της γραφής του Θεού και την διείσδυση στις σκέψεις Του.

Όλα αυτά τα θέματα ερωτώνται και απαντώνται μέσα απο την διδασκαλία μας στην Στοά..." (σ.21)

Avaris:
Ι. ΜΑΘΗΤΗΣ

Ο Κανόνας των Δώδεκα ιντσών και η κοινή Σφύρα

"...Θεωρείται (η Στοά) πως στηρίζεται επι τριών μεγαλοπρεπών στηλών.

Την ΣΟΦΙΑ, την ΔΥΝΑΜΗ ή ΙΣΧΥ και το ΚΑΛΛΟΣ, που αντιπροσωπεύονται απο τον Σεβάσμιο Διδάσκαλο, τον Πρώτο Επόπτη και τον Δεύτερο Επόπτη, ενώ λέγεται πως αυτές είναι οι στήλες που στηρίζουν την Στοά, "διότι η Σοφία, η Ισχύς και το Κάλλος είναι η τελείωση κάθε πράγματος και τίποτα δεν μπορεί να διατηρηθεί χωρίς αυτές".

"Επειδή", λέγει το Τυπικό της Υόρκης , "είναι αναγκαίο να υπάρχει Σοφία για να συλλάβει, Ισχύς για να στηρίξει, και Κάλλος για να κοσμήσει όλα τα μεγαλειώδη και σημαντικά εγχειρήματα"...." (σ.21)

Avaris:
Ι. ΜΑΘΗΤΗΣ

Ο Κανόνας των Δώδεκα ιντσών και η κοινή Σφύρα

"...Η Σοφία και η Δύναμις της Θεότητος βρίσκονται σε ισορροπία. Οι νόμοι της φύσεως και οι ηθικοί νόμοι δεν είναι απλές δεσποτικές εντολές της Παντοδύναμης θελήσεώς Της, γιατί τότεθα μπορούσαν να αλλαχθούν απο Αυτήν και η τάξη να γίνει αταξία, το καλό και το σωστό να γίνουν κακό και λάθος, η ειλικρίνεια και η εντιμότητα να μετατραπούν σε ελαττώματα και ο δόλος, η αχαριστία και η απάτη να μετατραπούν σε αρετές.

Η Πανίσχυρη Δύναμη, αιώνια και αυθύπαρκτη, δεν μπορεί να εξαναγκασθεί σε στασιμότητα.

Οι κανόνες και οι νόμοι Της εξελίσσονται. Οι νόμοι του Θεού δεν είναι υποχρεωτικοί σ' εμάς επειδή αποτελούν τα θεσπίσματα της ΔΥΝΑΜΕΩΣ ΤΟΥ ή την έκφραση της ΘΕΛΗΣΕΩΣ ΤΟΥ, αλλά γιατί εκδηλώνουν την άπειρη ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ.

Δεν είναι σωστοί επειδή είναι οι Νόμοι Του,αλλά είναι σωστοί επειδή ως Νόμοι είναι ακριβοδίκαιοι. Απο την ισορροπία της άπειρης σοφίας και της άπειρης ισχύος, προκύπτει τέλεια αρμονία στο φυσικό και στο ηθικό Σύμπαν.

Η Σοφία, η Ισχύς και η Αρμονία, αποτελούν μια Τεκτονική τριάδα.

Έχουν και άλλες βαθύτερες έννοιες που μπορεί κάποια στιγμή να σας αποκαλυφθούν..." (σ.22)

Avaris:
Ι. ΜΑΘΗΤΗΣ

Ο Κανόνας των Δώδεκα ιντσών και η κοινή Σφύρα

"...Η αρμονία σε αυτό, όπως και σε όλα τα Θεία, τα υλικά και τα ανθρώπινα, είναι το αποτέλεσμα της ισορροπίας, της κατανοήσεως και της αντιρρόπου δράσεως των αντιθέτων.

Μια και μόνη Σοφία πάνω απο όλα αυτά κρατά την ακίδα της πλάστιγγας.

Η εναρμόνιση του ηθικού νόμου, της ανθρώπινης ευθύνης και της ελευθερίας της βουλήσεως με την απόλυτη ισχύ του Θεού, καθώς και η ύπαρξη του κακού μέσα στην απόλυτη Σοφία, την Αγαθότητα και το Έλεος, είναι τα μεγαλύτερα αινίγματα της Σφιγγός...." (σ.22)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση