Συζητήσεις: Θέματα Ροδοσταυρισμού, Φιλοσοφίας και Εσωτερισμού > Γενικά θέματα προβληματισμού

Ο δρόμος του Εσωτεριστή (ψηφοφορία)

<< < (4/13) > >>

Κανένας:
Ο όρος Εσωτερισμός αναφέρεται σε κάθε σύστημα εννοιών και εφαρμογών, που έχει ως στόχο την προϊούσα εσωτερική μεταμόρφωση του ανθρωπίνου όντος με τελική κατάληξη την οντολογική του εκπλήρωση ή "πνευματική αποκατάσταση" (που στην θρησκεία καλείται "θέωση").
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια.  http://el.wikipedia.org


--- Παράθεση από: Trithemius στις Δεκεμβρίου 16, 2007, 10:09:28 ---Ο εσωτερισμός ως γνωστικός όρος, έχει να κάνει με κρυμμένες γνώσεις και διδασκαλίες που απευθύνονται σε επιλεγμένα άτομα.
..............
Γενικότερα ο όρος "εσωτερισμός" αποδίδει την κεκρυμμένη από τους πολλούς γνώση.
--- Τέλος παράθεσης ---
Το "κρυμμένες" και "επιλεγμένα άτομα" είναι κάτι που ίσχυε στο παρελθόν.  Ήταν περιορισμοί που έθεταν οι άνθρωποι.  Από τη μικρή εμπειρία που έχω, δε γνωρίζω ποτέ κάποιος να θέλησε να μπει σε κάποιο «Τάγμα» και να του αρνήθηκε η εισδοχή. 

Η γνώση, μυήσεις, τελετουργικά είναι ελεύθερη στο internet και στα βιβλία.  Η οργάνωση της γνώσης και η επιλογή του χρήσιμου από το άχρηστο, εκεί είναι το πρόβλημα και χρειαζόμαστε έναν οδηγό να μας γλυτώσει από κακοτοπιές και χάσιμο χρόνου.

Αυτό για να μη νομίζει κανείς ότι επειδή τον δέχτηκε κάποιο τάγμα, ή επειδή διαβάζει φιλοσοφία, ότι είναι και ο εκλεκτός του θεού.  Εκ του αποτελέσματος κρινόμαστε.  Και το αποτέλεσμα είναι η προσωπική εξέλιξη, η οποία φαίνεται στο χάρτη της Καμπάλα.  Και όποιος διαβάζει, ξέρει ποια είναι η πρώτη σφαίρα της Καμπάλα και το πόσο άσκηση απαιτείται για να κατακτηθεί.


--- Παράθεση από: Trithemius στις Δεκεμβρίου 16, 2007, 10:09:28 ---Σαφώς στον εσωτερισμό εμπλέκονται διαδικασίες σχετιζόμενες με τον εσωτερικό μας κόσμο, όμως αυτά αποτελούν μέρος του εσωτερισμού κι όχι το σύνολό του.

--- Τέλος παράθεσης ---
Συμφωνώ.  Χρειάζεται ο συνδιασμός.  Χρειάζοντε οι εσωτερικές γνώσεις και η φιλοσοφία για να αναπτύξεις το μυαλό, τη σκέψη, αλλά και για να ξέρεις τι ασκήσεις να κάνεις. 

Trithemius:
Πάντως η αγγλική Wikipedia αλλά και το λήμμα "Esotericism" σε μηχανές αναζήτησης, δίνουν ακριβώς ως έννοια την ενασχόληση με "ειδικές" γνώσεις που δεν αποτελούν υλικό ευρείας ενασχόλησης.

Esotericism refers to the doctrines or practices of esoteric knowledge, or otherwise the quality or state of being described as esoteric, or obscure. Esoteric knowledge is that which is specialized or advanced in nature, available only to a narrow circle of "enlightened", "initiated", or highly educated people. Items pertaining to esotericism may be known as esoterica. Some interpretations of esotericism are very broad and include even unconventional and non-scientific belief systems, typically as contrasted with the "scientific" or "traditional religious" beliefs of the society without or "at large". In contrast, exoteric knowledge is knowledge that is well-known or public; or perceived as informally canonic in society at large.

Σχετικά με τη διαδικασία εισδοχής σε ένα τάγμα, μικρό ή μεγάλο, εγώ γνωρίζω πως πάντοτε τηρούνται κάποιοι κανόνες εισδοχής και υπάρχει κάποια διαδικασία μέσα από την οποία ένα τάγμα θα αποφασίσει αν ο ενδιαφερόμενος για εισδοχή μπορεί ή όχι να ενταχθεί στα μέλη του. Επίσης, κάθε τάγμα οφείλει να αξιολογεί τη στάση και την πορεία των μελών του, έτσι ώστε να προσδιορίζεται διαρκώς η θέση του κάθε μέλους απέναντι στο τάγμα. Άρα λοιπόν όλα είναι ευμετάβλητα.


--- Παράθεση ---Αυτό για να μη νομίζει κανείς ότι επειδή τον δέχτηκε κάποιο τάγμα, ή επειδή διαβάζει φιλοσοφία, ότι είναι και ο εκλεκτός του θεού.  Εκ του αποτελέσματος κρινόμαστε.  Και το αποτέλεσμα είναι η προσωπική εξέλιξη, η οποία φαίνεται στο χάρτη της Καμπάλα.
--- Τέλος παράθεσης ---

Αυτό είναι μεγάλη αλήθεια...

suida:
ΑΓΑΠΗΤΟΙ, ΧΑΙΡΩΜΕ , ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ!!!
              Μα ελα, νιοβλαστο εσυ
              φροκαλι απ' ωριοφυλλη δαφνη,
              που του Φοιβου εδω τη θυμελη
             σαρωνεις μπροστα στο ναο.

              Με σενα σαρωνω ολημερα
              του θεου την αυλη, μολις βγη
              γοργοφτερος ο  Ηλιος,
              κι ετσι ολημερα δουλευω.
                  Ω ΠΑΙΑΝΑ
               χαρα και δοξα για σενα
              αιωνια ,ω  γιε της Λητως!!

               Με κοπο ,ω Φοιβε ,λαμπρο,
               δουλευω μπροστα στο ναο σου,
               του μαντειου τιμωντας το θρονο
               και δοξα μου ο κοπος αυτος.
               Δουλο το χερι μου βαζω
               σε  αθανατους κι οχι σ' ανθρωπους,
               που ευλαβο κοπο μοχτω
               χωρις  ν'αποκαμω,
               με γονιο και πατερα το Φοιβο.

               Αυτον ευλογω που με θρεφει,
                και πατερα με τονομα Εγω
                του Φοιβου, στο ναο του,
                τον ευεργετη μου Κραζω.
                    Ω  Π Α Ι Α Ν Α......
           

Rose:
Αγαπητοί φίλοι και αδελφοί,

ο εσωτερισμός ασχολείται με τις εσωτερικές επιστήμες, Καμπάλα, Αλχημεία, Ερμητικά, Αστρολογία, Μαγεία, αποκρυφιστικά και μυστικιστικά, δηλαδή και μέσω μελέτης των μυστηρίων αλλά και μέσω βιώματος. 

Φυσικά ασχολείται με τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου, αλλά ουσιαστικά ασχολείται με τον άυλο κόσμο, με τα μυστήρια του ανθρώπου και του Σύμπαντος, από μία πνευματική διάσταση, προσπαθώντας να φέρει πιο κοντά την Επιστήμη και την Πνευματικότητα.

Υπάρχουν πολλές σχολές και τάγματα που προσεγγίζουν τον εσωτερισμό, με διάφορους τρόπους, και οι μέθοδοι και οι πεποιθήσεις ποικίλουν.  Στην ΑΜΡΑ, δεν θέλουμε να προωθήσουμε την νοοτροπία μιας κλειστής ελιτίστικης κάστας, και γι' αυτό είμαστε ανοιχτοί.  Ο λόγος είναι γιατί η εποχή άλλαξε, η γνώση αυτή δεν είναι πια κρυφή, ούτε μας κυνηγάει κανένας να μας σκοτώσει ή να μας φυλακίσει επειδή ασχολούμαστε με τον εσωτερισμό.  Οι σχολές που ακόμα κρύβονται, κρύβονται από παράδοση... σε μία κοινωνία που γέννησε την ελεύθερη σκέψη, πριν 2500 τουλάχιστον χρόνια.

Σίγουρα ο εσωτερισμός δεν ενδιαφέρει όλους τους ανθρώπους, και δεν έχουν όλοι τις απαιτούμενες γνώσεις, για να κατανοήσουν ένα τέτοιο μονοπάτι...

...αλλά γι' αυτούς που ενδιαφέρονται σοβαρά να ασχοληθούν, η πόρτα είναι ορθάνοιχτη, αρκεί να είναι ανθρωπιστές, μια και ο στόχος της ΑΜΡΑ είναι, η βελτίωση και η εξέλιξη του ατόμου και κατ' επέκταση της κοινωνίας μας.

Trithemius:

--- Παράθεση από: Rose_777 στις Δεκεμβρίου 17, 2007, 16:53:57 ---...αλλά γι' αυτούς που ενδιαφέρονται σοβαρά να ασχοληθούν, η πόρτα είναι ορθάνοιχτη, αρκεί να είναι ανθρωπιστές, μια και ο στόχος της ΑΜΡΑ είναι, η βελτίωση και η εξέλιξη του ατόμου και κατ' επέκταση της κοινωνίας μας.
--- Τέλος παράθεσης ---

Αγαπητή Rose, θα ήθελα να γίνεις λίγο πιο κατανοητή σχετικά με την έννοια του ανθρωπισμού και τη σύνδεση αυτού με τον εσωτερισμό. Δεν αντιλέγω πως κάποιου είδους κοινωνική δράση αποτελεί υγιή δραστηριότητα κάθε ενεργού νου (χωρίς απαραίτητα να ασχολείται με τον εσωτερισμό), όμως με ποιόν τρόπο ο εσωτερισμός (ως ενασχόληση με τα γνωστικά αντικείμενα που προανέφερες) συνδέεται με την κοινωνική δράση (υπό την ευρεία έννοια);

Θέλω να πω πως μιας και ο εσωτερισμός περιλαμβάνει διδασκαλίες και πρακτικές που ως ενασχολήσεις αποτελούν αμιγώς προσωπικές προσεγγίσεις, είναι δυνατό να μπορέσουμε να συνδέσουμε κάτι τόσο αυστηρά προσωπικό με την κοινωνική δράση, άρα με κάτι που θα τυγχάνει ευρείας αποδοχής και κατανόησης; Με απλά λόγια, μπορεί (ο δικός μου) εσωτερισμός να συνδεθεί με μιας μορφής αποδοχή από το ευρύ κοινωνικό σύνολο; Αυτό το ερώτημα συνδέεται με την οπτική και προσέγγιση του καθενός μας με αυτό που ονομάζουμε "Θεό", "Πηγή", "Κέντρο", "Θεία Ουσία", δηλαδή με την "μεταστοιχείωσή" μας από άνθρωπο σε θεό. Επειδή όμως τόσο η διαδικασία προς κάτι τέτοιο, όσο και το αποτέλεσμα αποτελούν καθαρά προσωπική υπόθεση, ο εσωτερισμός δεν μπορεί παρά να έχει διαφορετική ερμηνεία, εικόνα και αποτέλεσμα για τον καθένα μας, γιατί το πως ερμηνεύω εγώ την υπόσταση της θέωσης, απέχει πάρα πολύ από τις ερμηνείες των άλλων ανθρώπων. Άρα λοιπόν, αν ως κοινωνική και ανθρωπιστική δράση μιλάμε για μεταλαμπάδευση των εσωτερικών μας γνώσεων προς το κοινωνικό σύνολο, με σκοπό να τους βοηθήσουμε να φτάσουν στη "θέωση", τότε πέφτουμε σε ένα σφάλμα γιατί τους διδάσκουμε το πως να μεταμορφωθούν στον δικό μας θεό. Επίσης, μία τέτοια κοινωνική δράση προϋποθέτει κάτι πολύ βασικό και δύσκολο (πραγματικά τον σκοπό της ύπαρξής μας), δηλαδή το να έχουμε πρώτοι εμείς φτάσει στο επίπεδο της θέωσης, έτσι ώστε να είμαστε ικανοί να διδάξουμε και στους άλλους τον τρόπο επίτευξής του.

Αν λοιπόν συνδέουμε τον ανθρωπισμό με τη μεταλαμπάδευση των γνώσεών μας περί εσωτερισμού, τότε θεωρώ (γνώμη μου) πως έχουμε να κάνουμε με δύο ζητήματα: α) με το ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ταυτιστούν με τη δική μας προσέγγιση στον εσωτερισμό και β) την απαραίτητη προϋπόθεση του να γίνουμε εμείς πρώτα δάσκαλοι (άρα να έχουμε φτάσει στη θέωση) έτσι ώστε να δυνάμεθα να διδάξουμε εσωτερισμό.

Αν όμως συνδέουμε τον ανθρωπισμό με αυτό που είναι ευρέως γνωστό ως "κοινωνική δράση" και προσφορά προς τον συνάνθρωπο, τότε ο εσωτερισμός αποτελεί "προαιρετική ενασχόληση", καθώς είναι δεδομένο πως υπάρχουν στην κοινωνία μας πολλοί ανθρωπιστές που δεν ασχολούνται με τον εσωτερισμό.

Πάνω λοιπόν σε αυτές τις σκέψεις-συμπεράσματά μου που γεννώνται από τη σύνδεση εσωτερισμού και ανθρωπισμού (ως αναγκαία "συνύπαρξη), θα ήθελα να μας δώσεις κάποια διευκρίνηση-ανάλυση στο πως αυτά συνδέονται.


--- Παράθεση ---Σίγουρα ο εσωτερισμός δεν ενδιαφέρει όλους τους ανθρώπους, και δεν έχουν όλοι τις απαιτούμενες γνώσεις, για να κατανοήσουν ένα τέτοιο μονοπάτι...
--- Τέλος παράθεσης ---

Θεωρώ πως η ενασχόληση με τον εσωτερισμό και η κατανόηση αυτού του "μονοπατιού", περισσότερο έχει να κάνει με μία εσωτερική ανάγκη που ποτέ δεν ικανοποιείται. Είναι ένας "ιερός έρωτας", μία εσωτερική φωνή που μας καλεί να γνωρίσουμε τον άϋλο κόσμο και τα μυστήρια του σύμπαντος. Αυτή λοιπόν η ανάγκη είναι σχεδόν πάντοτε έμφυτη παρά επίκτητη. Θεωρώ πως εσωτεριστής (τουλάχιστον εν δυνάμει) γεννιέσαι, δεν γίνεσαι. Πάνω σε αυτό το σκεπτικό, οι γνώσεις περί εσωτερισμού αποτελούν απόκτημα που μας δίδεται κατά την εμπειρική-έμπρακτη πορεία μας στον εσωτερισμό. Άλλωστε γνώση = πληροφορία + εμπειρία. Άρα λοιπόν, κάποιος που απλά έχει στη διάθεσή του αμέτρητες πληροφορίες περί εσωτερισμού αλλά δεν ενδιαφέρεται για αυτόν, οτιδήποτε και να πληροφορηθεί, θα του είναι άχρηστο (= ανεκμετάλλευτο ως γνωσιολογικό υλικό). Οι πληροφορίες είναι άμεσα διαθέσιμες οποτεδήποτε (ειδικά στη σύγχρονη εποχή). Η διαφορά έγκειται στο αν έχουμε την ανάγκη να μετατρέψουμε τις πληροφορίες σε γνώσεις. Έχω λοιπόν τη γνώμη πως το να κατανοήσεις τον εσωτερισμό δεν είναι θέμα γνώσεων αλλά εσωτερικής ανάγκης. Ή την έχεις, ή δεν την έχεις και αν ισχύει το πρώτο, οι πληροφορίες κάποια στιγμή θα μεταμορφωθούν σε γνώσεις μέσω της εμπειρίας. Εδώ είναι που χρειάζεται η μέγιστη προσοχή: στο πως θα πορευτείς στον έμπρακτο εσωτερισμό, έτσι ώστε να μη χαθείς (είτε μεταφορικά, είτε κυριολεκτικά...).

Φιλικά :)...

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση