'Αρθρα Εσωτερισμού > Ψυχολογία και εσωτερισμός

ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ Η ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ

<< < (7/16) > >>

ΜΥΘΗΡΑ:
...οι θεωριες ειναι ο πεπατημενος δρομος ..

...αν ειμασταν χαμενοι σε ενα δασος το πιο λογικο κι αυθορμητο που θα επρεπε να κανουμε ειναι να ακολουθησουμε ενα απο τα ηδη χαραγμενα μονοπατια,,,,κι οχι βεβαια να χωθουμε μεσα στα απατητα μερη ....

....γιαυτο η παραδοση η θεωρητικη ειναι πολυτιμη ,,για να μη ξεκινα καθε γεννια απο την αρχη ..

...για να κερδιζεται δρομος και ενεργεια ..
...και βεβαια ακολουθωντας ενα ηδη χαραγμενο μονοπατι,, θα πρεπει να το περπατησεις μεσα απο  την δικη σου εμπειρια ...και να αναρωτηθεις κι  αν εισαι στο σωστο μονοπατι ...

..αυτο ειναι κατι σαν εξατομικευση του πεπατημενου δρομου ....

...και ερωτημα ..

 θα μπαιναμε σε ενα λεωφορειο που δεν γραφει προορισμο ??αν ειχαμε εναλλακτικη επιλογη να μπουμε σε λεωφορεια με αναγραφη προορισμου ???

...προσωπικα δε θα εμπαινα .. εσυ Χριστο θα εμπαινες  ???αυτο το λεω γιατι  καπου ειπες <<δεν  ξερω που θα με βγαλει ο δρομος αυτος >>...υπονοωντας οτι δεν ειναι ο προορισμος το ζητουμενο σου ...

...οι θεωριες λοιπον οπως  η θεωρια της Γιογκα  δινει ξεκαθαρο προορισμο ..την  σαμαντχι -προσωρινη βιωση της εσωψυχης βιονεργειας μας ,,,αρα την αυτοσυνειδησια μας ως υπαρξεις εσωτερικες ...δειχνει το δρομο αν και βεβαια η πορεια ειναι  παντα κατι εξατομικευμενο ...και κανενας δρομος δεν περπατιεται με τον ιδιο τροπο ...εκει ναι βαζουμε την προωσοπικη μας μοναδικη εμπειριακια σφραγιδα ...

.... θα λεγα λοιπο οτι μια ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΝΔΟΥΙΣΤΙΚΗΣ ,ΤΗΣ ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ ΚΑΙ  ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ .. θα σου εδειχνε τους βασικους  δρομους ... αντι να καθεσαι να ανοιγεις δικους σου μεσα στα ξεροχορτα .. απο κει και περα αυτους τους δρομους θα τους περπατησεις εσυ με το ιδιαιτερο τροπο σου .. και ισως ναι να  μπορεσεις και να ανοιξεις τοτε δικο σου .. γιατι οχι?? ...αλλα με γνωμωνα την παραδοση και βεβεια την ιδεοληψια του λεγομενου Αρχειου που και αυτο ειναι ενα ειδος αορατης παραδοσης απο την οπΟΙΑ δε πρεπει να αποκλειεται το πνευμα μας..

πχ τη περιφημη θεωρια της απαθειας ,""κενοτητας"" ,αταραξιας θα την βρουμε και στην  αρχαιοελληνικη και  στην ανατολικη φιλοσοφια ...καλα  ειναι λοιπον περιν  την μελετησουμε απο τους συγχρονους εκλεκτικους ω ςπρος τις διδασκαλιες τους γκουρου να την  αναζητησουμε στην πηγη της ...στην αρχαια παραδοση ..

...χωρις φιλοσοφικη θεμελιακη και συνοπτικη παιδεια η εσωτερικη αναζητηση ειναι κατι σαν  νεφελοπερπατημα κατι σαν  τρικλισμα μισομεθυσμενου ...η επαφη με την φιλοσοφικη παιδεια αμεσως ανοιγει μεσα μας κρουνους  ιδεων...
σταματαμε  τοτε τα διαβασματα κι αφηνουμε ελευθερο το πνευμα να δεχτει τις αποκαλυμενες ιδεες απο το Αρχειο ...

...αυτη ηταν ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ να ειναι  η δικη μου μεθοδος ...γενικα φιλοσοφικα διαβασματα αποκτηση εννοιολογικων και νοητικων εργαλειων ... παυση καθε  διαβασματος για μεγαλο διαστημα ...ανοιγμα του πνευματος στο Αρχειο των Ιδεων ... πνευματικη συλληψη κι εμπνευση ...επιστροφη σε διαβασματα και  συγκριση με αυτα τν δικων νου νοηματοδοτησεων ...κτλ κτλ τουναπαλιν  τουναπαλιν  ....
 

..για να μας μιλησει το Αρχειο πρεπει να καταλαβαινουμε τη γλωσσα του ...να εχουμε νοηματοδοτησεις καταλληλες δηλαδη...κατι σαν ενα""λεξικο ""κι αυτο μονο με δικη μας εξωτερικη επιμορφωση και φιλισοφικη εκπαιδευση πανω σε παραδοσιακες θεωριες και εννοιες μπορει να γινει ...




xristosx:
Θεωρω οτι ενα απο τα μεγαλυτερα λαθη, των ανθρωπων ,που και καλα , ασχολουνται με τον '' εσωτερισμο'' , εστω ακομα και αν ασχολουνται  λιγο , μεχρι και καθολου [το μεγαλυτερο ποσοστο ]ειναι οτι , προσαπτουν στον εαυτο τους , και μαλιστα πολλες φορες χωρις να το γνωριζουν , την ονομασια ''εσωτεριστης''

Αυτο , τους στερει  την πιθανοτητα , να βαδιζουν συμφωνα με τις προσωπικες τους αναγκες , και βαζουν τον εαυτο τους, μεσα σε πλαισια

Που σημαινει , οτι ενας εσωτεριστης , που σεβεται και καλα τον εαυτο του , πρεπει να ειναι αυτο και αυτο και αυτο

Να επιδιωκει ...αυτο και αυτο και αυτο

Ετσι ...οι προσωπικες αναγκες , η δημιουργια , και το ελευθερο πνευμα πανε περιπατο

Αν δεν οδηγουμαστε , απο τις προσωπικες μας αναγκες [μεσα σε αυτες δημιουργια , περιεργεια , δυσαρεστες ψυχολογικες καταστασεις, φιλοσοφικες και υπαρξιακες ανησυχιες  , κλπ ]στις ερευνες αυτες , ΓΙΑ ΜΕΝΑ ακολουθειται η λαθος τακτικη
 
Ακομα και αυτο ομως ισως πρεπει να ειναι αντικειμενο εξετασης την καθε στιγμη

Οταν πρατουμε συμφωνα με τις προσωπικες αναγκες και δεδομενα , τοτε , εχουμε παντα ορεξη και δυναμη , να κανουμε αυτο που κανουμε


Και βεβαια οι διδασκαλιες ειναι συγκριμενες , και δεν αμφισβητουνται

Και βεβαια οι διδασκαλιες μπορουν ανα πασα στιγμη να μας υποδειξουν ιδεες , βηματα , να επιβαιβεωσουν πραγματα , ανακαλυψεις κλπ


Ειναι πολυτιμες !!!

Πρεπει ομως ο καθενας, ολα αυτα , να τα επιβαιβαιωσει μεσα απο την πραξη

Αυτο θα συμβει , οταν ο καθενας συγχρονιστει , με το δικο του , προσωπικο επιπεδο κατανοησης , με τις δικες του αναρωτησεις , και με τα δικα του ζητηματα

Χωρις καθολου να επηρεαζεται απο θεωριες  

xristosx:
Και βεβαια θα συμφωνησω με αυτο

--- Παράθεση ---...οι θεωριες ειναι ο πεπατημενος δρομος ..

...αν ειμασταν χαμενοι σε ενα δασος το πιο λογικο κι αυθορμητο που θα επρεπε να κανουμε ειναι να ακολουθησουμε ενα απο τα ηδη χαραγμενα μονοπατια,,,,κι οχι βεβαια να χωθουμε μεσα στα απατητα μερη ....

....γιαυτο η παραδοση η θεωρητικη ειναι πολυτιμη ,,για να μη ξεκινα καθε γεννια απο την αρχη ..

...για να κερδιζεται δρομος και ενεργεια ..
...και βεβαια ακολουθωντας ενα ηδη χαραγμενο μονοπατι,, θα πρεπει να το περπατησεις μεσα απο  την δικη σου εμπειρια ...και να αναρωτηθεις κι  αν εισαι στο σωστο μονοπατι ...

..αυτο ειναι κατι σαν εξατομικευση του πεπατημενου δρομου ....
--- Τέλος παράθεσης ---




--- Παράθεση ---αυτο το λεω γιατι  καπου ειπες <<δεν  ξερω που θα με βγαλει ο δρομος αυτος >>...υπονοωντας οτι δεν ειναι ο προορισμος το ζητουμενο σου ...
--- Τέλος παράθεσης ---


Και βεβαια ....αν θα ελεγα οτι εχω στοχο η προορισμο , δεν θα ηταν μεσα, απο την προσωπικη κατανοηση


Αυτο που εγω μπορω να βιωσω , ειναι τα δικα μου δεδομενα , μεσα απο την μελετη των αισθησεων


Δεν ανηκει στα σχεδια μου ,  να διαλυσω κανενα ''ελατωμα '' ψυχολογικο επιπροσθετο κλπ


Αυτο ανηκει σε επιπεδα , που δεν μπορω να κατανοησω


Απλα θελω να κατανοησω ,  να καταλαβω , και να περνω καλα , με την ενασχοληση , που εχω διαλεξει να ασχοληθω


Ολα αυτα βεβαια ξαναλεω , δεν τα αποριπτω , ...ομως ....δεν ασχολουμαι και καθολου με αυτα


Απλα υπαρχουν ,σαν θεωρητικα  δεδομενα


--- Παράθεση ---πχ τη περιφημη θεωρια της απαθειας ,""κενοτητας"" ,αταραξιας θα την βρουμε και στην  αρχαιοελληνικη και  στην ανατολικη φιλοσοφια ...καλα  ειναι λοιπον περιν  την μελετησουμε απο τους συγχρονους εκλεκτικους ω ςπρος τις διδασκαλιες τους γκουρου να την  αναζητησουμε στην πηγη της ...στην αρχαια παραδοση ..
--- Τέλος παράθεσης ---


Και κοιτα τωρα , ενα παραδειγμα , για το ποσο ευκολο ειναι , να ξεφυγει κανεις απο τα δικα του δεδομενα , και να κυνηγα ''ανεμομυλους''


Εχω επανειλημενα αναφερθει , στα ''ΑΤΑΡΑΧΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ'' οπως επισης και ''ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ  ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΙΣ ΜΠΕΡΔΕΥΕΙΣ ΜΕ ΣΕΝΑ ''


Και τα δυο αυτα προερχονται απο διδασκαλιες , ..  και .εχω αποκομισει , πολυτιμη κατανοηση για τον εαυτο , απο αυτα


Τα δικα μου ομως δεδομενα ειναι , οτι δεν μπορω να ειμαι αταραχος


Ισως , ουτε καν παρατηρητης , παρα μονο, καποιες πολυ μικρες στιγμες , οταν προσπαθω να καταλαβω τι μου συμβαινει ....απο τι καθοριζεται η πραγματικοτητα μου , εφαρμοζοντας καποια τρικ που εχω μονος ανακαλυψει


Αυτη ειναι η δικη μου επιδιωξη και το δικο μου επιπεδο


Αν ΘΕΛΗΣΩ , να γινω αταραχος , μονο και μονο επειδη καποιος το προτεινε , και δεν το προτεινε η προσωπικη κατανοηση , τοτε θα μπω , σε μια διαδικασια συγκρουσης με τον εαυτο


Αυτου που ΥΠΑΡΧΕΙ και αυτου που ΘΕΛΩ


Αντιθετα αν αυτο , γεννηθει , απο την προσωπικη κατανοηση , μεσα , απο την παλη με τον εαυτο , και την επιδιωξη , αληθινων στοχων ,τοτε αυτη η συγκρουση δεν θα υφισταται





xristosx:

--- Παράθεση ---..η επαφη με την φιλοσοφικη παιδεια αμεσως ανοιγει μεσα μας κρουνους  ιδεων...
σταματαμε  τοτε τα διαβασματα κι αφηνουμε ελευθερο το πνευμα να δεχτει τις αποκαλυμενες ιδεες απο το Αρχειο ...

--- Τέλος παράθεσης ---

Και βεβαια θα συμφωνησω με αυτο


--- Παράθεση ---..γενικα φιλοσοφικα διαβασματα αποκτηση εννοιολογικων και νοητικων εργαλειων ... παυση καθε  διαβασματος για μεγαλο διαστημα ...ανοιγμα του πνευματος στο Αρχειο των Ιδεων ... πνευματικη συλληψη κι εμπνευση ...επιστροφη σε διαβασματα και  συγκριση με αυτα τν δικων νου νοηματοδοτησεων ...κτλ κτλ τουναπαλιν  τουναπαλιν  ....
 

--- Τέλος παράθεσης ---

Με αυτο


--- Παράθεση ---..για να μας μιλησει το Αρχειο πρεπει να καταλαβαινουμε τη γλωσσα του ...να εχουμε νοηματοδοτησεις καταλληλες δηλαδη...κατι σαν ενα""λεξικο ""κι αυτο μονο με δικη μας εξωτερικη επιμορφωση και φιλισοφικη εκπαιδευση πανω σε παραδοσιακες θεωριες και εννοιες μπορει να γινει ...

--- Τέλος παράθεσης ---

και αυτο

ΜΥΘΗΡΑ:

--- Παράθεση ---Απλα θελω να κατανοησω ,  να καταλαβω , και να περνω καλα , με την ενασχοληση , που εχω διαλεξει να ασχοληθω
--- Τέλος παράθεσης ---

...Χριστο ο εσωτερισμος γιατι αυτο κανεις ( οσο και να το αποφευγεις σαν  ορο εχωντας κακη εμπειρια απο αυτοκλητους εσωτεριστες )...οχι δεν εχει τοσο ταπεινες βλεψεις...

...η αυτοεξελιξη κι η εξελιξη των αλλων αυτο ειναι το μονο κινητρο πιστευω που μπορει να φερει αποτελεσματα ..

εκτος κι αν δεν θελεις αποτελεσματα .. .. δεν  ειναι ενα χομπυ οπως πχ οι ρακετες ,η το πιγκ πογκ ...χμ!!!

..καθως πολλες φορες η σοβαρη ενασχοληση οχι η μπιρμπιλιαρικη ..μας φενει σε τρομερες εσωτερικες συγκρουσεις ανασκαλευει το  εσωτερικο μας σκοτος ,αναμοχλευει το δαιμονα μας ..ποιοι αληθεια ανθρωποι μπορουν να σταθουν απεναντι στο δαιμονα τους ..χμ  ελαχιστοι .. αρα η εσωτερικη αναζητηση ειναι κατι πολυ σοβαρο και ριψοκινδυνο κι οχι απλα ενα χομπυ για να περναει η ωρα και να <<περναμε καλα>>...

...με την ευκαιρεια που μιλησες ετσι θυμηθηκα οσα λεει ο Επικουρος για το νοημα της ευδαιμονιας και της ηδονης στο << Περί Φύσεως  >>
<<Η ηδονή είναι αρχή και σκοπός του μακαρίως ζην· γιατί είναι το πρωταρχικό και συγγενικό με τη φύση μας αγαθό και αυτή είναι η αφετηρία για κάθε επιλογή και για κάθε αποφυγή μας, και σ' αυτήν καταλήγουμε πάλι, όταν αποτιμάμε το κάθε αγαθό, έχοντας ως κριτήριο το τι αισθανόμαστε. Κι ακριβώς επειδή είναι το πρωταρχικό και σύμφυτο μ' εμάς αγαθό, για τούτο δεν επιλέγουμε αδιακρίτως κάθε ηδονή, αλλά συμβαίνει ορισμένες φορές να γυρίζουμε την πλάτη μας σε πολλές ηδονές, όταν τα προβλήματα που προκαλούν αυτές οι ηδονές είναι για μας μεγαλύτερα και υπάρχουν, από την άλλη, πολλοί πόνοι που τους θεωρούμε προτιμότερους από τις ηδονές, εφόσον η ηδονή που θα ακολουθήσει άμα τους υπομείνουμε για κάμποσο θα είναι για μας μεγαλύτερη. Κάθε ηδονή λοιπόν, ακριβώς επειδή η φύση της μας είναι συγγενική, είναι καλό πράγμα· δεν συμβαίνει όμως να επιλέγουμε αδιακρίτως κάθε ηδονή. Ακριβώς όπως κάθε πόνος είναι κακό πράγμα κι ωστόσο δεν είναι όλοι οι πόνοι τέτοιοι που να μπορούμε να τους αποφεύγουμε.>>

ασε  θλιβερο να μη διαβαζουμε οι νεες γεννιες τετοια απαυγασματα σοφιας των αρχιαων και να τα εχουμε κλεισμενα στα σεντουκια μονο για τους ακαδημαικους και τις ψυχρες εκτελεστικες τις καρριεριστικες εργασιες τους ...

βρε το αυτο το εργο και διαβασε το θα βρεις τρομερες συναφειες πνευματος ...



Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση