'Αρθρα Εσωτερισμού > Καμπαλά
Η Μυστική Καμπάλα
Avaris:
"Οτζ Χιιμ, Το Δέντρο της Ζωής"
10."....Δε θέλω προς το παρόν να προχωρήσω βαθύτερα στη φύση οποιουδήποτε απο τα Σεφιρόθ, αλλά να υποδείξω μόνο το γενικό σχήμα του Δέντρου. Θα επιστρέψουμε πολλές φορές στο ίδιο σημείο στην όλη πορεία της μελέτης μέχρι να γίνει αρκετά κατανοητό.
Αυτό είναι δυνατό να γίνει μόνο βαθμιαία, γιατί αν αργοπορήσουμε πάνω σε κάθε ξεχωριστό σημείο, πριν κατανοήσει ο σπουδαστής τη γενική έννοια, πολύς χρόνος θα σπαταληθεί άδικα, επειδή δε θα γίνει κατανοητή η σχέση της έννοιας με το γενικό σύνολο.
Να δυο απο τα ονόματα που δίνουν οι Ραβίνοι στο Κέτερ:
Απόκρυφο των Απόκρυφων και Ανεξιχνίαστο Ύψος, δηλώνοντας έτσι την αδυναμία του Νου να κατανοήσει κάτι γι' αυτή τη Σεφίρα..." (σ.59)
Avaris:
"Οτζ Χιιμ, Το Δέντρο της Ζωής"
11."....Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο εξωτερικός Ιουδαϊσμός, δεν περιλαμβάνει καμιά ιδέα των Εκπορεύσεων της μιας Σεφίρα μέσα απο την άλλη.
Κηρύσσει ότι ο Θεός έκανε τη θάλασσα και τους λόφους και τα ζώα του αγρού και εμείς φανταζόμαστε αυτή τη διαδικασία, αν τη φανταζόμαστε, σαν το έργο ενός ουράνιου τεχνίτη που διαμορφώνει κάθε νέα φάση εκδήλωσης και τοποθετεί το τελειωμένο δημιούργημα στη θέση του στον κόσμο.
Αυτή η ιδέα οπισθοδρόμησε την επιστήμη για εκατοντάδες χρόνια στη Δυτική Ευρώπη.
Τελικά οι επιστήμονες έπρεπε να συγκρουστούν με τη θρησκεία και να υποστούν διωγμούς σαν αιρετικοί για να φτάσουν σε εκείνη την αντίληψη της εξέλιξης που διδασκόταν καθαρά στη Μυστική Παράδοση του Ισραήλ...." (σ. 59)
Avaris:
"Οτζ Χιιμ, Το Δέντρο της Ζωής"
12."....Η Καμπάλα δε θεωρεί οτι ο Θεός δημιούργησε σταδιακά το οικοδόμημα του Σύμπαντος. Αντίθετα, διδάσκει ότι οι διάφορες φάσεις της εκδήλωσης εξελίχτηκαν η μία απο την άλλη, σαν να ήταν κάθε Σεφίρα μια δεξαμενή, που όταν γέμιζε, ξεχυνόταν μέσα σε μια χαμηλότερη.
Για να ανατρέξουμε πάλι στο Μάδερς:
"Κρυμμένη σε ένα βελανίδι είναι μια βελανιδιά με τα βελανίδια της και μέσα σε καθένα απο αυτά είναι κρυμμένη μια άλλη βελανιδιά με τα βελανίδια της".
Έτσι, σε κάθε Σεφίρα περιέχεται η δυνατότητα όλων όσων έρχονται μέσα απο αυτή στην κλίμακα της κατερχόμενης εκδήλωσης.
Το Κέτερ περιέχει τα υπόλοιπα εννιά Σεφιρόθ και το Χόχμα, το δεύτερο, περιέχει τις δυνατότητες και των οχτώ διαδόχων του.
Όμως, σε κάθε Σεφίρα ξετυλίγεται μόνο μια όψη της εκδήλωσης, οι επόμενες παραμένουν σε λανθάνουσα κατάσταση και όλες οι προηγούμενες αντανακλώνται.
Κάθε Σεφίρα λοιπόν είναι ουσιαστικά μια καθαρή μορφή ύπαρξης, όπου απλά καθρεφτίζεται η επιρροή των προηγούμενων φάσεων εξέλιξης. Αυτές οι φάσεις έχουν αποκρυσταλλωθεί στα προηγούμενα στάδια και δε βρίσκονται πια σε διάλυση μέσα στην κατερχόμενη ροή της εκδήλωσης.
Έτσι, όταν θέλουμε να αναζητήσουμε την ουσιαστική φύση, τη βάση της εκδήλωσης ενός ιδιαίτερου είδους ύπαρξης, τη βρίσκουμε στη Σεφίρα με την οποία αντιστοιχεί, όταν διαλογιζόμαστε πάνω στην πρωταρχική της μορφή.
Υπάρχουν τέσσερις μορφές θεώρησης του Δέντρου απο τους Καμπαλιστές, που θα εξετάσουμε αργότερα. Τώρα απλά αναφέρονται ώστε να έχει ο σπουδαστής την υποδομή να δει προοπτικά την εικόνα του...." (σ. 60)
Avaris:
"Οτζ Χιιμ, Το Δέντρο της Ζωής"
14.
"...Ας σκεφτούμε, λοιπόν, το Κέτερ σαν μια πηγή που γεμίζει την δεξαμενή της και το ξεχείλισμά της τροφοδοτεί απο κει μια άλλη πηγή, που με τη σειρά της γεμίζει τη δεξαμενή της και ξεχειλίζει.
Το Ανεκδήλωτο ρέει πάντα υπό πίεση μέσα στο Κέτερ και έρχεται μια στιγμή που η εξέλιξη έχει προχωρήσει, όσο είναι δυνατό, στην εξαιρετική απλότητατης μορφής ύπαρξης της Πρώτης Εκδήλωσης.
Έτσι, έχουν σχηματιστεί όλοι οι δυνατοί συνδυασμοί και έχουν γίνει όλες οι δυνατές παραλλαγές. Η δράση και η αντίδραση εξισώνονται.
Δεν μπορεί να υπάρξει καινούρια ανάπτυξη εκτός απο την συσχέτιση των ήδη εκδηλωμένων συνδυασμών. Η δύναμη έχει σχηματίσει όλες τις δυνατές μονάδες.
Η επόμενη φάση ανάπτυξης είναι ο συνδυασμός αυτών των μονάδων σε πιο σύνθετες δομές. Όταν συμβαίνει και αυτό, αρχίζει μια νέα και πιο υψηλά οργανωμένη φάση ύπαρξης.
Όσα εξελίχτηκαν, ήδη παραμένουν, αλλά εκείνο που εξελίσσεται τώρα είναι κάτι περισσότερο απο το άθροισμα των ήδη υπαρχόντων, γιατί εμφανίζονται καινούριες δυνατότητες..." (σ.61)
Avaris:
"Οτζ Χιιμ, Το Δέντρο της Ζωής"
15.
"...Αυτή η καινούρια φάση αντιπροσωπεύει μια αλλαγή του τρόπου ύπαρξης. Όπως ακριβώς το Κέτερ αποκρυσταλλώνεται απο το Απεριόριστο Φως, έτσι και το Χόχμα αποκρυσταλλώνεται απο το Κέτερ σε ένα καινούριο είδος ύπαρξης.
Έτσι δημιουργεί ένα νέο σύστημα δράσεων και αντιδράσεων που έχουν πάψει πια να είναι απλές, αλλά στρέφονται και γίνονται σύνθετες και εφαπτομενικές.
Έχουμε τώρα δύο είδη ύπαρξης, την απλότητα του Κέτερ και τη σχετική συνθετότητα του Χόχμα. Και οι δύο είναι τόσο απλές, ώστε δε θα μπορούσαν να διατηρήσουν κανένα γνωστό είδος ζωής. Παρ' όλα αυτά αντιπροσωπεύουν τους προγόνους της οργανικής ζωής.
Μπορούμε να πούμε ότι το Κέτερ είναι η πρώτη δραστηριότητα της εκδήλωσης. Είναι μια κατάσταση καθαρού γίγνεσθαι ή Ρασίθ Χα Γκιλγκαλίμ, οι Πρώτοι Στροβιλισμοί, όπως ονομάζεται απο τους Καμπαλιστές - η Πρωταρχική Κίνηση, όπως ονομάζεται απο τους Αλχημιστές.
Το Χόχμα, η δεύτερη Σεφίρα, ονομάζεται απο τους Ραβίνους Μαζλόθ, η Σφαίρα του Ζωδιακού Κύκλου. Εδώ έχουμε την ιδέα του κύκλου με τα τμήματά του.
Η Δημιουργία έχει κινηθεί προς τα εμπρός.
Απο το αρχέγονο Αυγό έχει αναπτυχθεί ο Ουροβόρος Όφις, όπως αναφέρει η Μπλαβάτσκι στα ανεκτίμητα έργα της, το Μυστικό Δόγμα και η Αποκαλυμμένη Ίσιδα...." (σ. 61)
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση