'Αρθρα Εσωτερισμού > Καμπαλά

Η Μυστική Καμπάλα

<< < (11/32) > >>

Avaris:
"Αρνητική Ύπαρξη"

2."...Το Δέντρο της Ζωής, όπως συχνά τονίζεται, είναι περισσότερο Μέθοδος παρά Σύστημα.

Εκείνοι που το διατύπωσαν, γνώριζαν ότι για να δει κανείς καθαρά πρέπει πρώτα να αντιληφθεί και να συνειδητοποιήσει αυτό που βλέπει.

Οι περισσότεροι φιλόσοφοι έχτισαν το σύστημά τους πάνω στην ιδέα του Απόλυτου.

Με αυτόν τον τρόπο όμως απλά μετατόπισαν το πρόβλημα, γιατί το ανθρώπινο μυαλό δεν μπορεί ούτε να ορίσει, ούτε να συλλάβει το Απόλυτο.

Μερικοί άλλοι στήριξαν το φιλοσοφικό τους οικοδόμημα πάνω σε μια άρνηση, δηλώνοντας ότι το Απόλυτο είναι και πρέπει πάντα να παραμένει Άγνωστο.

Οι Καμπαλιστές δεν κάνουν τίποτε απο όλα αυτά, λέγοντας πως το Απόλυτο είναι άγνωστο στη συνηθισμένη κατάσταση συνείδησης των ανθρώπινων όντων....." (σ.48)

Avaris:
"Αρνητική Ύπαρξη"

3. "....Έτσι, σύρουν ένα πέπλο σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο της εκδήλωσης, όχι γιατί δεν υπάρχει τίποτα πιο πέρα, αλλά γιατί το μυαλό πρέπει να σταματήσει εκεί εξαιτίας του περιορισμού του.


Όταν φτάσει στο ανώτερο στάδιο ανάπτυξής του, ώστε να αποσπαστεί η συνείδηση και να σταθεί στα δικά της πόδια, τότε μπορούμε να εισχωρήσουμε στα αποκαλούμενα Πέπλα της Αρνητικής Ύπαρξης.


Μπορούμε να κατανοήσουμε τη φύση του Κόσμου αν δεχτούμε τα Πέπλα σαν συμβατικές φιλοσοφικές ιδέες και συνειδητοποιήσουμε πως αντιστοιχούν σε ανθρώπινους περιορισμούς και όχι σε κοσμικές συνθήκες.

Οι φιλοσοφικοί όροι αδυνατούν να εξηγήσουν την αρχή των πραγμάτων. Όσο και αν αναζητούμε τις πρώτες αρχές του κόσμου της εκδήλωσης, πάντα ανακαλύπτουμε μια προηγούμενη ύπαρξη.

Μόνο όταν είμαστε έτοιμοι να σύρουμε το Πέπλο της Αρνητικής Ύπαρξης και να αποκαλύψουμε το Μονοπάτι που οδηγεί πίσω στις πρώτες αρχές, θα δούμε αμυδρά την Πρωταρχική Αιτία.

Η Πρωταρχική Αιτία δεν είναι μια αρχή χωρίς αιτία, αλλά μια Πρώτη Εφάνιση στο επίπεδο της εκδήλωσης.

Μέχρι εκεί μπορεί να φτάσει ο νους, όχι μακρύτερα.

Πρέπει όμως να θυμόμαστε πάντα, ότι διαφορετικά μυαλά διανύουν διαφορετικές αποστάσεις και έτσι το Πέπλο σύρεται σε διαφορετικές θέσεις για τον καθένα.

Ο αμαθής δεν προχωρεί μακρύτερα απο την εικόνα του Θεού, που δείχνει ένα γέρο με μακριά κάτασπρα γένια, να στέκεται πάνω σε ένα θρόνο και να δίνει διαταγές για δημιουργία.

Ο επιστήμονας θα προχωρήσει λίγο μακρύτερα μέχρι να αναγκαστεί να σύρει το πέπλο που λέγεται Αιθέρας.

Ο φιλόσοφος θα προχωρήσει ακόμη μακρύτερα μέχρι το πέπλο που ονομάζεται Απόλυτο.

Ο Μυημένος όμως, θα προχωρήσει μακρύτερα απο όλους τους άλλους, γιατί έχει μάθει να σκέφτεται με Σύμβολα και τα Σύμβολα είναι για το μυαλό αυτό που είναι τα εργαλεία για τα χέρια - μια προέκταση των δυνατοτήτων τους...." (σ.49)

Avaris:
"Αρνητική Ύπαρξη"

4."...Ο Καμπαλιστής διαλέγει σαν αφετηρία του το Κέτερ, το Στέμμα, την πρώτη Σεφίρα, που συμβολίζεται με τον αριθμό Ένα, τη Μονάδα και με το Σημείο μέσα στον Κύκλο.

Απο εκεί ιχνηλατεί προς τα πίσω τα τρία Πέπλα της Αρνητικής Ύπαρξης, αντί να αρχίσει απο το Απόλυτο και να προσπαθήσει να εργαστεί προς τα εμπρός μέσα στην εξέλιξη.

Αυτή η διαδικασία μπορεί να μη δίνει πλήρη γνώση της προέλευσης των πραγμάτων, αλλά βοηθάει το νου να ξεκινήσει απο κάπου και να διατηρήσει τις ελπίδες του ότι θα τελειώσει κάποτε..." (σ.49)

Avaris:
"Αρνητική Ύπαρξη"

5. "...Ο Καμπαλιστής, λοιπόν, ξεκινάει απο εκεί που μπορεί  - απο το πρώτο σημείο  που βρίσκεται μέσα στα όρια της πεπερασμένης συνείδησης. Το Κέτερ ταυτίζεται με την πιο υπερβατική μορφή του Θεού που μπορούμε να συλλάβουμε.

Το Όνομά Του είναι Εχεγιέ, που μεταφράζεται στη Βίβλο σαν "Εγώ Είμαι", ή πιο συγκεκριμένα, ο Αυθύπαρκτος Ένας, η Αγνή Ύπαρξη..." (σ.49)

Avaris:
"Αρνητική Ύπαρξη"

6."...Οι λέξεις όμως, δεν είναι τίποτα παραπάνω απο λέξεις, εκτός και αν προκαλούν στο νου εντυπώσεις, πράγμα που δεν μπορούν να κάνουν απο μόνες τους.

Πρέπει να συσχετιστούν με άλλες ιδέες πριν αποχτήσουν κάποια σημασία.

Αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε το Κέτερ μόνο όταν μελετήσουμε την Εκπόρευσή του, το Χόχμα, τη Δεύτερη Σεφίρα.

Όταν εξετάσουμε και τα Δέκα Σεφιρόθ, είμαστε έτοιμοι να πλησιάσουμε το Κέτερ με δεδομένα κλειδιά για την κατανόηση της φύσης του.

Όταν εργαζόμαστε πάνω στο Δέντρο είναι σοφότερο να συνεχίζουμε να ανεβαίνουμε παρά να σταματήσουμε και να συγκεντρωθούμε σε ένα μόνο σημείο μέχρι να το κατανοήσουμε, γιατί το ένα πράγμα εξηγεί το άλλο και η αντίληψη των σχέσεων μεταξύ των διαφορετικών Συμβόλων είναι εκείνη που οδηγεί στη Φώτιση.

Τονίζουμε πάλι ότι το Δέντρο είναι μια Μέθοδος χρησιμοποίησης του Νου και όχι ένα Σύστημα Γνώσης..." (σ.50)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση