'Αρθρα Εσωτερισμού > Καμπαλά
Η Μυστική Καμπάλα
Avaris:
"Η Άγραφη Καμπάλα"
20."...Μπορούμε να θεωρήσουμε τα Σεφιρόθ μακροκοσμικά και τις Ατραπούς μικροκοσμικές, γιατί τα Σεφιρόθ παριστάνουν τις διαδοχικές Θείες Εκπορεύσεις που συνθέτουν τη δημιουργική εξέλιξη και μάλιστα σε αρχαίες απεικονίσεις φαίνονται συνδεδεμένα μεταξύ τους με μια αστραπή που συχνά δίνει την εντύπωση ενός πύρινου ξίφους.
Αντίθετα, οι Ατραποί παριστάνουν τα διαδοχικά εξελικτικά στάδια της κοσμικής αντίληψης στην ανθρώπινη συνείδηση.
Σε παλιές εικόνες φαίνεται συχνά ένα φίδι τυλιγμένο γύρω απο τα κλαδιά του Δέντρου. Πρόκειται για το ερπετό Νεχουστάν (Nechustan) "που κρατά την ουρά στο στόμα του", το σύμβολο της Σοφίας και της Μύησης.
Οι Σπείρες του Φιδιού διασχίζουν διαδοχικά κάθε Ατραπό και δείχνουν τη σειρά αρίθμησής της.
Με τη βοήθεια αυτού του ιερόγλυφου γίνεται απλή η σωστή τοποθέτηση όλων των πινάκων συμβόλων πάνω στο Δέντρο, αν εξασφαλίσουμε βέβαια πως τα σύμβολα έχουν σωστή σειρά στους πίνακες.
Σε ορισμένα σύγχρονα βιβλία, που οι συγγραφείς τους θεωρούνται αυθεντίες πάνω στο θέμα, δε δίνεται η σωστή διάταξη, προφανώς γιατί οι δημιουργοί τους πιστεύουν ότι δεν πρέπει να αποκαλύπτεται στους αμύητους.
Επειδή όμως αυτή η σειρά δίνεται σωστά σε ορισμένα παλαιότερα βιβλία καθώς και στην ίδια τη Βίβλο και στην Καμπαλιστική φιλολογία, δε βλέπω γιατί θα έπρεπε να παραπλανήσω τους σπουδαστές με ψεύτικες πληροφορίες.
Η άρνηση αποκάλυψης δικαιολογείται, όχι όμως και η μεταβίβαση παραπλανητικών δηλώσεων.
Κανείς δεν διώκεται σήμερα για τις μελέτες του στις ανορθόδοξες επιστήμες.
Συνεπώς, ο μοναδικός λόγος για την απόκρυψη μιας θεωρητικής και φιλοσοφικής διδασκαλίας του σύμπαντος, που δεν ασχολείται με πρακτικές μαγικές μεθόδους, φαίνεται να είναι η διατήρηση του μονοπώλιου γης Γνώσης που παρέχει κύρος, αν όχι Δύναμη...."
(σ.44)
Avaris:
"Η 'Αγραφη Καμπάλα"
21. "...Αυτός ο εγωϊσμός και η αποκλειστικότητα είναι η πληγή μάλλον της αποκρυφιστικής κίνησης παρά η προστασία της. Είναι το αρχαίο αμάρτημα ενός ιερατείου που αρνείται να δώσει τη γνώση του Θεού σε όλους όσους βρίσκονται έξω απο την ιερή κάστα.
Μια τέτοια πράξη ήταν δικαιολογημένη στην εποχή των αγρίων, αλλά είναι αδικαιολόγητη στην περίπτωση του σύγχρονου σπουδαστή.
Σήμερα, εύκολα μπορεί να αποκτήσει κανείς την πληροφορία που θέλει, αν διαθέτει αρκετό χρόνο για να επεξεργαστεί τη σχετική φιλολογία, ή αν διαθέσει αρκετά χρήματα για σπάνια στο είδος τους βιβλία.
Βέβαια, η σπατάλη άφθονου χρόνου και χρημάτων δεν είναι, ούτε θα έπρεπε να είναι, δοκιμασία για την απόκτηση της Άγιας Σοφίας...." (σ.44)
Avaris:
"Η Άγραφη Καμπάλα"
22. "...Χωρίς αμφιβολία, θα με βρίζουν τώρα οι αυτοδιοριζόμενοι φρουροί αυτής της Γνώσης, που μπορεί να πιστεύουν ότι προδόθηκαν τα ανεκτίμητα μυστικά τους. Τίποτα το μυστικό δεν προδίδεται.
Απλά συλλέγεται και ταξινομείται αυτό που ήδη δόθηκε στον κόσμο και είναι πια πασίγνωστο.
Όταν πλησίασα για πρώτη φορά ορισμένα χειρόγραφα, πίστεψα ότι είναι μυστικά και άγνωστα στον κόσμο. Όμως, μια πλατύτερη γνωριμία με την αποκρυφιστική φιλολογία μου αποκάλυψε ότι η ίδια πληροφορία μπορεί να βρίσκεται παντού διασκορπισμένη.
Πολλά απο τα κείμενα στα οποία ορκίζεται μυστικότητα ο ο Μυημένος, ήδη δημοσιεύτηκαν απο τους ίδιους τους Μάδερς και Γουέστκοτ. Το 1926, δημοσιεύτηκε μια καινούρια έκδοση του έργου του Μάδερς για την Καμπάλα, κάτω απο την επιμέλεια της συζύγου του, που υποτίθεται ότι γνώριζε τις θελήσεις του.
Σε αυτό το έργο βρίσκονται οι περισσότεροι απο τους πίνακες, καθώς και οι κατάλογοι των Όντων που δόθηκαν αρχικά στον κόσμο απο τον Ησαΐα, τον Ιεζεκιήλ και διάφορους μεσαιωνικούς Ραβίνους.
Όλοι αυτοί βέβαια, έχουν παρέλθει εδώ και αιώνες, οπότε δεν υφίσταται θέμα πνευματικής ιδιοκτησίας.
Η κυριότητα των ιδεών ανήκει στον αρχικό συγγραφέα και όχι στους μετέπειτα σχολιαστές και στην προκειμένη περίπτωση αυτός ο συγγραφέας, σύμφωνα με την ίδια την Καμπάλα, είναι ο Αρχάγγελος Μέτατρον...." (σ.45)
Avaris:
"Η Άγραφη Καμπάλα"
23."...Πολλά απο αυτά που κάποτε αποτελούσαν κοινή γνώση συγκεντρώθηκαν και περιορίστηκαν κάτω απο τον 'Οκο Μυστικότητας του Μυημένου.
Αυτός είναι και ο σαρκασμός του Κρόουλι προς τους διδασκάλους του, γιατί τον υποχρέωσαν σε μυστικότητα με φοβερούς όρκους και έπειτα "του εμπιστεύτηκαν για ασφαλή φύλαξη το εβραϊκό αλφάβητο"....(σ. 45)
Avaris:
"Αρνητική Ύπαρξη"
1."...Είναι πολλές οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο εσωτεριστής όταν προσπαθεί να διατυπώσει και να μεταδώσει τη φιλοσοφία του.
Η Γνώση που παίρνει απο τα Ανώτερα Πεδία Ύπαρξης απαιτεί μια διαδικασία διαφορετική απο το συνηθισμένο τρόπο νόησης και μπαίνει σε λειτουργία μόνο όταν εγκαταλείπεται η σκέψη.
Συνεπώς, οι Ανώτερες Μορφές Υπερβατικών Ιδεών είναι γνωστές και κατανοητές μόνον σε εκείνη την περιοχή της συνείδησης που ξεπερνάει τη σκέψη.
Εκείνοι που μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την όψη της συνείδησης είναι ικανοί να λάβουν αυτές τις ιδέες στην αρχική τους μορφή.
Για να μεταφέρει κανείς αυτές τις ιδέες σε όσους δεν έχουν την εμπειρία τέτοιων μορφών συνείδησης, πρέπει να τις μορφοποιήσει, διαφορετικά θα αποτύχει να μεταδώσει οποιεσδήποτε εντυπώσεις.
Οι Μυστικιστές χρησιμοποίησαν τις πιο απίθανες παρομοιώσεις στην προσπάθειά τους να μεταφέρουν τις εντυπώσεις τους.
Οι Φιλόσοφοι χάθηκαν μέσα σε φραστικούς λαβύρινθους.
Οι Καμπαλιστές όμως, ακολουθούν μια διαφορετική μέθοδο. Δεν προσπαθούν να εξηγήσουν στο νου πράγματα για τα οποία είναι απροετοίμαστος.
Του δίνουν μια σειρά συμβόλων, πάνω στα οποία πρέπει να διαλογιστεί και τον βοηθούν να χτίσει βήμα προς βήμα τη Σκάλα Συνειδητοποίησης.
Έτσι θα μπορέσει να αναρριχηθεί εκεί που δεν μπορεί να φτάσει πετώντας.
Ο συγκεκριμένος νους δεν είναι ικανός να συλλάβει την υπερβατική φιλοσοφία, όπως και το μάτι δεν μπορεί να δει τη μουσική...."(σ. 47)
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση