'Αρθρα Εσωτερισμού > Καμπαλά

Η Μυστική Καμπάλα

<< < (8/32) > >>

Avaris:
"Η Άγραφη Καμπάλα"

9. "...Σύμφωνα με την πραγματεία που παραθέτει σαν εισαγωγή των βιβλίων του ο ΜακΓκρέγκορ Μάδερς τέσσερα είναι τα τμήματα που συνθέτουν την Καμπάλα:


1. Η Πρακτική Καμπάλα, που ασχολείται με την ταλισμανική και τελετουργική μαγεία.

2. Η Δογματική Καμπάλα, που αποτελεί την καμπαλιστική φιλολογία.

3. Η Πραγματολογική Καμπάλα, που ασχολείται με τη χρήση των γραμμάτων και των αριθμών.


4. Η Άγραφη Καμπάλα, που αντιπροσωπεύει τη γνώση του τρόπου κατάταξης των συμβολικών συστημάτων πάνω στο Δέντρο της Ζωής.

Ο Μακ Γκρέγκορ Μάδερς, όταν αναφέρεται σε αυτό το τμήμα της Παράδοσης, λέει: "Δεν μπορώ να πω περισσότερα πάνω σε αυτό το σημείο, ούτε και στο αν την έλαβα ο ίδιος".

Όμως αυτός ο υπαινιγμός αναπτύσσεται αναλυτικά απο την κυρία Μάδερς στην εισαγωγή της καινούριας έκδοσης του βιβλίου του: "Ταυτόχρονα με την έκδοση της Καμπάλα το 1887, ο Μακ Γκρέγκορ Μάδερς πήρε οδηγίες απο τους απόκρυφους διδασκάλους του να ετοιμάσει την εσωτερική του σχολή".

Ακόμη και αν έλαβε πραγματικά απο τα εσωτερικά πεδία την Άγραφη Καμπάλα, εδώ και μερικά χρόνια έπαψε να είναι άγραφη, γιατί ύστερα απο μια φιλονικία με το Μάδερς, ο γνωστός συγγραφέας Άλιστερ Κρόουλι δημοσίευσε το μεγαλύτερο μέρος της.

Τα βιβλία του τώρα είναι πολύ σπάνια και δυσεύρετα, ακόμα και στις αγορές μεταχειρισμένων βιβλίων..." (σ. 39)   

Avaris:
"Η Άγραφη Καμπάλα"

10. "...Η παράβαση ενός μυητικού όρκου είναι ένα σοβαρό θέμα και σίγουρα δεν πρόκειται να το κάνω εδώ. Είναι απαράδεκτος όμως ο περιορισμός οποιασδήποτε αρχής για τη συλλογή και ταξινόμηση του διαθέσιμου υλικού που δημοσιεύτηκε πάνω σε οποιοδήποτε θέμα, καθώς και για την ερμηνεία του σύμφωνα με τις καλύτερες προϋποθέσεις.

Σε αυτές τις σελίδες δίνεται  το σύστημα του Κρόουλι με συμπληρώσεις σε σημεία που αποσιωπούν οι σύγχρονες αυθεντίες της Καμπάλα, όπως ο Μακ Γκρέγκορ Μάδερς, ο Γιούιν Γουέστκοτ και ο Α.Ε. Γουέιτ...." (σ. 40)

Avaris:
"Η Άγραφη Καμπάλα"

12."...Η ουσία της Άγραφης Καμπάλα βρίσκεται στη γνώση του τρόπου  με τον οποίο ταξινομούνται ορισμένες ομάδες συμβόλων πάνω στο Δέντρο της Ζωής.

Αυτό το Δέντρο, το Οτζ Χιμ (Otz Chiim), αποτελείται απο τα Δέκα Άγια Σεφιρόθ διατεταγμένα με έναν ιδιαίτερο τρόπο και συνδεδεμένα με γραμμές που ονομάζονται οι Τριάντα δύο Ατραποί του Σεφέρ Γετζιρά ή Θείες Εκπορεύσεις (βλ. Σεφέρ Γετζιρά του Γιούιν Γουέστκοτ).

Εδώ υπάρχει ένα απο τα "αδιέξοδα" ή παγίδες για τον αμύητο, που τόσο αγαπούσαν οι αρχαίοι Ραβίνοι.

Αν μετρήσουμε, βρίσκουμε ότι υπάρχουν είκοσι δύο και όχι τριαντα δύο Ατραποί πάνω στο Δέντρο.

Οι Ραβίνοι όμως, μεταχειρίζονταν σαν Ατραπούς και τα ίδια τα Δέκα Σεφιρόθ, παραπλανώντας τους αμύητους. Έτσι, οι δέκα πρώτες Ατραποί του Σεφέρ Γετζιρά αναφέρονται στα Δέκα Σεφιρόθ και οι υπόλοιπες είκοσι δύο στις πραγματικές Ατραπούς. Θα δούμε αργότερα το πως τα είκοσι δύο γράμματα του εβραϊκού αλφαβήτου μπορούν να συσχετιστούν με τις Ατραπούς χωρίς να παρουσιάζουν αντιφάσεις ή απόλυτες συμπτώσεις.

Με τις Ατραπούς σχετίζονται επίσης και οι είκοσι δύο Κάρτες των Ταρώ ή κατοικίες του Θοθ. Όσον αφορά τα Ταρώ, υπάρχουν τρεις αξιόλογες αυθεντίες: ο Γάλλος συγγραφέας Δρ. Ανκός ή Παπύς, ο Α.Ε. Γουέιτ και τα χειρόγραφα του τάγματος της Χρυσαυγής του Μακ Γκρέγκορ Μάδερς, που δημοσίευσε ο Κρόουλι με δική του απόφαση.

Και οι τρεις είναι διαφορετικοί. Σύμφωνα με το σύστημά του ο Γουέιτ λέει: "Υπάρχει μια άλλη μέθοδος γνωστή στους μυημένους". Μπορούμε λοιπόν να υποθέσουμε ότι αυτή είναι η μέθοδος που χρησιμοποιείται απο το Μάδερς.

Ο Παπύς διαφωνεί και με τους δύο αυτούς συγγραφείς στη μέθοδό του. Καθώς όμως το σύστημά του έρχεται σε αντίφαση με πολλές απο τις αντιστοιχίες του Δέντρου που χρησιμοποιούνται σαν σταθερά σημεία αναφοράς, φαίνεται πως η σωστή παραδοσιακή διάταξη ανήκει στον Μακ Γκρέγκορ Μάδερς και αυτή θα ακολουθήσουμε στη μελέτη μας..." (σ. 40 - 41)



Avaris:
"Η Άγραφη Καμπάλα"

13. "...Οι Καμπαλιστές τοποθέτησαν επιπλέον πάνω στις Ατραπούς του Δέντρου τα Σημεία του Ζωδιακού, τους Πλανήτες και τα Στοιχεία.

Ξέρουμε ότι υπάρχουν δώδεκα Ζώδια, εφτά Πλανήτες και τέσσερα Στοιχεία, συνολικά είκοσι τρία Σύμβολα.

Πως Μπορούν αυτά να προσαρμοστούν  πάνω στις είκοσι δύο Ατραπούς? Εδώ υπάρχει άλλη μια "παγίδα", αλλά η λύση είναι απλή.

Πάνω στο φυσικό επίπεδο εμείς οι ίδιοι βρισκόμαστε στο Στοιχείο της Γης και έτσι αυτό το Σύμβολο δεν εμφανίζεται στις Ατραπούς που οδηγούν στο Αόρατο. Απομακρύνουμε λοιπόν το Στοιχείο Γη και μένουμε με είκοσι δύο Σύμβολα, που ταιριάζουν ακριβώς και αντιστοιχούν τέλεια με τις Κάρτες των Ταρώ.

Οι αλληλεπιδράσεις τους στην ερμηνεία μας δίνουν τα "Κλειδιά" για την Εσωτερική Αστρολογία και τη "Μαντεία των Ταρώ"..." (σ.41)

Avaris:
"Η Άγραφη Καμπάλα"

14. "....Η ουσία κάθε Ατραπού βρίσκεται στο γεγονός ότι συνδέει δύο Σεφιρόθ και μπορούμε να καταλάβουμε τη σημασία της μόνον όταν εξετάσουμε τη φύση των συνδεόμενων Σφαιρών πάνω στο Δέντρο.

Μια Σεφίρα όμως, δεν μπορεί να κατανοηθεί σε ένα μόνο επίπεδο.


Ουσιαστικά διαθέτει μια τετραπλή φύση που εκφράζεται με τους τέσσερις Καμπαλιστικούς Κόσμους:



Ατζιλούθ, ο Αρχέτυπος Κόσμος ή Κόσμος των εκπορεύσεων. Ο Θείος Κόσμος.


                                                          Μπριά, ο Κόσμος της Δημιουργίας ή Κόρσια (Khorsia), ο Κόσμος των Θρόνων.


Γετζιρά, ο Κόσμος της Μορφής και των Αγγέλων.


                                                          Ασσιά, ο Κόσμος της Δράσης, ο Κόσμος της Ύλης.



(σ.42)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση