'Αρθρα Εσωτερισμού > Καμπαλά

Η Μυστική Καμπάλα

<< < (4/32) > >>

Avaris:

"Η Επιλογή μιας Ατραπού"

2. "....Όποιος έχει κάποια πρακτική εμπειρία των διαφορετικών μεθόδων πνευματικής ανάπτυξης, θα γνωρίζει ότι η μέθοδος πρέπει να ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του ατόμου και ότι θα πρέπει, επίσης, να προσαρμοστεί στο βαθμό ανάτυξης του σπουδαστή.

Οι δυτικοί, ιδιαίτερα εκείνοι που προτιμούν την αποκρυφιστική απο τη μυστικιστική Ατραπό, συχνά αναζητούν τη μύηση σε ένα στάδιο πνευματικής ανάπτυξης τέτοιο, που απο τη σκοπιά ενός ανατολίτη γκουρού θα φαινόταν εξαιρετικά ανώριμο.

Κάθε μέθοδος πνευματικής ανάπτυξης που είναι προσιτή στη Δύση, πρέπει να περιέχει στους κατώτερους βαθμούς της μια τεχνική, που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν σκαλοπάτι απο αυτούς τους μη ανεπτυγμένους μαθητές.

Το να απαιτήσουμε να ανέβουν αμέσως σε μεταφυσικά ύψη είναι άχρηστο για τους περισσότερους και, βέβαια, εναντιώνεται στο ξεκίνημά τους..." (σ. 22)

Avaris:
"Η επιλογή μιας Ατραπού"


10. "...Υπάρχουν συγκεκριμένοι τύποι συμβόλων μέσα απο τα οποία ο αποκρυφιστής διαλέγει και εστιάζει τις δυνάμεις με τις οποίες επιθυμεί να εργαστεί.

Όλοι αυτοί οι τύποι βασίζονται στο Καββαλιστικό Δέντρο της Ζωής και σε οποιοδήποτε σύστημα και αν εργάζεται κανείς - είτε αυτό σχετίζεται με τις αιγυπτιακές Θεϊκές  μορφές, είτε με την επίκληση του Ίακχου με ύμνο και χορό -  έχει σαν θεμέλιο αυτό το ιερόγλυφο.

Πάνω στο συμβολισμό του Δένδρου εξασκούνται οι δυτικοί μυημένοι και αυτός είναι που παρέχει το βασικό σχέδιο ταξινόμησης πάνω στο οποίο μπορούν να αναφερθούν όλα τα άλλα συστήματα.

Η Ακτίνα πάνω στην οποία εργάζεται ο δυτικός Ζηλωτής έχει εκδηλωθεί μέσα απο πολλούς και διάφορους πολιτισμούς και στον καθένα απο αυτούς ανέπτυξε μια χαρακτηριστική τεχνική.

Ο σύγχρονος Μυημένος εργάζεται με ένα σύνθετο σύστημα χρησιμοποιώντας μερικές φορές μια αιγυπτιακή, μια ελληνική ή ακόμη και μια δρυϊδική μέθοδο.

Αυτό μερικές φορές είναι αναγκαίο, γιατί ορισμένες μέθοδοι ταιριάζουν καλύτερα σε συγκεκριμένους σκοπούς και καταστάσεις.  Σε όλες πάντως τις περιπτώσεις οι μέθοδοι και η εργασία αναφέρονται αυστηρά πάνω στις Ατραπούς του Δέντρου, αρκεί αυτός που θα τις εκτελέσει να έχει τον ανάλογο βαθμό.

Αν για παράδειγμα κατέχει το βαθμό που αντιστοιχεί στη Σεφίρα Νετζά, μπορεί να εργαστεί με την εκδήλωση της Δύναμης εκείνης της όψης της θεότητας, σε οποιοδήποτε σύστημα και αν διαλέξει αυτός.

Στο Αιγυπτιακό σύστημα θα είναι η Ίσιδα της Φύσης, στο ελληνικό η Αφροδίτη, στο σκανδιναυϊκό η Φρέγια, στο Δρυϊδικό η Κερίντουεν.

Με άλλα λόγια, αφού κατέχει τις δυνάμεις της σφαίρας της Αφροδίτης, μπορεί να χρησιμοποιεί οποιοδήποτε απο τα παραδοσιακά συστήματα.

Έχοντας αποκτήσει ένα βαθμό σε ένα σύστημα, έχει πρόσβαση στους ισοδύναμους βαθμούς όλων των άλλων συστημάτων της παράδοσής του..." (σ.27)

Avaris:


"Η επιλογή μιας Ατραπού"

11. "....Παρ' όλο, όμως, που μπορεί να χρησιμοποιεί όλα τα άλλα συστήματα, ανάλογα με την περίπτωση, η εμπειρία αποδεικνύει ότι η Καμπάλα είναι το σύστημα που προσφέρει την καλύτερη υποδομή, καθώς και την καλύτερη εξάσκηση που μπορεί να έχει ένας σπουδαστής, προτού αρχίσει να πειραματίζεται με τα παγανιστικά συστήματα.

Η Καμπάλα είναι ουσιαστικά μονοθεϊστική.  Οι μορφές δύναμης που σχετίζονται με το σύστημα θεωρούνται πάντοτε σαν αγγελιαφόροι του Θεού και όχι συνεργάτες Του.

Αυτή η αρχή ενισχύει την ιδέα μιας κεντρικής  κυβέρνησης του Σύμπαντος και της επιρροής του Θείου Νόμου πάνω σε ολόκληρη την εκδήλωση - μια αρχή με την οποία είναι απαραίτητο να διαφωτίσουμε οποιονδήποτε σπουδαστή των απόκρυφων δυνάμεων.

Η καθαρότητα, η αγιότητα και η αγνότητα των καββαλιστικών ιδεών, όπως συνοψίζονται πάνω στο αρχετυπικό σύμβολο του Δέντρου της Ζωής, είναι που κάνουν αυτό το ιερόγλυφο τόσο θαυμάσιο για διαλογισμό, ώστε η ανύψωση της συνείδησης που προκαλείται, να δικαιολογεί όλους εκείνους που ονομάζουν την Καμπάλα Γιόγκα της Δύσης..." (σ. 27).



Avaris:
"Η Μέθοδος της Καμπάλα"

2. "...Ο σπουδαστής της Καμπάλα προχωράει στην εργασία του με τον αντίθετο ακριβώς τρόπο απο αυτόν που ακολουθεί ο σπουδαστής των φυσικών επιστημών.

Ο τελευταίος χτίζει συνθετικές έννοιες, ενώ ο πρώτος αναλύει αφηρημένες έννοιες.

Είναι προφανές πάντως, ότι για να αναλυθεί μια έννοια, πρέπει προηγούμενα να γίνει κατανοητή.

Ο Καμπαλιστής πρέπει να μελετήσει τις αρχές οι οποίες σχετίζονται με το σύμβολο που αποτελεί το αντικείμενο του διαλογισμού του..." (σ. 28)

Avaris:
"Η Μέθοδος της Καμπάλα"


4. "...Υπάρχουν μερικοί ψυχολόγοι που θα μας πουν ότι οι Άγγελοι, οι Θεοί και οι Μανού δεν είναι τίποτε άλλο παρά τα απωθημένα συμπλέγματά μας.

Άλλοι πάλι, με πλατύτερες απόψεις, θα μας πουν ότι αυτά τα θεία όντα είναι οι λανθάνουσες  ικανότητες των ίδιων των ανώτερων εαυτών μας.

Αυτό όμως δεν έχει μεγάλη σημασία για τον προσηλωμένο μυστικιστή, γιατί εκείνος έτσι ή αλλιώς καρπώνεται τα αποτελέσματα της εσωτερικής εργασίας του και μόνο γι' αυτά ενδιαφέρεται.

Αλλά ο φιλόσοφος  - μυστικιστής, με άλλα λόγια ο αποκρυφιστής, μελετά το θέμα και φτάνει σε σίγουρα συμπεράσματα.

Αυτά τα συμπεράσματα πάντως, μπορούν να γίνουν κατανοητά, μόνον όταν γνωρίζουμε τι εννοούμε με τον όρο "πραγματικότητα" και αντιλαμβανόμαστε καθαρά το διαχωρισμό μεταξύ αντικειμενικού και υποκειμενικού.

Όποιος είναι εξασκημένος στη φιλοσοφική μέθοδο, γνωρίζει ότι αυτό προϋποθέτει πάρα πολλά..." (σ.29)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση