Συζητήσεις: Θέματα Ροδοσταυρισμού, Φιλοσοφίας και Εσωτερισμού > Αποσυμβολισμός

Αποσυμβολισμός ως "Εσωτερική Πρακτική"

<< < (8/10) > >>

Avaris:


16. "...Κάθε Σύμβολο πάνω στο Δέντρο αντιπροσωπεύει μια Κοσμική Δύναμη ή έναν Κοσμικό παράγοντα και όταν το μυαλό εστιάζεται στο συγκεκριμένο σύμβολο, έρχεται σε επαφή με αυτή τη Δύναμη.

Έτσι δημιουργείται ένα κανάλι που ενώνει το συνειδητό του ατόμου με τον ιδιαίτερο παράγοντα της Κοσμικής Ψυχής και μέσα απο αυτό το κανάλι "τα νερά του ωκεανού χύνονται στη λιμνοθάλασσα".

Ο ζηλωτής που χρησιμοποιεί σαν σύμβολο διαλογισμού του το Δέντρο της Ζωής, εγκαθιδρύει σταδιακά την ένωση της ψυχής του με την Κοσμική Ψυχή. Αυτό προκαλεί μια τρομακτική εισροή ενέργειας μέσα στην ατομική ψυχή.

Και αυτή είναι που την προικίζει με μαγικές δυνάμεις..."


"Η Μυστική Καμπάλα", D.Fortune

"Η Μέθοδος της Καμπάλα", σ.34

Avaris:

20."...Μπορούμε να θεωρήσουμε τα Σεφιρόθ μακροκοσμικά και τις Ατραπούς μικροκοσμικές, γιατί τα Σεφιρόθ παριστάνουν τις διαδοχικές Θείες Εκπορεύσεις που συνθέτουν τη δημιουργική εξέλιξη και μάλιστα σε αρχαίες απεικονίσεις φαίνονται συνδεδεμένα μεταξύ τους με μια αστραπή που συχνά δίνει την εντύπωση ενός πύρινου ξίφους.

Αντίθετα, οι Ατραποί παριστάνουν τα διαδοχικά εξελικτικά στάδια της κοσμικής αντίληψης στην ανθρώπινη συνείδηση.

Σε παλιές εικόνες φαίνεται συχνά ένα φίδι τυλιγμένο γύρω απο τα κλαδιά του Δέντρου. Πρόκειται για το ερπετό Νεχουστάν (Nechustan) "που κρατά την ουρά στο στόμα του", το σύμβολο της Σοφίας και της Μύησης.

Οι Σπείρες του Φιδιού διασχίζουν διαδοχικά κάθε Ατραπό και δείχνουν τη σειρά αρίθμησής της.

Με τη βοήθεια αυτού του ιερόγλυφου γίνεται απλή η σωστή τοποθέτηση όλων των πινάκων συμβόλων πάνω στο Δέντρο, αν εξασφαλίσουμε βέβαια πως τα σύμβολα έχουν σωστή σειρά στους πίνακες.

Σε ορισμένα σύγχρονα βιβλία, που οι συγγραφείς τους θεωρούνται αυθεντίες πάνω στο θέμα, δε δίνεται η σωστή διάταξη, προφανώς γιατί οι δημιουργοί τους πιστεύουν ότι δεν πρέπει να αποκαλύπτεται στους αμύητους.

Επειδή όμως αυτή η σειρά δίνεται σωστά σε ορισμένα παλαιότερα βιβλία καθώς και στην ίδια τη Βίβλο και στην Καμπαλιστική φιλολογία, δε βλέπω γιατί θα έπρεπε να παραπλανήσω τους σπουδαστές με ψεύτικες πληροφορίες.

Η άρνηση αποκάλυψης δικαιολογείται, όχι όμως και η μεταβίβαση παραπλανητικών δηλώσεων.

Κανείς δεν διώκεται σήμερα για τις μελέτες του στις ανορθόδοξες επιστήμες.

Συνεπώς, ο μοναδικός λόγος για την απόκρυψη μιας θεωρητικής και φιλοσοφικής διδασκαλίας του σύμπαντος, που δεν ασχολείται με πρακτικές μαγικές μεθόδους, φαίνεται να είναι η διατήρηση του μονοπώλιου γης Γνώσης που παρέχει κύρος, αν όχι Δύναμη...."


"Η Μυστική Καμπάλα", D.Fortune

"Η Άγραφη Καμπάλα", (σ.44)

Avaris:

1. "...Είναι πολλές οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο εσωτεριστής όταν προσπαθεί να διατυπώσει και να μεταδώσει τη φιλοσοφία του.

Η Γνώση που παίρνει απο τα Ανώτερα Πεδία Ύπαρξης απαιτεί μια διαδικασία διαφορετική  απο το συνηθισμένο τρόπο νόησης και μπαίνει σε λειτουργία μόνο όταν εγκαταλείπεται η σκέψη.

Συνεπώς, οι Ανώτερες Μορφές  Υπερβατικών Ιδεών είναι γνωστές και κατανοητές μόνον σε εκείνη την περιοχή της συνείδησης που ξεπερνάει τη σκέψη.

Εκείνοι που μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την όψη της συνείδησης είναι ικανοί να λάβουν αυτές τις ιδέες στην αρχική τους μορφή.

Για να μεταφέρει κανείς αυτές τις ιδέες σε όσους δεν έχουν την εμπειρία τέτοιων μορφών συνείδησης, πρέπει να τις μορφοποιήσει, διαφορετικά θα αποτύχει να μεταδώσει οποιεσδήποτε εντυπώσεις.

Οι Μυστικιστές χρησιμοποίησαν τις πιο απίθανες παρομοιώσεις στην προσπάθειά τους να μεταφέρουν τις εντυπώσεις τους.

Οι Φιλόσοφοι χάθηκαν μέσα σε φραστικούς λαβύρινθους.

Οι Καμπαλιστές όμως, ακολουθούν μια διαφορετική μέθοδο. Δεν προσπαθούν να εξηγήσουν στο νου πράγματα για τα οποία είναι απροετοίμαστος.

Του δίνουν μια σειρά συμβόλων, πάνω στα οποία πρέπει να διαλογιστεί και τον βοηθούν να χτίσει βήμα προς βήμα τη Σκάλα Συνειδητοποίησης.

Έτσι θα μπορέσει να αναρριχηθεί εκεί που δεν μπορεί να φτάσει πετώντας.

Ο συγκεκριμένος νους δεν είναι ικανός να συλλάβει την υπερβατική φιλοσοφία, όπως και το μάτι δεν μπορεί να δει τη μουσική...."


"Η Μυστική Καμπάλα", D.Fortune

"Αρνητική Ύπαρξη", (σ. 47)

Avaris:

3. "....Έτσι, σύρουν ένα πέπλο σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο της εκδήλωσης, όχι γιατί δεν υπάρχει τίποτα πιο πέρα, αλλά γιατί το μυαλό πρέπει να σταματήσει εκεί εξαιτίας του περιορισμού του.


Όταν φτάσει στο ανώτερο στάδιο ανάπτυξής του, ώστε να αποσπαστεί η συνείδηση και να σταθεί στα δικά της πόδια, τότε μπορούμε να εισχωρήσουμε στα αποκαλούμενα Πέπλα της Αρνητικής Ύπαρξης.


Μπορούμε να κατανοήσουμε τη φύση του Κόσμου αν δεχτούμε τα Πέπλα σαν συμβατικές φιλοσοφικές ιδέες και συνειδητοποιήσουμε πως αντιστοιχούν σε ανθρώπινους περιορισμούς και όχι σε κοσμικές συνθήκες.

Οι φιλοσοφικοί όροι αδυνατούν να εξηγήσουν την αρχή των πραγμάτων. Όσο και αν αναζητούμε τις πρώτες αρχές του κόσμου της εκδήλωσης, πάντα ανακαλύπτουμε μια προηγούμενη ύπαρξη.

Μόνο όταν είμαστε έτοιμοι να σύρουμε το Πέπλο της Αρνητικής Ύπαρξης και να αποκαλύψουμε το Μονοπάτι που οδηγεί πίσω στις πρώτες αρχές, θα δούμε αμυδρά την Πρωταρχική Αιτία.

Η Πρωταρχική Αιτία δεν είναι μια αρχή χωρίς αιτία, αλλά μια Πρώτη Εφάνιση στο επίπεδο της εκδήλωσης.

Μέχρι εκεί μπορεί να φτάσει ο νους, όχι μακρύτερα.

Πρέπει όμως να θυμόμαστε πάντα, ότι διαφορετικά μυαλά διανύουν διαφορετικές αποστάσεις και έτσι το Πέπλο σύρεται σε διαφορετικές θέσεις για τον καθένα.

Ο αμαθής δεν προχωρεί μακρύτερα απο την εικόνα του Θεού, που δείχνει ένα γέρο με μακριά κάτασπρα γένια, να στέκεται πάνω σε ένα θρόνο και να δίνει διαταγές για δημιουργία.

Ο επιστήμονας θα προχωρήσει λίγο μακρύτερα μέχρι να αναγκαστεί να σύρει το πέπλο που λέγεται Αιθέρας.

Ο φιλόσοφος θα προχωρήσει ακόμη μακρύτερα μέχρι το πέπλο που ονομάζεται Απόλυτο.

Ο Μυημένος όμως, θα προχωρήσει μακρύτερα απο όλους τους άλλους, γιατί έχει μάθει να σκέφτεται με Σύμβολα και τα Σύμβολα είναι για το μυαλό αυτό που είναι τα εργαλεία για τα χέρια - μια προέκταση των δυνατοτήτων τους...."


"Η Μυστική Καμπάλα", Dion Fortune

"Αρνητική Ύπαρξη",(σ.49)

Avaris:


6."...Οι λέξεις όμως, δεν είναι τίποτα παραπάνω απο λέξεις, εκτός και αν προκαλούν στο νου εντυπώσεις, πράγμα που δεν μπορούν να κάνουν απο μόνες τους.

Πρέπει να συσχετιστούν με άλλες ιδέες πριν αποχτήσουν κάποια σημασία.

Αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε το Κέτερ μόνο όταν μελετήσουμε την Εκπόρευσή του, το Χόχμα, τη Δεύτερη Σεφίρα.

Όταν εξετάσουμε και τα Δέκα Σεφιρόθ, είμαστε έτοιμοι να πλησιάσουμε το Κέτερ με δεδομένα κλειδιά για την κατανόηση της φύσης του.

Όταν εργαζόμαστε πάνω στο Δέντρο είναι σοφότερο να συνεχίζουμε να ανεβαίνουμε παρά να σταματήσουμε και να συγκεντρωθούμε σε ένα μόνο σημείο μέχρι να το κατανοήσουμε, γιατί το ένα πράγμα εξηγεί το άλλο και η αντίληψη των σχέσεων μεταξύ των διαφορετικών Συμβόλων είναι εκείνη που οδηγεί στη Φώτιση.

Τονίζουμε πάλι ότι το Δέντρο είναι μια Μέθοδος χρησιμοποίησης του Νου και όχι ένα Σύστημα Γνώσης..."


"Η Μυστική Καμπάλα", Dion Fortune

"Αρνητική Ύπαρξη" , (σ.50)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση