Συζητήσεις: Θέματα Ροδοσταυρισμού, Φιλοσοφίας και Εσωτερισμού > Αποσυμβολισμός
Αποσυμβολισμός ως "Εσωτερική Πρακτική"
Avaris:
"...Ας ανακεφαλαιώσω για λίγο. Πρώτα απ' όλα είναι απαραίτητο να θυμάστε ότι η μελέτη του Συμβόλου εξωτερικά προϋποθέτει τη χρησιμοποίηση του εγκεφάλου και της μνήμης.
Θα προσπαθείτε να μελετάτε γραμμή και σχήμα και γενικές εξωτερικές όψεις, ξέροντας ότι κάθε γραμμή έχει σημασία, όλοι οι αριθμοί έχουν την ερμηνεία τους και όλες οι μορφές είναι σύμβολα μιας βαθύτερης ιδιότητας και ζωής.
Η μελέτη των συμβόλων εννοιολογικά, σας μεταφέρει εσωτερικά απο τον εγκέφαλο στο Νου, μέσα στον κόσμο των ιδεών.
Παρασύρει σε εστιασμένη δράση το Νοητικό όργανο. Τότε αντιλαμβάνεσθε την Έννοια ή την Ιδέα την οποία ενσαρκώνει το Σημείο ή το Σύμβολο. Καταλαβαίνετε τη σημασία του και τι αντιπροσωπεύει. Κατανοείτε πλήρως τον Σκοπό για τον οποίον εκδηλώθηκε η Μορφή.
Η μελέτη σας του Αριθμού και της Γραμμής σας έδωσε ένα πλούσιο φόντο γνώσεως πάνω στο αντικειμενικό πεδίο, έναν πλούτο που σ' αυτή την περίπτωση εξαρτάται απο την προσωπική σας ανάγνωση, τη νοητική σας εξάρτηση και γνώση.
Η ικανότης σας να διαβάζετε μια "Σημασία" σ' ένα Σύμβολο θα εξαρτηθεί επίσης απο τον πλούτο των Εννοιών που αποδίδετε στα γεγονότα της καθημερινής σας ζωής και την ικανότητά σας να διαλογίζεσθε πραγματικά.
Θα ήθελα να σας ξεκαθαρίσω ότι δεν υπάρχει ορισμένη ερμηνεία οποιουδήποτε Συμβόλου και ότι για κάθε άνθρωπο αυτό το Σύμβολο - οποιοδήποτε κι αν είναι - θα μεταδώσει μια μοναδική έννοια.
Η έλλειψη ενδιαφέροντος στα Σύμβολα, προϋποθέτει συνήθως έλλειψη ενδιαφέροντος στη σωστή ερμηνεία των μορφών της ζωής και της σημασίας τους.
Επίσης, πολύ "ακαδημαϊκό ενδιαφέρον" στα Σύμβολα μπορεί να προϋποθέτει έναν δαιδαλώδη και πολύπλοκο νου που του αρέσουν το Σχέδιο, η Γραμμή, το Σχήμα και οι Αριθμητικές Σχέσεις, αλλά που του διαφεύγει εντελώς η ουσιαστική έννοια.
Η Ισορρόπηση στο Νου του Σχήματος, της Αντιλήψεως, της Εκφράσεως και της Ποιότητας Συμβόλου και Εννοίας, είναι ζωτικής σημασίας στην ανάπτυξη του Μαθητή και του Ζηλωτή....."
(Θυμαπάτη, σ. 12...)
Avaris:
"....Η μεγάλη ανάγκη για τους περισσότερους σπουδαστές είναι να φτάσουν στην "Έννοια" και να εργασθούν με ιδέες και αντιλήψεις. Αυτή η δραστηριότης απαιτεί την χρησιμοποίηση του Νου στο να καταλαβαίνει, να συλλαμβάνει και να ερμηνεύει. Απαιτεί την ανάπτυξη της νοητικής εκείνης ευαισθησίας που θα επιτρέψει στον κάτοχό της ν' ανταποκρίνεται στους κραδασμούς αυτού που ονομάζουμε Παγκόσμιο Νου, της Διάνοιας του Θεού, του Υποδαυλιστή του Σχεδίου.
Προϋποθέτει μια ορισμένη ικανότητα ερμηνείας και την δύναμη εκφράσεως της υποκρυπτόμενης ιδέας του Συμβόλου ούτως ώστε οι άλλοι να μπορούν να τη μοιραστούν μαζί σας. Αυτή η σκέψη της Υπηρεσίας και της αναπτύξεως σε χρησιμότητα πρέπει να διατηρείται σταθερά στο νου.
Δεν μπορείτε να αντιληφθείτε πως αυτή η δύναμη να μελετάτε, να ερμηνεύετε και να εισδύετε στην Έννοια θα προωθήσει την πνευματική σας εξέλιξη? Μπορείτε να πιστέψετε ότι με την χρήση αυτής της μεθόδου μπορείτε να μάθετε και να εργασθείτε με μεγαλύτερη νοημοσύνη με το Σχέδιο και να γίνετε ένας καλύτερος βοηθός του συνανθρώπου σας?
Τι υπάρχει σ' αυτήν την αντικειμενική εργασία που να μην είναι το ακατάλληλο σύμβολο μιας Θείας Ιδέας? Τι άλλο έχουμε στην εξωτερική μας εκδήλωση εκτός απο το ορατό σύμβολο (σε κάποιο στάδιο του εξελικτικού σκοπού) του Σχεδίου της Δημιουργού Θεότητας?
Τι άλλο είσαστε εσείς οι ίδιοι παρά η εξωτερική έκφραση μιας Θείας Ιδέας? Πρέπει να μάθουμε να βλέπουμε τα Σύμβολα παντού γύρω μας και έπειτα να εισδύουμε πίσω απο το Σύμβολο στην Ιδέα που θα ήθελε να εκφράσει...."
(Θυμαπάτη, σ...13...)
Avaris:
"....Υπάρχει, ωστόσο, μια μέθοδος μελέτης που μπορεί να σας χρησιμεύσει καθώς προσπαθείτε να φτάσετε σε μια Ιδέα και έτσι να μελετήσετε εννοιολογικά πλείστα όσα Σύμβολα που μας περιβάλλουν.
Είναι κυρίως η τεχνική για την οποία θα πρέπει να σας έχει προετοιμάσει ο διαλογισμός. Η διαφορά μεταξύ αυτής της τεχνικής και του έργου του διαλογισμού είναι βασικά διαφορά πολώσεως και σκοπού.
Στην εννοιολογική μελέτη των συμβόλων, η συνείδηση πολώνεται στο νοητικό σώμα και δεν γίνεται καμιά συγκεκριμένη προσπάθεια να έλθει σε επαφή ή να περιλάβει την Ψυχή ή το Εγώ. Εδώ ακριβώς βρίσκεται η διαφορά μεταξύ του δευτέρου σταδίου ερμηνείας του Συμβόλου και του κοινού διαλογισμού.
Έχετε εξαντλήσει την μέθοδο της εξοικειώσεώς σας με την μορφική όψη του συμβόλου και ξέρετε καλά την εξωτερική του περίμετρο και εξωτερίκευσή του. Γνωρίζετε επίσης ότι μια ιδιάζουσα σειρά γραμμών (όπως λόγου χάρη, οι τρεις γραμμές που σχηματίζουν ένα τρίγωνο) αναπαριστούν την δείνα ή τάδε ιδέα ή αλήθεια ή διδασκαλία.
Αυτό έχει καταγραφεί στον εγκέφαλό σας, σχεδιάστηκε στα αποθέματα της μνήμης σας.
Η καταγραφή παλιών πληροφοριών και η γνώση για τους αριθμούς σε ένα σύμβολο χρησιμεύει στο να σπρώξει την συνείδησή σας ψηλά στο νοητικό πεδίο και να την εστιάσει εκεί στον κόσμο των ιδεών και αντιλήψεων. Οι αντιλήψεις υπάρχουν ήδη πάνω στα συγκεκριμένα επίπεδα το νοητικού πεδίου.
Είναι η νοητική και φυλετική σας κληρονομιά και είναι οι παλιές νοητικές μορφές που μπορείτε τώρα να χρησιμοποιήσετε για να φτάσετε στην έννοια και την σημασία...."
(Θυμαπάτη, σ...14..)
Avaris:
"...Υπάρχει ένα αρχαίο αξίωμα γεγονότος, που ο Πλούταρχος εκφράζει για μας στην γνωστή φράση ότι : " Μια ιδέα είναι ένα ασώματο Ον, που δεν έχει ίδια υπόσταση, αλλά δίδει σχήμα και μορφή σε άμορφη ύλη και γίνεται αιτία της εκδηλώσεως".
Η Μορφή και το Σχήμα που καταγράψατε με τον εγκέφαλό σας και απομνημονεύσατε και επίσης η δράση του σε χρόνο και τόπο, μαζί με την έμφυτη ικανότητά της να δημιουργεί την μορφή και μέσω αυτής της μορφής να εκφράζει μια αντίληψη ή ιδέα.
Καθώς εργάζεστε εσωτερικά, συνειδητοποιείτε επίσης την φύση της παρακινούσης ιδέας μέσω της μελέτης της μορφής της και της εκδηλουμένης δραστηριότητάς της και ανακαλύπτετε το πεδίο των ιδεών αναλόγου φύσεως, στο οποίο βρίσκεται ενσωματωμένη η ιδέα του Συμβόλου.
Αυτό το πεδίο των ιδεών που αλληλοσχετίζεται και επεξηγείται αμοιβαία, είναι τώρα ανοικτό μπροστά σας και θα είστε σε θέση όλο και περισσότερο να κινηθείτε ελεύθερα σ' αυτόν τον κόσμο των αντιλήψεων.
Η αντικειμενική και βασική σας προσπάθεια είναι τώρα να εργάζεσθε και να ζείτε στον κόσμο των ιδεών. Ασκείσθε στην αναγνώριση των Ιδεών και Αντιλήψεων όπως βρίσκονται πίσω απο κάθε μορφή.
Αρχίζετε να σκέπτεσθε καθαρά γι' αυτές και να βλέπετε την διεύθυνση στην οποία σας οδηγούν και όπου, ακριβώς ταιριάζουν στο Αιώνιο Σχέδιο...."
(Θυμαπάτη, σ. 14..)
Rose:
Αγαπητέ Avaris,
ευχαριστούμε για τα αποσπάσματα που κατέθεσες, πάνω στον Αποσυμβολισμό... Είναι πραγματικά πολύτιμα... μια και η κατανόηση και η χρήση του Αποσυμβολισμού, συνδράμει μέγιστα στην πνευματική μας εξέλιξη...
Ο αποσυμβολισμός, είναι μία διανοητική λειτουργία... είναι η ανάλυση του οράματος, ή της ιδέας που συλλαμβάνουμε μέσω του διαλογισμού μας...
Οι διδασκαλίες του Τάγματος περιγράφουν μία διπλή διαδικασία προσέγγισης των Αρρήτων. Πρώτα μπαίνουμε στην εσωτερική σιγή, συλλαμβάνουμε ένα σύμβολο ή ένα όραμα, μέσα από το υποσυνείδητό μας, μέσω της αισθαντικότητας, και ύστερα προσπαθούμε στο συνειδητό, μέσω της διανόησής μας να το αναλύσουμε και να το κατανοήσουμε...
Από την φύση μας, οι γυναίκες λειτουργούν σαν μέντιουμ, και συλλαμβάνουν ψυχικά, αισθαντικά, βαθύτερες έννοιες του υποσυνειδήτου, όμως οι άντρες έχουν πάντα πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα ανάλυσης και κατανόησης των συμβόλων...
Το προσδοκούμενο είναι να αναπτύξουμε και άντρες και γυναίκες και τις δύο φύσεις μας... αλλά μέχρι τότε, καλό θα ήταν να συνεργαζόμαστε με το άλλο φύλο, στην ανάλυση, ή στην σύλληψη των αρρήτων...
Με τις καλύτερες ευχές για Βαθειά Γαλήνη
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση