Συζητήσεις: Θέματα Ροδοσταυρισμού, Φιλοσοφίας και Εσωτερισμού > Αποσυμβολισμός

Αποσυμβολισμός ως "Εσωτερική Πρακτική"

<< < (4/10) > >>

Avaris:
"....Στην πρώτη περίπτωση, ο αντικειμενικός σκοπός της μελέτης του Συμβολισμού, είναι να επιτρέψει στον μαθητή να νοιώσει την ποιότητά του και να τον θέσει σε επαφή μ' αυτό το κάτι που κραδαίνεται και που βρίσκεται πίσω απο το άθροισμα των γραμμών, χρωμάτων και σχημάτων που αποτελούν το σύμβολο.

Σε ορισμένους τύπους ανθρώπων η μελέτη αυτή είναι σχετικά εύκολη. Στην πλειονότητα όμως, δεν είναι διόλου εύκολη και φανερώνεται κατ' αυτό τον τρόπο μια έλλειψη που πρέπει να αναπληρωθεί με την χρήση των ικανοτήτων εκείνων που είναι προς το παρόν σε λανθάνουσα κατάσταση.

Είναι πάντα δυσάρεστο να αφυπνίζει κανείς τις λανθάνουσες ικανότητες και απαιτεί μια προσπάθεια και μια αποφασιστικότητα που δεν θα επηρεάζονται απο αντιδράσεις της προσωπικότητας.

Σε πολλούς δεν γίνεται εύκολα φανερό, πως η διείσδυση στην έννοια ενός συμβόλου μπορεί να προσφέρει ένα μέσον δια του οποίου η λανθάνουσα Βουδδική ή ενορατική ικανότης μπορεί να εισέλθει σε λειτουργική δραστηριότητα.

Είναι μια λεπτή τέχνη, η τέχνη αυτή της Μελέτης των Συμβόλων, της "πνευματικής αναγνώσεως", όπως την ονομάζει ο αρχαίος μας διδάσκαλος Πατάντζαλι. 

Η ικανότης αυτή της ερμηνείας των Συμβόλων, προηγείται πάντα της αληθινής αποκαλύψεως...."

("Θυμαπάτη", σ. 8....)

Avaris:
"....Η κατανόηση μιας αλήθειας, την οποία αντιπροσωπεύουν μια γραμμή ή ένα σύνολο γραμμών σχηματίζοντας μια συμβολική μορφή, δεν είναι αρκετή.

Μια καλή μνήμη μπορεί να σας θυμίσει ότι μια σειρά γραμμών που σχηματίζουν ένα τρίγωνο ή μια σειρά τριγώνων σημαίνουν την Τριάδα ή οποιαδήποτε σειρά τριπλών μέσα στην εκδήλωση του μακρόκοσμου ή του μικρόκοσμου.

Αλλά αυτή η δραστηριότητα και η ακρίβεια της μνήμης δεν θα συμβάλλει στην αφύπνιση των κοιμώμενων εγκεφαλικών κυττάρων ή στην ενεργοποίηση της ενοράσεως.

Πρέπει να θυμάστε ( κι εδώ γίνεται φανερή η αξία μιας σχετικής γνώσεως τεχνικού ή ακαδημαϊκού αποκρυφισμού)  ότι το πεδίο, όπου εκδηλώνεται η ενόραση και όπου η ενορατική κατάσταση συνειδήσεως ενεργοποιείται, είναι το Βουδδικό ή Ενορατικό πεδίο.

Αυτό το πεδίο είναι η υψηλότερη αντιστοιχία του αστρικού ή συγκινησιακού πεδίου, του πεδίου της ευαίσθητης επιγνώσεως μέσω ενός αισθήματος ταυτίσεως με το αντικείμενο της προσοχής ή έλξεως.

Γίνεται λοιπόν φανερό, ότι αν η ενορατική ικανότητα ενεργοποιηθεί μέσω της μελέτης των συμβόλων, ο μαθητής πρέπει να συναισθανθεί ή να ταυτιστεί κατά κάποιον τρόπο, με την ποιοτική φύση του Συμβόλου, με την φύση της πραγματικότητας εκείνης που καλύπτει η Συμβολική Μορφή.

Αυτή είναι η όψη της Συμβολικής Αναγνώσεως που πρέπει να κάνετε...."

(Θυμαπάτη, σ. 9...)

Avaris:
"...Οι σπουδαστές πρέπει, συνεπώς, να εξακριβώσουν κατόπιν αναγκαίας μελέτης της σχηματικής όψεως, τι επιρροή έχει το Σύμβολο σ' αυτούς, τι αισθήματα αφυπνίζει, τι εφέσεις προκαλεί και τι όνειρα, πλάνες και αντιδράσεις καταγράφονται στην συνείδηση.

Αυτό το στάδιο είναι ένα ενδιάμεσο μεταξύ της εξωτερικής αναγνώσεως ενός συμβόλου και της εννοιολογικής κατανοήσεώς του.

Υπάρχει βραδύτερα ένα άλλο ενδιάμεσο στάδιο μεταξύ εννοιολογικής κατανοήσεως και εσωτέρας αντιλήψεως και εφαρμογής.

Το τελευταίο αυτό στάδιο ονομάζεται "συνθετική αναγνώριση".

Αφού μελετήσετε την μορφή και αποκτήσετε επίγνωση της συγκινησιακής σας εννοίας, περνάτε στο στάδιο της συλλήψεως της βασικής ιδέας του Συμβόλου και απο εκεί στην σύνθετη κατανόηση του σκοπού του.

Τούτο οδηγεί στον αληθινό εσωτερισμό, ο οποίος είναι η πρακτική εφαρμογή της ζωντανής συνθετικής δυνάμεώς του, στις πηγές της ατομικής ζωής και δράσεως...."

(Θυμαπάτη, σ.9..)

Avaris:
"...Θα ήθελα να σας ζητήσω να αποδίδετε όχι μόνο μια νοήμονα ερμηνεία του Συμβόλου, αλλά επίσης μια αναγνώριση της περισσότερο λεπτής αντιδράσεως της ευαίσθητης αισθηματικής σας φύσεως στο σύμβολο σαν σύνολο.

Μελετήστε συνολικά τέσσερα σύμβολα το χρόνο.

Πλησιάστε αρχικά το Σύμβολο απο την μορφική του όψη και προσπαθείστε να εξοικειωθείτε με την εξωτερική του όψη, με το σύνολο των γραμμών, τριγώνων, τετραγώνων, κύκλων, σταυρών και άλλων σχημάτων απο τα οποία αποτελείται και καθώς το κάνετε προσπαθείστε να το καταλάβετε απο την άποψη της διανοήσεως, χρησιμοποιώντας την μνήμη σας και ότι άλλη γνώση έχετε, για να το κατανοήσετε εξωτερικά.

Έπειτα, ευθύς μόλις ο Συμβολισμός σας γίνει πραγματικά οικείος και μπορείτε να τον ανακαλείτε στην μνήμη σας με λίγη προσπάθεια, προσπαθείστε να νοιώσετε την ποιότητά του, να έλθετε σε επαφή με τον κραδασμό του και να σημειώσετε την συγκινησιακή του επίδραση επάνω σας.

Αυτή μπορεί να ποικίλει απο μέρα σε μέρα ή μπορεί να είναι πάντα η ίδια.

Να είστε απλώς ευσυνείδητος όταν σημειώνετε αυτή την αστρική αντίδραση προς το σύμβολο και να διαπιστώνετε που σας οδηγούν αυτές οι αντιδράσεις, να θυμάστε δε πάντοτε ότι δεν είναι ενορατικές, αλλά ότι είναι αντιδράσεις προς το αίσθημα ή το αστρικό σώμα.

Τελικά, σημειώστε τι ανακαλύψατε ότι είναι για σας η βασική ποιότητα του Συμβόλου και κατόπιν (όπως στην διαδικασία του διαλογισμού) υψώστε το όλο θέμα στον νοητικό κόσμο, συγκεντρώνοντας τον προσεκτικά εστιασμένο νου, ώστε να το συγκρατήσετε εκεί.

 Αυτό θα σας οδηγήσει στον κόσμο των Εννοιών...."

(Θυμαπάτη, σ. 10..)

Avaris:
"....Έχουμε επομένως τα ακόλουθα στάδια στην ανάλυση ενός Συμβόλου:

1. Την εξωτερική του μελέτη: Γραμμή, Σχήμα και Χρώμα.

2. Την Κατανόηση στο Αστρικό ή Συγκινησιακό σώμα της ποιότητάς του, την αντίδραση μιας ευαίσθητης ανταπόκρισης στην κρούση της ποιοτικής του φύσεως.

3. Μια εννοιολογική μελέτη της υποκρυπτόμενης ιδέας, του τι προτίθεται να διδάξει και της διανοητικής εννοίας που προτίθεται να μεταδώσει.

4. Το στάδιο της Συνθετικής Συλλήψεως του Σκοπού του Συμβόλου, της θέσεώς του σε ένα διευθετημένο εκδηλούμενο σχέδιο, της αληθινά ενοποιημένης του προθέσεως.

5. Την ταύτιση με την ποιότητα και τον Σκοπό του Συμβόλου όπως φωτίζεται απο το νου που "συγκρατείται σταθερά στο φως". Αυτό το τελικό στάδιο φέρει σε δραστηριότητα τον εγκέφαλο όπως επίσης και το Νου.

Η μελέτη των Συμβόλων σαν σύνολο, περιλαμβάνει τρία στάδια:

Πρώτον, την εξέταση ενός Συμβόλου και την επακόλουθη πρόοδο της αναλύσεως απο ένα προοδευτικό στάδιο επιγνώσεως σε ένα άλλο, σε μια βαθμιαία περίληψη του όλου πεδίου που καλύπτει ο Συμβολισμός.

Δεύτερον, μια ενορατική εποπτεία των Συμβόλων που βλέπουμε παντού στην Θεία εκδήλωση.

Τρίτον, τη χρήση των Συμβόλων στο φυσικό πεδίο και την ορθή προσαρμογή τους για έναν ορατό και αναγνωρισμένο σκοπό που οδηγεί στον επακόλουθο μαγνητισμό του Συμβόλου με την αναγκαία ποιότητα μέσω της οποίας η ιδέα μπορεί να καταστήσει αισθητή την παρουσία της, ώστε η ενορατική ιδιάζουσα ιδέα να βρει κατάλληλη μορφή στο φυσικό πεδίο.

Ασχοληθείτε, συνεπώς, με τα Σύμβολα με την πλατύτερη γενίκευση, εξωτερική, εννοιολογική και εσωτέρα, αλλά προσθέστε σ' αυτά μια ανάλυση της ευαισθησίας και ανταποκρίσεώς σας στην ποιότητα του Συμβόλου...."

(Θυμαπάτη, σ. 11 ..)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση