Συζητήσεις: Θέματα Ροδοσταυρισμού, Φιλοσοφίας και Εσωτερισμού > Φιλοσοφικά κινήματα και σχολές της Αρχαιότητας
Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
Avaris:
Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : «Με τη βοήθεια λοιπόν του …………, προκάλεσε μέσα μου μια σειρά από καταστάσεις «α-κανονικής πραγματικότητας».
Το κύριο χαρακτηριστικό αυτών των καταστάσεων, σε σχέση με ότι ο Δον Χουάν έμοιαζε να κάνει, ήταν μια κατάσταση «ανεφάρμοστου».
Ότι συνελάμβανα σ’ αυτές τις καταστάσεις αλλοιωμένης συνείδησης, ήταν ακατανόητο και αδύνατο να ερμηνευτεί με τον καθημερινό μας τρόπο αντίληψης του κόσμου.
Με άλλα λόγια, η κατάσταση του ανεφάρμοστου συνεπαγόταν το σταμάτημα της κανονικής αντίληψης του κόσμου».
(Μια Ξεχωριστή Πραγματικότητα, Κ. Καστανέντα, σ. 18).
Avaris:
«Κ.ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : Το έργο του Δον Χουάν, σα δρώντος που προσπαθούσε να κάνει το σύστημά του προσιτό και σε μένα, ήταν να διαλύσει εκείνη την ιδιαίτερη βεβαιότητα που μοιραζόμουν με όλους τους άλλους ανθρώπους, τη βεβαιότητα ότι οι του «κοινού νου» απόψεις μας για τον κόσμο ήταν τελεσίδικες.
Με τη χρήση των ……… και με τις άριστα κατευθυνόμενες επαφές ανάμεσα στο ξένο σύστημα και σε μένα, κατάφερε να μου δείξει ότι η άποψή μου για τον κόσμο δεν μπορούσε να είναι τελεσίδικη γιατί δεν ήταν παρά μια ερμηνεία.
Για τους Αμερικανούς Ινδιάνους, ίσως για χιλιάδες χρόνια, το ασαφές φαινόμενο που αποκαλούμε μαγεία, υπήρξε μια σοβαρή και καλής πίστης πρακτική, παρόμοια με τη δική μας επιστήμη. Η δυσκολία μας να καταλάβουμε, ξεκινάει αναμφίβολα από τις ξένες για μας νοηματικές ενότητες με τις οποίες ασχολείται.
Κάποτε ο Δον Χουάν μου είχε πει ότι ο άνθρωπος της Γνώσης είχε «προτιμήσεις». Του ζήτησα να μου εξηγήσει τι εννοούσε.
«Η δικιά μου Προτίμηση είναι να Βλέπω», είπε.
«Τι θέλεις να πεις μ’ αυτό»?
« Μ’ αρέσει να Βλέπω», είπε, «γιατί μόνο με το να Βλέπει μπορεί ένας άνθρωπος της Γνώσης να Γνωρίσει».
«Τι είδους πράγματα Βλέπεις»?
«Το κάθετι».
«Μα κι εγώ βλέπω το κάθετι χωρίς να είμαι άνθρωπος της Γνώσης».
«Όχι, δε Βλέπεις».
«Εγώ νομίζω ναι».
«Κι εγώ σου λέω πως όχι».
«Τι σε κάνει να το λες αυτό Δον Χουάν»?
«Βλέπεις μόνο την επιφάνεια των πραγμάτων».
«Εννοείς πως κάθε άνθρωπος της Γνώσης βλέπει στην πραγματικότητα μέσα σε κάθε πράγμα που κοιτάζει»?
«Όχι, δεν εννοώ αυτό. Είπα πως ένας άνθρωπος της Γνώσης έχει τις δικές του Προτιμήσεις. Η δική μου είναι απλώς να Βλέπω και να Γνωρίζω. Άλλοι κάνουν άλλα πράγματα».
«Τι άλλα πράγματα, ας πούμε»?
«Πάρε τον Σακατέκα, λογουχάρη. Είναι ένας άνθρωπος της Γνώσης και η Προτίμησή του είναι ο Χορός. Έτσι, Χορεύει και Γνωρίζει».
«Δηλαδή, η Προτίμηση του ανθρώπου της Γνώσης είναι κάτι που το κάνει για να Γνωρίζει»?
«Ακριβώς».
«Μα πως μπορεί ο χορός να κάνει τον Σακατέκα να γνωρίσει»?
«Μπορεί να πει κανείς ότι ο Σακατέκα χορεύει με όλο του το Είναι».
«Χορεύει όπως χορεύω εγώ?Δηλαδή, όπως χορεύει κανείς»?
«Θάλεγα πως Χορεύει όπως Βλέπω εγώ και όχι όπως μπορεί να χορεύεις εσύ».
«Βλέπει επίσης όπως Βλέπεις εσύ»?
«Ναι, αλλά Χορεύει κιόλας».
«Μα πως χορεύει ο Σακατέκα»?
«Είναι δύσκολο να σου εξηγήσω. Έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο να Χορεύει όταν θέλει να Γνωρίσει.
..." Το μόνο που μπορώ να σου πω πάνω σ’ αυτό είναι ότι αν δεν καταλαβαίνεις τους τρόπους ενός ανθρώπου που Γνωρίζει, σου είναι αδύνατο να μιλήσεις για το Χορεύειν και το Βλέπειν».
«Τον έχεις Δει να Χορεύει»?
«Ναι. Όμως δεν είναι δυνατόν στον καθένα που κοιτάζει το Χορό του να Δει ότι είναι ο ιδιαίτερός του τρόπος να Γνωρίζει».
(Μια Ξεχωριστή Πραγματικότητα, Κ. Καστανέντα, σ. 20).
Avaris:
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «Όχι, δεν προσπαθώ να σ’ αλλάξω. Μπορεί μια μέρα να καταφέρεις να γίνεις σοφός – κανείς δε μπορεί να ξέρει – αλλά αυτό δε θα σ’ αλλάξει. Κάποια μέρα πιθανό να μπορέσεις να Δεις τους ανθρώπους μ’ άλλο τρόπο και τότε θ’ αντιληφθείς πως δεν υπάρχει τρόπος να τους αλλάξεις τίποτα».
Κ.ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : «Ποιος είναι αυτός ο άλλος τρόπος να Βλέπεις τους ανθρώπους, Δον Χουάν»?
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Οι άνθρωποι φαίνονται διαφορετικοί όταν τους Βλέπεις. Ο ….θα σε βοηθήσει να Δεις τους ανθρώπους σα Γυάλινες Κλωστές Φωτός».
Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : « Γυάλινες Κλωστές Φωτός»?
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Ναι. Γυάλινες, σαν άσπρες αράχνες. Πολύ λεπτές κλωστές που τυλίγονται κυκλικά από το κεφάλι μέχρι τον αφαλό. Έτσι, ο άνθρωπος μοιάζει σαν αυγό από περιστρεφόμενες κλωστές. Όσο για τα πόδια και τα χέρια του, αυτά μοιάζουν με φωτεινές χοντρές τρίχες που εκτείνονται σ’ όλες τις κατευθύνσεις».
Κ.ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : « Έτσι φαίνονται όλοι οι άνθρωποι»?
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «Έτσι. Άλλωστε, ο άνθρωπος δεν έρχεται σ’επαφή με τους άλλους ανθρώπους με τα χέρια, αλλά με μια δέσμη μακριές γυάλινες κλωστές που βγαίνουν από το υπογάστριό του.
Αυτές οι κλωστές συνδέουν τον άνθρωπο με το περιβάλλον του, κρατούν την ισορροπία του, του δίνουν σταθερότητα. Έτσι – όπως πιθανόν θα μπορέσεις να Δεις κάποια μέρα – ο άνθρωπος είναι ένα φωτεινό αυγό, είτε ζητιάνος είναι, είτε βασιλιάς και δεν υπάρχει τρόπος ν’ αλλάξεις τίποτα. Ή μάλλον, τι θα μπορούσε ν’ αλλάξει σ’ αυτό το φωτεινό αυγό? Τι?»
(Μια Ξεχωριστή Πραγματικότητα, Κ. Καστανέντα, σ. 34).
Avaris:
«….Με ρώτησε (ο Δον Χουάν) τι έκανα στο σπίτι μου όταν ήταν σκοτάδι. Του είπα πως άναβα πάντα το φως ή έβγαινα στους φωτισμένους δρόμους ώσπου να έρθει η ώρα για ύπνο».
Ω! Έκανε απογοητευμένα. «Νόμιζα πως είχες μάθει να χρησιμοποιείς το σκοτάδι».
«Για τι πράγμα να το χρησιμοποιώ?», ρώτησα.
Απάντησε πως το σκοτάδι (και το αποκάλεσε «η σκοτεινιά της μέρας»), ήταν η καλύτερη ώρα για να «Δεις». Υπογράμμισε τη λέξη «βλέπω» με μια ιδιαίτερη απόχρωση…..»
(Μια Ξεχωριστή Πραγματικότητα, Κ. Καστανέντα, σ. 36).
Avaris:
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «…..Σου έχω πει κιόλας πως μονάχα ένας τρελλός θα επιχειρούσε να γίνει σοφός με τη θέλησή του. Ένας φρόνιμος και σοβαρός άνθρωπος πρέπει να μπει με κάποιο τέχνασμα σ’ αυτό το Δρόμο».
Κ.ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ: «Είμαι βέβαιος πως πολλοί άνθρωποι θα επιχειρούσαν μ’ ευχαρίστηση κάτι τέτοιο».
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «Ναι, αλλά αυτοί δε μετράνε. Συνήθως, σπάνε. Μοιάζουν με τις νεροκολοκύθες που φαίνονται εντάξει απ’ έξω αλλά που αρχίζουν να τρέχουν αν τις πιέσεις ή αν τις γεμίσεις νερό. Χρειάστηκε κάποτε να χρησιμοποιήσω κάποιο τέχνασμα για να σε βοηθήσω να μάθεις και το ίδιο ακριβώς έκανε και ο δάσκαλός μου με μένα».
(Μια Ξεχωριστή Πραγματικότητα, Κ. Καστανέντα, σ. 40).
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση