Συζητήσεις: Θέματα Ροδοσταυρισμού, Φιλοσοφίας και Εσωτερισμού > Φιλοσοφικά κινήματα και σχολές της Αρχαιότητας
Το Μονοπάτι του Δον Χουάν (Ινδιάνικος Σαμανισμός)
Avaris:
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : "......υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να τρελλάνουν έναν άνθρωπο και ειδικά όταν δεν έχει την αποφασιστικότητα και τη σαφή πρόθεση που χρειάζονται για τη Μάθηση. Αλλά όταν ένας άνθρωπος έχει μια ξεκάθαρη, αλύγιστη Πρόθεση, τα αισθήματά του, κατά κανένα τρόπο δεν είναι εμπόδια στο Δρόμο του, γιατί έχει την ικανότητα να τα ελέγχει".
(" Η Διδασκαλία του Δον Χουάν", Κ. Καστανέντα, σ. 122).
Avaris:
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Η …….μοιάζει με γυναίκα και σα γυναίκα κολακεύει τους άντρες. Τους στήνει παγίδες σε κάθε στροφή. Αυτό σου έκανε……..Θα προσπαθήσει να στο ξανακάνει και συ πιθανό να την πάθεις. Σε προειδοποιώ. Μην την ακολουθήσεις με πάθος, γιατί η ………δεν είναι παρά ένας από τους Δρόμους που οδηγούν στα Μυστικά του ανθρώπου της Γνώσης. Υπάρχουν κι άλλοι Δρόμοι.
Η «Παγίδα» της είναι να σε κάνει να πιστέψεις πως ο δικός της είναι ο «Μοναδικός Δρόμος». Στο λέω πως είναι άσκοπο να χαραμίσεις τη ζωή σου πάνω σ’ ένα Δρόμο, ιδιαίτερα αν αυτός ο Δρόμος δεν έχει «Καρδιά»….».
Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : « Μα πως ξέρεις πότε ένας Δρόμος δεν έχει «Καρδιά» Δον Χουάν»?
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Πριν ξεκινήσεις το «Ταξίδι» σου κάνεις την ερώτηση :
….» Έχει Καρδιά αυτός ο Δρόμος?
…» Αν η απάντηση είναι αρνητική, θα το καταλάβεις και τότε πρέπει να διαλέξεις έναν άλλο Δρόμο».
Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : Μα πως θα είμαι σίγουρος αν ένας Δρόμος έχει «Καρδιά» ή δεν έχει»?
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : «Ο οποιοσδήποτε μπορεί να το καταλάβει. Το άσχημο είναι πως κανείς δεν κάνει την ερώτηση. Κι όταν τελικά ένας άνθρωπος καταλάβει πως έχει πάρει ένα Δρόμο χωρίς Καρδιά, ο Δρόμος είναι έτοιμος να τον «Σκοτώσει». Σ’ αυτό το σημείο πολύ λίγοι μπορούν να σταματήσουν για να σκεφτούν αυτό το θέμα και να παρατήσουν το Δρόμο».
Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : « Πως θα πρέπει να ενεργήσω για να κάνω σωστά την ερώτηση, Δον Χουάν»?
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Κάνε την απλώς».
Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : « Εννοώ, μήπως υπάρχει η σωστή μέθοδος, έτσι ώστε να μην πω ψέματα στον εαυτό μου και πιστέψω πως η απάντηση είναι «Ναι» όταν στην πραγματικότητα είναι «Όχι»…»?
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Γιατί να πεις ψέματα»?
Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : « Γιατί ίσως εκείνη τη στιγμή ο Δρόμος είναι ευχάριστος και απολαυστικός».
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Αυτά είναι βλακείες. Ποτέ δεν είναι ευχάριστος ένας Δρόμος χωρίς Καρδιά. Πρέπει, ακόμα και για ν’ αρχίσεις το Ταξίδι σου σ’ αυτόν να κοπιάσεις. Αντίθετα, ένας Δρόμος με Καρδιά είναι εύκολος, δε σε αναγκάζει να κουραστείς για να τον συμπαθήσεις».
………..
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Σου έχω πει πως για να διαλέξεις ένα Δρόμο πρέπει να είσαι απαλλαγμένος από το Φόβο κι από τη Φιλοδοξία…..».
Κ. ΚΑΣΤΑΝΕΝΤΑ : «…Του έθεσα σαν επιχείρημα πως ακόμα και για ν’ αρχίσει μόνο το ταξίδι του πάνω σ’ ένα οποιοδήποτε Δρόμο χρειάζεται κανείς να έχει φιλοδοξία και πως αυτό που είπε, το ότι δηλαδή πρέπει κανείς να είναι απαλλαγμένος απ’ τη φιλοδοξία, δεν είχε κανένα νόημα. Ένας άνθρωπος χρειάζεται τη φιλοδοξία για ν’ αποκτήσει τη Γνώση».
ΔΟΝ ΧΟΥΑΝ : « Η επιθυμία να Μάθεις, δεν είναι Φιλοδοξία. Είναι η μοίρα μας εμάς των ανθρώπων, να θέλουμε να μάθουμε, αλλά το να επιζητάς να «κατακτήσεις το …….», σημαίνει πως δίνεις τα πάντα για τη Δύναμη κι αυτό είναι Φιλοδοξία, γιατί έτσι δεν ψάχνεις για τη Γνώση. Μην αφήσεις το …….να σε τυφλώσει. …..Ξελογιάζει τους ανθρώπους και τους δίνει μια αίσθηση Δύναμης.
..." Τους κάνει να νοιώθουν πως μπορούν να κάνουν πράγματα που κανένας κοινός άνθρωπος δε μπορεί να καταφέρει. Αλλά αυτή είναι η παγίδα του. Και να που αμέσως αυτός ο χωρίς Καρδιά Δρόμος στρέφεται ενάντια στους ανθρώπους και τους καταστρέφει. Δε χρειάζεται και πολύ για να πεθάνει κανείς και το να αποζητάς το θάνατο σημαίνει πως ψάχνεις για το τίποτα».
( « Η Διδασκαλία του Δον Χουάν», Κ. Καστανέντα, σ. 177).
Κανένας:
--- Παράθεση από: Avaris στις Απριλίου 10, 2007, 14:49:45 ---ίσως, ο Δον Χουάν να αναφέρεται σε πιο "προχωρημένα στάδια" της "Εσωτερικής Μαθητείας" και όχι στον "Νεόφυτο", στον "εντελώς Αρχάριο".
--- Τέλος παράθεσης ---
Avaris
Εγώ είμαι πρακτικός. Αν έχω ένα βιβλίο με χρήσιμες οδηγίες, αλλά δε ξέρω που αναφέρεται, τότε σε τι μου χρησιμεύουν αυτές οι οδηγίες?
Αν λοιπόν εγώ δεν ήμουνα σίγουρος σε πιο στάδιο εξέλιξης ή σε ποια διαδικασία αναφέροντε οι διδασκαλίες του Δον Χουάν, πρώτα θα το ξεκαθάριζα αυτό και μετά θα ακολουθούσα τις οδηγίες του.
Avaris:
--- Παράθεση από: Κανένας στις Απριλίου 11, 2007, 03:56:55 ---
--- Παράθεση από: Avaris στις Απριλίου 10, 2007, 14:49:45 ---ίσως, ο Δον Χουάν να αναφέρεται σε πιο "προχωρημένα στάδια" της "Εσωτερικής Μαθητείας" και όχι στον "Νεόφυτο", στον "εντελώς Αρχάριο".
--- Τέλος παράθεσης ---
Avaris
Εγώ είμαι πρακτικός. Αν έχω ένα βιβλίο με χρήσιμες οδηγίες, αλλά δε ξέρω που αναφέρεται, τότε σε τι μου χρησιμεύουν αυτές οι οδηγίες?
Αν λοιπόν εγώ δεν ήμουνα σίγουρος σε πιο στάδιο εξέλιξης ή σε ποια διαδικασία αναφέροντε οι διδασκαλίες του Δον Χουάν, πρώτα θα το ξεκαθάριζα αυτό και μετά θα ακολουθούσα τις οδηγίες του.
--- Τέλος παράθεσης ---
Φίλε Κανένα,
δεν νομίζω πως ο Εσωτερισμός μπορεί να λειτουργήσει με "πρακτικές μεθόδους" και "Manual χρήσης" γεμάτα με οδηγίες του στυλ "Φώτιση σε 30 μαθήματα".
Ο Εσωτερισμός είναι μια απολύτως "ρευστή κατάσταση" , με πλειάδα "παραλλαγών" που "προσαρμόζεται στον εκάστοτε Μαθητή" . Προσαρμόζεται απο τους Δασκάλους του, απο το Τάγμα του, απο τον ίδιο.
Ότι κυκλοφορούν manual Εσωτερισμού στο εμπόριο, φυσικά και κυκλοφορούν. Κάποιοι προσπαθούν να βγάλουν χρήματα απο τον εσωτερισμό. Και απευθύνονται σε όσους ξεκινάνε τον Εσωτερισμό με υλικά κίνητρα.
Τα σοβαρά βιβλία όμως Εσωτερισμού δεν είναι Manual και σίγουρα δεν έχουν καμία σχέση με την πρακτικότητα που επικαλέστηκες. Είναι έμπλεα "Συμβολισμών" και "Διφορούμενων Λογισμών".
Αντιθέτως, μονίμως ο Μαθητής θα πρέπει να βρίσκεται σε επιφυλακή για να "εντοπίσει", να "ερμηνεύσει", να "προσαρμόσει", να "τολμήσει", να "προχωρήσει", να "υποχωρήσει", να "αυτοσχεδιάσει", δηλαδή "να χαράσσει διαρκώς πορεία" προσαρμοσμένη στις εκάστοτε συνθήκες που του εμφανίζονται.
Ο βασικότερος κανόνας φίλε μου στην Φιλοσοφία - και δη την Εσωτερική - δεν είναι η "πρακτικότητα". Είναι το "ίσως". Ο Μαθητής προσπαθεί πάντα να "ερμηνεύσει" και χρησιμοποιεί πάντα το ίσως για να βρει όλες τις "πιθανές εναλλακτικές απαντήσεις".
Η Φιλοσοφία του Δον Χουάν δεν ανήκει στα Manual φίλε Κανένα. Δεν προτείνει βήματα και μεθοδολογία προς εφαρμογή. Είναι η τρίτη φορά σε 20 χρόνια που την μελετώ και διαρκώς ανακαλύπτω νέα πράγματα μέσα σε αυτήν. Πράγματα και ερμηνείες που θεωρούσα δεδομένα σε προηγούμενες αναλύσεις και προηγούμενες ηλικίες, τώρα αναθεωρώ την γνώμη μου.
Άλλωστε, γι' αυτό και τα βάζω προς συζήτηση. Για να αντιμετωπίσω "αντεπιχειρήματα" όπως αυτά του Ορφέα και να προσθέσω έτσι άλλο ένα πρίσμα, άλλη μια οπτική στην έρευνά μου.
Και είμαι έτοιμος, όταν χρειαστεί, να "αναθεωρήσω" την οπτική μου.
Και να βάλω έτσι το "ίσως" ως "Αρχή μιας πιθανής νέας οπτικής των πραγμάτων".
Όχι φίλε μου....Εγώ δεν ψάχνω καμία πρακτικότητα στον Εσωτερισμό...και ούτε ψάχνω Εγχειρίδια με οδηγίες για να εφαρμόσω....
Κανένας:
Αγαπητέ Avaris.
Ναι, θα μπορούσα να αστιευτώ και να πώ ότι το βλέπω σαν manual: «Φώτιση σε 3.000.000 μαθήματα με εργαστηριακά πειράματα και εφαρμογές». Μάλλον είναι μία από τις πολλές δυνατές προσεγγίσεις για πρόοδο. Στο στάδιο που είμαι, με βοηθάει. Αργότερα ίσως οι ανάγκες και η αντιμετώπιση μου αλλάξει.
Θα πρόσεξες ότι είπα : «Αν λοιπόν εγώ δεν ήμουνα σίγουρος ....». Προφανώς βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά. Ίσως να φταίει που το ωροσκόπιό μου είναι Ταύρος. Δηλαδή πρακτικός και αναλυτικός.
Όσο πολύπλοκα κι αν είναι τα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε, θεωρώ ότι εξηγούνται με μαθηματικούς και φυσικούς νόμους. Εκεί που οι άλλοι μιλάνε για συναίσθημα, εγώ υποψιάζομαι και ψάχνω να βρω ορμονικές ισορροπίες, εγκεφαλικές διεργασίες, ηλεκτρομαγνητική ενέργεια με την ανάλογη συχνότητα που εκπέμπεται από το τσάκρα της καρδιάς. Κύριο μέλημά μου όμως παραμένει το πρακτικό αποτέλεσμα. Αν αυτό που μελετάω τώρα, θα με βοηθήσει να ανέβω τα επόμενα σκαλοπάτια.
--- Παράθεση από: Avaris στις Απριλίου 11, 2007, 10:14:23 ---Ο βασικότερος κανόνας φίλε μου στην Φιλοσοφία - και δη την Εσωτερική - δεν είναι η "πρακτικότητα". Είναι το "ίσως". Ο Μαθητής προσπαθεί πάντα να "ερμηνεύσει" και χρησιμοποιεί πάντα το ίσως για να βρει όλες τις "πιθανές εναλλακτικές απαντήσεις".
--- Τέλος παράθεσης ---
Η πορεία μου στον εσωτερισμό είναι ακόμα μικρή και δεν άγγιξε ακόμα τη «φιλοσοφία». Δε μπορώ λοιπόν να εκφέρω γνώμη σε αυτά που λες εδώ. Ίσως λοιπόν να βιάστηκα και να μίλησα για πράγματα που δεν ξέρω. Όταν θα φτάσω εκεί, θα έχω καλύτερη γνώμη.
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση