'Αρθρα Εσωτερισμού > Καμπαλά
ΤΑΡΩ:Το Ταξίδι του Τρελού
Ορφέας:
Η εσωτερική φιλολογία για τις κάρτες Ταρό έχει τόση μεγάλη ποικιλία στις θέσεις - ερμηνείες των καρτών, με αποτέλεσμα ο ζηλωτής να βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν συρφετό απόψεων - πολλάκις αντικρουόμενων και αλληλοαναιρούμενων - με αποτέλεσμα την αδυναμία κατανόησης, με συνέπεια την χωρίς σκέψη αποδοχή δοξασιών, οι οποίες προέρχονται από πηγές και επίδοξους "δασκάλους" που εκλαμβάνονται ως αυθεντίες.
Πέρασε πολύς καιρός από την πρώτη ολοκληρωμένη παρουσίαση στη δύση της μαντικής των καρτών Ταρό από τον παραγνωρισμένο Etteilla -ψευδώνυμο του Jean-Baptiste Alliette- το 1783 με το έργο του "MANIERE de se recreer avec le jeu de cartes NOMMEES TAROTS". Έκτοτε πολλοί ήταν φιλόδοξοι συνεχιστές των ερμηνειών και ακόμα περισσότερες οι ερμηνείες μέχρι σήμερα.
Η ερμηνεία του Kristian από το βιβλίο του "L' omme rouge de tuileries", βρίσκεται αρκετά μακρυά από τις πιο γνωστές ερμηνείες που λόγω υποστήριξης από μεγάλα ονόματα του εσωτερισμού, έχουν γίνει μαζικά αποδεκτές. Βρίσκεται όμως πολύ πιο κοντά στην αυθεντική ερμηνεία απ' ότι οι πιο δημοφιλείς. Γράφει ο Kristian: "Η κάρτα Τρελός απεικονίζει το συναίσθημα που ακολουθεί κάθε λάθος. Βλέπουμε στην κάρτα έναν τυφλό φορτωμένο με ένα γεμάτο σακούλι, ο οποίος πάει να πέσει πάνω σε έναν σπασμένο οβελίσκο, πάνω στον οποίο τον περιμένει ένας κροκόδειλος με ανοιχτό το στόμα.
Αυτός ο τυφλός είναι το σύμβολο του ανθρώπου που έγινε σκλάβος της ύλης. Το σακούλι του είναι γεμάτο από τα λάθη και τις πλάνες του. Ο σπασμένος οβελίσκος συμβολίζει τα ερείπια των έργων του και ο κροκόδειλος είναι το έμβλημα μιας αδυσώπητης μοίρας και της αναπόφευκτης εξιλέωσης".
Για να γίνει ορθή προσέγγιση του θέματος, κατ' αρχήν απαιτείται η σωστή κατάταξη των καρτών ταρό πάνω στο δέντρο της ζωής και της γνώσης, πάνω στο καμπαλιστικό ιερόγλυφο, το οποίο όμως ΚΑΙ αυτό χρήζει αναδιαμόρφωσης και επιστροφής στην γνήσια - αυθεντική πρότερη μορφή του.
Η θέση και η αξία της κάρτα ταρό "Ανόητος" που προτείνεται όχι για άκριτη αποδοχή αλλά για ενδελεχή μελέτη και διαλογισμό σε αυτήν, είναι στο μονοπάτι που συνδέει την "Γη" με τον "Ερμή", έχει αριθμό "900" και αντιστοιχεί στο γράμμα "Σαμπί", το 27ο και τελευταίο γράμμα του ολοκληρωμένου Ελληνικού αλφαβήτου. Απόηχος του γράμματος αυτού είναι το "τελικό σίγμα" στην σημερινή γραφή, ενώ η προφορά του σε γλώσσες που ακόμα υπάρχει, είναι "παχύ σίγμα". Έτσι ακριβώς το βρίσκουμε στο σλαβικό αλφάβητο, το οποίο προέκυψε άμεσα από το Ελληνικό, όπως επίσης και στο Εβραϊκό αλφάβητο ως γράμμα "shin" με προφορά σίγμα παχύ στις περισσότερες εβραϊκές λέξεις.
Η κυριότερη ερμηνεία της κάρτας "Ανόητος" στην θέση που προαναφέραμε, είναι: "Άκριτη αποδοχή δοξασιών".
προμηθέας:
--- Παράθεση από: Rose στις Μαΐου 30, 2008, 22:50:28 ---
--- Παράθεση από: suida στις Μαΐου 30, 2008, 20:25:01 --- ""Γ Ι Α Τ Ι ..... ΟΙ Α Μ Υ Η Τ Ο Ι , ΔΕΝ Π Ρ Ε Π Ε Ι ΝΑ Μ Π Ο Ρ Ο Υ Ν ΝΑ ΤΑ Π Λ Η Σ Ι Α Ζ Ο Υ Ν ...""!!!
""Π Ρ Ε Π Ε Ι ....ΝΑ ΤΑ Φ Υ Λ Α Σ Σ Ο Υ Μ Ε ....Π Ι Σ Ω ΑΠΟ "Σ Υ Μ Π Α Γ Ε Ι Σ .... Π Ε Τ Ρ Ι Ν Ο Υ Σ ...
Τ Ο Ι Χ Ο Υ Σ ""..... Π Ο Λ Υ Κ Α Λ Α " Μ Ο Ν Ω Μ Ε Ν Α "....""
--- Τέλος παράθεσης ---
Αδελφέ μου,
μέχρι προσφάτως, ο πνευματικός εκβιασμός της εκκλησίας, δεν άφηνε χώρο δημιουργίας μιας σοβαρής ανοιχτής, μυστικιστικής και μυητικής σχολής, έτσι ώστε να διδάσκονται ελεύθερα και ανοιχτά τα μυστήρια και οι απόκρυφες γνώσεις. Φυσικά δεν ενδιαφέρει όλους τους ανθρώπους, ο εσωτερισμός, όπως δεν θέλουν όλοι οι άνθρωποι να σπουδάσουν και να γίνουν γιατροί. 'Ομως εκτός από κάποια ιδιαίτερα μυστικά, κυρίως κάποιων επικλήσεων δυνάμεων, όλες οι άλλες γνώσεις, όπως Ταρώ, και φιλοσοφική Καμπάλα, όχι μόνο θα πρέπει να γίνουν γνωστά, αλλά επιβάλλεται να γνωρίσει ο κόσμος, τα αρχετυπικά μυστήρια, έτσι ώστε να ηρεμήσει η ψυχή μας, μέσω της κατανόησης.
--- Τέλος παράθεσης ---
Χειροκροτώ!
Η έλλειψη γνώσης δεν αφήνει τον Ανόητο να εξελιχθεί.Έχω την εντύπωση,ότι οι πιο μαύρες σελίδες στην ιστορία δημιουργήθηκαν από την απόκρυψη γνώσης.
Rose:
--- Παράθεση από: προμηθέας στις Αυγούστου 17, 2011, 20:37:28 ---Η έλλειψη γνώσης δεν αφήνει τον Ανόητο να εξελιχθεί.Έχω την εντύπωση,ότι οι πιο μαύρες σελίδες στην ιστορία δημιουργήθηκαν από την απόκρυψη γνώσης.
--- Τέλος παράθεσης ---
Μια φορά και έναν καιρό, πριν από χιλιάδες χρόνια, υπήρχε ένας Επίγειος Παράδεισος.
Αυτός ο Παράδεισος βρισκόταν στην Μέση της Γης, στη Μεσόγειο.
Εξαιτίας της Πανέμορφης φύσης, συνδυάζοντας δάση και θάλασσες, οι άνθρωποι που ζούσαν εκεί, οι ΕΛ ένιωθαν πολύ όμορφα, και έτσι καλλιεργήθηκαν Πνευματικά. Οι κοινωνίες τους ήταν δίκαιες και ειρηνικές.
Επειδή είχαν πρόσβαση στη θάλασσα, οι ΕΛ άρχισαν να ταξιδεύουν, με τα Καράβια τους, και να γνωρίζουν και άλλους τόπους μακρινούς σε όλη τη Γη, όπου συνάνθρωποι τους, μιλούσαν άλλη γλώσσα, και είχαν άλλα ήθη και έθιμα.
'Ετσι οι ΕΛ άρχισαν να ανοίγουν τους Ορίζοντές τους, άρχισαν να Φιλοσοφούν, και μέσω της Σοφίας που απέκτησαν έχτισαν τον πρώτο πολιτισμό της Γης, τις πρώτες Δημοκρατικές Κοινωνίες.
'Ομως οι ΕΛ, αν και ήταν πολύ τυχεροί να ζουν σε έναν Πραγματικό Παράδεισο, είχαν ταυτόχρονα και έναν διαχρονικό εχθρό, Βάρβαρους λαούς, που ζήλευαν τον Παράδεισό τους, και ήθελαν να σκλαβώσουν τους ΕΛ.
‘Ετσι αναγκάστηκαν να βρίσκονται συχνά σε Πόλεμο, και να αναπτύξουν την Ψυχική Δύναμη, το Ηρωϊκό Στοιχείο.
Λόγω του ότι, οι επιδρομές των Βαρβάρων, ήταν συχνές, οι ΕΛ, βρισκόταν συχνά σε κίνδυνο, να αφανιστεί η πολιτισμική τους ταυτότητα, η Πνευματική τους κληρονομιά, που τους καθιστούσε Πνευματικά Ελεύθερους.
'Ετσι οι Σοφοί των ΕΛ, ανέπτυξαν τα Εσωτερικά Μυστήρια, όπου έκρυβαν αυτή την Πολύτιμη Γνώση, που είχαν αποκτήσει ως ‘Εθνος των ΕΛ, και ταυτόχρονα, μπορούσαν να μεταφέρουν αυτή τη Γνώση, σε νέους 'Ηρωες ΕΛ, που αναλάμβαναν την ευθύνη, να βοηθήσουν την κοινωνία τους.
Και ορθά προνόησαν, οι Σοφοί των ΕΛ, διότι πριν 1700 χρόνια περίπου, επιβλήθηκε ένας Νέος Πνευματικός ζυγός, ο λεγόμενος σκοταδισμός, αιχμαλωτίζοντας όλους τους ΕΛ, και υπνωτίζοντας τους, σε μία άθλια πραγματικότητα, όπου θα ήταν πλέον σκλάβοι.
Ο Παράδεισος των ΕΛ, είχε πλέον καταντήσει μία Κόλαση. Τα Μυστήρια, μεταφέρονταν από στόμα σε στόμα, από κρυφό σχολειό, σε κρυφό σχολειό, πολύ κρυφά, και μυστικά, διότι, ο κάτοχος των Μυστηρίων, γινόταν ένας Επαναστάτης, εναντίον του Σκοταδιστικού και Απολυταρχικού Συστήματος, και έτσι έπρεπε να θανατωθεί.
‘Ετσι τα Μυστήρια των ΕΛ, έγιναν μυστικά και απόκρυφα, τη γνώση των οποίων έφεραν, μόνο Ηρωϊκές και άκρως Πνευματικές ψυχές, που εργαζόταν, για εκατοντάδες χρόνια, προσπαθώντας να ελευθερώσουν τους ΕΛ, και μέσω των ΕΛ, όλη την Ανθρωπότητα, μεταφέροντας το μήνυμα της Πνευματικής Ελευθερίας, και της Παραδείσιας Ευημερίας.
Μέχρι που ήρθε η ώρα της Τελικής Κρίσης, της Δευτέρας Παρουσίας των ΕΛ, η ώρα της Επιστροφής στις αρχικές Παραδεισένιες Κοινωνίες των ΕΛ, και έτσι η Αρχαία Γνώση, έγινε γνωστή, σε όλους, με στόχο, να θυμηθούν, και να διεκδικήσουν πίσω τον χαμένο τους Παράδεισο, την χαμένη Πολιτισμική τους Κληρονομιά, την Πνευματική τους Ελευθερία και Ευημερία.
Και μέσω της Πνευματικής επανάστασης των ΕΛ, όλος ο κόσμος μπορούσε πλέον, να Ελευθερωθεί, και όλη η Γη να μεταμορφωθεί, σε έναν Πραγματικό Επίγειο Παράδεισο, έχοντας ως Πνευματικό πρότυπο, τον Παράδεισο των ΕΛ.
http://www.youtube.com/watch?v=ww8wqEgFIA8&feature=fvwrel
lilith_child:
Αν και είμαι πολύ νέο μέλος, θα ήθελα να κάνω την πρώτη μου εμφάνιση στις συζητήσεις του φόρουμ, για ένα θέμα με το οποίο ασχολούμαι αρκετά χρόνια τώρα.
Δε θα ήθελα να σας κουράσω με την πρώιμη ιστορία των Ταρώ και την εξέλιξή τους μέσα στους αιώνες, αλλά θα μπορούσα να αναπτύξω ιστορικά στοιχεία εάν κάποιος ενδιαφέρεται.
Το 1781, ο Antoine Court de Gebelin, στον 8ο τόμο του "Le monde primitif" αναφέρει πρώτος το συσχετισμό των Ταρώ με την Αίγυπτο, καθώς επίσης ήταν ο πρώτος που παραθέτει αντιστοιχίες των καρτών της Μεγάλης Αρκάνα με τα 22 γράμματα του εβραϊκού αλφάβητου.
Δύο χρόνια μετά, το 1783, όπως προανέφερε πολύ σωστά και το μέλος "Ορφέας", ο Etteilla, συγγράφει και εκδίδει μέχρι το 1786 τα 4 βιβλία του για τα Ταρώ (γνωστά ως "cahiers"-τετράδια), όπου στο τρίτο συγκεκριμένα, δίνει πρώτος "μαντικές" ερμηνείες για κάθε κάρτα ξεχωριστά.
Επηρεασμένος κι ο ίδιος από το σύγγραμα του Gebelin, υποστηρίζει την "καταγωγή" των Ταρώ από την Αίγυπτο και το 1789 εκδίδεται για πρώτη φορά η δική του Ταρώ, η οποία είναι εντελώς διαφορετική σε σύνθεση από τα ήδη γνωστά Ταρώ της Μασσαλίας.
Έκτοτε, μετά το θάνατό του (Etteilla, 1791), εκδίδονται πολλά βιβλία περί μαντικής καρτών, χρησιμοποιώντας κυρίως υλικό από τα βιβλία του (τόσο για Ταρώ όσο και για την απλή τράπουλα).
Πολλοί ήταν εκείνοι που (εξ)έδωσαν τη δική τους τοποθέτηση-σύνθεση γι αυτήν την τράπουλα, όπως οι Paul Christian, Edmond Billaudot, Papus, Wirth, Mathers κλπ.
Λίγο πριν το τέλος του 19ου αιώνα, ιδρύεται το τάγμα της Χρυσής Αυγής (1888), όπου θα αποτελέσει και τη μεγαλύτερη "επιρροή" στο φαινόμενο "Ταρώ".
Το 1910, υπό τον εκδότη William Rider & Son of London, εκδίδεται για πρώτη φορά η γνωστή σε όλους μας Ταρώ του Waite, η οποία δημιουργήθηκε από τα δύο μέλη της Χρυσής Αυγής, Arthur Edward Waite και Pamela Colman Smith. Ένα χρόνο μετά (1911), ο Waite εκδίδει και το βιβλίο του "Pictorial Key to the Tarot", στο οποίο και αναφέρει τις ερμηνείες και μερικά "ριξίματα" (τρόπους διαβάσματος των καρτών).
(σ.σ. άλλες πηγές αναφέρουν ότι η τράπουλα εκδόθηκε το 1909 και το 1910 βγήκε σετ βιβλίο + κάρτες μαζί).
Οι ιδιαιτερότητες των Ταρώ του Waite είναι κατά βάση δύο.
Α) Είναι η πρώτη ( ; ) τράπουλα που παρέχει πλήρη εικονογράφηση σε όλες τις κάρτες (σ.σ. εδώ να προσθέσω ότι υπάρχουν ομοιότητες με μία παλαιότερη εικονογραφημένη Ταρώ, γνωστή ως Sola Busca (1491), καθώς επίσης φημολογείται ότι υπάρχει μία έκδοση της τράπουλας του Εττέιλλα στη Ρωσία το 1861, με πλήρη εικονογράφηση).
Β) Αλλάζει για πρώτη φορά η γνωστή αρίθμηση στη Μεγάλη Αρκάνα, μεταξύ των καρτών Δικαιοσύνη-Δύναμη (Μασσαλίας: 8.Δικαιοσύνη, 11. Δύναμη, Waite: 8.Δύναμη, 11. Δικαιοσύνη).
(σ.σ. η αλλαγή αυτή πυροδοτήθηκε από κάποια χειρόγραφα-όπως υποστηρίζεται πλαστογραφημένα-γνωστά και ως "Cipher Manuscripts", που αποτέλεσαν και τη βάση για την ίδρυση του Τάγματος της Χρυσής Αυγής).
Το 1918, ο С. С. Zain, μέλος της Αδελφότητας του Φωτός (Brotherhood of Light) ξεκινάει τη συγγραφή μιας σειράς μαθημάτων συμπεριλαμβάνοντας και Ταρώ, όπου εκδίδεται επίσημα και η αντίστοιχη τράπουλα με άμεση επιρροή από την Αρχαία Αίγυπτο μαζί με το βιβλίο του το 1936 (σ.σ. αναφέρω τον συγκεκριμένο άνθρωπο γιατί αντικειμενικά η οπτική του στο θέμα είναι εξαιρετικά σημαντική και συχνά παραλείπεται).
Το 1926 ο Paul Foster Case (πρώην μέλος της Χρυσής Αυγής) εγκαθιδρύει την οργάνωση Β.Ο.Τ.Α. (Builders of the Adytum), συνεχίζοντας την παράδοση της Χρυσής Αυγής, προτείνοντας ένα αναθεωρημένο «μοντέλο» των Ταρώ του Waite. Έκτοτε εκδίδει μερικά βιβλία για τη μελέτη και χρήση της τράπουλας.
Αισίως, φτάνουμε στον Aleister Crowley, όπου το 1938, αποφασίζει να δημιουργήσει με συνεργάτη στην εικονογράφηση τη Lady Frieda Harris, με στόχο να «αναβαθμίσει» την παράδοση που κατέθεσε ο Waite (αλλάζοντας χρώματα, εικόνες, αντιστοιχίες, ερμηνείες κλπ). Η εκπόνηση αυτή διαρκεί περίπου 5 χρόνια και το 1945 εκδίδεται και το αντίστοιχο βιβλίο.
Όλα αυτά τα προανέφερα για να καταλήξω στο «ταξίδι του τρελού» που είναι και το βασικό θέμα της συζήτησης. Ο όρος «Fool’s Journey» και η αντίστοιχη «ανάλυσή του» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο βιβλίο της Eden Gray “A complete Guide to Tarot” , του 1970. Πριν από τότε δεν υπήρχε καμία τέτοια αναφορά. (σ.σ. πιθανόν η ίδια «εφηύρε» τον όρο από το βιβλίο του Waite, στο οποίο αναφέρεται: « In conclusion as to this part, I will give these further indications regarding the Fool, which is the most speaking of all the symbols. He signifies the journey outward, the state of the first emanation, the graces and passivity of the spirit. His wallet is inscribed with dim signs, to shew that many sub-conscious memories are stored up in the soul.»).
Από τη δεκαετία του 70 και μετά έχουμε τη «νέα εποχή», όπου το Ταρώ "κατοχυρώνεται" σχεδόν επίσημα από την πλειοψηφία ως ένα εργαλείο «αυτοπροβολής ψυχολογικών αντικατοπτρισμών» του κάθε «χρήστη» , απέχοντας κατά πολύ από μία ουσιαστική «τέχνη» που (κατ)είχε κάποτε. Αυτή της πρόβλεψης..
Ορφέας:
Πολύ χρήσιμη και αξιόλογη η παραπάνω κατάθεση....
Για τις κάρτες "Δύναμης και Δικαιοσύνης", έχουμε και μεις τις αμφιβολίες μας, γιαυτό ανατρέξαμε σε παράλληλες πηγές και σχετικές διδασκαλίες, βρίσκοντας αρκετά στοιχεία για την ορθή παρουσίαση και τοποθέτηση στο "Δέντρο". Ένα κλειδί ελέγχου της αντικειμενικότητας των καρτών, είναι και η αριθμολογία, η οποία εύγλωττα παρουσιάζει την αριθμητική αξία της κάρτας "Δύναμη" και της κάρτας "Δικαιοσύνη".
Μια παρουσίαση για την μελέτη των αριθμών, http://www.amra.gr/forum/index.php/topic,1665.0.html
Εκείνο όμως που είναι σημαντικότερο, είναι ότι οι κάρτες δεν είναι μόνον 22, όπως παραποιημένα προσάρμοσαν στην εβραϊκή έκδοση, αλλά 27, οπότε μάλλον χρειάζεται καινούρια αναθεώρηση....
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση