Συζητήσεις: Θέματα Ροδοσταυρισμού, Φιλοσοφίας και Εσωτερισμού > Φιλοσοφικά κινήματα και σχολές της Αρχαιότητας
Αναγνώριση Ταγμάτων!
Hiram:
Avaris,ο παράγων "άνθρωπος" -σε ότι αφορά μυητικές ατραπούς μέσω οργανώσεων(π.χ.ταγμάτων/στοών)- δυστυχώς υπήρξε σημαντικός σε ότι αφορά τα ζητήματα...χμ,διασπάσεων και διχασμών...
Ας το δεχτούμε:θα συμβαίνει συχνά.Ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά θα είναι.
Οι άνθρωποι ακόμα ως υλικές παρουσίες/σώματα, θα διακατεχόμαστε από πάθη.Αν και προσπαθούμε να απαλλαγούμε από αυτά,μέσω μυητικών διαδικασιών,πάντα κάτι θα "ξεφέυγει" και το κακό θα συμβαίνει...
Γι αυτό πολλοί διστάζουν να ενταχθούν σε κάτι οργανωμένο.Προτιμούν μοναχικούς οδούς:προσωπικό διαλογισμό,γιόγκα,"αυτο-μύηση"(χμ)...έστω και με ότι συνεπάγεται αυτό,έστω και με αμφίβολα αποτελέσματα σε κάθε επίπεδο!
Ας μη το βάζουμε κάτω όμως. Ας μη κολλάμε ούτε σε ταμπέλες ούτε σε "αναγνωρίσεις",ειδαλλώς κάπου θα χάσουμε τη μπάλλα(αν δε τη χάσαμε ήδη!).
Trithemius:
Φίλε Hiram γράφεις:
--- Παράθεση ---ο παράγων "άνθρωπος" -σε ότι αφορά μυητικές ατραπούς μέσω οργανώσεων(π.χ.ταγμάτων/στοών)- δυστυχώς υπήρξε σημαντικός σε ότι αφορά τα ζητήματα...χμ,διασπάσεων και διχασμών...
Ας το δεχτούμε:θα συμβαίνει συχνά.Ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά θα είναι.
Οι άνθρωποι ακόμα ως υλικές παρουσίες/σώματα, θα διακατεχόμαστε από πάθη.Αν και προσπαθούμε να απαλλαγούμε από αυτά,μέσω μυητικών διαδικασιών,πάντα κάτι θα "ξεφέυγει" και το κακό θα συμβαίνει...
--- Τέλος παράθεσης ---
Μα είναι λογικό κι επόμενο. Τα κάθε λογής τάγματα φτιάχνονται από ανθρώπους, άρα από ανθρώπους διαλύονται ή εξελίσσονται. Αν ένα χαρακτηριστικό μας είναι το ότι διακατεχόμεθα από πάθη, τότε άλλο ένα (ιδίως των φιλικά προσκείμενων στον εσωτερισμό) είναι η τάση μας να ομαδοποιούμαστε υπό τη σκέπη μεγάλων ταγμάτων ή μικρότερων ομάδων εσωτερισμού.
Το ζήτημα είναι πως το μέγεθος ενός τάγματος συνήθως δεν ταυτίζεται/εκφράζει την πραγματική ποιότητα αυτού. Είναι δεδομένο πως ένα μεγάλο τάγμα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο όχι απλά λόγω της αποτελεσματικότητάς του αλλά και λόγω του μάρκετινγκ που επέρδασε επ' αυτού. Άλλωστε, για να κρίνουμε ένα τάγμα ως το αρμόζον στην ψυχοπνευματικότητά μας, είναι απαραίτητο να μαθητεύσουμε πολλά έτη σε αυτό και κατόπιν να αποφανθούμε με ασφάλεια για την ποιότητά του. Όπως βλέπουμε όμως, δεν έχουν όλα τα μέλη την ίδια οπτική για την παραμονή τους σε ένα τάγμα. Υπάρχουν μέλη που παραμένουν σε ένα τάγμα γιατί εκεί βρίσκουν πραγματικά μία ταύτιση του συστήματος με τον εσώκοσμό τους, άλλοι παραμένουν καθαρά τυπολατρικά και από (αρνητικά) ιδιοτελή κίνητρα και άλλοι αποχωρούν γιατί αντιλαμβάνονται ότι οι εσωτερικές τους αναζητήσεις δεν καλύπτονται από ένα συγκεκριμένο τάγμα.
Θέλω λοιπόν να καταλήξω στο ότι ο παράγων άνθρωπος τελικά λειτουργεί θετικά στην ποιότητα και στην πορεία ενός τάγματος. Αν ο τρόπος που το τάγμα άπτεται του εσωτερισμού είναι αποτελεσματικός, τότε αυτό το τάγμα θα επιβιώσει με μόνα μέλη όσους ανθρώπους εκφράζει το μυητικό του σύστημα και θα αποβάλλει τους "δορυφόρους", τους χασομέρηδες αλλά και όσους δρουν θετικά στον εσωτερισμό αλλά απλά δεν μπορούν να εκφραστούν μέσα από το αυτό τάγμα. Άλλωστε, κανένα τάγμα δεν μπορεί να αξιώσει το ότι αποτελεί την πανάκεια στον εσωτερισμό.
Οι τελευταίοι που ανέφερα, αυτοί δηλαδή που αποχωρούν από ένα τάγμα επειδή το σύστημά του δεν τους καλύπτει επαρκώς, ψάχνουν λύσεις και υιοθετούν κινήσεις που βαθμιαία θα τους δώσουν πραγματικά αυτό που χρειάζονται για να πορευτούν στον εσωτερισμό. Είτε μόνοι τους, είτε σε ένα άλλο δρων ή νεοσύστατο τάγμα, θα βρουν τον τρόπο και τη μέθοδο να πορευτούν στον εσωτερισμό όπως τους εκφράζει. Σε όλα αυτά δεν νομίζω να παίζει κάποιον ουσιαστικό ρόλο η αποδοχή από ένα συναφές τάγμα απ' όπου "αποδεσμεύτηκαν".
Επίσης γράφεις:
--- Παράθεση ---Γι αυτό πολλοί διστάζουν να ενταχθούν σε κάτι οργανωμένο.Προτιμούν μοναχικούς οδούς:προσωπικό διαλογισμό,γιόγκα,"αυτο-μύηση"(χμ)...έστω και με ότι συνεπάγεται αυτό,έστω και με αμφίβολα αποτελέσματα σε κάθε επίπεδο!
--- Τέλος παράθεσης ---
Αυτά που γράφεις έρχονται να συνδεθούν με τα δικά μου γραφόμενα ως λύσεις-μέθοδοι για μια παραγωγική πορεία στον εσωτερισμό. Σχετικά με την αυτομύηση, εγώ δεν θα αμφέβαλλα για την αποτελεσματικότητά της αν κι εφόσον επιτελείται ως εσωτερική ανάγκη του μυούμενου. Στη μύηση, είτε αυτή είναι αυτομύηση, είτε εντός ναού/στοάς παρουσία άλλων μελών, τα αποτελέσματα αυτής εξαρτώνται από το πόσο ο μυούμενος θα "φορτίσει" τη διαδικασία με τη δεκτικότητα ή την απάθεια/χλευασμό του. Πιστεύω πως δεν αμφιβάλλεις πως στις περιπτώσεις ανοιχτών μυήσεων (σε στοές/ναούς, παρουσία μελών), υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου οι μυούμενοι προσποιούνται την όποια ευλάβεια και κατάνυξη κατά τη διαδικασία. Στην πραγματικότητα δεν τους αγγίζει το τελετουργικό γιατί τελικά ο σκοπός της ένταξής τους στο τάγμα, είτε δεν ήταν προσδιορισμένος, είτε αφορούσε σε ιδιοτελή (με την αρνητική έννοια) κίνητρα.
Αντίθετα, στις περιπτώσεις των αυτομυήσεων, ο μυούμενος, είναι σχεδόν σίγουρο πως θα "δέσει" με το τελετουργικό, θα το "φορτίσει" γιατί το να επιτελέσεις μια αυτομύηση, σημαίνει πως αν μη τι άλλο είσαι σίγουρος και ξεκάθαρος για το τι θέλεις και τι ζητάς στον εσωτερισμό. Εκεί, μόνος σου στο σπίτι σου ή σε άλλον προσωπικό χώρο, γίνεσαι ταυτόχρονα ναός, μυούμενος και διδάσκαλος. Είναι εξαιρετικά σπάνιο να επιτελέσεις μία αυτομύηση χωρίς να το θέλεις πραγματικά, ακριβώς γιατί τα δρώμενα αυτού του κεκρυμμένου γεγονότος δεν δύναται να πιστοποιηθούν από κανέναν. Κατά συνέπεια, το αν όντως επιτελέστηκε ή όχι η (αυτο)μύηση στηρίζεται μόνον στην ειλικρινή μαρτυρία του μυούμενου. Επίσης, η αυτομύηση αποτελεί μια αποτελεσματική λύση στην περίπτωση κατά την οποία ένα τελετουργικό ανοιχτής μύησης δεν εκφράζει απόλυτα τον μυούμενο. Έτσι, αποφεύγοντας τον κίνδυνο της στείρας τυπολατρείας, ο (αυτο)μυούμενος δημιουργεί το δικό (έως ένα βαθμό) μυητικό τυπικό που είναι απόλυτα εναρμονισμένο με τις ανάγκες του.
Κατά συνέπεια, πιστεύω πως τα αποτελέσματα της αυτομύησης είναι εγγυημένα θετικά (είναι άλλο θέμα το αν αυτά είναι βαθιά ή επιφανειακά) γιατί ο μυούμενος προσέρχεται στη μύηση από αγνή εσωτερική ανάγκη. Φυσικά, μία ανοιχτή μύηση αποβαίνει σαφώς πιο αποτελεσματική και βαθιά (είναι εγγυημένα αποτελεσματική υπό όρους) γιατί επιτελείται με δοκιμασμένες μεθόδους, πλην όμως η αποτελεσματικότητά της εξαρτάται από τα κίνητρα και τη δεκτικότητα του μυούμενου που σε μια ανοιχτή μύηση δεν είναι πάντοτε σαφή για τα παρευρισκόμενα μέλη, ακόμα ίσως και για τον ίδιο τον μυούμενο...
Hiram:
--- Παράθεση από: Trithemius στις Σεπτεμβρίου 23, 2007, 15:04:36 ---Θέλω λοιπόν να καταλήξω στο ότι ο παράγων άνθρωπος τελικά λειτουργεί θετικά στην ποιότητα και στην πορεία ενός τάγματος. Αν ο τρόπος που το τάγμα άπτεται του εσωτερισμού είναι αποτελεσματικός, τότε αυτό το τάγμα θα επιβιώσει με μόνα μέλη όσους ανθρώπους εκφράζει το μυητικό του σύστημα και θα αποβάλλει τους "δορυφόρους", τους χασομέρηδες αλλά και όσους δρουν θετικά στον εσωτερισμό αλλά απλά δεν μπορούν να εκφραστούν μέσα από το αυτό τάγμα. Άλλωστε, κανένα τάγμα δεν μπορεί να αξιώσει το ότι αποτελεί την πανάκεια στον εσωτερισμό.
Οι τελευταίοι που ανέφερα, αυτοί δηλαδή που αποχωρούν από ένα τάγμα επειδή το σύστημά του δεν τους καλύπτει επαρκώς, ψάχνουν λύσεις και υιοθετούν κινήσεις που βαθμιαία θα τους δώσουν πραγματικά αυτό που χρειάζονται για να πορευτούν στον εσωτερισμό. Είτε μόνοι τους, είτε σε ένα άλλο δρων ή νεοσύστατο τάγμα, θα βρουν τον τρόπο και τη μέθοδο να πορευτούν στον εσωτερισμό όπως τους εκφράζει. Σε όλα αυτά δεν νομίζω να παίζει κάποιον ουσιαστικό ρόλο η αποδοχή από ένα συναφές τάγμα απ' όπου "αποδεσμεύτηκαν".
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν αμφιβάλω. Απλά πιστεύω ότι ο εσωτερισμός της μυητικής φύσης (και λυπάμαι που το αναφέρω)δεν είναι για όλους. Κάποιοι είναι ακατάλληλοι μυήσεως. Ο χαρακτήρας κάποιου,το πνευματικό αναστημά του,η συμπεριφορά του απέναντι στους άλλους -κι άλλα παρεμφερή ζητήματα- είναι από τα πιο σημαντικά που πρέπει να μελετώνται/εξετάζονται από τους Μυημένους,πριν οι τελευταίοι πουν το πολυποθητό "ναι-είσαι ευπρόσδεκτος!". Κακά τα ψέματα,σε αντίθετη περίπτωση, έχουμε πλήρη κομματικοποίηση μιας εσωτεριστικής ένωσης προσώπων ή ομάδας. Με οτι συνεπάγεται αυτό. Ποιος το θέλει αυτό;
Εντάξει,κάποιοι θα μπαίνουν...κάποιοι θα βγαίνουν...κάποιοι θα τεθούν "εν ύπνω" και τα σχετικά. Αλλά δεν μπορεί:πρέπει να υπάρχουν κατάλληλοι τρόποι αποφυγής τέτοιων δυσάρεστων καταστάσεων. Ειδάλλως, θα πρόκειται ασφαλώς για έναν κλασικά φαύλο κύκλο!
Trithemius:
Αγαπητέ φίλε γράφεις:
--- Παράθεση ---Απλά πιστεύω ότι ο εσωτερισμός της μυητικής φύσης (και λυπάμαι που το αναφέρω)δεν είναι για όλους. Κάποιοι είναι ακατάλληλοι μυήσεως. Ο χαρακτήρας κάποιου,το πνευματικό αναστημά του,η συμπεριφορά του απέναντι στους άλλους -κι άλλα παρεμφερή ζητήματα- είναι από τα πιο σημαντικά που πρέπει να μελετώνται/εξετάζονται από τους Μυημένους,πριν οι τελευταίοι πουν το πολυποθητό "ναι-είσαι ευπρόσδεκτος!".
--- Τέλος παράθεσης ---
Έτσι ακριβώς είναι. Αλλά ας μην ξεχνάμε πως ο όρος "εσωτερισμός" έχει πολλές εκφάνσεις και μεταφράζεται αναλόγως της διανόησης του καθενός. Αν για κάποιον ο εσωτερισμός είναι η ενασχόληση με συστήματα που ασχολούνται με αυτό που θα ονομάζαμε "απόκρυφο", ίσως για κάποιον άλλο ο εσωτερισμός να έχει σχέση μόνον με θέματα ψυχολογίας και κοινωνικής συμπεριφοράς. Κατά συνέπεια, στην τελευταία περίπτωση, ο άνθρωπος (εσωτεριστής ων) δεν χρειάζεται τη μύηση (άρα είναι ακατάλληλος από πλευράς συμμετοχής στα γνωστά τυπικά), πάραυτα κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί πως διάγει μια υγιή πορεία στον εσωτερισμό.
Έτσι λοιπόν κατανοούμε πως ο μυητικός εσωτερισμός όντως δεν είναι για όλους. Αυτοί που είναι ακατάλληλοι μυήσεως καθίστανται τέτοιοι είτε λόγω διαφορετικότητας στην προσέγγιση του όρου "εσωτερισμός" (όπως το ανέλυσα πιο πάνω), είτε λόγω γενικότερης "ασυμβατότητάς" τους με τέτοια συστήματα (άρα δεν ενδιαφέρονται για καμία μορφή του εσωτερισμού). Κατά συνέπεια, εκτός του συμπεράσματος πως κάποιος δεν "κάνει" για μυητικο εσωτερισμό, πρέπει να διερευνήσουμε το γιατί συμβαίνει αυτό. Αν θέλουμε πραγματικά να μιλάμε για εφαρμοσμένη προσφορά στο συνάνθρωπο, πρέπει να τον κατευθύνουμε σωστά σε περίπτωση που αναγνωρίσουμε πως η οπτική του είναι ασύμβατη με τον μυητικό εσωτερισμό.
Κατά συνέπεια, δεν πρέπει να λυπάσαι που αναφέρεις αυτό το φαινόμενο αλλά πραγματικά να χαίρεσαι γιατί μια τέτοια διάκριση στόχων και ρόλων δείχνει πως πράγματι τα μυητικά τάγματα δεν αποτελούν την πανάκεια του εσωτερισμού. Θα έπρεπε να λυπάσαι αν κάποιος ισχυριζόταν το αντίθετο γιατί τότε θα μιλούσαμε για υπερφίαλες τάσεις στον εσωτερισμό και στα τάγματα εν γένει...
Επίσης φίλε μου θίγεις ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Αυτό της αναγνώρισης μελών!.
Δηλαδή, πλέον κατανοούμε πως η βαρύτητα της πορείας ενός τάγματος πλέον δεν εξαρτάται μόνον από τις διδασκαλίες του ή γενικότερα το σύστημα που ακολουθεί αλλά και από το πνευματικό βεληνεκές των μελών του. Εδώ τίθεται ακόμα ένα ερώτημα:
Από τη στιγμή που καθώς διατείνονται τα τάγματα, ευπρόσδεκτοι είναι ΑΠΑΝΤΕΣ, τότε πως και ποιοί θα κρίνουν πως ο τάδε ενδιαφερόμενος πληρεί τις προϋποθέσεις ένταξης στο τάγμα; Ήθισται να συμπληρώνουν οι ενδιαφερόμενοι κάποια ερωτηματολόγια σχετικά με την επικείμενη ενασχόλησή τους αλλά ποιός έχει άραγε το δικαίωμα και την ορθή κρίση για να αξιολογήσει το ενδιαφέρον του υποψηφίου ως ποιοτικό, βαθύ, καλοπροαίρετο και πηγαίο; (ως κριτήρια εισδοχής). Ποιός μπορεί να πάρει την ευθύνη για κάποιον ενδιαφερόμενο και να τον αποκλείσει από την εισδοχή αν διακρίνει πως ο υποψήφιος είναι "ανήσυχος νους"; (με πιθανότητες υιοθέτησης ριζοσπαστικών και άρα ασύμβατων με τις γραμμές του τάγματος απόψεων, δράσεων και συμπεριφορών). Αν δηλαδή ο υποψήφιος στην πορεία του μέσα στο τάγμα εγείρει ζήτημα αναθεώρησης των γραμμών του, θα τεθεί "εν ύπνω"; θα διαγραφεί; ή μήπως θα στρέψουν όλοι την προσοχή τους στις ιδέες του;
Τελικά, στην κίνηση των μελών σε ένα τάγμα (είσοδος, διαγραφή, παραμονή "εν ύπνω"), όλα εξαρτώνται από το τι προφίλ θέλει να κρατήσει το τάγμα. Αν έχει το προφίλ του τάγματος τύπου "Μελχισεδέκ", τότε γίνεται κατανοητό πως παρεκκλίσεις/αναθεωρήσεις επί των γραμμών του τάγματος είναι αδύνατο να συμβούν. Κατά συνέπεια, η αξιολόγηση του υποψηφίου θα είναι μια γρήγορη διαδικασία. Αν όμως το τάγμα υιοθετεί ένα "Προμηθεϊκού" τύπου προφίλ όπου τίποτα δεν αποτελεί παγιωμένη θεώρηση και όλα τίθενται υπό διαρκή αξιολόγηση, τότε δεν αποκλείεται ένας ριζοσπαστικά σκεπτόμενος υποψήφιος να αποτελέσει λαμπρό απόκτημα του τάγματος και να συμβάλλει σημαντικά στην ιδεολογική εξέλιξη αυτού.
Κατά συνέπεια κατανοούμε πως οι τρόποι αποφυγής των δυσάρεστων καταστάσεων έχουν άμεση σχέση με το προφίλ του τάγματος, όπως το ανέλυσα πιο πάνω. Εγώ πάντως πιστεύω πως στην προσπάθει να προφυλαχτεί ένα τάγμα από τυχάρπαστους, δορυφόρους, χασομέρηδες και επικίνδυνους υποψήφιους, ίσως γίνουν υπερβολές κατά την αξιολόγηση αυτών, κάτι που κατά τη γνώμη μου υποθάλπτει την αδικία, τον ελιτισμό και αν μη τι άλλο την υπεροψία των μελών του τάγματος έναντι του υποψηφίου (εκτός κι αν το τάγμα πράγματι "προωθεί" μια τέτοια νοοτροπία...). Έτσι λοιπόν φίλε μου, αυτές οι "αναταραχές" στα μέλη των ταγμάτων θα υπάρξουν αναπόφευκτα. Κατά τη γνώμη μου, όλοι πρέπει να έχουν την ευκαιρία ένταξης σε ένα τάγμα και αν το τάγμα αυτό δεν "κρύβεται" και δεν αισθάνεται "άβολα" για τις διδασκαλίες και το σύστημα που ακολουθεί, τότε δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από έναν "παρείσακτο". Αυτό είναι κι ένα στοίχημα-πρόκληση αν θέλεις για την ποιότητα που χαρακτηρίζει ένα τάγμα... Εκτός κι αν το ίδιο το τάγμα προωθεί μια υπερβολικά κλειστή και κεκρυμμένη δράση, οπότε δεν ενδιαφέρεται για ανάπτυξη, άρα δεν κινδυνεύει από διαγραφές και "υπνώσεις"...
Θέλεις να μου αναλύσεις τι εννοείς με το:
--- Παράθεση ---Κακά τα ψέματα,σε αντίθετη περίπτωση, έχουμε πλήρη κομματικοποίηση μιας εσωτεριστικής ένωσης προσώπων ή ομάδας. Με οτι συνεπάγεται αυτό. Ποιος το θέλει αυτό;
--- Τέλος παράθεσης ---
Hiram:
--- Παράθεση από: Trithemius στις Σεπτεμβρίου 23, 2007, 20:04:56 ---
Θέλεις να μου αναλύσεις τι εννοείς με το:
--- Παράθεση ---Κακά τα ψέματα,σε αντίθετη περίπτωση, έχουμε πλήρη κομματικοποίηση μιας εσωτεριστικής ένωσης προσώπων ή ομάδας. Με οτι συνεπάγεται αυτό. Ποιος το θέλει αυτό;
--- Τέλος παράθεσης ---
--- Τέλος παράθεσης ---
Μα είναι πολύ απλό:αν όντως είσαι ή υπήρξες μέλος μυητικού τάγματος,θα ξέρεις ότι μερικοί-ιδιαίτερα νεαρότεροι ή (το άσχημο)υψηλόβαθμοί με όχι σταθερό ή σοβαρό πνευματικό υπόβαθρο-που υποκύπτουν σε λάθος νοοτροπίες και οδηγούνται σε...άλλες "ατραπούς" του στυλ <<εφέτος αυξήσαμε τα μέλη μας-ξεπεράσαμε τους άλλους ηλίθιους ανταγωνιστές μας>> ή <<γιατί δεν έρχεσαι αρκετά συχνά στις εργασίες μας;Δεν σου κάνει καλό που συμμετέχεις και στα άλλα Χ και Ψ τάγματα>> και τα παρόμοια που θυμίζουν πολύ τα ...λίγο-πολύ γνωστά κόμματα και κομματίδια στη χώρα μας με τις σεχταριστικές και οπορτουνιστικές συμπεριφορές τους. Τα "πάθη του υλικού πεδίου" που λέμε. Βεβαίως, παραδέχομαι πως συχνά μπαίνουν και σοβαρές και ψύχραιμες φωνές που (με τη σοφία και εμπειρία που τις διακρίνει) εμποδίζουν τέτοιους κατήφορους και βάζουν τα ορθά θεμέλια προκειμένου το τάδε τάγμα τους να προοδεύει σωστά. Και βέβαια,όχ πάντα με επιτυχία!
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση