Συζητήσεις: Θέματα Ροδοσταυρισμού, Φιλοσοφίας και Εσωτερισμού > Αλχημεία

Ερωτική Αλχημεία

<< < (12/19) > >>

livelove:
Επίσης....διότι παρέλειψα....στα περι χριστιανισμού και σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης...Συμφωνώ. Αυτό που κάνουν έιναι έγκλημα.

Αλλά κάπου εδώ...αισθάνομαι την ανάγκη να πώ κάποια πράγματα. Η ανάγκη μου αυτή αιτιολογείται...Τουλάχιστον εγω ξέρω γιατί την αισθάνθηκα.
Για όποιον ειλικρινώς ενδιαφέρεται...
σε ό,τι διαβάζω, σε ό,τι ακούω, σε ό,τι σκέφτομαι, όποτε συζητάω....για όποιο θέμα...απλό ή σύνθετο...
από ΄τοτε που γεννήθηκα...μέχρι και την τελευταία στιγμή που θα αξιώνομαι να το κάνω...
δεν δηλώνω ποτέ μα ποτέ οτι πιστεύω αυτό ή εκείνο, ασπάζομαι την μία θησκεία ή την άλλη...Αλλά ούτε και το αντίθετο.
Δεν εχω την πρόθεση να υποστηρίξω τίποτα και κανέναν..Δεν με ενδιαφέρουν όλα αυτά...
Δεν επιζητώ να βλάψω κανέναν.
Δεν ξέρω καν αν μπορώ ουσιαστικά να ωφελήσω κάποιον.
Γι'αυτο και είχα αντδράσει "κάπως" σε κατι τεστ που ειχε προτεινει κάπου ο Trithemius...
Με ειλικρίνεια σας λέω...οτι σε γενικές γραμμές δεν με νοιάζει ΠΟΙΟΣ είπε....
αλλά ΤΙ είπε....

Η γνώμη μου για ο,τιδήποτε φέρει την κατάληξη " -ισμός" είναι οτι απλά δεν νομίζω οτι χρειαζόμαστε άλλα -ισμός σε τούτον τον κόσμο...

αν πάρω οποιοδήποτε όνομα...μπορώ να καταλήξω σε -ισμός του τύπου
Ανδρέας--- ανδρεϊσμος
Νίκος ---- νικοϊσμός
Περσεφώνη --περσεφωνισμός
κατερινα----κατερινισμός

δεν ξέρω πώς ακριβώς να το εκφράσω...


Αλλά εν πάσει περιπτώσει...δεν εναντιώνομαι σε κανέναν...για κάποιον ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ λόγο
Δεν υπάρχουν σε μενα κινητρα χαμηλης προέλευσης
Δεν θέλω να πείσω κανεναν για κατι

Και απλά είναι υπέροχο να βλέπεις πως σκέφτονται άλλοι άνθρωποι και τί σκέφτονται!!!!
Κι όταν δεις τις σκέψεις τους απλά...είναι λογικό να σου δημιουργούνται απορίες...


Υ.Γ.
Την υπόλοιπη Πολιτεία του Πλάτωνα δεν την έχω διαβάσει. Έτυχε απλά κάποια στιγμή να διαβάσω αυτες τις σελίδες!!

livelove:

--- Παράθεση ---και όχι -κατά την Πλατωνική αντίληψη- αρεστό σε μας.
--- Τέλος παράθεσης ---

δηλαδή...ο Πλάτωνας έκανε έναν κόσμο στο μυαλό του...που να του αρέσει!!!
Όπως αυτός τον ήθελε ...για υποκειμενικούς λόγους--επειδη ετσι τον βόλευε...
Καλά τότε ο άνθρωπος δεν ήταν σοφός ...
Ήταν επιεικώς άρρωστος....

Ορφέα...
σε παρακαλώ..όταν βρεις χρόνο
να γίνεις σαφής..
Όλα αυτά που γράφεις τείνουν να είναι ισοπεδωτικά!!! Ακόμα κι αν άρχισες με τα εξής:
--- Παράθεση --- Παρά τον μεγάλο σεβασμό που τρέφουμε για τον μεγαλύτερο ίσως φιλόσοφο που γέννησε η ανθρωπότητα,
--- Τέλος παράθεσης ---


Αυτό δεν είναι σεβασμός. Δεν είναι ακριβώς σεβασμός. Το να κατηγορεί κανεις για ψευδοηθική...
Ξαναρωτώ...
Αυτός ο ΙΣΩΣ μεγαλύτερος φιλόσοφος της ανθρωπότητας....--που βέβαια δεν έιναι αυθεντία όπως είπες και συμφωνώ--
είναι άρρωστος???

Θα μου πεις γιατι όχι;;
 ::)

Trithemius:

--- Παράθεση από: clarion στις Φεβρουαρίου 19, 2008, 14:29:39 ---Αλλά πρέπει να προσέχουμε ποιοι ειναι ποιοτικοι όταν αποτελούν εργαλείο για την εκπαίδευση...!!!
--- Τέλος παράθεσης ---

Μεγάλο ζήτημα αυτό που αναφέρεις. Δυστυχώς, από τη μια μεριά, μέρος της εκπαίδευσής μας έχουν γίνει ιδεώδη και άτομα που δεν τους αξίζει, ενώ, από την άλλη έχουν ριχθεί στον "καιάδα", φιλοσοφικά δεδομένα και άτομα που η απουσία τους από το εκπαιδευτικό σύστημα είναι πραγματική απώλεια.

Αυτή η κατάσταση της ελεγχόμενης και περιχαρακωμένης παροχής γνώσης, μας οδηγεί στον παρωπιδισμό, κατάσταση που τρέφεται από μία περίεργη ικανοποίηση πως έχουμε κατακτήσει το ζενίθ της εκπαίδευσης. Δεν θα ξεχάσω αυτό που μου είπε ο αδελφός μου πριν 2 μέρες:

Βρέθηκε σε οδοντιατρικό συνέδριο στο Ηράκλειο, όπου ομιλητές ήταν και κάποιοι Βέλγοι επιστήμονες. Στο δείπνο που ακολούθησε, κάποιος από τους Βέλγους, ρώτησε τον αδελφό μου για τον τόπο καταγωγής του. Όταν εκείνος του είπε πως έχει σχέση με τον Μέγα Αλέξανδρο, τα μάτια του Βέλγου έλαμψαν και του εκμυστηρεύτηκε με υπερηφάνεια πως από τα 8 του μέχρι τα 15, μάθαινε αρχαία Ελληνικά. Ήξερε πολλά στοιχεία από την αρχαία Ελληνική γραμματεία και το πρώτο μέρος της Ιλιάδας το ήξερε απ' έξω στα αρχαία Ελληνικά :o

Ο αδελφός μου αισθάνθηκε το λιγότερο ντροπή για την άγνοιά του. Αν και αριστούχος στο σχολείο στα αρχαία (μάθημα εκτός κατεύθυνσης), τώρα πλέον δεν θυμάται τίποτα από την αρχαία Ελληνική γραμματεία. Αντίθετα, τα "αρχέτυπα" των εβραίων της Π.Δ. έχουν ριζωθεί για τα καλά στο μυαλό του :'(

Τι αποκομίζουμε από το περιστατικό; πως στην εκπαίδευση πρέπει να γίνουν όλα γνωστά, να δοθούν όλα στους μαθητές, να έρθουν σε επαφή με τις πραγματικές τους ρίζες και οποιοδήποτε φιλοσοφικό σύστημα τους βοηθήσει στην εξέλιξή τους. Η απώλεια της κατάλληλης γνώσης, μας οδηγεί σαφώς στην ελλειματική προσέγγιση τόσο του Πλάτωνα, όσο και οποιουδήποτε αρχαίου επιστήμονα. Σίγουρα, κανείς δεν μπορεί να είναι τόσο ικανός ώστε να τα λέει όλα λάθος, όπως κανείς δεν μπορεί να τα λέει όλα σωστά. Υπό αυτή την οπτική, και ο ίδιος ο Πλάτωνας έχει σφάλματα στις θέσεις του, αρκεί να έχουμε μπροστά μας το σύνολο της γραμματείας του για να τα προσδιορίσουμε κατόπιν προσωπικής ενασχόλησης. Αν στο σχολείο δεν μάθει ο έφηβος για αυτές τις προσωπικότητες, τότε πότε θα τις μάθει;

Συγγνώμη που ξέφυγα από το θέμα της ερωτικής αλχημείας αλλά ήθελα απλώς να καταδείξω πως:
α) η εντύπωση που μας προκαλούν οι θέσεις και ιδέες του κάθε ατόμου είναι σεβαστή και πάντα εκφράζει προσωπική προσέγγιση
β) τα υπάρχοντα "εργαλεία" της εκπαίδευσης στην Ελλάδα μάλλον χρειάζονται αναθεώρηση γιατί έχουν "στομώσει"... ::)

Επίσης αγαπητή clarion (έστειλα το μήνυμα και μετά είδα τα επιπλέον που έγραψες), σχετικά με τις "ταμπέλες", έχω να σημειώσω τα εξής:

Έχεις δίκιο όταν λες πως είσαι κατά της όποιας κατηγοριοποίησης, απλώς, οι όποιοι "-ισμοί" αναφέρονται εδώ μέσα, θεωρώ πως υπάρχουν για τη διευκόλυνση της (ούτως ή άλλως) δύσκολης γραπτής επικοινωνίας μας. Αυτές οι κατηγοριοποιήσεις, είναι θεμιτές όσο έχουν σκοπό να μας δώσουν εν συντομία κάποια μονολεκτική απόδοση ενός πχ φιλοσοφικού συστήματος. Οι ίδιοι προσδιορισμοί, θα καταστούν επικίνδυνοι αν ο δέκτης εμμείνει μόνον σε ότι διάβασε και ικανοποιώντας την επιθυμία του να ανήκει κάπου, αποφασίζει να ενστερνιστεί απαίδευτα έναν "-ισμό", κι εδώ φαίνεται η επιρροή της μάζας, καθώς πολλές φορές η λογική επιλογή ταυτίζεται με την ποσότητα των ακολούθων κι όχι με την ποιότητά τους.

Θεωρώ πως σε αυτό το φόρουμ, τηρείται καθαρά το Ροδοσταυρικό ιδεώδες, μία προσέγγιση φιλοσοφιών και "-ισμών" γενικότερα χωρίς παρωπίδες και βιαστικές επιλογές. Ο αληθινός Ροδόσταυρος θεωρεί πως ο δρόμος που οδηγεί στην πνευματική του εξέλιξη (πλειοτροπικά) βρίσκεται πάντοτε υπό κατασκευή! Υπό αυτό το σκεπτικό, θεωρώ πως γίνεται ορθολογική προσέγγιση και αξιοποίηση των διαφόρων "-ισμών".

Σχετικά με το "τεστ" που παρέθεσα, πίστεψέ με, ούτε πρόσφατα, ούτε παλαιότερα το παρέθεσα για να παρακινήσω κάποιους να ανήκουν κάπου. Δεν το κοινοποίησα με σκοπό την αναγκαστική "ταμπελοποίηση" των μεταφυσικών μας θεάσεων αλλά ως έναν αρχικό μπούσουλα που ίσως βοηθούσε κάποιον να βάλει σε τάξη αυτά που υπάρχουν στο μυαλό του. Όπως ανέφερα (δις), το αποτέλεσμα του δικού μου προφίλ ήταν αρκετά μακριά από αυτό που ισχύει στην πραγματικότητα, ήθελα όμως να γνωρίσω τις ερωτήσεις που απαρτίζουν το τεστ γιατί θεώρησα πως ίσως έχουν να μου προσφέρουν κάτι καλό στην αναζήτησή μου. Κατόπιν, αυτό το σκεπτικό θεώρησα πως θα βοηθούσε και άλλους που τυχόν βρίσκονται στο δρόμο της αναζήτησης της μεταφυσικής τους ταυτότητας. Άλλωστε, θεωρώ πως οι ελάχιστοι εκείνοι που ήδη "έφτασαν" στον στόχο τους δεν επηρεάζονται από τέτοια τεστ, αλλά και πάλι θα ήταν ακόμη πιο σπάνιο να τους βρεις σε τέτοια "ηλεκτρονικά λημέρια" ::)

Για να μη σε κουράσω άλλο, σου παραθέτω ένα σόφισμα κατάλληλο για το θέμα των "-ισμών" και της ταμπελοποίησης:

Όταν δίνουμε ένα όνομα στον άνθρωπο, τον προσδιορίζουμε. Όταν δίνουμε ένα όνομα στον Θεό, τον κάνουμε αγνώριστο...

livelove:

--- Παράθεση ---Σχετικά με το "τεστ" που παρέθεσα, πίστεψέ με, ούτε πρόσφατα, ούτε παλαιότερα το παρέθεσα για να παρακινήσω κάποιους να ανήκουν κάπου.
--- Τέλος παράθεσης ---

Οχι Trithemius....
Δεν εννοούσα αυτό!
Σε καμία περίπτωση...

Και το θέμα αυτό το ειχαμε συζητήσει άλλωστε. Είχα κατανοήσει την θέση σου.
Κατανοώ επίσης οτι ήθελες να το καταστήσεις σαφές, γι'αυτο λογικά το ανέφερες!!


--- Παράθεση ---Άλλωστε, θεωρώ πως οι ελάχιστοι εκείνοι που ήδη "έφτασαν" στον στόχο τους δεν επηρεάζονται από τέτοια τεστ, αλλά και πάλι θα ήταν ακόμη πιο σπάνιο να τους βρεις σε τέτοια "ηλεκτρονικά λημέρια"
--- Τέλος παράθεσης ---

Συμφωνώ.
Όπως επίσης αυτοί που θέλουν να φτάσουν δεν αποδέχονται τις "ταμπέλες" ;)

Ορφέας:

--- Παράθεση από: clarion στις Φεβρουαρίου 19, 2008, 14:29:39 ---
Αγαπητέ Ορφέα...
ας μην κατηγορούμε σε παρακαλώ τον Πλάτωνα για ΨΕΥΔΟΗΘΙΚΗ. Θεωρώ οτι έιναι ο τελευταίος που θα άξιζε έναν τέτοιον χαρακτηρισμό.
Δεν νομίζω οτι "ενοχλούνταν".
Αν ήταν όντως έτσι...
τότε νομίζω οτι ο Πλάτωνας ενοχλούνταν με ό,τιδήποτε έβλεπε γύρω του, ό,τι κι αν ήταν αυτό. Και ότι αν δεν πήγαινε να κατοικήσει εν τελει στον κόσμο των Ιδεών για των οποίο μιλούσε...θα εξακολουθούσε να  8) ενοχλέιται...χαχαχαχ

Επίσης λέει οτι ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΙ οι μύθοι!!!
Αυτό το λένε στην πραγματολογία presupposition....Και εννοεί οτι ..ναι...καποιοι ειναι αληθινοι...
Αλλά πρέπει να προσέχουμε ποιοι ειναι ποιοτικοι όταν αποτελούν εργαλείο για την εκπαίδευση...!!!

--- Τέλος παράθεσης ---

    Ο Καρλ Πόπερ, ένας από τους αναγνωρισμένους φιλοσόφους του 20ου αιώνα, τοποθετεί τους Πλάτωνα (και λιγότερο τον Αριστοτέλη), Hegel και Marx, ως διανοούμενους που προώθησαν ολοκληρωτικά πολιτικά συστήματα, τις «κλειστές κοινωνίες» που προαναφέρθηκαν. Οι κοινωνίες, γράφει ο Πόπερ, αναφερόμενος σε όλους τους «σχεδιαστές» κοινωνικών μοντέλων, δεν καταστρώνονται στο γραφείο, αλλά δημιουργούνται στην πράξη. Εξελίσσονται δε, αν δεν τους επιβληθεί δια της βίας κάποιο μοντέλο, μέσα από διαρκείς, πλουραλιστικές διεργασίες, με βελτιώσεις και διορθώσεις σφαλμάτων.

    Ειδικότερα για τον Πλάτωνα, γράφει ο Πόπερ, ότι με τα ύστερα έργα του, «Πολιτεία» και «Νόμοι», επεξεργάζεται και προπαγανδίζει το θεμελιώδες μοντέλο του ολοκληρωτικού κράτους. Ο Πλάτων διαδίδει επίσης τη «θεωρία της παρακμής», η οποία υιοθετήθηκε κατά καιρούς και μέχρι των ημερών μας από όλα τα αυταρχικά καθεστώτα, με αναφορές στο διάσημο εμπνευστή της. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, αρχικά λειτουργούσε μια καλή και αποδοτική κοινωνία των πρωτογόνων ανθρώπων με σταθερά ήθη και έθιμα, αλλά στην πορεία προέκυψε άνοιγμα προς νέα ήθη, μια φιλελευθεροποίηση και απελευθέρωση, η οποία οδήγησε στην παρακμή ή ό,τι αντιλαμβάνεται ο Πλάτων ως «παρακμή»! Η απόρριψη της αττικής δημοκρατίας από τον Πλάτωνα, αλλά αργότερα και από τον Αριστοτέλη, και η προτίμησή του σε ένα αυταρχικό καθεστώς που θα στηρίζεται σε «βασιλιάδες-φιλοσόφους», αναδεικνύουν τον εμπνευστή αυτών των ιδεών ως τον πρώτο συνειδητό υποστηρικτή και προπαγανδιστή δικτατορικών καθεστώτων. Έτσι, προδίδει ο Πλάτων το δάσκαλό του Σωκράτη, ο οποίος δεν θα γινόταν αποδεκτός στην πλατωνική «ιδανική πολιτεία».

    Νομίζω ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να κρίνει τα έργα, ακόμα και αυτών που η πλειοψηφία έχει αναγορέψει σε αυθεντίες. Μελετώντας τα έργα και ημέρες του Πλάτωνα (έκαψε στην αγορά των Αθηνών τα βιβλία του Πρωταγόρα, υποστήριξε ένθερμα την επιβληθείσα από τους εχθρούς της Αθήνας -την Σπάρτη -τυρρανία των τριάκοντα τυρράνων -των θείων του Κριτία και Χαρμίδη- γιαυτό και με την αποκατάσταση της δημοκρατίας έσπευσε να αυτοεξοριστεί, πρέσβευε και πήγε να τα εφαρμόσει, όσα συνέγραψε στην "πολιτεία", στις Συρακούσες του δικτάτορα Διονύσιου και μετά την παταγώδη αποτυχία του έφυγε και από εκεί κακήν κακώς, και το χειρότερο -κάτι που μας βασανίζει σήμερα - εισήγαγε και υποστήριζε θερμά, ώστε την εξουσία να νέμονται οι "ειδήμονες", οι ειδικευμένοι που έγιναν μάστιγα στην σημερινή μας κοινωνία, μετατρέποντας την σε ολιγαρχική δημοκρατία, κατά τα πρότυπα που έδειξε γερο Πλάτωνας.

    Εμείς ακόμα βέβαια είμαστε καλά, σε σχέση με την Πλατωνική πολιτεία όπου δεν έχουν θέση οι ποιητές και από μουσική, επιτρέπονται μόνον τα ....εμβατήρια!!!!

    Βρίσκομαι πάντα σε ετοιμότητα και αδημονία για μια εφ' όλων των θεμάτων συζήτηση γύρω από τον Πλάτωνα και την ψευδοηθική του και την δήθεν δικαιοσύνη του που υποτίθεται αποτελεί τον κεντρικό πυλώνα της "Πολιτείας" του.

    Με όλη την κριτική που του ασκείται, αυτό δεν μειώνει την τεράστια αξία της προσωπικότητας και του φιλοσοφικού μεγέθους του μεγάλου αυτού σοφού. Όμως, ως είθισται, οι μεγάλοι άνδρες της ιστορίας έχουν διαπράξει και τα μεγαλύτερα εγκλήματα....

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση