Συζητήσεις: Θέματα Ροδοσταυρισμού, Φιλοσοφίας και Εσωτερισμού > Αλχημεία
Ερωτική Αλχημεία
livelove:
--- Παράθεση ---ΤΟ ΘΕΙΟ ΣΧΕΔΙΟ ειναι ΣΑΦΕΣ... και ΔΕΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ παρα ΜΟΝΟΝ οταν η
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ η ΑΤΟΜΙΚΗ
ΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ την ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ω Ρ Ι Μ Η να το ΕΚΦΡΑΣΗ!!
--- Τέλος παράθεσης ---
αυτό έιναι η γλυκειά αγωνία, αυτό είναι η αθάνατη ελπίδα
--- Παράθεση ---ΕΤΣΙ
ΠΡΑΤΤΟΥΜΕ ΤΟ ΣΩΣΤΟ δηλ. ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΜΕ την ΚΟΙΝΩΝΙΑ και Ο Χ Ι
η ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ε Μ Α Σ ....
ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ η ΔΙΔΑΧΗ Του .... ΜΑΝΤΕΙΟΥ των Δ Ε Λ Φ Ω Ν - των ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΝ -ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ...
--- Τέλος παράθεσης ---
αυτός είναι ο τρόπος
--- Παράθεση ---Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ.. ΜΕΣΩ της ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ
ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΤΗΤΑΣ!!
--- Τέλος παράθεσης ---
αυτός είναι ο φορέας
--- Παράθεση ---ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΥΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ - ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ - ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ Ο
ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΧΕΙ
ΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΝ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑ ΤΩΝ
Σ Υ Ν Α Ι Σ Θ Η Μ Α Τ Ω Ν !!!
--- Τέλος παράθεσης ---
αυτό είναι η ευλογία
Αγαπητέ Suida....παραθέτω ξανά ό,τι έγραψες..
Αφενός γιατί με άγγιξαν τούτα τα λόγια
Αφετέρου...γιατί κάποια πράγματα καλό έιναι να τα διαβάζουμε και δεύτερη φορά και τρίτη και τέταρτη...επ' άπειρον!!
livelove:
από Anon
--- Παράθεση ---Ο Μπράτισλαβ Μαλινόβσκι στο βιβλίο του, «Ο μύθος στην πρωτόγονη ψυχολογία», αναφέρει ότι, «ο μύθος σε μια πρωτόγονη κοινωνία δηλαδή στην αρχική ζωντανή του μορφή δεν είναι απλά ένα παραμύθι που διηγείται κάποιος αλλά μια πραγματικότητα που κάποιος τη ζει από την φύση του, ο μύθος δεν είναι μία επινόηση σαν αυτές που διαβάζουμε στα μυθιστορήματα μας σήμερα αλλά μια ζωντανή πραγματικότητα που πιστεύουμε ότι συνέβη σε αρχέγονους καιρούς και ότι από τότε πάντα επηρέαζε και επηρεάζει τον κόσμο και την μοίρα των ανθρώπων. Αυτές οι ιστορίες δεν διατηρούνται ζωντανές από ματαιόδοξη περιέργεια ούτε σαν παραμύθια που επινοήθηκαν ούτε πάλι και σαν παραμύθια που είναι αληθινά για τους ντόπιους αντίθετα πρόκειται για την κατάφαση μιας πρωτότυπης μεγαλύτερης και πιο σπουδαίας πραγματικότητας που κυβερνάει την παρούσα ζωή τη μοίρα και το έργο της ανθρωπότητας και που η γνώση της δίνει από τη μια μεριά κίνητρα στον άνθρωπο για τελετουργικές και ηθικές πράξεις και από την άλλη οδηγίες για την επιτέλεσή τους…»
--- Τέλος παράθεσης ---
"Υπάρχουν θεωρητικοί των μύθων για τους οποίους η πρωταρχικοί λειτουργία των μύθων είναι η εγχάραξη στον νου της σωστής συμπεριφοράς.
Σύμφωνα με την κλασική δήλωση του ανθρωπολόγου Μπρόνισλαφ Μαλινόφσκι (Bronislaw Malinowski):
<<Οι μύθοι εμφανίζονται όταν μια ιεροτελεστία, μια τελετή ή ένας κοινωνικός ή ηθικός κανόνας απαιτούν αιτιολόγηση και επιβεβαίωση της αρχαιότητας, της γνησιότητας και της ιερότητάς τους>>
Ορφέας:
--- Παράθεση από: clarion στις Φεβρουαρίου 14, 2008, 15:48:22 ---
Στην Πολιτεία του Πλάτωνα πήγε το μυαλό μου διαβάζοντας αυτά και άλλα περί ελληνικής μυθολογίας.
Πιο συγκεκριμένα, αναφέρομαι στην Πολιτεία όπου οι διάλογοι εξετάζουν την παιδεία.
Εκεί λοιπόν λέγεται οτι τα μικρά παιδιά, νεαρά και ευαίσθητα καθώς είναι, απορροφούν κάθετι που επιχειρεί κανείς να τους εντυπώσει.
Έπειτα τίθεται το ερώτημα:
"Θα έπρεπε λοιπόν λοιπόν να επιτρέπουμε ν'ακούνε τα παιδιά μας όλες τις παλιές ιστορίες, τις οποίες έχει πει οποιοσδήποτε και να εισέλθουν στον νου τους απόψεις που, γενικά, έρχονται σε αντίθεση με εκείνες που θα θέλαμε να έχουν ως ενήλικες";
Η απάντηση είναι πως δεν θα έπρεπε.
Για τον λόγο αυτό σκέφτηκαν οτι μάλλον πρέπει να ερευνήσουν και να δεχτούν μόνο τις καλές ιστορίες και να απορρίψουν τις υπόλοιπες. Στους διαλόγους αναφέρονται καταρχήν οι ιστορίες του Ομήρου και του Ησιόδου που είναι μή πραγματικές.....
Θεωρείται λοιπόν οτι ορισμένοι ποιητές χρησιμοποιούν τον γραπτό λόγο για να δώσουν μια αλλοιωμένη, παραποιημένη εικόνα για την φύση των Θεών και των ηρώων, όπως ακριβώς κάνει και ένας ζωγράφος που δημιουργεί ένα πορτρέτο το οποίο αποτυγχάνει εντελώς στην απόδοση της ομοιότητος του αυθεντικού.
Ναι, αλλά πώς το κάνουν αυτό; Τί είδους πράγματα λένε;
Ένα πρώτο παράδειγμα που αναφέρεται είναι οτι ο Ησίοδος επαναλαμβάνει τις πράξεις του Ουρανού και την εκδίκηση του Κρόνου απέναντι στον Ουρανό. Κι ύστερα, τις πράξεις του Κρόνου και τί του έκανε ο γιος του. .................
--- Τέλος παράθεσης ---
Παρά τον μεγάλο σεβασμό που τρέφουμε για τον μεγαλύτερο ίσως φιλόσοφο που γέννησε η ανθρωπότητα, αδυνατούμε να τον αποδεχθούμε ως αλάνθαστη αυθεντία και να δεχθούμε χωρίς έρευνα ότι έχει διατυπώσει.
Έτσι, είμαστε υποχρεωμένοι ως άτομα και ως επίσημοι εκφραστές των θέσεων της Α.Μ.Ρ.Α., να στιγματίσουμε και να κατακρίνουμε ως απαράδεκτες ακρότητες τις ταξικές απόψεις του Πλάτωνα περί οργάνωσης της κοινωνίας, να αντισταθούμε σθεναρά στην επιβολή λογοκρισίας που εισηγείται ο Πλάτωνας για τα μυθολογικά ή μουσικά ακούσματα των νέων και να δηλώσουμε τον αποτροπιασμό μας για τις απαράδεκτες θέσεις του κατά τα άλλα μεγάλου διδασκάλου, για την απαξίωση της οικογένειας ως θεσμού της κοινωνίας, την υποτίμηση της γυναίκας ως ελεύθερης να επιλέξει και ως ισότιμης απέναντι στον άνδρα και το χειρότερο ολίσθημά του, την αισχρή προσβολή της μητρότητας.
Κάποιοι -κατά τα χριστιανικά ειωθότα- έσπευσαν να χαρακτηρίσουν αλληγορική την "Πολιτεία" του Πλάτωνα. Ο Χίτλερ την είδε πολύ κυριολεκτικά και ασπαζόμενος τις απάνθρωπες αυτές απόψεις, επέβαλλε τις ιδέες αυτές, εφαρμόζοντας στυγνά την φασιστική παιδεία, την στρατικοποίηση της τέχνης, την απάνθρωπη ευγονική και την δογματική πλύση εγκεφάλων ως μέθοδο διαπαιδαγώγισης των νέων.
Φυσικά και είμαστε υπέρ της επιλεκτικής επιλογής της διδασκόμενης ύλης των νέων, όπου η επιλογή όμως θα γίνεται με την αποδοχή της "αφρόκρεμας", των ποιοτικότερων υλικών διδαχής και όχι με την λογοκρισία και την απαγόρευση των θεωρούμενων ποταπών ή αρνητικών.
Οι ποιητές και εν γένει οι καλλιτέχνες, εκφράζουν ενίοτε συμβολικά τα προϊόντα της παγκόσμιας ψυχής, του συλλογικού ασυνείδητου, προϊόντα που αγγίζουν άμεσα τον ψυχισμό του ανθρώπου.
Στις συμβολικές μυθολογικές αναπαραστάσεις, κάποιες μυητικές αφηγήσεις, όχι μόνον δεν είναι φρόνιμο να λογοκρίνονται, αλλά ενίοτε να προωθούνται σε γνώση και αντίληψη όλων των πολιτών, είτε μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα, είτε μέσα από τα μαζικά θεάματα, ως η αξιολογώτερη διδασκαλία ηθοποιίας. Όπως βέβαια κάθε διδακτική ύλη ακολουθεί ένα συγκεκριμμένο πρόγραμα που διδάσκεται, το ίδιο και τα συμβολικά μυθολογήματα οφείλουν αντίστοιχα να παρουσιάζονται.
Η ψευδοηθική του γερο - Πλάτωνα ενοχλούνταν αφάνταστα από την παρουσίαση απρεπών κατά την γνώμη του εικόνων και μυθολογιών των θεών, όπως και η ψευδοηθική των δογματικά θρησκευόμενων, ενοχλείται αφάνταστα, π.χ. από την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
Οφείλουμε όμως να διαπαιδαγωγούμε τον άνθρωπο, αποσκοπώντας στο να τον καταστήσουμε ελεύθερο και όχι -κατά την Πλατωνική αντίληψη- αρεστό σε μας.
livelove:
--- Παράθεση ---Φυσικά και είμαστε υπέρ της επιλεκτικής επιλογής της διδασκόμενης ύλης των νέων, όπου η επιλογή όμως θα γίνεται με την αποδοχή της "αφρόκρεμας", των ποιοτικότερων υλικών διδαχής και όχι με την λογοκρισία και την απαγόρευση των θεωρούμενων ποταπών ή αρνητικών.
--- Τέλος παράθεσης ---
Αυτή έιναι η ουσία, όπως την παρέθεσε ο Ορφέας.
Πραγματικά όταν διάβαζα την Πολιτεία κι εγώ αναρωτήθηκα...
"Βρε, σίγουρα διαβάζω Πλάτωνα, ή κάτι δεν κατανόησα καλά κατά την ανάγνωσή μου;" Γι'αυτό και ξαναγύρισα και διάβασα από την αρχή... :D
Για να σιγουρευτώ οτι έχω καταλάβει καλά τόσο το θέμα, όσο και το ποιοι είναι οι συνομιλητές...
Κάποιοι θα γελούν...με αυτό!!!
Όλος αυτός ο προβληματισμός μου (τον οποίον δεν μπορώ να παραθέσω εδώ), φαίνεται έκανε να καταγραφεί καλά σε μένα το εν λόγω απόσπασμα, με αποτέλεσμα να το θυμάμαι...και να το ανακαλέσω διαβάζοντας αυτά για τους μύθους εδώ.
Πάντως για λογοκρισία το εξέλαβα κι εγώ. Και τρόμαξα...
Μετά αναρωτήθηκα-όπως είναι φυσικό- γιατί τα λέει όλα αυτά.
Παρατήρησα οτι στους συλλογισμούς του έπαιρνε διάφορα "δεδομένα" από προηγούμενες σκέψεις του για διάφορα θέματα (Ιδέες, τέχνη-μίμηση κτο)..Και αυτό τα έκανε ακομα πιο δύσκολα όλα για μένα.
Ύστερα, αμέσως σχεδόν, σκέφτηκα οτι πολύ άσχημα πράγματα συνέβαιναν τότε στην ελληνική κοινωνία, πράγματα που οδήγησαν τον Πλάτωνα να σκεφθεί όλα αυτά, σε μια προσπάθεια να λύσει τα προβλήματα και πράγματα που αγνοούσα προφανώς την ώρα της αναγνωσης.
Δεν ήταν η ανάγκη μου όμως να δικαιολογήσω μία κατά τ'άλλα αυθεντία, όπως θα σκεφτόταν κανείς για ευνόητους λόγους. Απλά σκέφτηκα οτι το πιο λογικο θα ηταν αυτό. Αλλα δεν ήξερα τί συνέβαινε τότε.
Μετά, διάβασα κάτι που έιπε ο suida..Οτι δηλαδή όλα αυτά γράφτηκαν όταν ο Σωκράτης χάθηκε. Και πως ο Πλάτωνας έγραφε για την κοινωνία που πρόδωσε τον δάσκαλό του. Κάπως ήρθαν και συνδέθηκαν αυτά στο νου μου. Και είπα μπορεί! Τουλάχιστον αυτό έιναι μια λογική εξήγηγση.
Βέβαια...ποιος ξέρει??
Τώρα...δεν ξέρω κατά πόσο στους διαλόγους "απαγορεύεται" κάτι. Το εκλαμβάνω ως θεωρίες και διαλόγους που θα οδηγούσαν, εαν τελειοποιούνταν κάποτε και εαν επιδέχονταν τω όντι κάθε είδους τελειοποιήση, στην οργάνωση της παιδείας. Αυτά έιναι συζητήσεις. Σκέψεις. Επεξεργασία σκέψεων θαρρώ, όπως και όλα τα άλλα που είχε πει. Νομίζω οτι αναζητά περισσότερο να βρει το χρηστον και το ωφέλιμο, παρά να το επιβάλλει, μια και ούτως ή άλλως δεν ήταν σε θέση εξουσίας, για να το κάνει. Ίσως ήξερε οτι αν το επεχειρούσε ή θα εξοριζόταν ή θα έπινε κι αυτός κώνιο.. ;D.
Ο λόγος που παρέθεσα τελικά αυτό το ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ (και όχι ολόκληρη την Πολιτεία) είναι οτι πολύ απλά ...
ΟΡΙΣΜΕΝΑ --ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΛΑ-- πράγματα που διάβασα σε αυτό το θέμα του forum και αναφέρονταν στη μυθολογία....είναι το οτι απλά επιβεβαίωσαν τους ισχυρισμούς του Πλάτωνα--για όποιον λόγο κι αν τους έκανε στα χρονια του και στην τότε δεδομένη κοινωνία--
Και εξακολουθώ να το σκέφτομαι αυτό.
Ήθελα απλά να τονίσω το γεγονός οτι ΝΑΙ οι μύθοι είναι ό,τι πιο σημαντικό έχουμε...Και ορισμένοι είναι πέρα ως πέρα αληθινοί.
Αλλά απλά..θα πρέπει να επικαλούμαστε με προσοχή τους μύθους στην σκέψη μας (όπως ακριβώς και στην εκπαίδευση των μικρών παιδιών) και να μην τους υποβιβάζουμε....όποιον κι αν είναι το θέμα που πραγματεύονται...
Επίσης, τώρα κατά την άποψη μου, ακόμα και τα αρνητικά στοιχεία...Είναι ωφέλιμα..Είναι ωφέλιμα...Είναι ωφέλιμα.
Αλλά χρειάζεται μεγάλη προσοχή...
Νομίζω πάντως οτι ο Πλάτωνας αναφέρεται στο πώς εντυπώνονται όλα αυτά στα μικρά παιδιά και όχι στους ενήλικες...
Μόλις τώρα σκέφτηκα οτι μπορέι κάποιος να ισχυριστεί οτι με τα λεγόμενα μου τελικά υποννοώ οτι ο φίλος μας που έλεγε για τον Γανυμήδη είναι κατ'εμέ παιδί. Επείδη στο σκέφτηκα οφέιλω να το αναφέρω. Και λέω λοιπόν...οτι σε καμία περίπτωση δεν εννοώ κάτι τέτοιο!!! :D
Απλά τυχαίνει το εν λόγω απόσπασμα να αναφέρεται σε παιδιά και την παιδέια..και τα επιχειρηματα να στεκουν στα πλαίσια αυτά.
Τελικά όμως βλέπω οτι η ιδέα που κρύβεται πίσω από όλα αυτά...αγγίζει πολύ περισσότερα θέματα από όσα φαίνεται να αφορά και να θίγει...!!
livelove:
--- Παράθεση ---Η ψευδοηθική του γερο - Πλάτωνα ενοχλούνταν αφάνταστα από την παρουσίαση απρεπών κατά την γνώμη του εικόνων και μυθολογιών των θεών, όπως και η ψευδοηθική των δογματικά θρησκευόμενων, ενοχλείται αφάνταστα, π.χ. από την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
Οφείλουμε όμως να διαπαιδαγωγούμε τον άνθρωπο, αποσκοπώντας στο να τον καταστήσουμε ελεύθερο και όχι -κατά την Πλατωνική αντίληψη- αρεστό σε μας.
--- Τέλος παράθεσης ---
Αγαπητέ Ορφέα...
ας μην κατηγορούμε σε παρακαλώ τον Πλάτωνα για ΨΕΥΔΟΗΘΙΚΗ. Θεωρώ οτι έιναι ο τελευταίος που θα άξιζε έναν τέτοιον χαρακτηρισμό.
Δεν νομίζω οτι "ενοχλούνταν".
Αν ήταν όντως έτσι...
τότε νομίζω οτι ο Πλάτωνας ενοχλούνταν με ό,τιδήποτε έβλεπε γύρω του, ό,τι κι αν ήταν αυτό. Και ότι αν δεν πήγαινε να κατοικήσει εν τελει στον κόσμο των Ιδεών για των οποίο μιλούσε...θα εξακολουθούσε να 8) ενοχλέιται...χαχαχαχ
Επίσης λέει οτι ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΙ οι μύθοι!!!
Αυτό το λένε στην πραγματολογία presupposition....Και εννοεί οτι ..ναι...καποιοι ειναι αληθινοι...
Αλλά πρέπει να προσέχουμε ποιοι ειναι ποιοτικοι όταν αποτελούν εργαλείο για την εκπαίδευση...!!!
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση