'Αρθρα Εσωτερισμού > Εσωτερισμός

Σύμβολα Εσωτερισμού....

<< < (3/7) > >>

Ορφέας:

--- Παράθεση από: ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ ---ΘΑ    ΗΘΕΛΑ   ΝΑ   ΠΩ......
           
 ΓΙΑ   ΟΣΟΥΣ    ΜΕΛΕΤΟΥΝ....ΤΗΝ   ΜΥΣΤΙΚΗ   ΔΟΞΑΣΙΑ....ΘΑ   ΠΡΕΠΕΙ...ΝΑ  ΜΗΝ   ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ   

                            ΤΟ  ΣΥΝΗΘΕΣ   ΟΞΥΜΩΡΟ.....ΜΕΧΡΙ   Α Ν Ο Η Σ Ι Α Σ ....


            ΑΥΤΟ,   ΔΕΝ   ΕΙΝΑΙ   ΑΛΛΟ   ....ΑΠΟ   ΤΗΝ   Μ Η    ΠΑΡΑΔΟΧΗ....ΤΟΥ   Δ Ο Γ Μ Α Τ Ο Σ ....ΤΗΣ

                                               Μ Ε Τ Ε Ν Σ Α Ρ Κ Ω Σ Η Σ .....


             ΒΕΒΑΙΑ,    ΤΟ   ΑΥΤΟ   ΕΧΕΙ....ΕΚΛΗΨΕΙ    ΑΠΟ   ΤΗΝ   Χ Ρ Ι Σ Τ Ι Α Ν Ι Κ Η -ΜΩΑΜΕΘΑΝΙΚΗ    ΘΡΗΣΚΕΙΑ...

                                       ΓΙΑ   Ε Υ Ν Ο Η Τ Ο Υ Σ     ΛΟΓΟΥΣ....


             ΥΠΑΡΧΕΙ,   ΟΜΩΣ   ΣΤΟΥΣ    ΒΟΥΔΙΣΤΕΣ.....ΟΛΩΝ   ΤΩΝ   Σ Ε Κ Τ Ω Ν .....Ο Λ Ω Ν .


              ΕΤΣΙ,    ΔΕΝ    ΘΑ    Φ Α Ν Τ Α Ζ Ε Ι ......Κ Α Π Ο Ι Ο Σ /Α      Τ Ρ Ι Σ Α Ν Ο Η Τ Ο Σ /ΤΗ......ΟΤΑΝ    ΣΕ   ΜΙΑ    ΟΜΗΓΥΡΗ...

                           ΠΟΥ     Α Σ Χ Ε Τ Α ....ΑΝ   Φ Α Ι Ν Ε Τ Α Ι ....η"    ΔΕΝ    ΦΑΙΝΕΤΑΙ    ΤΙ    ΠΡΕΣΒΕΥΕΙ....

                                                         ΜΠΟΥΡΔΟΥΚΛΩΝΕΙ.......ΤΑ    ΑΜΠΟΥΡΔΟΥΚΛΩΤΑ....!!!!!


              ΑΥΤΟ,    Β Ο Η Θ Α    ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ....ΤΗΝ   Σ Υ Μ Π Ε Ρ Ι Φ Ο Ρ Α    ΜΑΣ....ΚΑΙ    ΣΤΟΥΣ    Γ Υ Ρ Ω   ΜΑΣ....

                                             ΑΛΛΑ   ΚΑΙ   ΣΤΟΝ   Ε Α Υ Τ Ο    ΜΑΣ....!


              ΒΕΒΑΙΑ.....ΔΕΝ    ΥΠΟΧΡΕΟΥΣΑΙ.....ΝΑ   ΤΟ   ΔΕΧΕΣΑΙ.....ΟΧΙ....ΤΟΥΝΑΝΤΙΟΝ    ΚΑΘΕ  ΑΛΛΟ....

     
               ΑΡΚΕΙ.....ΘΑ   ΕΛΕΓΑ.....ΝΑ  ΤΟ  ΕΧΕΙΣ    ΥΠ"  ΟΨΙΝ   ΣΟΥ....   ΝΑΙ....ΕΙΝΑΙ   ΑΡΚΕΤΟ....


              ΔΕΝ   ΝΟΜΙΖΩ    ΟΤΙ   ΕΙΝΑΙ   ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ   ΧΛΕΥΑΣΜΟΥ....ΓΙΑΤΙ    ΑΝ   ΝΑΙ.....ΤΟΤΕ   ΒΡΕ   ΤΥΧΑΡΠΑΣΤΕ    ΕΡΑΣΤΗ...

              ΤΙ    Α Ν Α Τ Ο Λ Ι Κ Ε Σ     ΔΟΞΑΣΙΕΣ....ΚΑΙ   ΤΡΙΧΕΣ   ΚΑΤΣΑΡΕΣ....ΜΟΥ   ΣΚΟΡΠΑΣ....

               ΔΕΝ   ΕΙΔΕΣ....ΠΟΥ   ΕΦΤΑΣΑΝ    ΤΑ   Δ Η Μ Ο Τ Ι Κ Α    ΤΕΛΗ....;;;;      Α Γ Α Π Ι Α Σ Τ Ι Κ Α Ν .....!!!!


              ΕΝ   ΠΑΣΕΙ    ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ.....ΟΙ   Χ Ω Μ Α Τ Ε Ρ Ε Σ ....ΕΙΝΑΙ   Α Ν Α Γ Κ Α Ι Ε Σ ....ΙΣΩΣ   ΓΙΑ  ΝΑ   ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ....


                                                   ΤΟ    ΚΑΛΛΟΣ.....!!!!


              ΑΥΤΑ.....ΕΙΧΑ   ΝΑ   ΣΑΣ   ΠΩ....ΚΑΙ  ΤΑ  ΕΙΠΑ....                                         
                                                                                                                          ΣΑΣ   ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.....

--- Τέλος παράθεσης ---

Ορφέας:

--- Παράθεση από: Έα ---

--- Παράθεση --- Στην παράθεση από την «Κοσμική Δοξασία», «Ο Νώε μετά τον κατακλυσμό ελευθερώνει ένα μαύρο κοράκι, που είναι ένα σύμβολο του Κοσμικού Πραλάγια», πολύ ορθά επισήμανες αγαπητή Έα ότι, «(=περίοδος συσκότισης /ανάπαυσης ενός κόσμου, διάλυση του καθετί στα πρωταρχικά στοιχεία έως τον επόμενο ξανασχηματισμό)». Μιλάμε λοιπόν για την μία φάση της Γέννησης των Κόσμων, για την Συσκότιση/Ανάπαυση, μιλάμε δηλαδή για το Ένα από τα δύο ρεύματα του Δυιστικού μας Κόσμου, το Μαύρο ρεύμα της Απόσυρσης. Αυτό όμως είναι το Ανοδικό ρεύμα, το ρεύμα της Δημιουργίας το οποίο ανακλώμενο στην Ύλη, επανέρχεται στην Πηγή, φορτισμένο όμως με ότι παρέσυρε μέσα από τις δραστηριότητες της Ύλης. Το άλλο ρεύμα, το Καθοδικό που αναβλύζει καθάριο από την Πηγή, είναι το ρεύμα της Σοφίας και της Πρόνοιας που συμβολίζεται με το Περιστέρι. Το ρεύμα του Πεπρωμένου, το Μοιραίο ρεύμα της Ειμαρμένης, είναι το προφητικό ρεύμα – αφού μεταφέρει μαζί του όλα τα δρώμενα του υλικού πεδίου – το οποίο συμβολίζεται με το Κοράκι. (Σύμβολο του Απόλλωνα του θεού της Μαντικής και αργότερα σε απομίμηση, του Ηλία του εβραίου Προφήτη(!) )….
 
--- Τέλος παράθεσης ---

Περίπου έτσι. Ένα Κοσμικό Πραλάγια όμως δεν είναι απλά "το Μαύρο Ρεύμα της Απόσυρσης". Αφορά την επαναρρόφηση ενός Κόσμου με ό,τι αυτό περιέχει, και συμβαίνει στο τέλος μιας Μεγάλης Εποχής εκατομμυρίων ετών (σύμφωνα με τις βέδες).
Είναι μία προσωρινή ανάπαυση, σύμφωνη με τον ρυθμό της εισπνοής και εκπνοής, της εναλλαγής ημέρας και νύκτας.
Αντιστοίχως και το "καθοδικό ρεύμα της εκδήλωσης", δεν είναι μόνο "ρεύμα" -θεωρώ τη λέξη περιοριστική. Είναι Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ, η εμφάνιση, η διαφοροποίηση και η μορφοποίηση εκ νέου της Πρωταρχικής Ουσίας /Σκέψης.
Το Περιστέρι, ναι, μπορεί να θεωρηθεί και σύμβολο Πρόνοιας. Σύμβολο Σοφίας όμως..; Πολύ αμφιβάλω.


--- Παράθεση --- Στο σημείο αυτό είχε βιαστεί η αξεπέραστη Δασκάλα Έλενα, με αποτέλεσμα να ταυτίσει το Κοράκι με το ….Περιστέρι. ...

Δεν είναι επ’ ουδενί λόγω σύμβολο της Σοφίας και ούτε κατά διάνοια σχετίζεται με τον Ανδρόγυνο (τον Ηρικεπαίο και Πρωταρχικό Λόγο, την αληθή Σοφία), αλλά αποδίδεται στην Σκοτεινή πλευρά του Πρωτογέννητου που διασπάστηκε από Αυτόν (στην Εύα που διασπάστηκε από το πλευρό του Αδάμ του Ανδρόγυνου), στην Πρώτη θηλυκή Αρχή, στην Πρωταρχική Φύση πριν από την εκδήλωση της Υλικής Φύσης, στην Μεγάλη Μητέρα Κυβέλη, Συμέλη, Ίσιδα, Ουράνια Μητέρα Παναγία, η «Γιαγιά», η Ρέα και με λίγα λόγια η θήλεα όψη που εδράζεται στην σφαίρα του Κρόνου ως αρχή της Γέννησης της Μορφής, η οποία είναι αδελφή και σύζυγος του Ουρανού – Φάνητα – Λόγου, του αρχικού Ερμαφρόδιτου από τον οποίον αποκόπηκε και αποτελεί την άλλη του όψη και το έτερό του ήμισυ….

--- Τέλος παράθεσης ---

Η Έλενα Μπλαβάτσκυ, πραγματικά αξεπέραστη, δεν διεκδικεί κανένα αλάθητο. Δεν εκτιμώ όμως πως έχει "βιαστεί" στην συγκεκριμμένη της αναφορά (ούτε και πουθενά αλλού  -ασχέτως αν αναπόφευκτα παίρνει προσωπική θέση, χρωματίζοντας τον λόγο της). Είναι πολύ σαφής. Δεν γράφει ότι το Κοράκι είναι η Πρωταρχική Σοφία. Λέει ότι σχετίζεται με αυτήν. Και αυτό είναι εμφανές, ακόμα και ειδωμένο μέσα από την δική σου οπτική, αδ. Ορφέα.

Το Ανδρόγυνο στην Θεοσοφική εσωτερική παράδοση δεν περιορίζεται στον Πρωταρχικό Λόγο -για την ακρίβεια ο Πρωταρχικός Λόγος είναι απλά χωρίς φύλο.

Ο ΑΔΑΜ, ναι, είναι Ανδρόγυνος. Ο Αδάμ όμως δεν θεωρείται ο Πρωταρχικός Λόγος, αλλά αντιπροσωπεύει την Πρωταρχική επταπλή Ανθρωπότητα, της οποίας οι πρώτες φυλές (Ιερή, Υπερβόρεια και αρχική Λεμούρια) ήταν ανδρόγυνες.
Η "απόσπαση της Εύας από το πλευρό του Αδάμ", κάπου στα μέσα της τρίτης Λεμούριας Φυλής σηματοδοτεί, την γέννηση της ανθρώπινης φυλής με οστά (οι πρώτες ανδρόγυνες φυλές θεωρούντο αιθέριες).
Δεν σηματοδοτεί απλά και τακτοποιημένα την εμφάνιση της ξεχωριστής θήλυας Αρχής, αφού Αυτή (η Θήλυα Αρχή) υπήρχε ήδη.
Το γεγονός ότι  οι Θηλυκές Ποιότητες κυριαρχούσαν στην Τρίτη Φυλή  μπορεί να θεωρηθεί η αιτία της επικράτησης του μύθου για την εμφάνιση της γυναίκας τότε.

Η συνέχεια της Εσωτερικής Παράδοσης πληροφορεί ότι ακολουθεί ο χωρισμός των φύλων με αποτέλεσμα την γέννηση /εμφάνιση του Υιού -Εωσφόρου,αυτού που φέρει το Φώς της γνώσης. Μία γνώση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για το μεγαλύτερο κακό είτε για το μεγαλύτερο καλό... είτε για να συνδέσει τους κόσμους -όπως έχω ξαναπεί, είτε για να εγκλωβίσει τον άνθρωπο σε μία στεγανή σφαίρα, που αναπόδραστα θα οδηγηθεί στην απώλεια...

Συμφωνώντας με την κατανόηση του Ορφέα για τους Δύο ΝΑΟΥΣ  (διαφωνώντας ωστόσο στο ύφος), φαίνεται πώς στο σημείο εμφάνισης του Υιού /Εωσφόρου έχομε τον ΚΟΚΚΙΝΟ Ναό, που πράγματι έχει κυρίως ποιότητες αρσενικές.
Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ Ναός φαίνεται να αφορά τις ανδρόγυνες πρώτες φυλές, οι οποίες θωρούνται Θείες και καθαρά Πνευματικές (αλλά όχι διανοητικές...).

Πώς στέκει ο καθένας και πώς χρωματίζει τον λόγο του σχετικά με αυτούς τους Δύο ΝΑΟΥΣ, εξαρτάται από την ιδιαίτερη πυρηνική του ψυχοδομή  και προέλευση.


--- Τέλος παράθεσης ---

Ορφέας:

--- Παράθεση από: Έα ---
Φίλτατε ΙΠΠΟΛΥΤΕ,
οξύθυμε και παρορμητικέ,

υπάρχει Σκοτάδι επάνω και σκοτάδι κάτω.
Και το Σκοτάδι επάνω είναι ΥΠΕΡΛΑΜΠΡΟ ΦΩΣ, το ΑΠΟΛΥΤΟ Φως.
Είναι και θα παραμείνει Σκοτάδι /Άγνωστο ακόμα και για τους Μύστες, καθώς είναι η Έσχατη Αρχή, που παραμένει πάντα κρυμμένη.
Το σκοτάδι κάτω είναι το σκοτάδι της βαριάς ύλης και ο εγκλωβισμός του πνεύματος σε αυτήν.
Ενώ το εκδηλωμένο ΦΩΣ (το πρωταρχικό και αυτό των άστρων)  όπως είναι γνωστό, προήλθε από το Σκοτάδι 'επάνω'.

Η Μυστική Δοξασία ασφαλώς δεν γράφτηκε με την απαίτηση να γίνει άκριτα αποδεκτή. Δεν χρειάζεται να απολογηθείς σε κανέναν για την άρνησή σου.

Έχω όμως ένα (ρητορικό) ερώτημα για εσένα που, όπως πολλοί άλλοι "εσωτεριστές",  γκρινιάζετε συνεχώς για τις συνθήκες αυτού του κόσμου.
Είσαι από αυτά τα ...παιδα (όπως χαρακτηριστικά είπε ο Ορφέας) που αδημονούν να επιστρέψουν σέ κάποιον χαμένο παράδεισο και να 'χορτάσουν παιχνίδι' στην αγκαλιά του 'Πατέρα',
ή
αισθάνεσαι, γνωρίζεις,  ότι ΔΙΚΑΙΩΣ είσαι εδώ που είσαι και ΟΦΕΙΛΕΙΣ, έχεις καθήκον, να εργασθείς χωρίς άσκοπη και χρονοβόρα μεμψιμοιρία, με τις γήινες  δύσκολες συνθήκες αυτού του πλανήτη..;;

Για τις οποίες συνθήκες ποιός φταίει άραγε;
Έχεις αναλογισθεί την δική σου ΕΥΘΥΝΗ, ή θεωρείς ότι αυτή είναι μικρή;


--- Τέλος παράθεσης ---

Ορφέας:

--- Παράθεση από: ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ ---
             Ε Α ......επετρεψε  μου,   να  σε  προσφωνω.....αγαπητη   εα....

                    ναι,   ΠΡΑΓΜΑΤΙ.....ΓΝΩΡΙΖΩ....Ο,ΤΙ   ΕΙΜΑΙ   Δ Ι Κ Α Ι Ο Τ Α Τ Α .....Ε Δ Ω .


                          ΚΑΙ    Ε Ρ Γ Α Ζ Ο Μ Α Ι .....  ΝΑΙ  ,   ΠΙΣΤΕΨΕ....ΑΝ   ΘΕΛΕΙΣ....Ε Ρ Γ Α Ζ Ο Μ Α Ι .


         ΟΞΥΘΥΜΟΣ    ΕΙΜΑΙ....ΝΑΙ,   ΜΕ   ΑΥΤΟΥΣ   ΠΟΥ   ΤΟ  ΠΑΙΖΟΥΝ   Δ Ι Π Ρ Ο Σ Ω Π Α ...!!!   ΚΑΙ   ΤΥΡΡΑΝΟΥΝ    Α Λ Λ Ο Υ Σ ..

                                                          ΜΕ    Κ Α Θ Ε   ΜΕΣΟ.....


               ΤΩΡΑ,  ΤΙ  ΚΑΝΩ....;;;      ΒΕΒΑΙΑ....ΟΧΙ   ΜΥΝΗΣΕΙΣ....ΟΧΙ....    ΟΥΤΕ   ΞΥΛΟΔΑΡΜΟΥΣ....ΟΧΙ....


                          ΑΠΛΑ....ΤΟΥΣ   ΦΤΥΝΩ....ΕΤΣΙ   ΓΙΑ  ΠΡΟΚΛΗΣΗ....  ΚΑΙ   ΠΡΟΣΠΑΘΩ  ΝΑ   ΤΡΕΞΩ.....ΟΣΟ   ΚΡΑΤΟΥΝ   ΤΑ 

                ΚΑΤΩ  ΑΚΡΑ....ΣΤΟΝ    ΑΛΛΟΝ.....ΣΕ   ΑΥΤΟΝ   ΠΟΥ  ΤΗΝ   ΠΑΤΗΣΕ...  ΣΕ    Α Υ Τ Ο Ν ...!!!!


        Η    ΒLAVATSKY.....ΗΤΑΝ  ...ΕΙΝΑΙ....ΚΑΙ  ΘΑ  ΠΑΡΑΜΕΙΝΗ     ......ΑΥΤΗ   ΠΟΥ   Ε  Ι  Ν  Α  Ι .             Φ Ω Σ .


                                                                                                                                 Σ"    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.....

--- Τέλος παράθεσης ---

Ορφέας:

    Σε παλαιότερο διάλογο, είχα γράψει:

«Στην παράθεση από την «Κοσμική Δοξασία», «Ο Νώε μετά τον κατακλυσμό ελευθερώνει ένα μαύρο κοράκι, που είναι ένα σύμβολο του Κοσμικού Πραλάγια», πολύ ορθά επισήμανες αγαπητή Έα ότι, «(=περίοδος συσκότισης /ανάπαυσης ενός κόσμου, διάλυση του καθετί στα πρωταρχικά στοιχεία έως τον επόμενο ξανασχηματισμό)». Μιλάμε λοιπόν για την μία φάση της Γέννησης των Κόσμων, για την Συσκότιση/Ανάπαυση, μιλάμε δηλαδή για το Ένα από τα δύο ρεύματα του Δυιστικού μας Κόσμου, το Μαύρο ρεύμα της Απόσυρσης. Αυτό όμως είναι το Ανοδικό ρεύμα, το ρεύμα της Δημιουργίας το οποίο ανακλώμενο στην Ύλη, επανέρχεται στην Πηγή, φορτισμένο όμως με ότι παρέσυρε μέσα από τις δραστηριότητες της Ύλης. Το άλλο ρεύμα, το Καθοδικό που αναβλύζει καθάριο από την Πηγή, είναι το ρεύμα της Σοφίας και της Πρόνοιας που συμβολίζεται με το Περιστέρι. Το ρεύμα του Πεπρωμένου, το Μοιραίο ρεύμα της Ειμαρμένης, είναι το προφητικό ρεύμα – αφού μεταφέρει μαζί του όλα τα δρώμενα του υλικού πεδίου – το οποίο συμβολίζεται με το Κοράκι. (Σύμβολο του Απόλλωνα του θεού της Μαντικής και αργότερα σε απομίμηση, του Ηλία του εβραίου Προφήτη(!) )….»


    Και η αγαπητή αδελφή Έα, είχε παραθέσει:

«Περίπου έτσι. Ένα Κοσμικό Πραλάγια όμως δεν είναι απλά "το Μαύρο Ρεύμα της Απόσυρσης". Αφορά την επαναρρόφηση ενός Κόσμου με ό,τι αυτό περιέχει, και συμβαίνει στο τέλος μιας Μεγάλης Εποχής εκατομμυρίων ετών (σύμφωνα με τις βέδες).
Είναι μία προσωρινή ανάπαυση, σύμφωνη με τον ρυθμό της εισπνοής και εκπνοής, της εναλλαγής ημέρας και νύκτας.
Αντιστοίχως και το "καθοδικό ρεύμα της εκδήλωσης", δεν είναι μόνο "ρεύμα" -θεωρώ τη λέξη περιοριστική. Είναι Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ, η εμφάνιση, η διαφοροποίηση και η μορφοποίηση εκ νέου της Πρωταρχικής Ουσίας /Σκέψης.
Το Περιστέρι, ναι, μπορεί να θεωρηθεί και σύμβολο Πρόνοιας. Σύμβολο Σοφίας όμως..; Πολύ αμφιβάλω».

    Νομίζω ότι η νοηματική απόδοση κάποιων εννοιών, δεν είναι θέμα διαφωνίας –τουλάχιστον πριν γίνει οριστική η απόδοση του νοήματος – αλλά θέμα προσωπικής αντίληψης και ευρύτητας ερμηνειών μιας έννοιας. Αναφερόμενος στο «Μαύρο ρεύμα Απόσυρσης», αναφερόμουν ΚΑΙ στην επαναρρόφηση του κόσμου στο τέλος της εποχής της ύπαρξης, εποχή που κοσμολογικά είναι της τάξης των μερικών δεκάδων δισεκατομμυρίων ετών. Σύμφωνα όμως με τον Νόμο της Αναλογίας, οι κύκλοι «εκπνοής – εισπνοής», «Πλημμυρίδας – Άμπωτης» κλπ, βρίσκονται στην Φύση σε κάθε τάξη μεγέθους, από την Συμπαντική κλίμακα της Δημιουργίας και Εκπύρωσης, μέχρι την εναλλαγή ημέρας – νύκτας και ακόμα παρακάτω.

   Σε έναν γεννημένο – δημιουργημένο κόσμο, το ρεύμα δεν είναι εναλλασόμενο στην παρούσα χρονική συγκυρία, αλλά σχεδόν σε ισορροπία. Αν το δούμε κοσμολογικά, βρισκόμαστε λίγο πριν την κορύφωση της διαστολικής φάσης της δημιουργίας, προτού αρχίσει να υπερτερεί η αντίστροφη λειτουργία της συστολής. Στην φάση αυτήν, και τα δύο ρεύματα είναι παρόντα, γιαυτό φυσικά δύνανται να εκδηλωθούν και μικρότεροι κύκλοι σε μικρότερη δηλαδή κλίμακα, με την ίδια λειτουργία, εκφράζοντας ουσιαστικά και τα δύο ρεύματα.

    Όσο για την έννοια «ρεύμα», κατ’ εμέ είναι ο πιο πρόσφορος όρος για να υποδηλώσει 1) το βέλος, ως πορεία και κατεύθυνση και 2) το ενεργειακό ρευστό που είναι η ουσία της δημιουργίας κόσμων, το οποίο διοχετεύεται ή απορροφάται. Οι Βέδες με την απόδοση του φαινομένου με την αλληγορία της εκπνοής – εισπνοής, έδωσαν με ένα πετυχημένο και ευκολονόητο παράδειγμα την εικόνα της γέννησης και θανάτου των κόσμων, εμπεριέχοντας την «ουσία» ως αιτία δημιουργίας – την πνοή – η οποία βέβαια αποδίδεται πληρέστατα και άριστα με τον όρο «Ρεύμα»….

    Το ρεύμα της απόσυρσης, της «απορρόφησης», ενέχει μέσα του την λειτουργία του θανάτου, της νύχτας, της διάλυσης, της αποσύνθεσης και του αφανισμού, στοιχεία που εύκολα φαίνονται στον συμβολισμό του Κορακιού, το οποίο ως χρώμα και ως τρόπο ζωής, υποδηλώνει την νυχτερινή μαύρη φάση και την λειτουργία του θανάτου ως αποσύνθεση της ύλης – σάρκας και βορά αυτής μέχρι αφανισμού. Πολλοί έχουν μπερδευτεί, για τον λόγο ότι το κοράκι έχει αποδοθεί ως σύμβολο και στον Ήλιο – Απόλλωνα, τον κατεξοχήν ζωοδότη και φωτοδότη. Εκεί καταλήγουν όμως μόνον οι ημιμαθείς και οι επιφανειακά ή βιαστικά προσεγγίζοντες τα σύμβολα, διότι φτάνουν να αγνοούν την άλλη φύση, την άλλη όψη του Ήλιου, τον αναφερόμενο από τις ιερές παραδόσεις ως «Μαύρο Ήλιο» (στην Αστρολογία ο Μαύρος Ήλιος έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα λειτουργία και ερμηνεία), ο οποίος Μαύρος Ήλιος είναι όχι ο ζωοδότης που ενεργοποιεί την ζωική σύνθεση, αλλά ο καταστροφέας με την καυστική λειτουργία της διάλυσης – αποσύνθεσης – αφανισμού.

    Από τους ατμούς της διάλυσης – σαπίσματος, αναδύονται οι ατμοί που διεγείρουν την μαντική ικανότητα. Ας θυμηθούμε τον σκοτωμένο Πύθωνα στους Δελφούς, από τις σαπισμένες σάρκες του οποίου αναδύεται η οσμή που δίνει τα μαντικά οράματα στην Πυθία. Οι αδαείς βέβαια θα ψάχνουν για ένα πραγματικό αέριο που αναδύεται από κάποιο χάσμα και «ζαλίζει» την Πυθία. Αυτοί θα αναζητούν κάποιο παραισθησιογόνο αέριο ή κάποια ουσία που καίγεται και απελευθερώνει παραισθησιογόνους καπνούς. Η σάρκα του Πύθωνα όμως δεν είναι κάποια κυριολεκτικά υλική ουσία, ούτε οι αναθυμιάσεις είναι βέβαια πραγματικός καπνός της σάρκας που καίγεται….

    Ιδού λοιπόν γιατί –εύλογα και πετυχημένα- επιλέχθηκε ως σύμβολο το κοράκι για να συμβολίσει το μαύρο ρεύμα, το ανοδικό της απορρόφησης – διάλυσης, το οποίο σχετίζεται με την γνώση ως επίγνωση στην λειτουργία του Επιμυθέα, αλλά και ως πρόβλεψη – μαντική, συμπέρασμα ουσιαστικά και πιθανό ενδεχόμενο σύμφωνα με τα μέχρι τούδε πεπραγμένα. Σημειωτέον, αυτού του είδους μαντική δεν έχει καμία σχέση με την Πρόνοια, την Προμηθεϊκή λειτουργία, με την Πρόγνωση της Σοφίας. Έτσι, η Σοφία δεν δύναται για κανέναν λόγο να συσχετισθεί με το Κοράκι και κάθε τέτοια συσχέτιση είναι ατυχής κατάληξη μη επαρκούς κατανόησης.

    Όσο για το Περιστέρι, συμφωνούμε λοιπόν ότι δύναται να συμβολίσει την Πρόνοια. Ως σύμβολο της Σοφίας, ναι αποδίδει άριστα ο συμβολισμός, καθότι το Περιστέρι συμβολίζει το Προμηθεϊκό ρεύμα της Πρόνοιας – Δημιουργίας – Εκπνοής – Γένεσης Κόσμων, ρεύμα το οποία έχει αφετηρία τον Λόγο – Σοφία και αναπαρίσταται στην Εσωτερική Φιλοσοφία με το Γαλάζιο χρώμα και με την Ηλεκτρομαγνητική ενέργεια, (ουσιαστικά το Φως το οποίο είναι στην πράξη ηλεκτρομαγνητικός κυματισμός). Το Περιστέρι προσανατολίζεται άριστα με την αντίληψη των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων, σε αντίθεση με το Κοράκι το οποίο προσανατολίζεται με τις οσμές της αποσυντιθέμενης σάρκας.

    Είναι χρήσιμο και σχεδόν απαραίτητο να ξαναεργαστούμε πάλι από την αρχή για την προσέγγιση και ερμηνεία των φαινομένων και των συμβολισμών, επιλέγοντας τον δύσκολο τρόπο και όχι τον εύκολο της αποδοχής των έτοιμων συμπερασμάτων των προκατόχων μας, γιατί τότε κινδυνεύουμε να γίνουμε πιστοί δογματικοί. Σημειωτέον ότι η κατανόηση είναι λειτουργία που απορρέει αποκλειστικά από την προσωπική μας και μόνον μελέτη και ερμηνεία και όχι από τον παπαγαλισμό των σοφών ή όχι συμπερασμάτων προηγούμενων. Ας μιμηθούμε τους αξιόλογους διδασκάλους οι οποίοι μας άφησαν ως παρακαταθήκη τις άριστες σχεδόν μεθόδους εργασίας, αποφεύγοντας να αντιγράφουμε τα προϊόντα της δικής των έρευνας, έχοντάς τα μόνον ως δοκίμια σύγκρισης, χωρίς βέβαια και αυτά τα ίδια να απαλλάσσονται από την διαδικασία της έρευνας και επαλήθευσης. Ας θυμόμαστε ότι οι μεγάλες μορφές της ιστορίας, έχουν κάνει και τα μεγαλύτερα λάθη….

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση