'Αρθρα Εσωτερισμού > Λογοτεχνία και εσωτερισμός
Η κοσμοθεωρία του Ν. Καζαντζάκη - Γ.Χ. ΚΟΥΜΑΚΗ
Kαζαντζακικός:
Αγαπητοι φιλοι καλησπερα σας,
Θα ηθελα να ρωτησω για τον αφορισμο του καζαντζακη.
Τι ισχυει και τι οχι?
ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ:
ΦΙΛΕ, ΓΕΙΑ-ΧΑΡΑ, Δ Ε Ν Σ Τ Ε Κ Ε Ι Τ Ι Π Ο Τ Α .
Ο Χ Ρ Ι Σ Τ Ι Α Ν Ι Κ Ο Σ -Α Φ Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ -ΩΣ Α Ν Α Θ Ε Μ Α ΣΤΗΝ Ψ Υ Χ Η ΤΟΥ,
Ε Γ Ι Ν Ε Κ Α Ν Ο Ν Ι Κ Α - ΑΡΑ,
ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ Ε Π Ι Θ Υ Μ Ο Υ Ν ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ
Β Γ Α Λ Ο Υ Ν ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ Ο Λ Α Σ Η ....
Υ.Γ. τα εισιτηρια αυτα δεν εκδιδονται μετ" επιστροφης. ΓΙΑ οσους δεν γνωριζουν ελληνικα -one way ticket...
τα δε εκδοτηρια υπαρχουν σε καθε συνοικια.
Kαζαντζακικός:
ως ποτε τα παιδια που πεινανε θα τρωγονται απο την μανα τους??
Kαζαντζακικός:
--- Παράθεση από: Ορφέας στις Ιανουαρίου 15, 2009, 22:38:58 ---
Σε κάθε κρίσιμη εποχή ο Αγωνιζόμενος παίρνει νέα όψη_ σήμερα η όψη του είναι ετούτη: είναι ο αρχηγός της προλετάρικης τάξης που ανεβαίνει. Φωνάζει, δίνει συνθήματα. Δικαιοσύνη, ευτυχία, λευτεριά».Ελευθερία και άνθρωπος ταυτίζονται στον Καζαντζάκη όπως και στο Γάλλο υπαρξιστή φιλόσοφο Σαρτρ, κατά τον οποίο η ανθρώπινη ελευθερία προηγείται από την ουσία του ανθρώπου, την οποία και καθιστά δυνατή. Η ελευθερία είναι αδύνατο να διακριθεί από το είναι της ανθρώπινης πραγματικότητας. Ο άνθρωπος δεν υπάρχει πρώτα και μετά γίνεται ελεύθερος, αλλά τόσο στο Σαρτρ όσο και στον Καζαντζάκη δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο είναι του ανθρώπου και στο να είναι ελεύθερος. Η ελευθερία στον Καζαντζάκη παίρνει διαφορές μορφές: ελευθερία είναι η απουσία φόβου και ελπίδας, είναι η αυτάρκεια, είναι η αναγωγή της ανάγκης σε βούληση και τέλος ελευθερία είναι η λύτρωση από τη λευτεριά όλες αυτές οι μορφές ελευθερίας εκφράζουν κατά βάθος το ίδιο νόημα. Απαραίτητη δηλαδή προϋπόθεση της ελευθερίας για όλες τις μορφές είναι η απουσία φόβου και ελπίδας, και κυρίως της ελπίδας, αφού αυτή είναι προϋπόθεση και αιτία του φόβου.
--- Τέλος παράθεσης ---
εν ετει 2010 σχεδον,πως απανταται και πως αναπαρισταται ο Αγωνιζομενος ανθρωπος;
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση