'Αρθρα Εσωτερισμού > Αλχημεία

Ερωτικά (σωματικά) Ελιξίρια

<< < (5/5)

Gnostic Student:

--- Παράθεση από: Ορφέας ---Το "ΓΝΩΘΙ ΣΕΑΥΤΟΝ" του Χίλωνα, παραμένει σχεδόν απραγματοποίητη παραίνεση, καθότι ο άνθρωπος ετεροπροσδιορίζεται.
Ο ετεροπροσδιορισμός του όμως, ως ανάγκη,  ίσως να μην είναι κάτι αρνητικό, καθότι αποτελεί την βασική δύναμη που μας ωθεί σε συνεργασία....
--- Τέλος παράθεσης ---

Εξαρτάται φίλε Ορφέα τι εννοούμε ως "ετεροπροσδιορισμό"...
Προσωπικά δεν έχω ανάγκη απο κανέναν να με προσδιορίσει... Θέλω να γνωρίσω αυτό που ΕΙΜΑΙ... είτε καλό είτε κακό
Σίγουρα κανένας άνθρωπος δεν είναι μόνο ένα πράγμα.
Αναμφισβήτητα ζούμε στην πολλαπλότητα, μέσα σε κάθε έναν απο εμάς... υπάρχουν πολλοί "εμας" ή με άλλο λόγια, είμαστε διαχωρισμένοι εσωτερικά...
Αν είμαστε μέσα μας διαχωρισμένοι, πώς να μην είμαστε διαχωρισμένοι με τους άλλους;
Βιώνουμε εσωτερικό διχασμό...
Μια δεδομένη στιγμη, επιθυμούμε 50 διαφορετικά και αλληλοαναιρούμενα πράγματα... δεν έχουμε ενιαία βούληση...
Λένε  "Κάνε το θέλημά σου"...
Ναι... αλλά ποιο απ' όλα;
Πόσα "θελήματα" έχει ο άνθρωπος μέσα του;
Ποια είναι η πηγή του καθενός;

Αν δεν εξετάσουμε κατ'αρχήν αυτό,  πώς λέμε οτι εγώ θέλω να πετύχω αυτό ή εγώ θέλω να πετύχω το άλλο;
Ποιος είναι αυτός ο "εγώ" που θέλει να τα πετύχει όλα; Τον γνωρίζουμε αυτόν τον "εγώ";
Είναι ο εαυτός μας, ή είναι κάποιος άλλος;









Ορφέας:
Εύστοχα και φιλοσοφημένα τα ερωτήματα που θέτεις φίλε Gnostic Student....

Κατ' αρχήν με τον όρο "ετεροπροσδιορισμό" εννοούμε την συνειδητοποίηση της ταυτότητας μας και στην συνέχεια την σχετική γνώση αυτής, μέσω των άλλων. Η φράση, "οι άλλοι είναι ο καθρέπτης μας", έχει σε κάποιο βαθμό αντικειμενικότητα και αξιοπιστία, αν περιοριστεί βέβαια στα κοινά στοιχεία που μας χαρακτηρίζουν.

Στην συνέχεια διερευνάται η φύση του "Εγώ".
Γνωρίζουμε σήμερα ότι το "Εγώ" είναι το κέντρο και φορέας της Βούλησης μέσα στον κύκλο των Επιθυμιών, με συνέπεια να καθίσταται η εστία όπου συσσωρεύονται οι επιθυμίες πιέζοντας για ικανοποίηση τους. Φαινομενικά κάθε επιθυμία παρουσιάζεται ως ένα ξεχωριστό "θέλω", αλλά αν εμβαθύνουμε προς την πηγή προέλευσης, ανακαλύπτουμε ότι η πολλαπλότητα των θέλω πηγάζει από κοινές αν όχι κοινή πηγή, η οποία είναι ο χώρος των ενστίκτων. Μετουσιωμένα κατά μία έννοια τα ένστικτα, εκφράζονται ως επιθυμίες. Μάλιστα σε ακόμα βαθύτερο επίπεδο, ο κόσμος των ενστίκτων απλοποιείται και περιορίζεται τελικά σε ένα και μόνον.

Επανερχόμενοι ξανά στο "Εγώ", φρονώ ότι η εικόνα του Άρματος του Πλάτωνα είναι πολύ κατατοπιστική στο να προσδιορίσει την φύση και την λειτουργία του "Εγώ", παρουσιάζοντά το ως "Ηνίοχο". Ενώ το "Εγώ" στην εικόνα δείχνεται ως "Κύριος" του Άρματος, σίγουρα η ολότητα "Άνθρωπος" δεν περιλαμβάνει μόνον τα μέρη του Άρματος.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση